Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2021.08.03. 03:31

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.07.25. 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2014.07.25. 12:16
Hozzászólások: 7
Szia Geree!
Új vagyok itt. A Mondeo klubból keveredtem erre.
Nem tudom, jó-e ez a topik, de nem akartam másikat nyitni.
Segítséget kérnék az alábbi ügyben.
Nemrég vettem egy Mondeo MkII. 96-os, 1,8-as, Zetec motoros autót.
Nemrégen elkezdte, hogy erősebb gázadásnál borzasztóan csörgött (tudom, nincs szelephang :D )
Mindenképpen ÉN akarom megcsinálni, de ebben az irányban nincs sok tapasztalatom.
Az előző autóim mechanikusak voltak. Ilyenkor fordítottam picit az osztófejen és lőn csoda.
Itt nincs osztófej. :(
A vezérműszíj huszonezer kilóméterrel ezelőtt lett cserélve.
Próbáltam jó minőségű benzinnel is (OMV, 95 extra) minimális javulás.
Gyertya és gyertyakábel csere is volt. A hiba maradt.
Beszéltem motordiagnosztikusokkal, de azt mondták, ha nem ég a check lámpa, akkor
nem is fog segíteni, mert a hiba nem az elektronika látókörében van.
Tudom, hogy egyszerűbb lenne szakihoz vinni, de egyrészt dafke nem, másrészt sokszor
át akartak vágni, harmadrész, ha már az én autóm, hadd javítsam én. :)
Van tanácsod, mit nézzek meg?
Köszönöm előre is a segítséged!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.07.26. 09:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Caruso írta:
Szia Geree!
Új vagyok itt. A Mondeo klubból keveredtem erre.
Nem tudom, jó-e ez a topik, de nem akartam másikat nyitni.
Segítséget kérnék az alábbi ügyben.
Nemrég vettem egy Mondeo MkII. 96-os, 1,8-as, Zetec motoros autót.
Nemrégen elkezdte, hogy erősebb gázadásnál borzasztóan csörgött (tudom, nincs szelephang :D )
Mindenképpen ÉN akarom megcsinálni, de ebben az irányban nincs sok tapasztalatom.
Az előző autóim mechanikusak voltak. Ilyenkor fordítottam picit az osztófejen és lőn csoda.
Itt nincs osztófej. :(
A vezérműszíj huszonezer kilóméterrel ezelőtt lett cserélve.
Próbáltam jó minőségű benzinnel is (OMV, 95 extra) minimális javulás.
Gyertya és gyertyakábel csere is volt. A hiba maradt.
Beszéltem motordiagnosztikusokkal, de azt mondták, ha nem ég a check lámpa, akkor
nem is fog segíteni, mert a hiba nem az elektronika látókörében van.
Tudom, hogy egyszerűbb lenne szakihoz vinni, de egyrészt dafke nem, másrészt sokszor
át akartak vágni, harmadrész, ha már az én autóm, hadd javítsam én. :)
Van tanácsod, mit nézzek meg?
Köszönöm előre is a segítséged!

Szia, üdv itt!

Először is előrebocsátom, elektronikus vezérléssel ellátott motorú
autókkal eddig sem foglalkoztam, és a hosszú távú terveim között
sem szerepel. Ebből fakadóan nyilvánvalóan hiányosak az ismereteim.

Amit viszont ki tudsz próbálni, az a magasabb oktánszámú benzin
használata. A 95-ös extrának ugyanolyan a kopogástűrése, mint a
sima 95-ösnek, csak picivel nagyobbat pukkan. De a csörgésen nem
fog javítani. Tehát tankolj 98-ast vagy 100-ast. Ha erre csökken,
vagy megszűnik a csörgés, akkor túl nagy előgyújtás vagy pedig a
gyárinál nagyobb sűrítési viszony a probléma okozója.

A kérdés, hogy hogy jelentkezett először a probléma. Így vetted,
vagy pedig lassan, esetleg egyik pillanatról a másikra alakult ki?
Ha így vetted, akkor ezer dolog lehet. Ha egyik pillanatról a másikra,
akkor elektronikai, érzékelőbéli, gyújtáskör-béli a probléma forrása.
A lassan-ra nincs konkrét ötletem, de ott is nyilván elektromos
problémából ered.

Amit ha jól tudok, akkor ezeknél az motoroknál van egy stekker a
motortérben, amivel lehet állítani az előgyújtás értékét a benzin
oktánszámának a függvényében. Azt kell megkeresni és elős körben
a default állásba tenni, ha nem lenne ott.

Segíthet még a kompressziómérés is - elárulja, ha növelt sűrítésű
a motor.

No meg persze az előgyújtást is hasznos lenne strobival kimérni...

Első nekifutásra ennyi. További mérési eredmények nélkül értelmetlen
a további találgatás...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.07.27. 14:47 
Offline

Csatlakozott: 2014.07.25. 12:16
Hozzászólások: 7
Szia!
Egyik napról a másikra lett a probléma, nálam.
Amiket írtál megnézem, aztán beszámolok az eredményről.
Azért köszönöm a segítséget!

Illetve közben eszembe jutott:
Amennyiben a megoldás megleléséig átteszem az "oktánszám stekkert" lehet valami baja a motornak?
Józan paraszti ésszel átgondolva, nem, de inkább 1 szakértőre hagyatkoznék.

Még egy dolog eszembe jutott :D
Így legalább nem kell több hozzászólást elolvasnod, egy helyen lesz minden. :D

Autó és üzemanyag kímélés szempontjából is óvatos vezető vagyok. (sokak szerint, mint miss Daisy sofőrje)
Plusz az utak miatt sem árt vigyázni :?
Amint lehet ötösbe kapcsolok, óvatosan gyorsítok, 100-110-nél többet még pályán sem megyek.

Többen is azt mondták, hogy az 1,8-as Zetec motor - meg általában a nagy motorok, nem szeretik ezt a stílust.
Ki kell húzatni, nyomni neki, mert a nagy motor, nagy igénybevételt követel.
Olyan visszhang is volt, hogy ez hozta elő a csörgést is a motorban.
Sőt, azt jósolják, hogy gyorsabban elhasználódik, tönkre megy a motor.
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Igaz ez vagy csak "Urban legends"?

köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.04. 20:50 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Basszus, megin ßaxakodik a gyújtásom; ugyanolyan csúnyán jár a motor, mint pár hónappal ezelőtt.
Tök sötétben beindítottam; a vaciúj szilikon-réz gyújtáskábel és Topran pipák, mint a csillagszóró...
A gyújtókábeleket kicsit szétbillentem és letörlöm papírzsebkendővel; rögtön 50-el emelkedett az alapjárat...

Elosztófedél lebillent, rotor kivesz; azok is tiszta kormosak.
Mi a *ranc? 5000km-enként cserélnem kell mindent?


Szombaton áttakarítom az egész kócerájt, azután meglátom mi lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.05. 07:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 20:17
Hozzászólások: 619
Caruso írta:

Többen is azt mondták, hogy az 1,8-as Zetec motor - meg általában a nagy motorok, nem szeretik ezt a stílust.
Ki kell húzatni, nyomni neki, mert a nagy motor, nagy igénybevételt követel.


Az valós tény, hogy a kis terheléssel használt motoroknál "rendellenes" lerakódások/kopások keletkezhetnek, ezért időnként nem árt őket kikormolni/megkergetni.
Pl: a motor "lustára" kopik (a gyűrűk felső kopási nyoma hengerben alacsonyabbra kerül, mintha nagyfordulaton használnák) és tönkreteszi a gyűrűket, ha hirtelen elkezdik ezután magasabb fordulaton használni. ( minden egyes fordulatnál beleütközik a magasabbra járó gyűrű az alacsonyabban kialakult vállba. Nagyságrendileg 0,01 mm-es változások ezek.)
De majd a szakértők elmondják szabatosabban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.05. 08:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Caruso írta:
Szia!
Egyik napról a másikra lett a probléma, nálam.
Amiket írtál megnézem, aztán beszámolok az eredményről.
Azért köszönöm a segítséget!

Illetve közben eszembe jutott:
Amennyiben a megoldás megleléséig átteszem az "oktánszám stekkert" lehet valami baja a motornak?
Józan paraszti ésszel átgondolva, nem, de inkább 1 szakértőre hagyatkoznék.

Még egy dolog eszembe jutott :D
Így legalább nem kell több hozzászólást elolvasnod, egy helyen lesz minden. :D

Autó és üzemanyag kímélés szempontjából is óvatos vezető vagyok. (sokak szerint, mint miss Daisy sofőrje)
Plusz az utak miatt sem árt vigyázni :?
Amint lehet ötösbe kapcsolok, óvatosan gyorsítok, 100-110-nél többet még pályán sem megyek.

Többen is azt mondták, hogy az 1,8-as Zetec motor - meg általában a nagy motorok, nem szeretik ezt a stílust.
Ki kell húzatni, nyomni neki, mert a nagy motor, nagy igénybevételt követel.
Olyan visszhang is volt, hogy ez hozta elő a csörgést is a motorban.
Sőt, azt jósolják, hogy gyorsabban elhasználódik, tönkre megy a motor.
Kíváncsi lennék a véleményedre.
Igaz ez vagy csak "Urban legends"?

Sorry, a bokros teendőim miatt valahogy átsiklottam eme hozzászólás felett... :oops:

A kérdéseidre válaszolva:
- Az oktámszámcsatit gyári verzióban a feltételezéseim szerint a 95-ös benzinhez
van beállítva. Ettől csak akkor kell eltérni, ha nagyobb oktánszámú benzint tankol
az ember. Illetve akkor sem kell, csak átállítva még nyerhető vele egy kis plusz.

- Az viszont nem városi legenda, hogy a túlzottan kímélt motorok gyorsabban mennek
tönkre. Kis terhelésen nem tud rendesen átmelegedni, sok savas lerakódás keletkezik,
a korom nem tud leégni, csak lerakódik a felületeken, stb. És a csörgésnek is lehet
okozója. Asszonka Micrájában is rendszeresen ez a tünet. Ő óvatosan vezet és volt
olyan, hogy egy vidéki útra már 100-ast tankoltam, és még úgy is csörgött. Aztán
a vidéki út után elmúlt, sőt, már a 95-össel sem csörgött. Ennyi korom tud lerakódni
a motoron belül, ami üzem közben folyamatos izzásban van és rendellenes gyújtási
időpontokat hoz létre.

Amúgy erre egy nagyon szemléletes példa. Nézd meg az öregeket, akik már csak
totyognak. Óvatosan, lassan sétálnak, kis mozdulatokkal, ki mozgásokkal. Viszont
ha pl. egy váratlan elesés miatt megfeszülnek az izmaik, nagyon sok esetben történik
súlyos sérülés, mint pl. combnyaktörés. Aki viszont folyamatosan csinál nyújtó-
gyakorlatokat, annál egy elesés maximum horzsolásokkal jár.
Ez az autónál is igaz. Ha túl óvatosan használnak egy autót, akkor elég lehet akár
egy meghajtás is ahhoz, hogy valami tönkremenjen benne. Érdemes dinamikusan
használni, vagy alkalmanként kicsit kimenni vele hosszabb távra, és egy feszítettebb
tempóval "kiégetni". Meglepően képes utána javulni az autó dinamizmusa.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.05. 08:59 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Basszus, megin ßaxakodik a gyújtásom; ugyanolyan csúnyán jár a motor, mint pár hónappal ezelőtt.
Tök sötétben beindítottam; a vaciúj szilikon-réz gyújtáskábel és Topran pipák, mint a csillagszóró...
A gyújtókábeleket kicsit szétbillentem és letörlöm papírzsebkendővel; rögtön 50-el emelkedett az alapjárat...

Elosztófedél lebillent, rotor kivesz; azok is tiszta kormosak.
Mi a *ranc? 5000km-enként cserélnem kell mindent?

Szombaton áttakarítom az egész kócerájt, azután meglátom mi lesz.

Nem lehet, hogy az a kontaktjavító, vagy kúszóolaj-spray gőzei csinálnak galibát?
Egy réz kábelen nem túl sok tönkremennivaló van, a szilikon pedig ennyi idő
alatt szintén nem szokott tönkremenni. Ráadásul az elosztófedél alatt nem is
nagyon tud mitől kormos lenni semmi. Ha igen, akkor ott valami igen tisztességes
rendellenesség van. Vagy bajut oda valahonnan a korom, vagy ott keletkezik.
Egyik sem túl biztató. Ennek nézz utána. És nézd meg, hogy bármilyen nedvesség
hogyan honnan tud/tudott odajutni. Ha leféktisztítózol mindent, ahol a szikra
megy (kábelek, rotor, elosztó, stb), utána nézd meg, hogy mik a tünetek...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.05. 12:03 
Offline

Csatlakozott: 2014.07.25. 12:16
Hozzászólások: 7
Geree írta:
Sorry, a bokros teendőim miatt valahogy átsiklottam eme hozzászólás felett... :oops:

A kérdéseidre válaszolva:
- Az oktámszámcsatit gyári verzióban a feltételezéseim szerint a 95-ös benzinhez
van beállítva. Ettől csak akkor kell eltérni, ha nagyobb oktánszámú benzint tankol
az ember. Illetve akkor sem kell, csak átállítva még nyerhető vele egy kis plusz.

- Az viszont nem városi legenda, hogy a túlzottan kímélt motorok gyorsabban mennek
tönkre. Kis terhelésen nem tud rendesen átmelegedni, sok savas lerakódás keletkezik,
a korom nem tud leégni, csak lerakódik a felületeken, stb. És a csörgésnek is lehet
okozója. Asszonka Micrájában is rendszeresen ez a tünet. Ő óvatosan vezet és volt
olyan, hogy egy vidéki útra már 100-ast tankoltam, és még úgy is csörgött. Aztán
a vidéki út után elmúlt, sőt, már a 95-össel sem csörgött. Ennyi korom tud lerakódni
a motoron belül, ami üzem közben folyamatos izzásban van és rendellenes gyújtási
időpontokat hoz létre.

Amúgy erre egy nagyon szemléletes példa. Nézd meg az öregeket, akik már csak
totyognak. Óvatosan, lassan sétálnak, kis mozdulatokkal, ki mozgásokkal. Viszont
ha pl. egy váratlan elesés miatt megfeszülnek az izmaik, nagyon sok esetben történik
súlyos sérülés, mint pl. combnyaktörés. Aki viszont folyamatosan csinál nyújtó-
gyakorlatokat, annál egy elesés maximum horzsolásokkal jár.
Ez az autónál is igaz. Ha túl óvatosan használnak egy autót, akkor elég lehet akár
egy meghajtás is ahhoz, hogy valami tönkremenjen benne. Érdemes dinamikusan
használni, vagy alkalmanként kicsit kimenni vele hosszabb távra, és egy feszítettebb
tempóval "kiégetni". Meglepően képes utána javulni az autó dinamizmusa.


Köszönöm a kimerítő választ!
Azóta kissé Fittipaldisabbra vettem a tempót és mint ha javult volna a dolog.
Kisebb tartományban csörög a motor.
Bízom benne, hogy idővel el is múlik.
Adok neki még 1-2 ezer kilométert.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 09:52 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Caruso írta:
Azóta kissé Fittipaldisabbra vettem a tempót és mint ha javult volna a dolog.
Kisebb tartományban csörög a motor.
Bízom benne, hogy idővel el is múlik.
Adok neki még 1-2 ezer kilométert.

Ha kimész vele pályára, és mész vele egy párszáz km-t autópályatempóban
folyamatosan (óra szerint 130-140km/h), az alatt ki- és leég, aminek le kell.
Utána meg fogsz lepődni, hogy mennyit változott az autó karaktere.

De itt is figyelj oda a fokozatosságra, mint ahogy egy öregembert is elképzelnél.
Elsőre nem csináltathatsz vele spárgát, mert komoly bajt okozna. Először csak
a szokásos nyugodt 100-110-es tempó, majd egy pártíz km múlva emelheted
egy tizessel és így tovább.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 10:08 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Nem lehet, hogy az a kontaktjavító, vagy kúszóolaj-spray gőzei csinálnak galibát?

Kontakt spray nem volt belefújva -elvből-, szilikon sprayt meg szigorúan tilos bele fújni (kívülre mehet). Az elosztó tengelyébe tett filcet telenyomtam kúszóolajjal, a nem belevaló pár csepp az elosztó fedél házán landolt, de semmi több. (A gőzök kb. 20mp után be szoktak robbanni, már többször megijesztett, ezért befújás után pár percig nem indítok rá.)
Geree írta:
Egy réz kábelen nem túl sok tönkremennivaló van, a szilikon pedig ennyi idő alatt szintén nem szokott tönkremenni.

Hát, ezen sötétben már látszottak a szikrák . Nem akarom alábecsülni a technikát, de a gyári kábelek ezt 200.000km után produkálták, nem pedig 2000 után. Néhány gyertyapipa gumija alól is látszanak néha villanások; már elégett volna bennük az előtét ellenállás (Topran)? (Majd ha lesz időm, kimérem őket.)
Geree írta:
Ráadásul az elosztófedél alatt nem is nagyon tud mitől kormos lenni semmi. Ha igen, akkor ott valami igen tisztességes rendellenesség van.

Semmi rendellenesség; a szegmensek és a rotor ívhúzó felületén 0.8-1.2mm vastag egyenletes fekete égésnyom csík volt látható, amelyet egyszerűen el lehetett távolítani. Valamint a gyújtáselosztó fedél műanyag sapkája az egyik henger szegmenskivezetésénél hő miatt deformálódott! (szekunder feszültség bevezetés - elosztó fedél kívülről- elosztó fedél műanyag fedő sapka-test). Kitakarítottam mindent UltraDerm-es forró vízben vagy háromszor és kiszárítottam. Indulás egyből 1200-es fordulaton az eddigi 900 helyett.
Geree írta:
Vagy bajut oda valahonnan a korom, vagy ott keletkezik. Egyik sem túl biztató. Ennek nézz utána. És nézd meg, hogy bármilyen nedvesség hogyan honnan tud/tudott odajutni.

Nem volt benne víz. Ez a gyújtás sajnos igényli ezt a fajta állandó odafigyelést. Legalábbis a ma kereskedelemben beszerezhető komponensekkel igen -tisztelet a rotornak és az elosztó fedélnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség