Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.27. 08:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Általánosan, cikkfüggetlenül
HozzászólásElküldve: 2009.06.07. 14:31 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Beszélgetés a honlapról tartalmáról, akár cikkfüggetlenül.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1. A tuningról általában
HozzászólásElküldve: 2009.07.01. 14:59 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 211
Tartózkodási hely: Vál
Nem tudom ide kell -e. Daytona kartárs ma megkérdezte, mi lenne, ha a V6-ra 3db DGAV-t szerkesztene. Én igyekeztem lebeszélni róla, de azt mondta, majd konzultál veled is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1. A tuningról általában
HozzászólásElküldve: 2009.07.02. 08:03 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Süni írta:
Daytona kartárs ma megkérdezte, mi lenne, ha a V6-ra 3db DGAV-t szerkesztene. Én igyekeztem lebeszélni róla, de azt mondta, majd konzultál veled is.

Az elképzelés nem rossz, csak ha már faragás, akkor miért DGAV, és miért nem egy olyan
karbi-trió, ami ilyen megoldásra lett kitalálva. Először is elég nehéz három kukk-ugyanolyan
karbit. Anélkül pedig a három hengerpár különböző-féleképpen fog dolgozni. Ezen felül mind
az, hogy együtt és egyformán húzzuk a három fojtószelepet, valamint a szinkronizálás
finombeállításának kivitelezése szintén meglehetősen körülményes. Szerintem az elég sok
probléma átgondolásán túl konkrétan tervezgetni is kell, hogy milyen problémák lesznek és
azokat hogyan oldjuk meg.

És akkor még egy dolog, amit csak most jutott az eszembe. Az utcai karbik, így a DGAV-k
mindegyikében is van teljesítményszelep, amit egy rugó vezérel. Itt már sejthető, hogy a
gyártási tűrésekből fakadóan tuti biztos, hogy a három karbi teljesítményszelepe három
különböző helyen fog váltani. Az pedig szintén csúnya járást fog eredményezni, ha különböző
keveréket kapnak az egyes hengerpárok. Amúgy nem véletlenül nincs az általam ismert
ikerkarbik egyikében sem teljesítményszelep. Pont emiatt.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 2. Motorok csoportosítása, elvi különbségek
HozzászólásElküldve: 2010.05.05. 20:29 
Offline

Csatlakozott: 2010.05.05. 18:52
Hozzászólások: 1
Khmm. Le a kalappal... egész eddig próbáltam megérteni a motorok mechanikáját... 1000 helyen olvastam utána, de ez most végre tényleg elég világos számomra. Köszönöm :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 2. Motorok csoportosítása, elvi különbségek
HozzászólásElküldve: 2010.05.06. 06:33 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Bikergirl írta:
Khmm. Le a kalappal... egész eddig próbáltam megérteni a motorok mechanikáját... 1000 helyen olvastam utána, de ez most végre tényleg elég világos számomra. Köszönöm :D

Őszintén örülök! :D

Természetesen még azért vannak hiányosságok, így pl. a már régóta ígérgetett
Wankel-motorról szóló szöszmörgés sem készült még el, tehát még ez a fejezet
is hiányos, de idővel igyekszünk minden fejezetet a mindenkori naprakész
technikának megfelelően feltölteni, frissíteni. Így viszont adódik, hogy nem
mindenre találhatja még meg az olvasó a választ, ezekre nyugodtan fel lehet
tenni akár itt a kérdést, akár jelezni a témajavaslatok topikban. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 3. A hengerfejtömítés alatt
HozzászólásElküldve: 2012.07.22. 23:34 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.22. 23:27
Hozzászólások: 1
Szia Geree! Imádom a blogodat, egyszerűen nem tudom abbahagyni az olvasást, ha unatkozom, feljövök, és elvagyok órákat az olvasásával. Főleg a tananyagaid tetszenek, ezen belül is a "hengerfejtömítés alatt" című témád. Csak kár, hogy kiolvastam :( . Ígérted, hogy írsz a dugattyúkról cikket, de még nem találtam. Feltétlenül értesíts, ha esetleg megcsinálod a cikket, nagyon rá vagyok kattanva az autók motorjának mechanizmusával. Nehogy abbahagyd a blogolást, mert nagyon jól megy! :D Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 3. A hengerfejtömítés alatt
HozzászólásElküldve: 2012.07.23. 10:46 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
hompola írta:
Szia Geree! Imádom a blogodat, egyszerűen nem tudom abbahagyni az olvasást, ha unatkozom, feljövök, és elvagyok órákat az olvasásával. Főleg a tananyagaid tetszenek, ezen belül is a "hengerfejtömítés alatt" című témád. Csak kár, hogy kiolvastam :( . Ígérted, hogy írsz a dugattyúkról cikket, de még nem találtam. Feltétlenül értesíts, ha esetleg megcsinálod a cikket, nagyon rá vagyok kattanva az autók motorjának mechanizmusával. Nehogy abbahagyd a blogolást, mert nagyon jól megy! :D Üdv.

Hali!

Örülök, ha tetszenek az elméleti leírások, s köszönöm a visszajelzést is!

Az elmúlt szűk egy év nagyon zűrös volt számomra, az oldal sajnos
hátrébbsorolódni kényszerült, de mivel még láthatóan is nagyon csonka
az oldal motorműködést és alkatrészeit bemutató része, így még számos
cikk fog oda születni, csak egy kis türelmet kérek... ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 3. A hengerfejtömítés alatt
HozzászólásElküldve: 2012.07.24. 20:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Türelmesek vagyunk ,mint mókus az erdőtűzben :D Elkezdtem játszani a kiegyensúlyozás gondolatával. Két lehetőség merült fel:kerékkiegyensúlyozó gép adapterrel (a lendkeréknek) a másik a tekercselt forgórészek kiegyensúlyozására szolgáló ketyere (főtengely).Ugye mielőtt ismeretlenbe tévedünk ,próbálunk infót gyűjteni. Beugrottam a szomszédba Bovi motorsport megkérdezni a srácokat mit szólnak hozzá? Megkérdezték mennyi pénzt akarok összetépni :shock: A GT kupás Carerának a titán hajtókar ,kovácsolt aludugó, gyűrű szett 5 g belül van! Nem 1-2 gramm 5 az az ÖTg! Nyugodjak meg a Lada mocinak nem ez a gyenge pontja és különben sem forog, max nyolc, nyolc és félezret. A lendítőkerék normális forgácsolás esetén örzi a gyári paramétereket. Próbáltam lenditeni a topicon :) Egyébként hihetetlen segítőkészek ,ép egy Ferrarin cseréltek hátsó lámpát és egy percig nem érezteték ,hogy hova kerültem, külön köszönet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 8 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség