Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2021.08.03. 02:31

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.15. 15:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
A 14,5 bar optimális, gondolom Havassyval beszélgettél a KV-ról a 270 körüli tengelyek 11:1 körül kérnek. Sok minden függ a felső hp-i egybenyitás időtartamától és a benyitás (szimmetrián) mélységétől. Ez ha nem túl nagy ezzel a Kv-val simán lehet 14,4 sűrítési végnyomás amit egy jól kialakított égéstér még 95 és 98 közötti oktánnal is hibátlanul tolerál. Én a problémát a tengely fokolásában keresném. A gyújtásnak pedig 15-fok körül kéne ,hogy induljon és 35 -ig kéne dolgoznia ez persze sacc/kb de minél nagyobb fokolású a tengely annál szűkebb a szabályozási intervallum.

Hogyapics*ba lenne optimális a 14.5 baros statkus sűrítési végnyomás egy
270-es tengely mellett??? Ca. 60°-kal az AHP után zár a szelep. Ergo 120°
a FHP-ig. Ez alatt sűríti 14.5 bar-ra. Ez magas fordulaton, ahol elkezd dolgozni
a tengely, olyan dinamikus sűrítési végnyomást szül, hogy nem is csodálom,
ha kopog. Még 100-assal is!

Magas fordulaton, ahol a gázlengések elkezdik dinamikusan feltölteni a hengert,
ez a 14.5 bar-os sűrítési végnyomás érték a véleményem szerint pillanatok alatt
több bar értékkel elszaladhat. Ott pedig már a 100-as benzin sem segít, nemhogy
"elmegy 95-össel is". És ha jól működik a kopogásszabályzás, akkor jogosan vette
vissza ilyen mértékben az előgyújtást.

Még mielőtt megbontanád a motort, véleményem szerint próbálj meg versenybenzint
tankolni. Avagy ha az problémás, akkor mondjuk 30% E85-öt. Ez növeli a kopogás-
tűrést. Ha így javul a teljesítmény, akkor bingó. Ha nem, akkor menjünk tovább...

Nagysűrítésű motornál viszont normális a 20° alatti max. előgyújtási érték.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.15. 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.14. 20:55
Hozzászólások: 49
Geree írta:
apajevics írta:
A 14,5 bar optimális, gondolom Havassyval beszélgettél a KV-ról a 270 körüli tengelyek 11:1 körül kérnek. Sok minden függ a felső hp-i egybenyitás időtartamától és a benyitás (szimmetrián) mélységétől. Ez ha nem túl nagy ezzel a Kv-val simán lehet 14,4 sűrítési végnyomás amit egy jól kialakított égéstér még 95 és 98 közötti oktánnal is hibátlanul tolerál. Én a problémát a tengely fokolásában keresném. A gyújtásnak pedig 15-fok körül kéne ,hogy induljon és 35 -ig kéne dolgoznia ez persze sacc/kb de minél nagyobb fokolású a tengely annál szűkebb a szabályozási intervallum.

Hogyapics*ba lenne optimális a 14.5 baros statkus sűrítési végnyomás egy
270-es tengely mellett??? Ca. 60°-kal az AHP után zár a szelep. Ergo 120°
a FHP-ig. Ez alatt sűríti 14.5 bar-ra. Ez magas fordulaton, ahol elkezd dolgozni
a tengely, olyan dinamikus sűrítési végnyomást szül, hogy nem is csodálom,
ha kopog. Még 100-assal is!

Magas fordulaton, ahol a gázlengések elkezdik dinamikusan feltölteni a hengert,
ez a 14.5 bar-os sűrítési végnyomás érték a véleményem szerint pillanatok alatt
több bar értékkel elszaladhat. Ott pedig már a 100-as benzin sem segít, nemhogy
"elmegy 95-össel is". És ha jól működik a kopogásszabályzás, akkor jogosan vette
vissza ilyen mértékben az előgyújtást.

Még mielőtt megbontanád a motort, véleményem szerint próbálj meg versenybenzint
tankolni. Avagy ha az problémás, akkor mondjuk 30% E85-öt. Ez növeli a kopogás-
tűrést. Ha így javul a teljesítmény, akkor bingó. Ha nem, akkor menjünk tovább...

Nagysűrítésű motornál viszont normális a 20° alatti max. előgyújtási érték.


Voltam havassynál beszélgettem vele, kicsit ezekről a dolgokról. ő a kompresszióra azt mondta az nem sok, mert hogy opelnál valamilyen okból kifolyólag "vért kell izadni egy normális kompresszió" miatt ezt így mondta szó szerint, de tudok amúgy adatokkal szolgálni. blokköntvényből 0,3mm jött le, hengerfejből 0,65 most próbálkoztam kicsit "áttverni" a kopogás érzékelőt először papírt raktam alá, aztán egy darab belsőt, jel legyen de még is hátha valami változik, de semmi. jön az etanolos dolog, ezt más is mondta. ha az sem akkor marad a mechanikai zaj, Havassy ezt említette hogy jártak így egy EVO-nál. nem detonált minden rendben volt. de valami zajos volt. ki írták a programból és működött. egy dolog merült fel nálam kérdésként még. az ismerősöm akitől a referencia adatok vannak, neki volt szegény a keveréke és be-be csörgött a motor. nálam egy hasonló hangot sem hallottunk. se 95ösel se 100asal nem volt ilyenre példa. csak azért említem ezt meg mert ha olyan extrém magas lenne a kompresszióm magas tartományban nem kéne kicsit kopogni? más már nemjut eszembe, próbálom értelmezni ezt a kompresziós dolgot. magamnak raktam össze a motort, ilyen szinten értek hozzá nem az első... de ez a "tuning" meg a miértek nekem magassak úgy hogy elörre is elnézést a sok esetleg felesleges kérdésért....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.15. 22:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Szöghelyzet jeladó rendben van? ;)

Ebben talán kettő is van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.15. 23:18 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
Dehogynem ha magas lenne a KV már leemelte volna a hengerfejet. Minden típus mást bír el a Riccardó féle égéstér kialakítás 7 Barnál detonál. Ezért mondtam ,hogy beszélj vele mert nagy gyakorlati tapasztalata van. A fiam Samarája 14 Bar sűrítési végnyomással dolgozik 95-ös benzinnel. A Lada ekkorával elemeire hullna repp benzin nélkül. Ha a helyén van a tengely írjatok egy hagyományos gyújtás karakterisztikát összébb nyomva (a két szélsőérték kerüljön közelebb) és emelt előgyújtival kell menni egy kört miközben figyeled fülelve mit csinál én ezt tenném. Egyébként nem lehet ,hogy siet a tengely?
Geree meglepődnél ,ha látnád mekkora kompressziót mérnek egy 328 fokos tengelynél és ott is magasabb a max előgyújtás értéke az általad említettnél. A másik kompressziót felpumpálva mérünk nyitott fojtószelepnél nem egy fordulatra így ez az elméleti megközelítés teljesen abszurd és átértekelendő.
Még azon agyalok hogy ez egy hidrotőkés motor és ha esetleg sűrűbb olajat kap bekopoghat a tőke ami pont olyan mintha csörögne a süket érzékelőnek, és van még valami hidratőkével NEM lehet fokolni! Az olajnyomás vezérli és amennyiben nincs telítve a belső tere (miért is lenne egy többször átforgatott motornál ahol a vezérlőrés előtt többször áthalad a furat és a ráható nyomás miatt kipréselődik mivel az olajnyomás nem tölt vissza!) teljesen fals értéket mész. Kell a gyártó ellenőrző szelephézaga és egy (kettő) fixen állítható tőke és így kapsz valós értéket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.16. 00:08 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.14. 20:55
Hozzászólások: 49
apajevics írta:
Dehogynem ha magas lenne a KV már leemelte volna a hengerfejet. Minden típus mást bír el a Riccardó féle égéstér kialakítás 7 Barnál detonál. Ezért mondtam ,hogy beszélj vele mert nagy gyakorlati tapasztalata van. A fiam Samarája 14 Bar sűrítési végnyomással dolgozik 95-ös benzinnel. A Lada ekkorával elemeire hullna repp benzin nélkül. Ha a helyén van a tengely írjatok egy hagyományos gyújtás karakterisztikát összébb nyomva (a két szélsőérték kerüljön közelebb) és emelt előgyújtival kell menni egy kört miközben figyeled fülelve mit csinál én ezt tenném. Egyébként nem lehet ,hogy siet a tengely?
Geree meglepődnél ,ha látnád mekkora kompressziót mérnek egy 328 fokos tengelynél és ott is magasabb a max előgyújtás értéke az általad említettnél. A másik kompressziót felpumpálva mérünk nyitott fojtószelepnél nem egy fordulatra így ez az elméleti megközelítés teljesen abszurd és átértekelendő.
Még azon agyalok hogy ez egy hidrotőkés motor és ha esetleg sűrűbb olajat kap bekopoghat a tőke ami pont olyan mintha csörögne a süket érzékelőnek, és van még valami hidratőkével NEM lehet fokolni! Az olajnyomás vezérli és amennyiben nincs telítve a belső tere (miért is lenne egy többször átforgatott motornál ahol a vezérlőrés előtt többször áthalad a furat és a ráható nyomás miatt kipréselődik mivel az olajnyomás nem tölt vissza!) teljesen fals értéket mész. Kell a gyártó ellenőrző szelephézaga és egy (kettő) fixen állítható tőke és így kapsz valós értéket.


Igen ,a hidrotőkés dologban egyet értek veled, ez az elméleti beállítás. ennek a folytatása lenne/ lesz hogy padon hangoljuk a kocsit. és akkor a fokolással is játszunk. az eddigi mérés is csak azért volt és most úgy érzem jól döntöttem. mert nem vagyok elégedett az eredménnyel. és nem szerettem volna feleselgessen oda állni a padra kifizetni a hangolásért a pénzt úgy hogy nem vagyok 100%osan biztos abban nincs mechanikai probléma a kocsival. be vallom őszintén a mérési eredmény kicsit megnyugtatott annál sokkal rosszabra számítottam.
Kép
viszont, egy epront írtunk ahol visszább vettük az előgyújtást felső tartományban 10%al azzal kb 10%al is kér a kopogás érzékelő kevesebbet vissza. szerintem bármilyen értéket beírhatnánk, mindig arra 13fok környékére kérné vissza. de ebben nem vagyok biztos nem szeretnék hülyeséget írni. és sajnos nem kivehető a kopogásérzékelő a programból. holnap kipróbálom az etanolt. ha azsem segít nem tudom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.16. 10:08 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
Azt hittem vems vagy valami hasonló van benn és ki lehet iktatni a kopogás érzékelőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.16. 10:35 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Azt hittem vems vagy valami hasonló van benn és ki lehet iktatni a kopogás érzékelőt.

Gyári motortól eltérő felépítést gyári motorvezérlővel jó működtetni elég reményvesztett próbálkozás.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.16. 10:46 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Dehogynem ha magas lenne a KV már leemelte volna a hengerfejet. Minden típus mást bír el a Riccardó féle égéstér kialakítás 7 Barnál detonál. Ezért mondtam ,hogy beszélj vele mert nagy gyakorlati tapasztalata van. A fiam Samarája 14 Bar sűrítési végnyomással dolgozik 95-ös benzinnel. A Lada ekkorával elemeire hullna repp benzin nélkül. Ha a helyén van a tengely írjatok egy hagyományos gyújtás karakterisztikát összébb nyomva (a két szélsőérték kerüljön közelebb) és emelt előgyújtival kell menni egy kört miközben figyeled fülelve mit csinál én ezt tenném. Egyébként nem lehet ,hogy siet a tengely?
Geree meglepődnél ,ha látnád mekkora kompressziót mérnek egy 328 fokos tengelynél és ott is magasabb a max előgyújtás értéke az általad említettnél. A másik kompressziót felpumpálva mérünk nyitott fojtószelepnél nem egy fordulatra így ez az elméleti megközelítés teljesen abszurd és átértekelendő.
Még azon agyalok hogy ez egy hidrotőkés motor és ha esetleg sűrűbb olajat kap bekopoghat a tőke ami pont olyan mintha csörögne a süket érzékelőnek, és van még valami hidratőkével NEM lehet fokolni! Az olajnyomás vezérli és amennyiben nincs telítve a belső tere (miért is lenne egy többször átforgatott motornál ahol a vezérlőrés előtt többször áthalad a furat és a ráható nyomás miatt kipréselődik mivel az olajnyomás nem tölt vissza!) teljesen fals értéket mész. Kell a gyártó ellenőrző szelephézaga és egy (kettő) fixen állítható tőke és így kapsz valós értéket.

Dehogy emelte volna le. Nekem az XR2 etanol-motorjában 16.5-17 bar-os
sűrítési végnyomásom volt. És kísérletképpen egyszer egy használt HF-tömítéssel
összerakva sem volt semmilyen problémája a motornak. Szívó motornál nem
lehet akkora égési csúcs- éás középnyomásokat produkálni, hogy megemelje
a hengerfejet. Kivéve, ha a HF-csavar ócska, vagy használt. De az már tészta.
HF-leemelős középnyomástól feltöltés esetén kell tartani.

A 14-es végnyomás pedig gyári buta tengellyel teljesen normális. Nézz meg
egy fapados régi Swift-et. Simán 14 bar felett van a sűrítési végnyomása.
Míg ha megnézel egy gyári sportautót, ott simán akár 10-11 körüli értékig is
lecsökken, a nagytengely ellenére. Pont azért, mert ez a statikus végnyomás
üzem közben dinamikus lesz és magas fordulaton nagyon el tud szaladni.

De mivel versenymotor-építési tapasztalatom nincs, így természetesen el-
fogadom a tapasztaltabbak véleményét.

Az ideális előgyújtás pedig túl sok összetevős. Égéstér-alak, üzemanyag,
sűrítési viszony. Tehát itt egyátalán nem lehet általánosítani, hogy milyen
tengelyhez, vagy milyen sűrítéshez mekkora előgyújtás kell. Módosított
motornál csak egyedileg vehető fel.

Ha pedig az ember gyári motorvezérlőt akar használni, akkor csak olyan
mértékben szabad módosítani a motort, hogy azt az ECU le tudja kezelni.
Itt már esélyes lehet, hogy nem tudja lekezelni, azért van a gond. Egyedi
vezérlővel lehet szépen összerakni...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.17. 00:23 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.14. 20:55
Hozzászólások: 49
Ma tankoltam etanolt sajnos ilyen időben nem igazán mérvadó amit érzek, de most 3.ban is meg pörgött a kerék, de mondom lehet ez az útviszonyok miatt. még hátra van az hogy megnézzük opcommal. illetve egy érdekességet vélt barátom felfedezni. akitől az adatok vannak. mégpedig neki is írt ecuja van ugyan ez a simtec 56.1 neki minimálisan de módosítottak az előgyújtáson mivel nagyobb injektor, hengerenkénti leömlő meg 1mmel nagyobbat nyit a c18xe tengely, nem tudja pontosan mennyit játszottak vele de emlékszik hogy ahoz is hozzá nyúltak, na de, a párjának egy full gyári x20xev-je van ma úgy alakult hogy élő adatot kellet olvasni rajta és azon is ugyan úgy 22fok az elő gyújtás padlógázon magas fordulaton, mint a sajátján. azért ez érdekes.... aki programozná az ecum azt javasolta tegyek bele gyári tengelyt, mert szerinte azzal van gond. erről valami vélemény?! ő efektív nagyon szidta a havassy féle tengelyeket hogy amivel eddig ő találkozott egyik sem tudta a gyári adatot sem, nem hogy többet. nekem személy szerint erről az a véleményem amit a kép is mutat 4600on/ig szép teljesítmény növekedésem van, még egy gyári GSI c20xe-hez képest is többet tud. így bennem ez a dolog nem merült fel de érdekel más kívülállók véleménye is. és még egyszer köszönöm az eddigi segítséget is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.17. 08:49 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Ha van kedved szerelni, akkor persze, egy tengely-átszerelés mindenképpen
hasznos infókkal szolgál. Valahol legalábbis el kell kezdeni a hiba okának
kiderítését. Mindenesetre az egyszerűbbtől és a gyorsabbtól kezdve érdemes
elindulni a problémásabb, időigényesebb felé. Ha az etanol nem hozott eredmény,
akkor lehet menni tovább.

Amúgy érdemes lenne valahogy kiiktatni a kopogásérzékelést és megpróbálni
manuálisan rávarázsolni egy előgyújtásgörbét. De figyelve, mert a kopogás
gyorsan és drága problémákat tud szülni. Így ha nagyon jól hangszigetelt az
autó, akkor erősen célszerű egy valamiféle mikrofonos-fülhallgatós megoldással
élni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség