Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 00:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.14. 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Asszem mindenből van polcon a szélvédő kivételével, ettől nem tartottam. Hanem a költségek...
Régebbi fajta tollas másolata 3800.-
Ha nem jól legóztam össze a hengert, 5900.-


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.08.05. 18:41 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Zár téren voltak fennforgások... A lezáró műanyag koronáért végül el kellett mennem a viktorügóba. De valami zavar van az erőben, mert összerakva, beépítve most annyit csinál, hogy zárni tudok, de nyitni nem. Nincs rúgó ellenerő a zárban, vagy elfordítani nem tudom jobbra, minden esetre félsiker van.

Illetve elkezdett dadogni a drága, sztem vhol megint falsot szívhat. Nem gyakori, de van. Illetve szelepcsörgés is hallatszik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.08.06. 07:44 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Zár téren voltak fennforgások... A lezáró műanyag koronáért végül el kellett mennem a viktorügóba. De valami zavar van az erőben, mert összerakva, beépítve most annyit csinál, hogy zárni tudok, de nyitni nem. Nincs rúgó ellenerő a zárban, vagy elfordítani nem tudom jobbra, minden esetre félsiker van.

Illetve elkezdett dadogni a drága, sztem vhol megint falsot szívhat. Nem gyakori, de van. Illetve szelepcsörgés is hallatszik.

Összefüggés lesz itten a zárjavítás és a falslevegő között!!! :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.08.10. 15:29 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Zár téren voltak fennforgások... A lezáró műanyag koronáért végül el kellett mennem a viktorügóba. De valami zavar van az erőben, mert összerakva, beépítve most annyit csinál, hogy zárni tudok, de nyitni nem. Nincs rúgó ellenerő a zárban, vagy elfordítani nem tudom jobbra, minden esetre félsiker van.

Illetve elkezdett dadogni a drága, sztem vhol megint falsot szívhat. Nem gyakori, de van. Illetve szelepcsörgés is hallatszik.

Összefüggés lesz itten a zárjavítás és a falslevegő között!!! :lol:


Csak nem. Arra gondolunk, hogy suttyomban elkezdhették hígítani az üzemanyagot, felkészülve az E10 bevezetésére. A dadogás/rántás gázadáskor, gyorsításkor szokott előjönni, a csörgés meg adott fordulat(ok)on, konstans menetben. Vaaaagy esetleg a megnövekedett kartergáz is okozhat ilyesmit? Mármint torpanást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.08.10. 15:51 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Csak nem. Arra gondolunk, hogy suttyomban elkezdhették hígítani az üzemanyagot, felkészülve az E10 bevezetésére. A dadogás/rántás gázadáskor, gyorsításkor szokott előjönni, a csörgés meg adott fordulat(ok)on, konstans menetben. Vaaaagy esetleg a megnövekedett kartergáz is okozhat ilyesmit? Mármint torpanást?

A benzinre tervezett, amúgy is a lehető legszegényebbre tervezett
keveréknek nem sok kell, hogy alkalmankénti égéskimaradása legyen.
És ez a hőség sem javít a helyzeten. Meg kell próbálni egy mérettel
nagyob főfúvókát betenni, és megnézni úgy...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.08.11. 16:40 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Csak nem. Arra gondolunk, hogy suttyomban elkezdhették hígítani az üzemanyagot, felkészülve az E10 bevezetésére. A dadogás/rántás gázadáskor, gyorsításkor szokott előjönni, a csörgés meg adott fordulat(ok)on, konstans menetben. Vaaaagy esetleg a megnövekedett kartergáz is okozhat ilyesmit? Mármint torpanást?

A benzinre tervezett, amúgy is a lehető legszegényebbre tervezett
keveréknek nem sok kell, hogy alkalmankénti égéskimaradása legyen.
És ez a hőség sem javít a helyzeten. Meg kell próbálni egy mérettel
nagyob főfúvókát betenni, és megnézni úgy...

Hmmm akkor lehet a hőség lesz a kulcs? Tavalyi nyarat fityesszel járkáltam, akkor ugye nem tűnhetett fel a dolog, de idén év elején sem jött elő... Csak ebben a kánikulában. Vákuum csöveket btw átfutottam, nem láttam rajtuk sérülést, viszont a devanderem lassan át fog rohadni... Nah akkor lesz aztán falsch szívás. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.09. 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
A torpanásra asszem lesz egy gyanúsítottam. Az, aki a legutóbb is ludas volt. A termosztát. Mostanában a kelleténél több időt szenteltem a műszer sasolásának. Nem úgy tűnik, mint ha üzemi hőn dolgozna a gépezet. Legutóbb egy gagyi, 1 évet sem bíró termosztát játszotta ezt el. Ott mondjuk látványosabb volt a dolog. Szüttyögés, araszolás, mutató fel, majd egy hosszabb 70-es szakasz a Hungárián és majdnem a fehérig esett a mutató. Anyád...
Kidobtam, kapott egy Wahlert... Gyakorlatilag odaszögezték a vízszinteshez, a NORMAL felirat közepibe a mutatót... De úgy tűnik, ez is elfáradt... Szó se róla, közel 2-3x annyit bírt, mint a gagyi. De nem eleget... Azért még figyelgetem, még nem cserélem... Illetve kehet kap 4 új gyertyát.

Aztán...
A nyár autókereséssel telt. Mivel márciusban áttettem a székhelyem Keszthelyre, anutámmal együtt, meg kellett valahogy oldani a közlekedést. A cucc egy részét Eszkóval és a Fityóval vittük le. Eszkó lent maradt, azt használta muterom. Idő közben Fityó elment a háztól, Eszkó visszatért Pestre, mert egyébként is rottyon van műszakilag (és inkább alattam álljon meg itt, mint muter alatt ott), és szept. 30-ig él a vizsgája (amit a héten újítok, ha minden igaz), szóval muter gj. nélkül maradt. És hát Keszthelynek nem a helyijárati közlekedés az erőssége, és akkor diplomatikus maradtam...
Szóval kellett egy verda az alábbi szempontok alapján:
- ne essek ki egyből az alján
- ne rögtön motorgenerállal kelljen kezdeni
- érvényes műszaki (magyar, kelfeldi, mindegy, fél-egy év legyen)
- benzin
- kis köbcenti
- 5 ajtó (vagy szedán)
- papírral együtt férjünk bele a 150-200ba.

:lol:

Ha láttatok már romokat... És ahhoz képest, amilyen pénzeket akartak elkérni értük.... Jesszusatyaúrist-n. Némelyiket ajándékba SE fogadtam volna el...

Mesélhetnék rémtörténeteket, közülük legyen elég egynek ez:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/ ... ia-8926882

Felhívom, fúúú így szép, úgy szép, el kell menni megnézni... Zugló, Birtok utca, egy kisebb telep egy zsákutcában. Emberünk robogón érkezik nyitni. Első ránézésre mint ha egy brazil szappanopera főszereplője lenne az úriember. Második ránézésre... Hagyjuk... Lássuk a verdát... Nem sokat beszéltem eleinte, nem is kérdeztem semmit, az autó úgyis mesélni fog nekem...
Nos, ami a fényképeken tűzpiros, az a valóságban egy lemattult valami. Mosás után készülhetett a sorozat. Node sebaj, Eszkó tetejéről pereg a lakk lefelé, idősebb is, tudjuk be a kornak. Elsőre szép, az ívek elől-hátul rendben, tapogatok, keresem a ropogós rozsdát, sehol semmi. Kinyitjuk a reaktorkamrát, ott azért már akadt rozsda itt-ott. A hűtő mellett van egy lemez, gondolom a levegő útját hivatott elállni, nehogy túl legyen hűtve a motortér. Alul az alsó kereszttartó tartaná, ha nem tört volna el valami ott lent. A lemez fityeg, semmi gond. Indíjjunk. Szép hang, nem csattog, szervó nem visít, no mondom. Báááár elsőre nem értettem, hogy hogy jött ki az ár... Ilyeneket kint 2-300 ojoróért hagyigálnak az ember után. Aztán rájöttem... Az ember alapjaiban éli meg máshogy az autó eladást... A hirdetést jelentettem, de valamiért még mindig fent van. Ugyanis, ha már szerelősben megyek, céges pólóban, nyilván így szeretném tudatni, hogy nem a madár vagyok, aki megjött a csinosan kipucevált kotványra, készpénzzel a zsebében. Elkezdem nézegetni az autót unterboden felől is. Első kerékdob OK, hátsó kerékdob OK, tankbetöltő és környéke OK, hátsó lökő alatt OK. Megyek vissza küszöb és taposó tájékra... Letérdelek... Bekukkantok alá a hátsó ajtónál... És majdnem kijött a reggelim, pedig 3 tojásból csináltam, fasza kis baconnel lepirítva, kis hagymával, pici reszelt sajt a tetejére, bors, stb, igazi ínyenc rántotta volt... Kár lett volna érte...
A balos küszöbben a hüvelyk ujjamon kívül a másik négyet simán el tudtam tüntetni. És ez volt a legkisebb gond... Emberünk ezalatt több időközben beesett kuncsafttal is foglalkozott. Érdekes volt, hogy hirtelen mindenki odatalált ahhoz a telephez, ami 5 perce még zárva volt. Utólag azon filóztam, lehet a kedvemért rendezték ezt a kis színjátékot. De amikor megláttam az egyik srác fejét, amint egy kombi C5 HDi betonkemény kuplungjáról értekezik az eladóval, elvetettem a gondolatot...
A lyukak láttán megjött az infóéhségem...
- Ne haragudj, ugye ezt hirdettétek rozsdamentesként...
- Igen, miért?
- Hátöööö, átnéztétek az autót?
- Meeert, mi a baj?
- Baj igazából nincs... De fém se nagyon, legalábbis itt-ott az alján... Konkrétan hátsó taposó nincs, fél küszöb nincs... Soroljam?
- (és itt szó szerint fogom idézni az embert) Hát én úgy vagyok vele, hogy ha felül rendben van, AKKOR ALUL IS.
- Éééééértem...

Nehezemre esett visszatartani, hogy felnyerítsek... Hamar elköszöntem.

Szóval itt az új családtag, ő A Rózsika. :)
Kapott szép, frissen szinterezett kerekeket (azóta a jobb elsőt meg is padkáztam b@sszameg), új féket előre (betét, cső, tárcsa). Muternak átadva, mindenki örül.


Csatolmányok:
arózsika.jpg
arózsika.jpg [ 62.51 KiB | Megtekintve 2363 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.14. 06:54 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Öreg autóknál a kaszni a leglényegesebb momentum. Ha ott nincs kardinális
baj, ne adj isten, esetleg még törésmentes is, akkor a műszaki tartalom már
könnyen javítható. Persze egy egyszerűbb autóra értettem ezt, és nem egy
S600-asra vagy egy 750-esre. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.15. 09:01 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Bódé tekintetében meglehetősen jó. Nyilván nem rozsdamentes, de a taposói épek, a küszöbök 1-2 pontot kivéve jók. Nyúlványok elől jók, bááár a balos üregben, ahol a motortérből kijön az ABS kanóc, a tömítése körül ropog a lemez... Felette lakik az akksi. :roll:
Eredetvizsgás ember sem talált sok mindent, a JE sárvédő nem hozta egyedül a gyári értéket, az index lámpa körül meg is van gyűrődve picit. Ami viszont vicces, hogy a fekete autón itt-ott fehér ködölési nyomok láthatók. A hátsó ajtón, itt-ott az oldalsó üvegeken is.

Közben Eszkó dadogása is megjavult. Tegnap úgy döntöttem, megnézem a gyertyákat. Az egyik beletört. :lol:
Szerencse, hogy haver műhelyében volt egy ugyanolyan menethosszú, de kuka gyertya. Azzal nagy nehezen a IX-ből elvergődtem az Asztalosba. Állt a Könyves, szóval nem kellett nagyon tiporni. Minimálisan nyitott pillangónál nem is dadogott. Ott helyben kicseréltem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.16. 12:21 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Tegnap úgy döntöttem, megnézem a gyertyákat. Az egyik beletört. :lol:

Csuklós kulccsal, kolléga, csuklós kulccsal... ;) :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség