Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2021.09.26. 03:06

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 134 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektromos témák
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 11:38 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Feszszab? Azt talán nem bonyolult kibontani. Én enyimből helyén vettem ki. Bár dízelben kevesebb a hely. Lehet elköszöntek a szénkefék. Vagy, mivel ferdén kopik, az egyik.

Szombaton alákukkolok, aztán próbálkozok...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektromos témák
HozzászólásElküldve: 2015.12.21. 17:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Geree írta:
bogyesz írta:
Feszszab? Azt talán nem bonyolult kibontani. Én enyimből helyén vettem ki. Bár dízelben kevesebb a hely. Lehet elköszöntek a szénkefék. Vagy, mivel ferdén kopik, az egyik.

Szombaton alákukkolok, aztán próbálkozok...

Igen, egyszerűbb lett végül a probléma, mint gondoltam. Egy pár dolog
megméricskélése után elkezdtem kibontani, amit ki lehet, a legkönnyebbtől
kezdve, és a fesszabályzót kibontva a szénkefékkel, látszott, hogy azok
a szénkefék már megtették, amit el lehetett várni tőlük. Valószínű már
egyáltalán nem értek hozzá a csúszógyűrűhöz. Vagy csak olyan kis
mértékben, hogy alig valami kis áram tudott csak átfolyni a kontaktuson.

Kicseréltem a fesszab-szénkefe egységet és láss csodát, azonnal megjavult
minden. Úgyhogy most örülés van... :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektromos témák
HozzászólásElküldve: 2019.08.23. 16:46 
Offline

Csatlakozott: 2013.08.11. 19:34
Hozzászólások: 9
Üdv Mindenkinek!

Adott egy Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1,6 benzines verda.

Hibajelenség: Az indítómotor melegben /felmelegedve, hosszú út után/ nem működik, kattanás van, forgatás nincs. Kocogtatásra sem reagál. Egy óra állás után,mikor lehűlt a blokk akkor viszont megint pöcre-röff.

Szénkefék, annak tartói decemberben cserélve lettek.

No erre varrjon valaki gombot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektromos témák
HozzászólásElküldve: 2021.06.07. 14:44 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Kérdés elektromókusokhoz, avagy dedikáltan Becseit-hez...

Escortról van szó, nincs benne semmi elektronika. Egy ideje észrevettem,
hogy a üzemanag-szintjelző és vele együtt a vízhőfok műszere is néha egy
kicsit leesik. Egy időben. Majd egy idő után visszamegy szépen oda, ahol
lennie kell, tehát a vízhőfok muitatója középre. Valami testelési, átmeneti
ellenállást feltételeztem, de akkusaru oxidmentes, a testmazdagok sem
tűnnek oxidosnak, így nem tulajdonítottam neki túl sok jelentőséget.
Hideg is van, szóval majd tavasszal megnézem...

Illetve az elmúlt időben csinált egy-kétszer olyat, hogy beindítás után,
amikor a motor már járt, de a töltéslámpa még az alacsony fordulat miatt
nem aludt el, és felkapcsoltam a tompítottat, akkor ezzel a mozdulattal
le is állt a motor.

Tegnap reggel viszont minden előjel elkezdett pislákolni, sőt, inkább villódzni
a töltéslámpa. Közben néztem az akku pozitív saruja és a kaszni közé be-
kötött digit feszmérőmet, hogy mi történik, és eme műszer szerint valóban
leesett a kapocsfeszültség, vagyis nem volt töltés.

További tünet, hogy a fordulatban a teljes tartomány ca. 2/3-ánál, reprodu-
kálhatóan, az egyik pillanatról a másikra megjön a töltés, elalszik a lámpa,
és a műszer szerint is helyreáll a kapocsfeszültség.

További észrevétel. Alapjáraton épp csak pislákol, a fordulatot emelve
erősödik a lámpa fénye, de ugyanúgy villódzik, és az előző pontbéli fordulatnál
pedig "megjavul". Viszont némi hiszterézissel ugyan, de lefelé közel ugyanazon
fordulatnál viszont el is engedi a töltést.

Bónusz: a gyújtás ráadására most már a töltéslámpa sem gyullad fel, sötét
marad. A motort beindítva viszont a fentebbi villódzás ugyanúgy megmarad,
tehát nem az izzó égett ki. Izzót is cseréltem, változatlan.

Utolsó tünet, hogy van olyan állapot, aminek a reprodukálhatósága alacsony,
de egyszercsak akár menet közben is (pl. fékezésre) leáll a motor, és kialszik
a komplett műszerfal visszjelzés. A háttérvilágítás megmarad. De ekkor már
nem ég az olajnyomás lámpája sem, (a töltés már nem is ég ilyenkor), illetve
az izzítást jelző lámpa sem ég indítózáskor, és a feszültséget mérve az akkun,
a gyújtás ráadására nincs is izzítás, nem csak a visszajelző lámpája nem ég.
Aztán egy kis idő után magától visszaáll az előző állapotba, amikor legalább
olajnyomás-lámpám van, és tudok izzítani.
A helyzet reprodukálhatóságát illetően egyébként a tompított világítás fel-
kapcsolása váltotta ki többször ezt a motorleállós, mindeneltűnős állapotot.

Elsőre valami testelési hibára gyanakodtam, de terheletlenül 10-15mV feszült-
séget mértem az akku mínusz és a motor, valamint a kaszni között. A fény-
szórót felkapcsolva pedig a motor felé 30mV, a kaszni felé pedig 90mV feszült-
séget mutatott a műszer. Vagyis ebből én arra következtettem, hogy nincs
a hibára utaló mértékű átmeneti ellenállás a testkörben.

Annyit tudok egyelőre a töltéskörről, hogy egy diódán keresztül akkor világít
a töltéslámpa, ha az akkun nagyobb a feszültség, mint a generátoron. Ezek
alapján viszont nem tudom értelmezni az álló helyzetben nem jelző lámpát,
ami viszont menet közben pedig villódzik.

Valaki mondta, hogy kezd cellazárlatos lenni az akku, de tekerni minden hiba-
állapotban ugyanúgy tekeri az önindítót, mint ezeddig az elmúlt négy évben,
amióta nálam van az autó. Ergo ezt kizárnám.

Biztiket végignéztem, ránézésre egyik sem égett ki. Járó motornál még nem
próbáltam egyesével kihuzogatni őket.

Ötlet bárkinek...? Hogy egyáltalán mit kellene elkezdeni megmérni...?


Gondolom, már túl vagy rajta: :) A töltésjelző izzón keresztül záródik az az áramkör, ami felgerjeszti a generátort. Ha ez az áramkör szakadt, akkor csak a forgórész mágnesessége tudja felgerjeszteni (2-3000[1/min] körül) - ami egy huszonéves generátorban kb. nem sok. A töltésjelző lámpa csak azt mutatja, hogy a generátor fel van-e gerjesztve, vagy sem. Ettől függetlenül még lehet pár ok azzal kapcsolatban, hogy miért nincs töltőfeszültség.
Ilyenkor első körben a generátor feszültségszabályozója és a töltésvisszajelző közötti áramköri kapcsolatot célszerű leellenőrizni. Ha ez hibátlan (testzárlat, szakadás nincs), akkor a generátornak illik felgerjednie, illetve a gerjesztést fenntartania. Ha ez mégsem sikerülne, akkor még lehet az szénkeféket ellenőrizni, majd a feszültségszabályozót, de ezután már csak a generátor kiszerelésével lehet továbblépni.
Gerjesztő (/teljesítmény) diódák ellenőrzése, csúszógyűrű ellenőrzése, C3 csapágyak ellenőrzése. Ezeket célszerű szakműhelyben elvégeztetni, mert hibájuk esetén, úgyis oda kell menni pótalkatrészért is.

A generátor töltésjezőjének -önmagában = ha csak egy hiba van a rendszerben- az égvilágon semmi köze az akkumulátor állapotához - kivéve, ha az be sem tudja indítani a motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 134 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség