hammer14 írta:
Hát,most már, sokat nem tudok tenni, az ügy érdekébe,puding próbája az evés.
Annyi okosságom van hogy mivel volt 2 motor, az egyik A-méretosztályba volt, a másik B a B méretosztály volt a nagyobb, ÍGy a nagyobb méretosztályú dugót, a kisebb méretosztályú hüvellyel,ha összepárosítom elméletileg egész jó,illesztésem is lehet. Na mindegy először a felújított moci muzsikáljon szépen.
A bejáratást,majd nem is tudom,hogy fogom kivárni, szerintem, a gázbovdent úgy állítom ne is tudjam 3000-ezer fölé vinni. Meg kezdetnek szerintem egy napig hagyom hagy járjon alapjáraton.
A kenésről című cikkből sokat okultam, ennek ellenére a kérdésem, egy ilyen mociba amit csinálok,és hidrotőkés, járatós,illetve nem járatós időszakba milyen olajat érdemes használni? Gyári ajánlás 15w-40 ,és 10w-40 5w30-al érdemes lehet próbálkozni? Olajhőfokom 60-és 90 közt szokott alakulni normál üzemben. EGyszer vontatáskor nyáron láttam csak 110c-t. Kérdés a műszerem jól mutat-e.

A nyári ajánlás figyelmen kívül hagyását,azért tartom,reálís gondolatnak,mivel 1988-ba még nem léteztek olyan olajok mint most. Azaz egy korszerűbb olajjal lehet jobban tudom óvni a motort a kopástól. Kérdés csak az hogy az olajpumpám mennyire híg olajjal tudja előálítani a kívánt olajnyomásom

No, akkor kezdjük az elején.
Az, hogy egy B-osztályú dugót párosítasz egy A-osztályú hengerrel,
ezt így ne. Ki kell mérni mikrométerrel a dugót, illetve into-val a hengert
és az alapján összepárosítani, hogy a gyári névleges hézaghoz leközelebb
essen. De látatlanul ne, mert ha kicsi a hézag, megszorul, és több kárt
okoz, mintha kétszer akkora hézaggal raktad volna össze. Szóval mivel
kopott alkatrészről van szó, mérés nélkül semmit sehova!
Bejáratás. Ha a henger nem volt fúrva, nem nagyon igényel bejáratást.
A főtengelyköszörülés és a csapágyak illesztése ma már nem probléma,
avagy úgy is mondhatnám, hogy a technológiából adódóan elég a fő-
tengelyt méretre köszörülni, bele a csapágyakat és hadd szaladjon.
Ez persze nem azt jelenti, hogy azonnal ki kell menni vele csapatni,
de normál használat mellett semmi baja nem lesz, nem igényel bejáratást.
Ha fúrva is volt, ott a hengerfal felületi érdességei számára azért jó,
ha van egy bejáratási időszak, de megfelelő illesztés mellett itt sem
fordulhat elő megszorulás. Max ha magasabb fordulaton használja az
ember, akkor gyorsabban kopik be, aminek itt most egy gyorsabb és
nagyobb mértékű kopás a következménye.
Szóval visszatérve a bejáratásra. Az Audi a következő módszer szerint
járatja be a motorjait. Ha az első beindítást követően melegre járattad
a motort, és minden a helyén, sehol nem szivárog semmi, minden töké-
letesen teszi a dolgát, akkor lehet nekikezdeni. A bejáratás pedig úgy
néz ki, hogy először terhelés nélkül, színuszosan változtatva lassan
emelni a fordulatot alapjárattól egyre magasabbra, végül egészen a
pirosig. Tehát először csak 2000-ig emeled a fordulatot, visszaejted
alapjáratra. Megcsinálod többször. Mondjuk 5 percig. Aztán 3000-ig
emeled, visszaejted. szintén 5 percig. Majd így 4000-rel és 5000-rel.
Ezek után ugyanezen ciklus szerint növelik a terhelést 25%-ra, majd
50-re és íígy előbbutóbb elérik azt, hogy 100%-on pörgetik a motort
alapjárat és tiltás között.
Ezt fékpad hiányában nehéz pontosan lekövetni, de az analógia igazából
ugyanúgy követhető. Lefordítva, ha a terhelés nélküli megforgatáson
túlestél, akkor nyugodtan indulj el vele, és nem is annyira a fordulat,
mint inkább a terhelés fokozatossága a fontos.
Egyébként az is megoldás, hogy kimész pályára, és először csak 80-nal
mész 50km-t, majd utána 90-nel, 100-zal, és így növeled a tempót
fokozatosan. Egy tank benzint érdemes rászánni, de a tank végére
már gyakorlatilag be is járattad a motort.
Az olaj tekintetében pedig inkább hígabb, mint sűrűbb olajat ajánlanék.
Ha az illesztési hézagok valahol még kicsik és össze kell kopniuk az
alkatrészeknek, akkor egy sűrűbb olaj nem fog tudni bejutni közéjük
és nagyobb rombolás lesz a végeredmény, mintha hígabb olajat tettél
volna be, ami azért a kisebb hézagok közé is beférkőzik. De ezek csak
elméleti okfejtegetések, és ezt sem kell túltudományoskodni. Gyári
olajjal jó lesz. Ha 40-es az motor gyári előírása, akkor 5W-40-et bele
és szaladj. Ha hidegebb az idő, akkor az 5W-30 még belefér.
Az olajhőfok pedig normális, hogy ilyen szélsőséges értékek között
mozog. TÉli, kis terhelsű, városi/elővárosi üzemben simán 50°C körül
marad, míg egy nyári hajtós/vontatós üzemben gond nélkül felszalad
100°C fölé. Ez normális. Ha van vizes olajhűtő a motoron, úgy ez a
hőmérséklet mindig közelebb van a vízhőmérsékletehez.