Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2021.08.03. 04:03

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 10:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Érdekes a tünet. Ilyennel, hogy egy minőségi alkatrészekkel való összerakás
után ilyen rövid időn belül lett volna ilyen probléma, még nem találkoztam. :shock:

Az előtétellenállások tudnak problémásak lenni, épp ezért preferálom én is
inkább azt, hogy a kábelben ne legyen ellenállás, csak a gyertyában. Ami
abban van (jellemzően 5kOhm), az többnyire elég is. Ha mégsem, akkor a
rotorból is lehet olyat választani, ami ellenállásos, és ez a kettő együtt
már biztosan elég. Persze, ha a gyertya és a rotor is 1k-s, akkor nem,
ezt ki tudod mérni. Vezetékben meg egyedül a főkábelben tűrök meg ellen-
állásost, az egyes hengerágak kábeleiben nem. Mindegy, hogy előtétellen-
állásos, vagy pedig szénszálas.

Azt viszont egyátalán nem értem, mitől tudott így lekormolódni, hogy ilyen
szinten lett nyugtalan az alapjárat a bizonytalan szikra miatt... :shock:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 11:15 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Érdekes a tünet. Ilyennel, hogy egy minőségi alkatrészekkel való összerakás
után ilyen rövid időn belül lett volna ilyen probléma, még nem találkoztam. :shock:

Hát a műanyag fedél deformálódását meglátva én is tátottam a számat. Itt megy az amper rendesen; igaz nagysűrítésű motornál illik bika szikrát adni. (=kisebb sűrítési végnyomású motor általában kevésbé érzékeny a mellékzárakra)
Mondtam, a négyütemű varnyúba ugyanezt a technikát tette a német (trafóig teljesen ugyanezt) és abban sincs olyan, ami akár 1000km-t normálisan meg tudott volna tenni gyújtáshiba nélkül, mert egész egyszerűen mindig szétégett valami benne. Igaz, a cucilista anyaghasználat (elosztófedél, pipák, stb.) mellett....
A trafó kicsit bika lett / nem megfelelő minőségű részegységek/ a gépház üzemi hőmérséklete cseppet magas / mindhárom.

Az S1-ben gondolom nem véletlenül vannak az eggyel "erősebb" mechanikai kivitelű gyújtás alkatrészek (mondjuk ott nincs elosztó)

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 21:46 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Hát a műanyag fedél deformálódását meglátva én is tátottam a számat. Itt megy az amper rendesen; igaz nagysűrítésű motornál illik bika szikrát adni. (=kisebb sűrítési végnyomású motor általában kevésbé érzékeny a mellékzárakra)
Mondtam, a négyütemű varnyúba ugyanezt a technikát tette a német (trafóig teljesen ugyanezt) és abban sincs olyan, ami akár 1000km-t normálisan meg tudott volna tenni gyújtáshiba nélkül, mert egész egyszerűen mindig szétégett valami benne. Igaz, a cucilista anyaghasználat (elosztófedél, pipák, stb.) mellett....
A trafó kicsit bika lett / nem megfelelő minőségű részegységek/ a gépház üzemi hőmérséklete cseppet magas / mindhárom.

Akkor most igazából az a gond, hogy túl erős a szikra...?
Ilyennel sem találkoztam még... :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.08. 08:47 
Offline

Csatlakozott: 2014.07.25. 12:16
Hozzászólások: 7
Geree írta:
Ha kimész vele pályára, és mész vele egy párszáz km-t autópályatempóban
folyamatosan (óra szerint 130-140km/h), az alatt ki- és leég, aminek le kell.
Utána meg fogsz lepődni, hogy mennyit változott az autó karaktere.

De itt is figyelj oda a fokozatosságra, mint ahogy egy öregembert is elképzelnél.
Elsőre nem csináltathatsz vele spárgát, mert komoly bajt okozna. Először csak
a szokásos nyugodt 100-110-es tempó, majd egy pártíz km múlva emelheted
egy tizessel és így tovább.


Hú köszönöm!
Őszintén szólva már tervben volt, hogy megnézetem szervizzel, mert nem olyan tempóban múlik, ahogy reméltem - lehet h túl sokat várok - de ezt, most kipróbálom.
Megyek pályára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.09. 19:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Akkor most igazából az a gond, hogy túl erős a szikra...? Ilyennel sem találkoztam még... :lol:


Nos, megfigyeltem, hogy az egyenetlen járás a ""hajtott"" (140) üzemállapot után jön ki, ha utána legalább fél órát állt a motor.
Gyújtókábelezés szétkap, megmér: kisfeszültségen nincs szakadás a pipákban az 1k/5k-k rendben vannak.
Kábelezés megtakarít baba **ggtörlő kendővel, majd átnéz; az ötödik henger kábelén hámsérülések láthatóak. Hogy mitől, nem tudom. Ahogy rakom össze a rendszert, feltűnik, hogy megforog a saru (menetes) a pipán. Mi a franc?
Visszatekerem és megnézem. Nos, az gyújtásos Öreg nagyon szép munkát végez, de rászánhatná a pénzt eredeti AMP sarukra, mert ez, amit használ egy **ar. Olyan vékony és lágy anyagból van készítve, hogy egyszerűen kinyílt az összes saru, ezért lógtak a pipák csavarján. Ki nem estek, de nem lehetett őket "feszesre" hajtani. Műszerász fogóval visszahajtogat, majd összerak. Eddig jó. Motor beindít, majd járat. Hidegen faxa, de ahogy 30-40mp múlva veszi el a keveréket a rendszer, elkezd dadogni; a fordulat 800 alá esik. Mi a fene? Nézzük meg az alapjárati levegőt, hátha lekormolódott a nyílás.
Alapjárati csavar slicce nem úgy állt, ahogy -szerintem- hagytam. A menetrögzítő ellenére.
Visszaigazítottam egy negyedet rajta és lámpa+fűtőventillátor bekapcsolt állapotában 800, villamos cuccok nélkül (na jó, a gyújtás, az AC, a pótlevegő tolattyú és a bemelegedés szabályozók mentek ;) )900 az alapjárat. Egyelőre -úgy tűnik- végeztem.
Majd ha lesz hozzá idegrendszerem, tök sötétben is megnézem, hogyan cikrít.

Update:
Ma reggel egy sávváltás miatt lassítanom kellett és ezt -hirtelen felindulásból- motorfékkel oldottam meg; 120-nál visszalöktem 3-ba és teljesen elvettem a gázt (4000-es fordulat). A kocsi 80-ig így lassult, majd 140-ig visszaforgattam teljes gázzal -ugyanebben a sebességfokozatban.
No, ez a művelet valamit 'megigazíthatott' a rendszerben, mert vissza lehetett tekerni az alapjáratot és határozottan javult a motor járás kultúrája.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.11. 22:10 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Nos, az gyújtásos Öreg nagyon szép munkát végez, de rászánhatná a pénzt eredeti AMP sarukra, mert ez, amit használ egy **ar.
Kugler-ről van szó?

becseit írta:
Update:
Ma reggel egy sávváltás miatt lassítanom kellett és ezt -hirtelen felindulásból- motorfékkel oldottam meg; 120-nál visszalöktem 3-ba és teljesen elvettem a gázt (4000-es fordulat). A kocsi 80-ig így lassult, majd 140-ig visszaforgattam teljes gázzal -ugyanebben a sebességfokozatban.
No, ez a művelet valamit 'megigazíthatott' a rendszerben, mert vissza lehetett tekerni az alapjáratot és határozottan javult a motor járás kultúrája.
Akkor ezt kiköpte. Mosmá' jól érzi magát. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.12. 10:35 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Tegnap voltam gyertyakábel-beszerző körtúrán, és egy érdekesnek
ígérkező dolgot zsákmányoltam. De előbb egy kis alapozás.

Régen vala a rézszálas gyertyakábel. Nuku ellenállás, örökélet.
Cserébe nincs zavarszűrés benne, amit szükség esetén valahova
máshova kell beépíteni (gyertya, rotor, esetleg ellenállásos pipa)

Aztán bejöttek a szénszálas kábelek. Feltételezésem szerint
olcsóbban lehet gyártani, ami azért sántít, mert drágább. De
ez a kettő még nem zárja ki egymást. Előnye, hogy benne van
az ellenállás; hátránya, hogy öregszik, nő az ellenállása, és végül
el is porlad a vezető szénréteg. No meg kábelhossz-függő az
ellenállás - amit én nem szeretek, lévén más teljesítményű
szikrát kap az első és a hátsó henger.
Ennek egyébként 15-20 kOhm/m az ellenállása.

És van egy olyan, alapvetően fehér holló típusú, meglehetősen
ritka kábel, ami ellenálláshuzalból épül fel. Ennek is van ellenállása,
de csak 1-2 kOhm/m. Ezt egyéként egy nemvezető szálra csévélik
fel.

És akkor folytatom, amivel kezdeni akartam: mit zsákmányoltam
tegnap? Egy ilyen harmadik típusú kábelt, amin még van egy további
funkció is: a felcsévélt ellenálláshuzalt bevonják egy szénréteggel,
aminek a gyertyakábeles mester szerint következő előnye van:
a szikrát fenntartó áram a kis ellenállású huzalon táplálkozik, de
a nagyfrekvenciás zavarok a szkin hatás miatt a nagyobb ellenállású
szénrétegen mennek, így a kétfunkció praktikusan külön tud válni.
Így néz ki egyébként a kábel közelről:
Csatolmány:
kabel.jpg
kabel.jpg [ 522.24 KiB | Megtekintve 3763 alkalommal. ]

No és itt jön be a képbe még egy csavar! Mivel a vezető szál egy
induktivitást is alkot, ezért ennek van mágneses tere is. Ezért
- egy ki tudja honna jött ötlet által - ha ráhúznak egy fém hálót,
akkor az egyfajta módon kondenzátorként fog működni a kábelben
lévő tekerccsel együtt, ami rezgőkört alkot. Így néz ki:
Csatolmány:
kabel2.jpg
kabel2.jpg [ 487.37 KiB | Megtekintve 3763 alkalommal. ]

A működést illető további elméleti magyarázatokat illetően ő sem
mert részletekbe bocsátkozni, de megmutatta, hogy miért is jó ez
így együtt, és hogyan is működik:



A különbség a kettő között, hogy a gyengébb szikra esetén a fém
háló nincs letestelve; míg az erősebb szikra esetén le van testelve.
Úgy vélem, még hanem is értem pontosan a működési elvét, az
eredmény magáért beszél!

Most összerakok egy ilyen kábelt magamnak és tesztelem. Az öreg
elmondása szerint akik ezt eddig öregebb autókban kipróbálták, érezhető
különbséget jeleztek vissza. Ez persze nem növel sem nyomatékot,
sem fordulatszámot, de begyújtási megbízhatóságot egy szegény-
keverékes üzemben mindenképpen.

Egyébként azt is hozzátette még, hogy az ipari gázmotorok üzemeltetői
csak ilyen kábeleket kérnek tőle, ami szintén megerősíti a fenti feltéte-
lezésemet, mivel azok kifejezetten szegénykeverékes üzemben járnak,
akár 2-es(!) lambdával is, ami 1:30-as keverési aránnyal egyenértékű.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.12. 18:06 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Mosmá' jól érzi magát. :lol:


A teljes középső dob bele kiment a hátsó dobon....
Jövő héten érkezik a cseredarab.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.12. 18:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
kondenzátorként fog működni a kábelben


kb. 100 pF méterenként


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.13. 19:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Geree írta:
Mosmá' jól érzi magát. :lol:


A teljes középső dob bele kiment a hátsó dobon....
Jövő héten érkezik a cseredarab.

:lol:

Akkor legalább most már ez is rendben lesz.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség