Hírek, frissítések

Hírek, frissítések

2018. október 3., Geree:
Félgömb alakú égéstér, négy szeleppel? Égéstér-ínyencség

2018. október 3., Geree:
Egy kicsit a megszakítós gyújtások hátrányáról: Zárás-szög kérdések

2018. szeptember 26., Geree:
Alapjáratra optimalizálás

2018. szeptember 26., Geree:
Egy sporttengely margójára

2018. szeptember 20., Geree:
A tuningot is csak abbahagyni lehet, befejezni nem. Úton a 8000 fölé…

2018. augusztus 24., Geree:
Amikor szépen jár a motor, ránézésre minden gyertya szép, mégsem lehet beindítani a motort: Gyertya-anomália.

2018. augusztus 10., Geree:
Miért fontos a zsákfuratok folyadék-mentesítése összeszerelés előtt?

2018. június 20., Geree:
Van, amikor egy csalódás hátterében az áll, hogy nem vagyunk elég mélyen tisztában bizonyos ok-okozati összefüggésekkel: Egy részleges csalódás háttere

2018. május 9., Geree:
Néha jó, ha meg tudjuk fogalmazni, milyen autót tudnánk szeretni vezetni: Teljesítmény vs. szerethetőség

2018. május 7., Geree:
Motor-idegen karburátor adaptálása. Mert nem csak annyi, hogy feltesszük…

2018. április 26., Geree:
Benzinek minőségmegőrzési ideje? Hát igen, ilyen is van…

2018. április 24., Geree:
Hogyan lesz egy új karburátoron a magas alapjáratból teljes kicsontozás? Egy új karburátor margójára

2018. január 9., Geree:
Nem teljesen az oldal profiljába tartozó probléma, ellenben annál tanulságosabb. Kerékcsapágy-problémák…

2017. december 20., Geree:
Valószínű, kevés embert érdekel, és még kevesebb érti, amiről most itt írtam, de ilyen egy ikerkarburátornak a megfelelő igényekhez való összerakása: Egy ikerkarburátor rendberakásának a margójára

2017. december 6., Geree:
Vannak apró, egészen észrevétlen, és ártalmatlan tünetek, amik árulkodnak arról, hogy ha hozzá kell nyúlni egy autóhoz, vagy itt most egy karburátorhoz, akkor mire számítson az ember. Amikor előre látszik…

2017. november 17., Geree:
Egy kicsit elkezdtem boncolgatni az autók költségigényét. Kapaszkodjatok, meredek lesz!

2017. szeptember 4., Geree:
30 évig közeledtek egymáshoz apránként, de folyamatosan a Diesel és a benzines motorok. Most a Mazda megcsinálta az első öngyulladós benzines motort: Íme, a Diesotto.

2017. május 16., Geree:
Örök zavart érzek az ólmozott benzinekre tervezett motorok ólommentes benzinekkel való használata körüli értelmezésben. Most ezt a vizet próbálom tiszta pohárba önteni. Ólompótló adalékok és szükségessük kérdésköre

2017. május 8., Geree:
Most egy kis technikai érdekességet hoztam: szereléskor a hengerfejbe integrált, alias a nem cserélhető vezérműtengely általi költségcsökkentés technológiája.

2017. május 4., Geree:
Másfél év magánéleti krízis után újra visszatértem, és egy olyan esettanulmányt hoztam, ami szerintem nagyon sokakat meg fog lepni. Tanulságos! Axiális csapágy-problémák

2015. október 26., Geree:
Egy éve volt nálam egy csodaszép 914-es Porsche, aminek a visszadurrogásos problémájával nem tudtam mit kezdeni. Akkor valami nagyon mélyre nyúló, motormechanikai problémára tippeltem, de mivel nem én raktam össze a motort és mivel még bejáratós volt, így nem szerettem volna belenyúlni - ahogy én sem szeretem, ha más nyúl bele az általam összerakott motorba.

Most, egy év távlatából megkaptam a diagnózist. Kiegészítettem a bejegyzést, annak a legvégén találjátok az UPDATE-et. Tanulságos. Karburátortól a gyújtáson és a sporttengelyen át a sűrítési viszonyig

2015. augusztus 7., Geree:
Most egy újabb ínyencséget hoztam Nektek, az Ováldugattyús sztori-t.

2015. június 17., Geree:
Két éve indult el a vezérhangya, amellyel a terheletlenül fúrt blokkok terhelés alatti deformációját akartam kideríteni. Most érett meg a gondolat és a sok előkészület gyümölcse: Hengerfal-deformáció.

2015. június 2., Geree:
Egy érdekes állatfajta esett be hozzám a minap, egy lambdaszabályzásra képes Pierburg 2BE karburátor. A működést illető ínyencségek és a típushibája miatt az Ínyencségek és az Esettanulmányok rovatban is helyett kapott a cikk.

2015. május 27., Geree:
Mi köze van a fojtószelepek átmérőjének, számának és egymáshoz képesti működésüknek az autó sportosságához? Olvassátok kedvetekre a Gázpedál-feszesség című cikkemet.

2015. május 22., Geree:
A lendkerék-könnyítés körüli tévhitek eloszlatásáról is publikáltam egy cikket.

2015. május 15., Geree:
Szinte napra pontosan két éve volt az utolsó bejegyzés és egyben előrelépés az XR2-esembe épülő új motorommal kapcsolatban. Számos, magasabb prioritású feladat után végre vissza tudtam térni a motor építéséhez: Készüljünk az összerakásra!

2015. május 11., Geree:
Vannak napok, amikor az ember úgy érzi, hogy az egész világ összefogott ellene. Most egy ilyen nap részleteit foglaltam cikkbe: Amikor semmi sem jön össze…

2015. május 2., Geree:
Adott egy probléma, amely már többször tér vissza ugyanúgy? Akkor ott valami szisztematikus probléma lesz! De hogyan derítsük ki, mi az? Ehhez szeretnék segítséget nyújtani Nektek az alábbi cikkel: A probléma-megoldás egyeteme

2015. április 2., Geree:
Az előző hír-bejegyzés után most már a felújítandó XR2-es munkálatainak megkezdéséhez szükséges megelőző két lépését öntöttem cikkbe, amelyet Alkatrészbeszerzés és a bürokrácia címmel olvashattok.

2015. március 24., Geree:
Már régóta adós vagyok a még tavaly előrevetített Fiesta XR2-es felújításának a dokumentálásával. Most végre össze tudtam állítani egy cikket, amelyet Kezdetek címmel olvashattok. A felújítás további cikkeit pedig a a főoldalról elérhető Projektek rovat alatt, Fiesta XR2 felújítás alfejezetben olvashatjátok majd.

2015. március 13., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor építésében már csak a hengerfej munkálatai és a motor befejezése maradt hátra A hengerfej munkálatainak összefoglalása.

2015. február 20., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor építésének a csapásirány-meghatározását követően ráfordultunk a célegyenesre. A blokk összeépítésének lépéseit foglaltam cikkbe.

2015. január 23., Geree:
A Pisti Sierrájába épülő RS2300-as motor diagnózisa után a koncepció felállítása volt a következőt lépés: Merre tovább?

2015. január 12., Geree:
Egy kis csemegeként is a helyét megálló érdekességgel szolgálok most. Skoda dugattyú a ‘60-as évekből

2015. január 11., Geree:
Gondolom sokatok ejtett már meg elég cifra káromkodást, amikor egy csavart túlhúzva “kihúzott” egy menetet. Főleg, ha az egy izzító/gyújtógyertya, vagy valami ehhez hasonlóan méret-kötött menet volt. Régebben ennek a javítása felhegesztéssel, perselyezéssel volt csak megoldható, ma már ennél jóval egyszerűbb megoldás létezik rá: Menetjavítás egyszerűen

2015. január 2., Geree:
A tavaly ősz végén elkezdett (és azóta be is fejezett) RS2300-as motor (át)építésének az első, alkatrészbázist feltáró műveletét részletező cikket olvashatjátok a Sierra RS2300 című topikban: Kiindulási alapok

2014. november 29., Geree:
Az autósportban (is) örök a mondás, minél nagyobb, annál jobb! Ez kiváltképp szeretik az ikerkarburátor kiválasztásánál alkalmazni. Tényleg így van? A tévhitek rovatban olvashatjátok a véleményemet róla: Nagyobb karburátor = Még több lóerő!

2014. november 28., Geree:
Ősz elején egy új, izgalmas munka esett be hozzám: egy Galaxy-ból megmentett 2.3-as és egy Escort RS2000-ből származó motorból kell egy RS2300-as motort építeni egy Sierrába, hosszában. Nem új találmányról van szó, de itthon még nincs releváns tapasztalat ezzel kapcsolatban. Annak a kevés átépítésnek egyike viszont nálam fog készülni…

Itt követhetitek az átépítés részleteit: Sierra RS2300

Ennek kapcsán az első bejegyzés el is készült, amely a motorcsalád tagjainak tulajdonságait részletezi:

Miből lesz a cserebogár?

2014. november 13., Geree:
Egy igazi csemege esett be hozzám, egy gyönyörűszépen (túl)restaurált 914-es Porsche, általános erőtlenségre és jelentős túlfogyasztásra panaszkodva. Hosszú, mély szakmai részletekben elmerülős, de remélem, mások számára is tanulságos esettanulmányt állítottam össze róla. Karburátortól a gyújtáson és a sporttengelyen át a sűrítési viszonyig

2014. október 15., Geree:
A korábban gyógyításra nálam lévő Bogár egy újabb lépéssel lett közelebb a véglegeshez, megkapta végre az egyedi légtölcséreit. A részleteket az Egy Bogár esete című cikkben találjátok meg alul, az UPDATE 1 bekezdés alatt.

2014. október 14., Geree:
Egy újabb ínyencséget hoztam a belső égésű motorok rajongóinak, egy “U” henger-elrendezésű motorkerékpárt: Suzuki RG500

2014. augusztus 26., Geree:
Egy autós szemmel érdekes karburátorba botlottam a minap, amely egy motorizált rollert táplált. Karburátorok kedvelőinek egy kis csemege.

2014. július 16., Geree:
Most kivételesen egy nem motoros vonatkozású, de viszont annál trükkösebb hiba tréfált meg. Olvasgassátok tanulságul… Egy nagyon trükkös hiba.

2014. július 16., Geree:
Sok érdekes autó/munka fordul meg a kezeim között, amiket eddig nem dokumentáltam sehol. De a járművek/munkák érdekessége miatt ennek is van létjogosultsága. Hát most csináltam számukra egy rovatot, ahol egy pár szóban mutatom be, hogy mivel mit csináltam. A Projektek fejezet alatt, az Akik megtiszteltek a bizalmukkal rovat alatt találjátok.

2014. június 23., Geree:
A karburátoros pályafutásom alatt most egy újabb tipikus hibába futottam bele, amikor túllőnek a célon. És itt most még szerencsétlen módon a hozzá-nemértés és/vagy a slampos hozzáállás együtt volt jelen. Tanulságképpen ezt most dokumentáltam is. Egy Bogár esete.

2014. március 26., Geree:
Nem kevés karburátor fordult már meg a kezeim között, és a tulajok sokszor nem értik, hogy egy karburátor felújítására miért mondok akár 10 órányi munkát. S miért olyan drága, amikor csak két membránt és egy tömítést kell cserélni. Hát most belefutottam egy állatorvosi ló esetébe. A teljesség igénye nélkül ugyan, de próbáltam a lényeges részleteket dokumentálni: az állatorvosi karburátor esete.

2014. március 18., Geree:
Tudom, hogy 2014-ben sok ember érdeklődését már nem köti le a megszakítós gyújtások működésének a részletezése, de tartalmilag, űr-kitöltésképpen mindenképpen szükséges a későbbi rendszerek megértéséhez.

2014. február 28., Geree:
Egy kis érdekesség egy kis történelemmel fűszerezve: Ford CVH 16V?

2014. február 8., Becseit & Geree:
Az Elektromos témák fejezetén belül az akkumulátorok alfejezetbe készült el két darab cikk. Az első cikk az akkumulátorokkal kapcsolatos alapfogalmakat fejti ki, míg a második (de hierarchiailag nem a sorrendben következő) cikk az akkumulátorok karbantartásával kapcsolatosan kíván hasznos információkkal szolgálni. Az akkumulátorok működésével kapcsolatos csoportosítással még adós vagyok, hamarosan az is olvasható lesz.

2014. február 2., Becseit & Geree:
Új fejezetet nyitottunk, mely a motor kiszolgáló elektromos perifériákról szól, első körben az akkumulátorokról, a gyújtásról, a töltésről és az indításról. A “Cikkek” alatt az Elektromos részek alfejezetben találjátok meg. Közben elkészült az első cikk is, amely a gyújtás témakörének alapjait tárgyalja.

2014. január 29., Geree:
Az oldal új szerkesztővel gyarapodott, akinek akkora a lelkesedése, hogy nem tudja az ember olyan gyorsan olvasni a cikkeit, mint ahogy írja azokat. :D

A fő szakterülete a motorok elektromos perifériái, s a cikkei is a motort kiszolgáló elektromos rendszerek témáit boncolgatja. Fogadjátok baráti szívvel Becsei Tamás Zoltán-t.

2013. december 16., Geree:
Karburátoros autó? Sokat fogyaszt? Meglepetés-szerűen leáll? Tűzre az összes karburátoros autóval! - hangoztatják az injektorhívő eretnekek. Pedig már megint nem a karburátor volt a ludas… Az isteni szikra

2013. december 9., Geree:
Egy karburátoros autó túlfogyasztására a hétköznapi halandó helyből rávágja, hogy karburátor-probléma! No de miért fekete a benzin az úszóházban??? Egy cseles hiba az agyam trenírozására…

2013. október 28., Geree:
Egy Diesel motor mindig lassabban melegszik. Ez nálam konkrétan 8km volt gyári állapotában. Az EGR-hűtős vízmelegítős rendszer mellé beépített izzítógyertyás vízmelegítő-párossal együtt ezt 3km-re sikerült levinnem… Itt olvashatjátok a részleteket: Izzítógertyás vízmelegítő

2013. október 25., Geree:
Hogyan szedjük ki a lehúzott hengerfej alatt lévő blokkból a hengerfaldeformációt? Fúrjunk kanyarba! Nem, egyszerűbb, ha a fúrás alatt előfeszítjük a blokkot… ;-)

Egy kis technikai érdekességgel megfűszerezve munkálódik majd meg az XR2-esembe épülő új motorom. Itt olvashatjátok: “Ez meg mi a fene?”

2013. október 9., Geree:
Egy ínyencséget hoztam: egy Riva Aquarama luxushajót, amelyet Ferruccio Lamborghini rendelésére, két darab V12-es motor röpít a vízen. Ínyencség minden részletében…

2013. október 4., Geree:
Az április végén kezdődött Torneo-s történet kitartott ősz közepéig. A történet a javítási folyamat oldaláról megközelítve itt olvasható: Ami az egész nyaramat elvitte…

2013. június 26., Geree:
Egy, a gyáritól eltérő, új perifériával felvérzetett motor hibamentessé tétele nagyon gyorsan emészti fel a rá fordított órákat, napokat. Nincs ez másképp Ádám Caprijában dohogó, erősen átalakított Cosworth motorral sem. Már sokadik alkalommal állunk neki kideríteni a kihagyogatás okát és kiderült, hogy eddig teljesen becsaptuk magunkat azzal, hogy a lambdaszondára hagyatkoztuk… Hiba-kibogozgatás.

2013. június 15., Geree:
A Phaeton motorja immár az új gyújtásával róhatja a kilométereket! Stage 3 - Gyújtás.

2013. június 5., Geree:
A Phaeton motorja megkapta a “lélegezetőkészülékét”. Kicsit elmerültem a működésben és a miértekben. Stage 3 - Szelepvezérlés.

2013. május 20., Geree:
A hengerfej finomításával folytatódnak a Phaeton körüli munkálatok. Stage 3 - Átalakítások.

2013. május 16., Geree:
Tibi, a Dutton Phaeton tulaja egy kissé meg akarja paprikázni az amúgy sem túl nyugdíjas motort. Rajtam ne múljon! Stage 3 - Előkészületek.

2013. május 12., Geree:
Mindenki el van ájulva a modern Diesel-ek dinamizmusán. A mérnökök meg vért izzadnak, hogy kibírja. De ha egy kis, nem várt dolog jön közbe, akkor könnyen átbillenhetünk a határmezsgye túloldalára. Egy TDCi esete.

2013. április 1., Geree:
Előkészületben az XR2-es új motorja, a dugó már megvan a projekthez. :-)

2013. március 24., Geree:
Hengerfal-deformáció. Gondolnátok, hogy a hengerfal tele van horpadásokkal? Nem? Pedig igen…

2013. február 28., Geree:
A téves diagnózis iskolapéldája című cikket update-eltem. Eddig nagyjából 1,5 literrel ment lejjebb az átlagfogyasztás…

2013. február 19., Geree:
Ha egy autóban három motor ugyanúgy megépítve mindig ugyanúgy megy tönkre, akkor ott érdemes körbenézni. Ok-okozati összefüggés és detektívkedés Columbo módjára. A leggyengébb láncszem.

2013. február 4., Geree:
Ha nem megy, rángat az autó és még sokat is eszik, akkor az tuti karburátorprobléma! Vagy még sem? A téves diagnózis iskolapéldája.

2013. január 8., Geree:
Az legutolsó, “Vízmelegítés EGR-hűtővel” című cikkem kapott egy újabb kiegészítést: a vízmelegítő már teszi a dolgát. Lássuk milyen eredménnyel!

2012. december 19., Geree:
Az legutolsó, “Vízmelegítés EGR-hűtővel” című cikkem kapott egy kiegészítést: készül a konkrét vízmelegítő…

2012. november 21., Geree:
A fogyasztáscsökkentés örök téma. Remélem sikerül valami tényleg használható megoldást javasolnom: Vízmelegítés EGR-hűtővel.

2012. október 29., Geree:
Egy tanulságos esetet osztok meg Veletek: miért célszerű vigyázni a nagyobb esőkkel, és az azt követően összegyűlt nagyobb vizekkel. Hydrolocking.

2012. szeptember 7., Geree:
Nagyon régóta nem jutottam hozzá, hogy a kis XR2-esemmel kapcsolatos fejleményekről írjak, de most bepótolom az elmúlt egy év történéseit. Az E85-üzem tapasztalatai.

2012. július 24., Geree:
A Cosworth motor első indítását követő gyerekbetegségek kiküszöbölése után most már nekiállhattunk az első beállítgatásoknak is.

2012. július 11., Geree:
Egy egészen friss, hétvégi művelet kapcsán túlvagyunk a Cosworth motor első indításán.

2012. július 11., Geree:
Egy kis dokumentálásbéli hiányosság végett csak most tudtam összedobni a cikket: összeállt végre a Cosworth motor gyújtása is!

2012. április 23., Geree:
Újabb nagy lépéssel vagyunk közelebb a Cosworth motor beindításához! Összeállt a szelepvezérlés is.

2012. április 19., Geree:
Miért jó ha egy ikerkarburátoros szívósor megdönti a karburátort? Vagy nem is jó?

Egy kis szöszmörgés a Tévhitek rovatban: Szívósor-döntés.

2012. április 17., Geree:
Annyira utáltam, hogy a Ford Pinto névre keresztelt motoroknál az M18×1,5-ös menet miatt nem lehet játszani a gyertyákkal, hogy elégedetlenségemben rajzoltam hozzá egy átalakító adaptert! Tibi, a Dutton Phaeton örök vállalkozó-szellemű tulajdonosa azonnal le is csapott a prototípusra! Gyertya-upgrade.

2012. április 13., Geree:
Miből lesz a cserebogár, avagy semmi sem szent a Cossie motor épülésének az érdekében!

Hólapátból bowdentartó.

2012. április 11., Geree:
A korom, mint a motor egyik ellensége és hatása az EGR-szelepre.

2012. április 10., Geree:
Mitől lesz jó egy 88 lóerős 1.9-es szívóbenzines motor? Lóerők kontra használhatóság.

2012. április 3., Geree:
Édesapám emlékére…

2011. december 12., Geree:
Ránézésre olyan kristálytiszták és áttetszőek az üzemanyagaink, mint valami hegyi forrásvíz! Vagy még sem…? Üzemanyag-szűrés

2011. november 7., Geree:
Eljött a pillanat, amikor beindíthattuk a kis RS Turbo-t…t: Let’s start it!

2011. november 1., Geree:
Elértünk oda, hogy már minden adott volt az Escort RST motorterének a megtöltéséhez. Nosza hát, rajta! LEGO

2011. október 31., Geree:
Adott egy 30 éves motorkonstrukció. Lássuk, mit csinál ez a motor egy olyan 5W-30-as viszkozitású olajjal, amely a tervezésekor még nem is létezett. Olajteszt: 5W-30 <-> 10W-40

2011. október 22., Geree:
Többször hallani az autós köznyelvben, hogy az LPG “kiszárítja” a motort. Illetőleg sokan spórolnak az olajon, mondván azzal is megy az autó. De nézzük meg, milyen tüneteket okoz az LPG + olcsó olaj a gyakorlatban!

2011. október 9., Geree:
Még a szeptemberi eseményekhez tartozik, de csak most jutottam hozzá, hogy megírjam, sorry. Realizálódni látszanak a Cossie motor szívóoldalának részletei, valamint annak perifériális elemei. Intake-dolgok

2011. október 5., Geree:
Ellenőrzés és esetleges hibák felderítése végett szétszedtem az RS Turbo motorjának az alját. Nagy baj nincs, de azért nem bántam meg, hogy szétszedtem! Blokk-ellenőrzés

Ezt követően már megkezdődhetett az összerakás! Illetve csak kezdődhetett volna, ha nem hiányzott volna a főtengely-jeladó és az adaptere, ami nélkül nem tudom feltenni a lendkereket, s így viszont a váltót sem, tehát a motort sem tudom a helyére tenni. Két hét bosszankodás címszavakban: Hiányzó láncszem

2011. október 4., Geree:
Cossie motor beépítési-vizsgálat; lássuk, mi hogyan fér el, s mivel lesz még teendőnk. Beépítési próba

2011. szeptember 6., Geree:
Lassan kezd minden összeállni a Cossie hengerfej befejezéséhez! Hengerfej-összerakás

2011. augusztus 10., Geree:
Végre lezárhattam a Cosworth motor alját! Persze csak miután átalakíttattam az olajteknőt. Olajteknő-módosítás

2011. július 31., Geree:
Igyekszem végre utolérni magam az autóm dokumentálásával kapcsolatban. Dugótörés utáni épülgetés új koncepcióval: 19-re lapot húztam

2011. július 29., Geree:
A bokatörés miatti kényszer-tétlenségemben igyekszem legalább az itteni elmaradásaimat cikkekbe foglalni. Most az XR2-esem épülésének egy újabb fázisáról olvashattok: Dugótörés

2011. július 22., Geree:
A bő egy hónappal ezelőtt indult Gépész csemege rovatot átkereszteltem. Mostantól Ínyencségek név alatt találjátok majd meg, ugyanott, “Az élet a legjobb tanító” blokkon belül.

2011. július 19., Geree:
Újabb ínyencséget hoztam Nektek, amely nem csak látványos, de tanulságos is: Szelep-ellibegés

2011. július 15., Geree:
Öntsünk végre tiszta E85-öt a pohárba! Tények és tévhitek az E85-ről.

2011. július 13., Geree:
Végre megérkeztek az alkatrészek a Cosworth motor hengerfejéhez! Hengerfej - Folytatás

2011. június 25., Geree:
Karel motorjának a megbontása, hibafeltárás: Baljós árnyak

2011. június 24., Geree:
Érdekes esettanulmány: amikor minden jónak tűnik, de a motor mégis melegedik: Melegedés.

2011. június 20., Geree:
A Cosworth motor épülésében hozzákezdtem a hengerfejnek is: Hengerfej-előkészületek.

2011. június 19., Geree:
3 az 1-ben frissítés Schmidi új motorjáról: Szétszedés és ellenőrzés, majd motor-összerakás először, s végül az orbitális szívást követő befejezés.

2011. június 13., Geree:
Új rovat indult, amelyben a főképp a motorokkal kapcsolatos, esetlegesen egyéb gépész finomságokat, érdekességeket olvashattok majd: Gépész-csemege.

2011. június 12., Geree:
A közelmúltban új érdekesség látoghatott el hozzám, egy Escort RS Turbo motorja kér egy kis rendbetételt az EFI-vé alakítás előtt. A munkálatok dokumentálását itt követhetitek majd nyomon: Escort RS Turbo.

Az átalakulás első lépését pedig máris olvashatjátok: Hengerfej.

2011. május 31., Geree:
Lassan a célegyenes felé közeledünk a Cosworth motorral: Összefűzés

2011. május 26., Geree:
Az épülő Cosworth motor blokkmunkálatain is túlestünk, most már lassan kezdődhet a dolog leglátványosabb része, az összeszerelés… :D

2011. május 21., Geree:
Egy diesel autó 2500-as fordulat körül letilt és sem a turbonyomást szabályzó szelep, sem a légtömegmérő cseréje nem hoz sikert? Ráadásul hibakód sincs?!? Komoly gond lesz! Vagy még sem? Levegőt…!!!

2011. április 22., Geree:
Az XR2-esem motorjának az épülésében újabb fázist mutatok be: Üzemanyag-ellátó rendszer, Weber DCNF ikerkarburátorok.

2011. április 12., Geree:
Ádám Caprijába készülő Cosworth motor előkészületi fázisának végéhez közeledvén megszületett az elhatározás a feladatnak legmegfelelőbb hajtókarral kapcsolatban is: Hajtókar-mizéria.

2011. március 30., Geree:
Új bejegyezés a Capriba készülő Cosworth motor rovatában: végre kézben a dugattyúk.

2011. március 27., Schmidi:
Frissítés az Escort XR3 projekt bemutatásában: RS1600i hengerfej

2011. március 23., Geree:
Új bejegyezés az Esettanulmányok rovatban: MAP-szenzor gubancok.

2011. március 7., Geree:
Új bejegyzést az XR2-esem blogjában: felfedem a motor átépítésének leglényegesebb részleteit! Hengerfej - 2. rész.

2011. március 4., Geree:
Ádám Capri-jába készülő motor építésében újabb határozott lépést tettünk meg előre: a megfelelő dugattyú kérdésében megtaláltuk a választ!

2011. február 27., Geree:
Új projektbe kezdünk bele: Ádám Capri-jába építünk motort, nem is akármilyet!

Az építés dokumentálását a Projektek rovaton belül itt találjátok: Capri motor - Krad.

2011. február 23., Geree:
Hosszú idő után végre hozzájutottam, hogy folytassam az XR2-esem motorja épülésének a dokumentálását. Most a hengerfej körüli átalakítások első részét dokumentálom.

2011. február 22., Geree:
Amikor az autó gyenge pontja találkozik a legkedvezőtlenebb felhasználással: 12 literes fogyasztás egy 50 lovas 1.1-estől. Futárkodás és a Ford VV karbi.

2011. január 17., Geree:
Végre egy kézzel fogható eredményt is tudok mutatni, mire jó a műszeres keverék-elemzés: 5,9-es városi fogyasztás, karburátoros autóval-t. És itt még nem állok meg! :-D

2011. január 6., Geree:
Mitől nincs télen kellő fűtés az autóban? Három lehetséges okot is megemlítek, s a termosztátok rejtelmeibe bele is ásom magam! Az Esettanulmányok rovatban olvashatjátok a legújabb cikket, a Termosztát-leves-t.

2010. december 25., Geree:
Egy érdekes megfigyelést osztottam meg Veletek, miszerint akár kézzel fogható különbség is lehet a különböző kutaknál tankolt azonos benzinek között! Az Esettanulmányok rovat legfrissebb cikke: Benzin vs. benzin.

2010. december 11., Geree:
Hosszú idő után végre vissza tudtam térni a motormechanika fejezet cikkeinek a folytatásához; ezen belül most a hajtókar témakör kivesézésébe vetettem bele magam. Itt olvashatjátok!

2010. december 7., Geree:
Két új cikket is feltettem az oldalra, melyek ugyanazon probléma konklúzióit mutatják be. Az egyes tapasztalatokat a Tévhitek, valamint az Esettanulmányok rovatban olvashatjátok.

2010. november 14., Geree:
A karburátorok részegységei tárgyalásnak befejezéseképpen a szivató működését tárgyaljuk ki.

2010. november 8., Geree:
UPDATE a fogyasztás-optimalizálás témában! Az esettanulmányok rovatban olvashatjátok.

2010. november 6., Geree:
Eszembe jutott, hogy a keverékről eddig írtak számszerűsítése bizonyára sokak hasznára válna. Nosza hát, számszerűsítsünk!

2010. november 2., Geree:
PADLÓGÁZ! Most ezt az üzemállapotot rágjuk meg a karburátorok rovatban.

2010. október 30., Geree:
Tuningoljunk a magas benzinárak árnyékában: fogyasztás-optimalizálás.

Új bejegyzés az esettanulmányok rovatban.

2010. október 29., Geree:
A karburátorok rovaton belül a takarékberendezés működését vesézzük ki.

2010. október 19., Geree:
A karburátorok rovaton belül a gyorsítóberendezés működését elemezgetjük ki egy kicsit.

2010. szeptember 10., Geree:
A Tévhitek rovat első bejegyzésében a csörgő szelepek kérdéskörét fejtegetem.

2010. szeptember 6., Geree:
Úgy éreztem, az elméleti dolgok mellett a mindennapok által szült problémák és azok megoldásának a bemutatása tenné teljessé az oldal tartalmát, így most “Az élet a legjobb tanító” rovaton belül az Eset-tanulmányok és a Tévhitek rovatok egészítik majd ki az oldal elméleti oldalát egy kis gyakorlattal. Kezdésként rögtön egy kis Túlfogyasztás-sal nyitjuk az Esettanulmányokat…

2010. szeptember 4., Geree:
A Phaeton-projekt bemutatását illetően ezzel a bejegyzéssel végre utolértem magam így mostantól végre vissza tudok térni a korábban félbehagyott témák folytatásához. :D

2010. szeptember 1., Geree:
A Phaeton-projekt végéhez közeledvén a szívóoldal épülését mutatom be.

2010. augusztus 30., Geree:
Egy kis nyári, egyéb, kényszerű elfoglaltságom után a Dutton Phaeton rovatban végre elkészült a hengerfejről szóló cikk is!

2010. július 10., Geree:
A Dutton Phaeton rovatban a blokk aljának épülését mutatom be.

2010. július 8., Geree:
Tudom, hogy még rengeteg, korábban elkezdett téma maradt befejezetlenül, és csak kapkodok ide-oda, de most egyelőre pont emiatt a már szinte befejezett Phaeton projekt dokumentálásának szeretnék a végére érni, és akkor végre nyugodtan folytathatom mind a karbis, mind a motormechanikás cikkek bővítését. Addig is, aki azokra vár már egy ideje, egy kis türelmét kérem, jönni fog az is! De most egy újabb bejegyezést olvashattok a Dutton Phaeton rovatban, amelyben a motorkoncepciót határoztuk meg.

2010. július 6., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, amelyben a donormotor szétszerelés utáni vizsgálatáról és a motorépítés előkészületeiről olvashattok.

2010. június 21., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, melyben a motorcserére kerestünk megoldást.

2010. június 17., Geree:
Új bejegyzés a Dutton Phaeton rovatban, melyben egy gyors, általános rálátást nyerhettek a kitcar-okról.

2010. június 14., Geree:
A Projektek rovaton belül elkezdtem összefoglalni egy Dutton Phaeton új szívének az épülését. Az egyes fázisok leírásait a Dutton Phaeton fejezeten belül olvashatjátok.

2010. június 2., Geree:
Lassan bár, de legalább bizonytalanul, elkészült a Főfúvóka-rendszert kiveséző cikk is. Nem könnyű vacsora, de azért nem kell megijedni, nem harap! :-D

2010. április 16., Geree:
Új blogbejegyzés az XR2-esem rovatában, melyben a blokkban kialakuló kartergáz-pulzálást veszem górcső alá.

2010. április 13., Geree:
A karburátor téma egy újabb fejezettel bővült, az Alapjárati- és átmeneti rendszer-t boncolgatom…

2010. március 22., Geree:
Két új blogbejegyzés az XR2-esem rovatában, melyből a frissebb az olajhűtőkkel kapcsolatos hasznos infókat is részletezi.

2010. március 4., Geree:
Nagy levegővel végre neki tudtam kezdeni a karburátor témának, melyet a lényegtelennek tűnő, de legkevésbé sem annak mondható Tűszelep és a benzinszint kérdésével nyitom.

2010. február 21., Schmidi:
Egy újabb bejegyzés az Escort projekt kapcsán, bajok a motorban

2010. február 10., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletét tárgyaló sorozat utolsó eleme: Tüzelőanyaggőz kipárolgásgátló-rendszer

2010. január 29., Geree:
Új blogbejegyzés az XR2-es blogjában.

2010. január 25., Geree:
Megszületett a Karburátorok fejezeten belül az első, bevezető cikk, mely a bemelegítésnek a keverési arányról ejt pár szót.

2010. január 22., Geree:
Közben Schmidi meglepetésszerűen előkészítette az oldalt ahhoz, hogy a korábbi és a folyamatban lévő projekteket is követni tudjátok. Így a múlt héttel kezdődően már 2-2 bejegyzés színesíti a Projektek pontot.

Schmidi autójának a fejlődését az XR3-asa blogjában, míg az én autómat értelemszerűen az XR2-esem blogjában követhetitek. És mivel már egy másik projekt is folyamatban van, ezért hamarosan még egy ponttal bővülni fog a szekció. :-D

2010. január 16., Schmidi:
Újabb résszel egészült ki az Otto-motorok OBD felügyelete sorozat: Szekunderlevegő rendszer

2010. január 13., Schmidi:
Kis szünet után elkészült az Otto-motorok OBD felügyeletének következő része: Égéskimaradás felülgyelet

2009. december 7., Geree:
És végre elértünk a kenés fejezet legutolsó cikkéhez: Mérések rogyásig II.

Ezek után visszatérünk egy kicsit a motormechanikához, hogy aztán majd kipihenten, s újult erővel vethessük bele magunkat a karburátorok óriási témájába. :D

2009. november 26., Geree:
A kenés fejezet befejező cikkének első része (de a második is) mérésekkel igyekszik alátámasztani az eddig megfogalmazottakat: Mérések rogyásig.

2009. november 18., Geree:
Történetek és tanulságok az olajos témák végéhez közelítő, most megjelent cikkben.

2009. november 2., Geree:
API és ACEA teljesítményszintek. Mit is kell keresni olajválasztáskor? Megtudhatod “A motorok kenése” fejezeten belül az API és ACEA szabványok-ról szóló cikkből.

2009. október 27., Geree:
A motorok kenése fejezeten belül most az egyes olajok keverhetőségéről ejtünk pár szót.

2009. október 25., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletének következő része: Katalizátor felügyelet

2009. október 20., Geree:
Újabb cikkel bővült a motorok kenése fejezet: Irány a versenypálya!

2009. október 16., Schmidi:
Az Otto-motorok OBD felügyeletét bemutató sorozat következő epizódja: Keverékillesztés felügyelet

2009. október 9., Schmidi:
Új fejezetet nyitottunk a motordiagnosztika témakörben. Az Otto-motorok OBD felügyeletét bemutató sorozatban elsőként a Lambda szonda felügyeletét vizsgáljuk meg.

2009. október 9., Geree:
Mi a motorod számára szükséges olaj? Megtudhatod a legújabb legújabb olajos cikkből.

2009. október 7., Schmidi:
Egy kis technikai jellegű frissítés történt, a bal felső sarokban található Twitter ikon elvezet Titeket mindkettőnk saját Twitter hírfolyamához, így ezeken keresztül is követhetitek, hogy épp min ügyködünk.

2009. október 6., Geree:
Újabb két olajos cikk, a számszerűsítés valamint az ásványi és szintetikus olajok összehasonlítása témakörben.

2009. október 5., Geree:
A motormechanika témájú cikkek sorát most egy kis időre motorolajoknak szentelt cikkekkel szakítjuk meg. A motor kenése fejezet alatt már olvasható a viszkozitásról és a nyomás és kenés viszonyáról írt két cikk.

2009. szeptember 15., Geree:
Egy kis nyári lazsálás után újult erővel vetettük bele magunkat a munkába és ennek eredményeképpen már olvasható a Főtengely című cikk.

2009. augusztus 30., Schmidi:
Újabb fejezet az autódiagnosztika területéről: Hibakódok és freeze frame adatok.

2009. augusztus 9., Geree:
Elindult a motorok alkatrészeit bemutató A hengerfejtömítés alatt című fejezet, s ezen belül már olvasható Hengertömb cikk.

2009. augusztus 7., Schmidi:
Új cikk az OBD diagnosztikáról: Diagnosztikai módok

Frissítés a szerzők bemutatásánál: Schmidi bemutatkozása

2009. július 21., Geree:
A Stirling-motor cikkel bővült a Motorok csoportosítása fejezet

2009. július 19., Schmidi:
Felkerült az oldalra az OBD-II Diagnosztikai kapcsolat leírása

2009. július 4., Schmidi:
Publikáltam a Motormenedzsment és diagnosztika fejezet első cikkét

Az OBD rendszerekről.

2009. július 2., Geree:
A Motor-mechanika fejezet a Sűrítés című írással bővült.

2009. június 27., Geree:
Az elmúlt hónapok előkészítő munkájának eredményeképpen a Geree.hu oldal a nyilvános olvasóközönség számára is elérhetővé vált.