Hírek, frissítések

Hírek, frissítések

2017. november 17., Geree:
Egy kicsit elkezdtem boncolgatni az autók költségigényét. Kapaszkodjatok, meredek lesz!

2017. szeptember 4., Geree:
30 évig közeledtek egymáshoz apránként, de folyamatosan a Diesel és a benzines motorok. Most a Mazda megcsinálta az első öngyulladós benzines motort: Íme, a Diesotto.

2017. május 16., Geree:
Örök zavart érzek az ólmozott benzinekre tervezett motorok ólommentes benzinekkel való használata körüli értelmezésben. Most ezt a vizet próbálom tiszta pohárba önteni. Ólompótló adalékok és szükségessük kérdésköre

2017. május 8., Geree:
Most egy kis technikai érdekességet hoztam: szereléskor a hengerfejbe integrált, alias a nem cserélhető vezérműtengely általi költségcsökkentés technológiája.

2017. május 4., Geree:
Másfél év magánéleti krízis után újra visszatértem, és egy olyan esettanulmányt hoztam, ami szerintem nagyon sokakat meg fog lepni. Tanulságos! Axiális csapágy-problémák

2015. október 26., Geree:
Egy éve volt nálam egy csodaszép 914-es Porsche, aminek a visszadurrogásos problémájával nem tudtam mit kezdeni. Akkor valami nagyon mélyre nyúló, motormechanikai problémára tippeltem, de mivel nem én raktam össze a motort és mivel még bejáratós volt, így nem szerettem volna belenyúlni - ahogy én sem szeretem, ha más nyúl bele az általam összerakott motorba.

Most, egy év távlatából megkaptam a diagnózist. Kiegészítettem a bejegyzést, annak a legvégén találjátok az UPDATE-et. Tanulságos. Karburátortól a gyújtáson és a sporttengelyen át a sűrítési viszonyig

2015. augusztus 7., Geree:
Most egy újabb ínyencséget hoztam Nektek, az Ováldugattyús sztori-t.

2015. június 17., Geree:
Két éve indult el a vezérhangya, amellyel a terheletlenül fúrt blokkok terhelés alatti deformációját akartam kideríteni. Most érett meg a gondolat és a sok előkészület gyümölcse: Hengerfal-deformáció.

2015. június 2., Geree:
Egy érdekes állatfajta esett be hozzám a minap, egy lambdaszabályzásra képes Pierburg 2BE karburátor. A működést illető ínyencségek és a típushibája miatt az Ínyencségek és az Esettanulmányok rovatban is helyett kapott a cikk.

2015. május 27., Geree:
Mi köze van a fojtószelepek átmérőjének, számának és egymáshoz képesti működésüknek az autó sportosságához? Olvassátok kedvetekre a Gázpedál-feszesség című cikkemet.

2015. május 22., Geree:
A lendkerék-könnyítés körüli tévhitek eloszlatásáról is publikáltam egy cikket.

2015. május 15., Geree:
Szinte napra pontosan két éve volt az utolsó bejegyzés és egyben előrelépés az XR2-esembe épülő új motorommal kapcsolatban. Számos, magasabb prioritású feladat után végre vissza tudtam térni a motor építéséhez: Készüljünk az összerakásra!

2015. május 11., Geree:
Vannak napok, amikor az ember úgy érzi, hogy az egész világ összefogott ellene. Most egy ilyen nap részleteit foglaltam cikkbe: Amikor semmi sem jön össze…

2015. május 2., Geree:
Adott egy probléma, amely már többször tér vissza ugyanúgy? Akkor ott valami szisztematikus probléma lesz! De hogyan derítsük ki, mi az? Ehhez szeretnék segítséget nyújtani Nektek az alábbi cikkel: A probléma-megoldás egyeteme

2015. április 2., Geree:
Az előző hír-bejegyzés után most már a felújítandó XR2-es munkálatainak megkezdéséhez szükséges megelőző két lépését öntöttem cikkbe, amelyet Alkatrészbeszerzés és a bürokrácia címmel olvashattok.

2015. március 24., Geree:
Már régóta adós vagyok a még tavaly előrevetített Fiesta XR2-es felújításának a dokumentálásával. Most végre össze tudtam állítani egy cikket, amelyet Kezdetek címmel olvashattok. A felújítás további cikkeit pedig a a főoldalról elérhető Projektek rovat alatt, Fiesta XR2 felújítás alfejezetben olvashatjátok majd.

2015. március 13., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor építésében már csak a hengerfej munkálatai és a motor befejezése maradt hátra A hengerfej munkálatainak összefoglalása.

2015. február 20., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor építésének a csapásirány-meghatározását követően ráfordultunk a célegyenesre. A blokk összeépítésének lépéseit foglaltam cikkbe.

2015. január 23., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor diagnózisa után a koncepció felállítása volt a következőt lépés: Merre tovább?

2015. január 12., Geree:
Egy kis csemegeként is a helyét megálló érdekességgel szolgálok most. Skoda dugattyú a ‘60-as évekből

2015. január 11., Geree:
Gondolom sokatok ejtett már meg elég cifra káromkodást, amikor egy csavart túlhúzva “kihúzott” egy menetet. Főleg, ha az egy izzító/gyújtógyertya, vagy valami ehhez hasonlóan méret-kötött menet volt. Régebben ennek a javítása felhegesztéssel, perselyezéssel volt csak megoldható, ma már ennél jóval egyszerűbb megoldás létezik rá: Menetjavítás egyszerűen

2015. január 2., Geree:
A tavaly ősz végén elkezdett (és azóta be is fejezett) RS2300-as motor (át)építésének az első, alkatrészbázist feltáró műveletét részletező cikket olvashatjátok a Sierra RS2300 című topikban: Kiindulási alapok

2014. november 29., Geree:
Az autósportban (is) örök a mondás, minél nagyobb, annál jobb! Ez kiváltképp szeretik az ikerkarburátor kiválasztásánál alkalmazni. Tényleg így van? A tévhitek rovatban olvashatjátok a véleményemet róla: Nagyobb karburátor = Még több lóerő!

2014. november 28., Geree:
Ősz elején egy új, izgalmas munka esett be hozzám: egy Galaxy-ból megmentett 2.3-as és egy Escort RS2000-ből származó motorból kell egy RS2300-as motort építeni egy Sierrába, hosszában. Nem új találmányról van szó, de itthon még nincs releváns tapasztalat ezzel kapcsolatban. Annak a kevés átépítésnek egyike viszont nálam fog készülni…
Itt követhetitek az átépítés részleteit: Sierra RS2300

Ennek kapcsán az első bejegyzés el is készült, amely a motorcsalád tagjainak tulajdonságait részletezi:
Miből lesz a cserebogár?

2014. november 13., Geree:
Egy igazi csemege esett be hozzám, egy gyönyörűszépen (túl)restaurált 914-es Porsche, általános erőtlenségre és jelentős túlfogyasztásra panaszkodva. Hosszú, mély szakmai részletekben elmerülős, de remélem, mások számára is tanulságos esettanulmányt állítottam össze róla. Karburátortól a gyújtáson és a sporttengelyen át a sűrítési viszonyig

2014. október 15., Geree:
A korábban gyógyításra nálam lévő Bogár egy újabb lépéssel lett közelebb a véglegeshez, megkapta végre az egyedi légtölcséreit. A részleteket az Egy Bogár esete című cikkben találjátok meg alul, az UPDATE 1 bekezdés alatt.

2014. október 14., Geree:
Egy újabb ínyencséget hoztam a belső égésű motorok rajongóinak, egy “U” henger-elrendezésű motorkerékpárt: Suzuki RG500

2014. augusztus 26., Geree:
Egy autós szemmel érdekes karburátorba botlottam a minap, amely egy motorizált rollert táplált. Karburátorok kedvelőinek egy kis csemege.

2014. július 16., Geree:
Most kivételesen egy nem motoros vonatkozású, de viszont annál trükkösebb hiba tréfált meg. Olvasgassátok tanulságul… Egy nagyon trükkös hiba.

2014. július 16., Geree:
Sok érdekes autó/munka fordul meg a kezeim között, amiket eddig nem dokumentáltam sehol. De a járművek/munkák érdekessége miatt ennek is van létjogosultsága. Hát most csináltam számukra egy rovatot, ahol egy pár szóban mutatom be, hogy mivel mit csináltam. A Projektek fejezet alatt, az Akik megtiszteltek a bizalmukkal rovat alatt találjátok.

2014. június 23., Geree:
A karburátoros pályafutásom alatt most egy újabb tipikus hibába futottam bele, amikor túllőnek a célon. És itt most még szerencsétlen módon a hozzá-nemértés és/vagy a slampos hozzáállás együtt volt jelen. Tanulságképpen ezt most dokumentáltam is. Egy Bogár esete.

2014. március 26., Geree:
Nem kevés karburátor fordult már meg a kezeim között, és a tulajok sokszor nem értik, hogy egy karburátor felújítására miért mondok akár 10 órányi munkát. S miért olyan drága, amikor csak két membránt és egy tömítést kell cserélni. Hát most belefutottam egy állatorvosi ló esetébe. A teljesség igénye nélkül ugyan, de próbáltam a lényeges részleteket dokumentálni: az állatorvosi karburátor esete.

2014. március 18., Geree:
Tudom, hogy 2014-ben sok ember érdeklődését már nem köti le a megszakítós gyújtások működésének a részletezése, de tartalmilag, űr-kitöltésképpen mindenképpen szükséges a későbbi rendszerek megértéséhez.

2014. február 28., Geree:
Egy kis érdekesség egy kis történelemmel fűszerezve: Ford CVH 16V?

2014. február 8., Becseit & Geree:
Az Elektromos témák fejezetén belül az akkumulátorok alfejezetbe készült el két darab cikk. Az első cikk az akkumulátorokkal kapcsolatos alapfogalmakat fejti ki, míg a második (de hierarchiailag nem a sorrendben következő) cikk az akkumulátorok karbantartásával kapcsolatosan kíván hasznos információkkal szolgálni. Az akkumulátorok működésével kapcsolatos csoportosítással még adós vagyok, hamarosan az is olvasható lesz.

2014. február 2., Becseit & Geree:
Új fejezetet nyitottunk, mely a motor kiszolgáló elektromos perifériákról szól, első körben az akkumulátorokról, a gyújtásról, a töltésről és az indításról. A “Cikkek” alatt az Elektromos részek alfejezetben találjátok meg. Közben elkészült az első cikk is, amely a gyújtás témakörének alapjait tárgyalja.

2014. január 29., Geree:
Az oldal új szerkesztővel gyarapodott, akinek akkora a lelkesedése, hogy nem tudja az ember olyan gyorsan olvasni a cikkeit, mint ahogy írja azokat. :D
A fő szakterülete a motorok elektromos perifériái, s a cikkei is a motort kiszolgáló elektromos rendszerek témáit boncolgatja. Fogadjátok baráti szívvel Becsei Tamás Zoltán-t.

2013. december 16., Geree:
Karburátoros autó? Sokat fogyaszt? Meglepetés-szerűen leáll? Tűzre az összes karburátoros autóval! - hangoztatják az injektorhívő eretnekek. Pedig már megint nem a karburátor volt a ludas… Az isteni szikra

2013. december 9., Geree:
Egy karburátoros autó túlfogyasztására a hétköznapi halandó helyből rávágja, hogy karburátor-probléma! No de miért fekete a benzin az úszóházban??? Egy cseles hiba az agyam trenírozására…

2013. október 28., Geree:
Egy Diesel motor mindig lassabban melegszik. Ez nálam konkrétan 8km volt gyári állapotában. Az EGR-hűtős vízmelegítős rendszer mellé beépített izzítógyertyás vízmelegítő-párossal együtt ezt 3km-re sikerült levinnem… Itt olvashatjátok a részleteket: Izzítógertyás vízmelegítő

2013. október 25., Geree:
Hogyan szedjük ki a lehúzott hengerfej alatt lévő blokkból a hengerfaldeformációt? Fúrjunk kanyarba! Nem, egyszerűbb, ha a fúrás alatt előfeszítjük a blokkot… ;-)
Egy kis technikai érdekességgel megfűszerezve munkálódik majd meg az XR2-esembe épülő új motorom. Itt olvashatjátok: “Ez meg mi a fene?”

2013. október 9., Geree:
Egy ínyencséget hoztam: egy Riva Aquarama luxushajót, amelyet Ferruccio Lamborghini rendelésére, két darab V12-es motor röpít a vízen. Ínyencség minden részletében…

2013. október 4., Geree:
Az április végén kezdődött Torneo-s történet kitartott ősz közepéig. A történet a javítási folyamat oldaláról megközelítve itt olvasható: Ami az egész nyaramat elvitte…

2013. június 26., Geree:
Egy, a gyáritól eltérő, új perifériával felvérzetett motor hibamentessé tétele nagyon gyorsan emészti fel a rá fordított órákat, napokat. Nincs ez másképp Ádám Caprijában dohogó, erősen átalakított Cosworth motorral sem. Már sokadik alkalommal állunk neki kideríteni a kihagyogatás okát és kiderült, hogy eddig teljesen becsaptuk magunkat azzal, hogy a lambdaszondára hagyatkoztuk… Hiba-kibogozgatás.

2013. június 15., Geree:
A Phaeton motorja immár az új gyújtásával róhatja a kilométereket! Stage 3 - Gyújtás.

2013. június 5., Geree:
A Phaeton motorja megkapta a “lélegezetőkészülékét”. Kicsit elmerültem a működésben és a miértekben. Stage 3 - Szelepvezérlés.

2013. május 20., Geree:
A hengerfej finomításával folytatódnak a Phaeton körüli munkálatok. Stage 3 - Átalakítások.

2013. május 16., Geree:
Tibi, a Dutton Phaeton tulaja egy kissé meg akarja paprikázni az amúgy sem túl nyugdíjas motort. Rajtam ne múljon! Stage 3 - Előkészületek.

2013. május 12., Geree:
Mindenki el van ájulva a modern Diesel-ek dinamizmusán. A mérnökök meg vért izzadnak, hogy kibírja. De ha egy kis, nem várt dolog jön közbe, akkor könnyen átbillenhetünk a határmezsgye túloldalára. Egy TDCi esete.

2013. április 1., Geree:
Előkészületben az XR2-es új motorja, a dugó már megvan a projekthez. :-)

2013. március 24., Geree:
Hengerfal-deformáció. Gondolnátok, hogy a hengerfal tele van horpadásokkal? Nem? Pedig igen…

2013. február 28., Geree:
A téves diagnózis iskolapéldája című cikket update-eltem. Eddig nagyjából 1,5 literrel ment lejjebb az átlagfogyasztás…

2013. február 19., Geree:
Ha egy autóban három motor ugyanúgy megépítve mindig ugyanúgy megy tönkre, akkor ott érdemes körbenézni. Ok-okozati összefüggés és detektívkedés Columbo módjára. A leggyengébb láncszem.

2013. február 4., Geree:
Ha nem megy, rángat az autó és még sokat is eszik, akkor az tuti karburátorprobléma! Vagy még sem? A téves diagnózis iskolapéldája.

2013. január 8., Geree:
Az legutolsó, “Vízmelegítés EGR-hűtővel” című cikkem kapott egy újabb kiegészítést: a vízmelegítő már teszi a dolgát. Lássuk milyen eredménnyel!

2012. december 19., Geree:
Az legutolsó, “Vízmelegítés EGR-hűtővel” című cikkem kapott egy kiegészítést: készül a konkrét vízmelegítő…

2012. november 21., Geree:
A fogyasztáscsökkentés örök téma. Remélem sikerül valami tényleg használható megoldást javasolnom: Vízmelegítés EGR-hűtővel.

2012. október 29., Geree:
Egy tanulságos esetet osztok meg Veletek: miért célszerű vigyázni a nagyobb esőkkel, és az azt követően összegyűlt nagyobb vizekkel. Hydrolocking.

2012. szeptember 7., Geree:
Nagyon régóta nem jutottam hozzá, hogy a kis XR2-esemmel kapcsolatos fejleményekről írjak, de most bepótolom az elmúlt egy év történéseit. Az E85-üzem tapasztalatai.

2012. július 24., Geree:
A Cosworth motor első indítását követő gyerekbetegségek kiküszöbölése után most már nekiállhattunk az első beállítgatásoknak is.

2012. július 11., Geree:
Egy egészen friss, hétvégi művelet kapcsán túlvagyunk a Cosworth motor első indításán.

2012. július 11., Geree:
Egy kis dokumentálásbéli hiányosság végett csak most tudtam összedobni a cikket: összeállt végre a Cosworth motor gyújtása is!

2012. április 23., Geree:
Újabb nagy lépéssel vagyunk közelebb a Cosworth motor beindításához! Összeállt a szelepvezérlés is.

2012. április 19., Geree:
Miért jó ha egy ikerkarburátoros szívósor megdönti a karburátort? Vagy nem is jó?
Egy kis szöszmörgés a Tévhitek rovatban: Szívósor-döntés.

2012. április 17., Geree:
Annyira utáltam, hogy a Ford Pinto névre keresztelt motoroknál az M18×1,5-ös menet miatt nem lehet játszani a gyertyákkal, hogy elégedetlenségemben rajzoltam hozzá egy átalakító adaptert! Tibi, a Dutton Phaeton örök vállalkozó-szellemű tulajdonosa azonnal le is csapott a prototípusra! Gyertya-upgrade.

2012. április 13., Geree:
Miből lesz a cserebogár, avagy semmi sem szent a Cossie motor épülésének az érdekében!
Hólapátból bowdentartó.

2012. április 11., Geree:
A korom, mint a motor egyik ellensége és hatása az EGR-szelepre.

2012. április 10., Geree:
Mitől lesz jó egy 88 lóerős 1.9-es szívóbenzines motor? Lóerők kontra használhatóság.

2012. április 3., Geree:
Édesapám emlékére…

2011. december 12., Geree:
Ránézésre olyan kristálytiszták és áttetszőek az üzemanyagaink, mint valami hegyi forrásvíz! Vagy még sem…? Üzemanyag-szűrés

2011. november 7., Geree:
Eljött a pillanat, amikor beindíthattuk a kis RS Turbo-t…t: Let’s start it!

2011. november 1., Geree:
Elértünk oda, hogy már minden adott volt az Escort RST motorterének a megtöltéséhez. Nosza hát, rajta! LEGO

2011. október 31., Geree:
Adott egy 30 éves motorkonstrukció. Lássuk, mit csinál ez a motor egy olyan 5W-30-as viszkozitású olajjal, amely a tervezésekor még nem is létezett. Olajteszt: 5W-30 <-> 10W-40

2011. október 22., Geree:
Többször hallani az autós köznyelvben, hogy az LPG “kiszárítja” a motort. Illetőleg sokan spórolnak az olajon, mondván azzal is megy az autó. De nézzük meg, milyen tüneteket okoz az LPG + olcsó olaj a gyakorlatban!

2011. október 9., Geree:
Még a szeptemberi eseményekhez tartozik, de csak most jutottam hozzá, hogy megírjam, sorry. Realizálódni látszanak a Cossie motor szívóoldalának részletei, valamint annak perifériális elemei. Intake-dolgok

2011. október 5., Geree:
Ellenőrzés és esetleges hibák felderítése végett szétszedtem az RS Turbo motorjának az alját. Nagy baj nincs, de azért nem bántam meg, hogy szétszedtem! Blokk-ellenőrzés

Ezt követően már megkezdődhetett az összerakás! Illetve csak kezdődhetett volna, ha nem hiányzott volna a főtengely-jeladó és az adaptere, ami nélkül nem tudom feltenni a lendkereket, s így viszont a váltót sem, tehát a motort sem tudom a helyére tenni. Két hét bosszankodás címszavakban: Hiányzó láncszem

2011. október 4., Geree:
Cossie motor beépítési-vizsgálat; lássuk, mi hogyan fér el, s mivel lesz még teendőnk. Beépítési próba

2011. szeptember 6., Geree:
Lassan kezd minden összeállni a Cossie hengerfej befejezéséhez! Hengerfej-összerakás

2011. augusztus 10., Geree:
Végre lezárhattam a Cosworth motor alját! Persze csak miután átalakíttattam az olajteknőt. Olajteknő-módosítás

2011. július 31., Geree:
Igyekszem végre utolérni magam az autóm dokumentálásával kapcsolatban. Dugótörés utáni épülgetés új koncepcióval: 19-re lapot húztam

2011. július 29., Geree:
A bokatörés miatti kényszer-tétlenségemben igyekszem legalább az itteni elmaradásaimat cikkekbe foglalni. Most az XR2-esem épülésének egy újabb fázisáról olvashattok: Dugótörés

2011. július 22., Geree:
A bő egy hónappal ezelőtt indult Gépész csemege rovatot átkereszteltem. Mostantól Ínyencségek név alatt találjátok majd meg, ugyanott, “Az élet a legjobb tanító” blokkon belül.

2011. július 19., Geree:
Újabb ínyencséget hoztam Nektek, amely nem csak látványos, de tanulságos is: Szelep-ellibegés

2011. július 15., Geree:
Öntsünk végre tiszta E85-öt a pohárba! Tények és tévhitek az E85-ről.

2011. július 13., Geree:
Végre megérkeztek az alkatrészek a Cosworth motor hengerfejéhez! Hengerfej - Folytatás

2011. június 25., Geree:
Karel motorjának a megbontása, hibafeltárás: Baljós árnyak

2011. június 24., Geree:
Érdekes esettanulmány: amikor minden jónak tűnik, de a motor mégis melegedik: Melegedés.

2011. június 20., Geree:
A Cosworth motor épülésében hozzákezdtem a hengerfejnek is: Hengerfej-előkészületek.

2011. június 19., Geree:
3 az 1-ben frissítés Schmidi új motorjáról: Szétszedés és ellenőrzés, majd motor-összerakás először, s végül az orbitális szívást követő befejezés.

2011. június 13., Geree:
Új rovat indult, amelyben a főképp a motorokkal kapcsolatos, esetlegesen egyéb gépész finomságokat, érdekességeket olvashattok majd: Gépész-csemege.

2011. június 12., Geree:
A közelmúltban új érdekesség látoghatott el hozzám, egy Escort RS Turbo motorja kér egy kis rendbetételt az EFI-vé alakítás előtt. A munkálatok dokumentálását itt követhetitek majd nyomon: Escort RS Turbo.
Az átalakulás első lépését pedig máris olvashatjátok: Hengerfej.

2011. május 31., Geree:
Lassan a célegyenes felé közeledünk a Cosworth motorral: Összefűzés

2011. május 26., Geree:
Az épülő Cosworth motor blokkmunkálatain is túlestünk, most már lassan kezdődhet a dolog leglátványosabb része, az összeszerelés… :D

2011. május 21., Geree:
Egy diesel autó 2500-as fordulat körül letilt és sem a turbonyomást szabályzó szelep, sem a légtömegmérő cseréje nem hoz sikert? Ráadásul hibakód sincs?!? Komoly gond lesz! Vagy még sem? Levegőt…!!!

2011. április 22., Geree:
Az XR2-esem motorjának az épülésében újabb fázist mutatok be: Üzemanyag-ellátó rendszer, Weber DCNF ikerkarburátorok.

2011. április 12., Geree:
Ádám Caprijába készülő Cosworth motor előkészületi fázisának végéhez közeledvén megszületett az elhatározás a feladatnak legmegfelelőbb hajtókarral kapcsolatban is: Hajtókar-mizéria.

2011. március 30., Geree:
Új bejegyezés a Capriba készülő Cosworth motor rovatában: végre kézben a dugattyúk.

2011. március 27., Schmidi:
Frissítés az Escort XR3 projekt bemutatásában: RS1600i hengerfej

2011. március 23., Geree:
Új bejegyezés az Esettanulmányok rovatban: MAP-szenzor gubancok.

2011. március 7., Geree:
Új bejegyzést az XR2-esem blogjában: felfedem a motor átépítésének leglényegesebb részleteit! Hengerfej - 2. rész.

2011. március 4., Geree:
Ádám Capri-jába készülő motor építésében újabb határozott lépést tettünk meg előre: a megfelelő dugattyú kérdésében megtaláltuk a választ!

2011. február 27., Geree:
Új projektbe kezdünk bele: Ádám Capri-jába építünk motort, nem is akármilyet!
Az építés dokumentálását a Projektek rovaton belül itt találjátok: Capri motor - Krad.

2011. február 23., Geree:
Hosszú idő után végre hozzájutottam, hogy folytassam az XR2-esem motorja épülésének a dokumentálását. Most a hengerfej körüli átalakítások első részét dokumentálom.

2011. február 22., Geree:
Amikor az autó gyenge pontja találkozik a legkedvezőtlenebb felhasználással: 12 literes fogyasztás egy 50 lovas 1.1-estől. Futárkodás és a Ford VV karbi.

2011. január 17., Geree:
Végre egy kézzel fogható eredményt is tudok mutatni, mire jó a műszeres keverék-elemzés: 5,9-es városi fogyasztás, karburátoros autóval-t. És itt még nem állok meg! :-D

2011. január 6., Geree:
Mitől nincs télen kellő fűtés az autóban? Három lehetséges okot is megemlítek, s a termosztátok rejtelmeibe bele is ásom magam! Az Esettanulmányok rovatban olvashatjátok a legújabb cikket, a Termosztát-leves-t.

2010. december 25., Geree:
Egy érdekes megfigyelést osztottam meg Veletek, miszerint akár kézzel fogható különbség is lehet a különböző kutaknál tankolt azonos benzinek között! Az Esettanulmányok rovat legfrissebb cikke: Benzin vs. benzin.

2010. december 11., Geree:
Hosszú idő után végre vissza tudtam térni a motormechanika fejezet cikkeinek a folytatásához; ezen belül most a hajtókar témakör kivesézésébe vetettem bele magam. Itt olvashatjátok!

2010. december 7., Geree:
Két új cikket is feltettem az oldalra, melyek ugyanazon probléma konklúzióit mutatják be. Az egyes tapasztalatokat a Tévhitek, valamint az Esettanulmányok rovatban olvashatjátok.

2010. november 14., Geree:
A karburátorok részegységei tárgyalásnak befejezéseképpen a szivató működését tárgyaljuk ki.

2010. november 8., Geree:
UPDATE a fogyasztás-optimalizálás témában! Az esettanulmányok rovatban olvashatjátok.

2010. november 6., Geree:
Eszembe jutott, hogy a keverékről eddig írtak számszerűsítése bizonyára sokak hasznára válna. Nosza hát, számszerűsítsünk!

2010. november 2., Geree:
PADLÓGÁZ! Most ezt az üzemállapotot rágjuk meg a karburátorok rovatban.

2010. október 30., Geree:
Tuningoljunk a magas benzinárak árnyékában: fogyasztás-optimalizálás.
Új bejegyzés az esettanulmányok rovatban.

2010. október 29., Geree:
A karburátorok rovaton belül a takarékberendezés működését vesézzük ki.

2010. október 19., Geree:
A karburátorok rovaton belül a gyorsítóberendezés működését elemezgetjük ki egy kicsit.

2010. szeptember 10., Geree:
A Tévhitek rovat első bejegyzésében a csörgő szelepek kérdéskörét fejtegetem.

2010. szeptember 6., Geree:
Úgy éreztem, az elméleti dolgok mellett a mindennapok által szült problémák és azok megoldásának a bemutatása tenné teljessé az oldal tartalmát, így most “Az élet a legjobb tanító” rovaton belül az Eset-tanulmányok és a Tévhitek rovatok egészítik majd ki az oldal elméleti oldalát egy kis gyakorlattal. Kezdésként rögtön egy kis Túlfogyasztás-sal nyitjuk az Esettanulmányokat…

2010. szeptember 4., Geree:
A Phaeton-projekt bemutatását illetően ezzel a bejegyzéssel végre utolértem magam így mostantól végre vissza tudok térni a korábban félbehagyott témák folytatásához. :D

2010. szeptember 1., Geree:
A Phaeton-projekt végéhez közeledvén a szívóoldal épülését mutatom be.

2010. augusztus 30., Geree:
Egy kis nyári, egyéb, kényszerű elfoglaltságom után a Dutton Phaeton rovatban végre elkészült a hengerfejről szóló cikk is!

2010. július 10., Geree:
A Dutton Phaeton rovatban a blokk aljának épülését mutatom be.

2010. július 8., Geree:
Tudom, hogy még rengeteg, korábban elkezdett téma maradt befejezetlenül, és csak kapkodok ide-oda, de most egyelőre pont emiatt a már szinte befejezett Phaeton projekt dokumentálásának szeretnék a végére érni, és akkor végre nyugodtan folytathatom mind a karbis, mind a motormechanikás cikkek bővítését. Addig is, aki azokra vár már egy ideje, egy kis türelmét kérem, jönni fog az is! De most egy újabb bejegyezést olvashattok a Dutton Phaeton rovatban, amelyben a motorkoncepciót határoztuk meg.

2010. július 6., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, amelyben a donormotor szétszerelés utáni vizsgálatáról és a motorépítés előkészületeiről olvashattok.

2010. június 21., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, melyben a motorcserére kerestünk megoldást.

2010. június 17., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, melyben egy gyors, általános rálátást nyerhettek a kitcar-okról.

2010. június 14., Geree:
A Projektek rovaton belül elkezdtem összefoglalni egy Dutton Phaeton új szívének az épülését. Az egyes fázisok leírásait a Dutton Phaeton fejezeten belül olvashatjátok.

2010. június 2., Geree:
Lassan bár, de legalább bizonytalanul, elkészült a Főfúvóka-rendszert kiveséző cikk is. Nem könnyű vacsora, de azért nem kell megijedni, nem harap! :-D

2010. április 16., Geree:
Új blogbejegyzés az XR2-esem rovatában, melyben a blokkban kialakuló kartergáz-pulzálást veszem górcső alá.

2010. április 13., Geree:
A karburátor téma egy újabb fejezettel bővült, az Alapjárati- és átmeneti rendszer-t boncolgatom…

2010. március 22., Geree:
Két új blogbejegyzés az XR2-esem rovatában, melyből a frissebb az olajhűtőkkel kapcsolatos hasznos infókat is részletezi.

2010. március 4., Geree:
Nagy levegővel végre neki tudtam kezdeni a karburátor témának, melyet a lényegtelennek tűnő, de legkevésbé sem annak mondható Tűszelep és a benzinszint kérdésével nyitom.

2010. február 21., Schmidi:
Egy újabb bejegyzés az Escort projekt kapcsán, bajok a motorban

2010. február 10., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletét tárgyaló sorozat utolsó eleme: Tüzelőanyaggőz kipárolgásgátló-rendszer

2010. január 29., Geree:
Új blogbejegyzés az XR2-es blogjában.

2010. január 25., Geree:
Megszületett a Karburátorok fejezeten belül az első, bevezető cikk, mely a bemelegítésnek a keverési arányról ejt pár szót.

2010. január 22., Geree:
Közben Schmidi meglepetésszerűen előkészítette az oldalt ahhoz, hogy a korábbi és a folyamatban lévő projekteket is követni tudjátok. Így a múlt héttel kezdődően már 2-2 bejegyzés színesíti a Projektek pontot.
Schmidi autójának a fejlődését az XR3-asa blogjában, míg az én autómat értelemszerűen az XR2-esem blogjában követhetitek. És mivel már egy másik projekt is folyamatban van, ezért hamarosan még egy ponttal bővülni fog a szekció. :-D

2010. január 16., Schmidi:
Újabb résszel egészült ki az Otto-motorok OBD felügyelete sorozat: Szekunderlevegő rendszer

2010. január 13., Schmidi:
Kis szünet után elkészült az Otto-motorok OBD felügyeletének következő része: Égéskimaradás felülgyelet

2009. december 7., Geree:
És végre elértünk a kenés fejezet legutolsó cikkéhez: Mérések rogyásig II.
Ezek után visszatérünk egy kicsit a motormechanikához, hogy aztán majd kipihenten, s újult erővel vethessük bele magunkat a karburátorok óriási témájába. :D

2009. november 26., Geree:
A kenés fejezet befejező cikkének első része (de a második is) mérésekkel igyekszik alátámasztani az eddig megfogalmazottakat: Mérések rogyásig.

2009. november 18., Geree:
Történetek és tanulságok az olajos témák végéhez közelítő, most megjelent cikkben.

2009. november 2., Geree:
API és ACEA teljesítményszintek. Mit is kell keresni olajválasztáskor? Megtudhatod “A motorok kenése” fejezeten belül az API és ACEA szabványok-ról szóló cikkből.

2009. október 27., Geree:
A motorok kenése fejezeten belül most az egyes olajok keverhetőségéről ejtünk pár szót.

2009. október 25., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletének következő része: Katalizátor felügyelet

2009. október 20., Geree:
Újabb cikkel bővült a motorok kenése fejezet: Irány a versenypálya!

2009. október 16., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletét bemutató sorozat következő epizódja: Keverékillesztés felügyelet

2009. október 9., Schmidi:
Új fejezetet nyitottunk a motordiagnosztika témakörben. Az Otto-motorok OBD felügyeletét bemutató sorozatban elsőként a Lambda szonda felügyeletét vizsgáljuk meg.

2009. október 9., Geree:
Mi a motorod számára szükséges olaj? Megtudhatod a legújabb legújabb olajos cikkből.

2009. október 7., Schmidi:
Egy kis technikai jellegű frissítés történt, a bal felső sarokban található Twitter ikon elvezet Titeket mindkettőnk saját Twitter hírfolyamához, így ezeken keresztül is követhetitek, hogy épp min ügyködünk.

2009. október 6., Geree:
Újabb két olajos cikk, a számszerűsítés valamint az ásványi és szintetikus olajok összehasonlítása témakörben.

2009. október 5., Geree:
A motormechanika témájú cikkek sorát most egy kis időre motorolajoknak szentelt cikkekkel szakítjuk meg. A motor kenése fejezet alatt már olvasható a viszkozitásról és a nyomás és kenés viszonyáról írt két cikk.

2009. szeptember 15., Geree:
Egy kis nyári lazsálás után újult erővel vetettük bele magunkat a munkába és ennek eredményeképpen már olvasható a Főtengely című cikk.

2009. augusztus 30., Schmidi:
Újabb fejezet az autódiagnosztika területéről: Hibakódok és freeze frame adatok.

2009. augusztus 9., Geree:
Elindult a motorok alkatrészeit bemutató A hengerfejtömítés alatt című fejezet, s ezen belül már olvasható Hengertömb cikk.

2009. augusztus 7., Schmidi:
Új cikk az OBD diagnosztikáról: Diagnosztikai módok
Frissítés a szerzők bemutatásánál: Schmidi bemutatkozása

2009. július 21., Geree:
A Stirling-motor cikkel bővült a Motorok csoportosítása fejezet

2009. július 19., Schmidi:
Felkerült az oldalra az OBD-II Diagnosztikai kapcsolat leírása

2009. július 4., Schmidi:
Publikáltam a Motormenedzsment és diagnosztika fejezet első cikkét
Az OBD rendszerekről.

2009. július 2., Geree:
A Motor-mechanika fejezet a Sűrítés című írással bővült.

2009. június 27., Geree:
Az elmúlt hónapok előkészítő munkájának eredményeképpen a Geree.hu oldal a nyilvános olvasóközönség számára is elérhetővé vált.