Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2021.08.03. 01:54

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 41  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 12:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Geree írta:
megtaláltad az elosztó ferde fogazású fogaskerékhajtását... :lol:


Ha! Ha! Ha! :lol:

Akkor ha ez a rész enyhén szorult, így beleszólt, vagy nem szólt bele?

A videón nem egyértelmű, de ha elkezded kihúzni az elosztót, akkor elfordul
a rotortengely is. Ha pedig visszatolod, akkor a másik irányba kell elforduljon.

Ha így van, akkor az van, amit mondtam...

Ha pedig csak a tengelyt próbálod elfordítani, akkor az egyik irányba egy rugó
ellen el tudod fordítani, amit ha elengedsz, akkor visszaugrik alapállapotba. Ez
a röpsúly rugójának a hatása.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 12:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
De ez logikus mert a ferde fogazású fogaskerék nem kapcsolódhat úgy mint egy egyenes. Viszont mikor forog "beül" a helyére és a gyújtás egy fix helyzethez van állítva, nem mocorog le-fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 13:11 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
Ha megvan a szabályozási tartomány akkor a rúgó tartók hajlításával tökéletesre lehet csiholni.


Tudod....

apajevics írta:
a Német mérnökök a fiatal Szovjet mérnökök nagy találmányát koppintották le a VW csoport szerény termékeihez :D


Mondod ezt egy 2013-ig, 1970-es olasz és német licenszek alapján -elfogadható minőségű- személyautót gyártó nemzetről... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 13:17 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
De ez logikus mert a ferde fogazású fogaskerék nem kapcsolódhat úgy mint egy egyenes. Viszont mikor forog "beül" a helyére és a gyújtás egy fix helyzethez van állítva, nem mocorog le-fel.


Köszönöm, az elmélettel már nagyon tisztában vagyok! :D
Most már csak azt nem értem, ha ezek nem lehettek bajok, akkor
-kenés után mitől jár stabilan minden henger?
-Miért "tud" 5-ikben is alapjáraton menni az eddigi max. 3. helyett?
-stb.
Lehet, hogy az ellenség keze betette a lábát.... ;)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára becseit 2014.03.31. 14:23-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 14:23 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Most már csak azt nem értem, ha ezek nem lehettek bajok, akkor kenés után mitől jár minden henger? ;)
Lehet, hogy az ellenség keze betette a lábát....

Egy öreg rendszernél elég az, ha az ember csak hozzányúl valamihez,
megbolygat valamit. Ez jobb esetben javít a helyzeten, többnyire
viszont rontani szokott. Akkor Te most szerencsés kimenetelű hozzá-
nyúlást eszközöltél. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 14:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
becseit írta:
Most már csak azt nem értem, ha ezek nem lehettek bajok, akkor kenés után mitől jár minden henger? ;)
Lehet, hogy az ellenség keze betette a lábát....

Egy öreg rendszernél elég az, ha az ember csak hozzányúl valamihez,
megbolygat valamit. Ez jobb esetben javít a helyzeten, többnyire
viszont rontani szokott. Akkor Te most szerencsés kimenetelű hozzá-
nyúlást eszközöltél. :lol:


Még véletlenül sem azt mondja, hogy lehet, vagy talán, esetleg..... :D

Amúgy meg egy kis méréstechnika; zárásszöget mindig a motor 1000-1200[1/min] fordulatánál mérünk. Az előírt értékek:
-4 henger: 48-57° / 53-63% / min. 0.3-0.4mm
-6 henger: 35-42° / 60-70% / min. 0.25-0.3mm
-8 henger: 31,5-36° / 70-80% / min. 0.2-0.25mm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 18:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
Azt hiszed kekeckedni akarok ,pedig nem! Az az elektronika amit írtam 1000ft-os tétel bontóban és kompatibilis a VW-vel. Egyébként a villanynál egy kalap .... mind amíg működik hibátlan utána ívszerelés (gondolom még senkinek sem sikerült jeladót tenni az elektronra ,hogyha megszorulna valahol korrigáljon a compi). Az elméletet váltsuk gyakorlatra és máris kiderül ,hogy a kis zárásszög valamint az osztóban fellépő tengelylógás miatt nem nagyon alkalmaztak egy megszakítót 8 hengeres motornál. Itt síkban eltolt két megszakítóval dolgoztak. A megszakítóhézag pedig a tengely alapkörétől valamint az erő-teherkar viszonyától függ ezért ezek is csak középértékek és inkább tájékoztató jellegűek.
A javulást eredményezhette az is ,hogy eddig nem mozgott a röpsúlyos rész és most teszi a dolgát (talán)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.03.31. 18:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
Azt hiszed kekeckedni akarok ,pedig nem!

Nyugalom, sokkal korábban kell felkelned, hogy magamra vegyek ilyesmit! ;)
Köszönöm a tanácsot, ismerem a biguli gyújtását; a BERU ZM010 cikkszámon nyomja. Ebbe ZM002 kell. Gondolom, nem címkéztek fel 15 féle képpen egy gyújtásmodult. Mivel a Hall jeladó megegyezik minden -kompatibilisnek mondott- modellnél, csak az elosztóban és a gyújtótranszformátorban (áram határolás, stb.) lehet különbség. Későbbi modellekbe ZM012-t ír a szakirodalom úgy, hogy a trafó meg nem változott, csak az elosztó..

apajevics írta:
Itt síkban eltolt két megszakítóval dolgoztak. A megszakítóhézag pedig a tengely alapkörétől valamint az erő-teherkar viszonyától függ ezért ezek is csak középértékek és inkább tájékoztató jellegűek.
A javulást eredményezhette az is ,hogy eddig nem mozgott a röpsúlyos rész és most teszi a dolgát (talán)


No meg a nagyfordulatú motoroknál is.

Ez utóbbira tippelek én is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.04.01. 08:10 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Tegnapi érdekes és még inkább meglepő hibafeltárásom.

Előzmények: Srác régóta küzdött az autóval. Ránéztem az autóra, lesápadtam
és mondtam, hogy előbb a karburátor kell rendbetenni, mert előzőleg hatos
fúróval, meg pasztával próbálták javítani. Rendbetettem.

Vett bele a srác olcsó típusú gyertyakábeleket, amiből a főkábel rögtön az
első lehúzásnál szét is szakadt. Kérte, hogy csináljak bele egyet. Meglett.

Vett bele még egy garnitúra, általam javasolt NGK-t. És végre kisimultak az
autó ráncai, megnyugodott az alapjárat, literekkel csökkent a fogyasztás,
mindenki örült.

Egyszercsak szól, hogy rángat az autó, mintha kihagyogatna egy henger.
Semmi gond, biztos alapjárati fúvóka részbeli dugulás. Nagygáz, motorfék
magas fordulatról, utána jó. Na, akkor ezt kiköpte. Autó ismét hibátlan.
Mindenki örül.
Egy hétre rá megint hív, hogy alkalmanként, de ugyanúgy kihagyogat. Jöjjön
át, megnézem. Mire ideér, elmúlik. Pfff, ezzel így nehéz mit kezdeni. Próbáljon
meg úgy átérni, amikor van tünet.

Ez tegnap történt meg. Rekatortér fedele felcsap, rögtön az első amire
felfigyeltem, hogy az elosztó alól szikraáthúzásos csattogást hallani. Lehet,
hogy a kábelek nem voltak rendesen beledugva az elosztófedélbe? Megmacerál,
összerak, kimér, tökéletes. Beindít. Helyzet ugyanaz, pattog a szikra az elosztó
alatt. Hmmm. Keresek egy másik elosztófedelet a megmentett, jó állapotú
használtjaim között, amit pont ilyen próba-jellegű javításokra tettem félre.
Feltesz, indít. pattogás megszűnt. Na, végre, kész. De az alapjárat még mindig
"háromhengeres". Akkor fúvókadugulás. Légszűrőház le. Nida, mocorog az úszóház-
fedél. :shock: Ilyennel sem találkoztam még. Akkor biztosan itt lett egy csatorna
tömítetlen, és emiatt borult fel az alapjárati keverék. Úszóház meghúz, büszkén
vigyorgok, várva az eredményt, s mondom, hogy indíthat. Semmi, ugyanúgy
háromhengerezik. Nabazz... :? Mi a tököm szórakozik...?!?

Akkor kezdjük a kályhánál. Trafó kimér, ellenállásra jó. Főkábel kimér, jó. Rotor,
és az egyes gyertyakábelek szintén. Akkor nézzük a nem annyira kedvelt gyertya-
kábel-lehúzós módszerrel, hogy melyik henger nem megy? A negyedik. Akkor
gyertya ki. Nedves, de nem kormos. Hmm. Ohmikusan megmér, szakadt, mint az
állat. 20 MOhm-os állásban kezd el mutatni valamit a műszer, de az is gyanús,
hogy abba már az én ellenállásom is beleszólt. Hát ez érdekes, mert - mint
korábban is említettem - egy új NGK került bele. Próba cseresznye, tegyünk bele
egy másik gyertyát. Régiek előtúr, a srác még nem dobta ki betesz, összerak,
indít, és láss csodát, mind a négy henger jár...

Bakker, ilyennel eddig még nem találkoztam, hogy ennyire megdögöljön egy
gyertya. Volt már - kimérve - szakadt gyertyám, de még azzal is szépen járt
a motor, véletlenül fedeztem fel, hogy belső szakadása van. De ilyet, hogy
ennyire megdöglött egy gyertya, még nem láttam...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.04.01. 09:37 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
A Ladáknál már senki sem használ NGK-t mert mióta ,Francia többen így jártak. Én speciel bontóból kukázok :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 404 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 41  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség