Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.27. 23:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.13. 16:53 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Hááát, új autó vs, nem új autó, ez így ahogy van, jöhetne....
Bááár a SUV kategória létét eleve vitatom, de ezt nagyon eltalálták... 2.0 turbo, gondolom húzogatni is fogják majd...
http://totalcar.hu/tesztek/2011/11/18/gazdag-e_vok/1/

'2011 Range Rover Evoque
Csatolmány:
range_rover_1.jpg
range_rover_1.jpg [ 55.36 KiB | Megtekintve 5343 alkalommal. ]
Csatolmány:
range_rover_2.jpg
range_rover_2.jpg [ 137.81 KiB | Megtekintve 5343 alkalommal. ]

megj.: képek és a pontos típus a hozzászóláshoz általam hozzáadva (Geree)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.14. 10:12 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Hááát, új autó vs, nem új autó, ez így ahogy van, jöhetne....
Bááár a SUV kategória létét eleve vitatom, de ezt nagyon eltalálták... 2.0 turbo, gondolom húzogatni is fogják majd...
http://totalcar.hu/tesztek/2011/11/18/gazdag-e_vok/1/

Ez az autó tipikusan hozza azt, hogy nem praktikus, nem olcsó, de mégis
szinte mindenkinek azonnal kialakul egyfajta birtoklási vágya utána. Nagyon
jól eltalálták a formatervet, azt tény. Még ha belülről nem is olyan előnyös
az, hogy mondjuk épp nem nagyon lehet kilátni belőle.

Amolyan tipikus magyaros autó: a külcsín előbbreveló volt a tervezésnél,
mint a belbecs. De hát ha erre van piaci igény, akkor ilyet kell gyártani.
Ez van. :lol:

És szó-mi-szó, az egymással versengő Q-s és X-es német SUV-k mellett
a külső sávban ez szerintem úgy beelőzött, hogy azok azt sem tudják,
hogy mi történt. Ennek az autónak szerinem (is) van karaktere.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.14. 19:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Be kell, hogy tegyem ezt... BMW i3 ... Nekem teccik... A formáját még szokni kell, de a lényeg, hogy hátul hajt :D (bár én mindenképpen kérnék bele egy range extendert, ha valami csoda folytán közöm lenne egy ilyenhez... Vagy mejd megvesszük 15 éves hasnáltautóként :D )
Remélem valami hasonló technika hamarosan megjelenik valami emészthető kasztniban is...
http://totalcar.hu/tesztek/2013/10/14/bmw_i3_2013/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.14. 20:59 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Mondjuk, ahhoz képest, hogy 2011-ben volt új az Evoque, nem sokat látni az utakon... Ellenben annál több Q-t amiből ugye kellett a parasztnak 5-3-1 és X-et. A Merci GLK-ja eleinte kelendő volt, sokat láttam, de mára az sem fogy sztem olyan mértékben, ahogy azt Stuttartban számolták...
Node azt nem értem, az Evoque miért nem fogy...

SUV sajátosság a hátra nem kilátás, éppen ezért szinte mindegyikben széria a parkassziszt. Tökölön nemtom próbáltad-e a Kugát... Nekem kissé szürreális volt... De tetszett...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 08:30 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
Be kell, hogy tegyem ezt... BMW i3 ... Nekem teccik... A formáját még szokni kell, de a lényeg, hogy hátul hajt :D (bár én mindenképpen kérnék bele egy range extendert, ha valami csoda folytán közöm lenne egy ilyenhez... Vagy mejd megvesszük 15 éves hasnáltautóként :D )
Remélem valami hasonló technika hamarosan megjelenik valami emészthető kasztniban is...
http://totalcar.hu/tesztek/2013/10/14/bmw_i3_2013/

A formája a mai autók formájához szokott embernek valóban kissé utópisztikus,
de annyira azért nem a földtől elrugaszkodott. Mondjuk a hátsó oldalajtónál az
az ablaköv ívének a hirtelen alámerülése nekem eléggé öncélú tervező maga-
mutogatásnak tűnik, de tény, hogy jellegzetes.

A villanyautókról nekem továbbra is az a véleményem, hogy range extender
nélkül, vagyis egy önálló belsőégésű motor nélkül a hosszú töltési idők végett
életképtelen konstrukció. Az, hogy egy egynapi munkábamenetel és az onnan
hazajövetel után egész éjszaka a töltőn kell csüngjön, nagyon tervezetté
kell tegye az ember a mindennapjait. Amibe nem fér bele semmilyen be nem
tervezett program, mint pl. fel kell ugrani nagyihoz, el kell szaladni ide-oda,
akármi. Ez így, jelen formájában egy örök stressz, hogy nem fog-e lemerülni
az akksi. Ez olyan, mint amikor az ember mindig csak egy ezresért tankol úgy,
vagy amikor nem jó az üzemanyagszintmérő. Sosem tudni, hogy mikor áll meg.

A range extender motorral pedig nem kell félni, mert ha le is merül az akku,
még ha lassan is, de akkor is el tud vinni a motor még bárhová.

És ha igazán környezetbarátok szeretnénk lenni, akkor egy CNG-s motort
kell betenni range extendernek, és azzal aztán tényleg minimalizálni lehet
az emissziót még benzinmotoros üzemmódban is.

Egyébként az anyagi oldalt leszámítva azt nem értem, hogy miért nem nyitnak
az autógyárak a mozdonyoknál már pl régóta bevált Diesel-elektromos, avagy
a gázmotor-elektromotor hajtás kidolgozásán. Lenne benne egy állandóüzemű
belsőégésű motor, ami csak a delejt állítja elő, az akku letárolja, és a villany-
motorral pedig akkor vesszük elő, amikor szükségünk van rá. Alapvetően
csökkenthető lenne az akku mérete, a jelen belsőégésű konstrukciókhoz képest
nagyságrendekkel csökkenthető lenne az emisszió, de mégsem lenne probléma
a hatótáv. És megmaradna a villanymotorok nyomatékossága is.

Biztosan sok fejlesztést igényel, mire egy ilyen konstrukció szériaéretté válhat,
de azért képzeljünk el egy bármilyen mai modern belsőégésű motorú autót
villanyautós dinamikával, és amely emisszióban fele, harmada a tisztán belső-
égésű motorrral hajtott testvérének.

A két legnagyobb probléma a villanyautókkal az energia tárolása és a töltés
időigénye. Amíg ezt nem tudják a hagyományos autóknál megszokott szinteket
megközelítő értékre hozni, addig SzVSz nem fog elterjedni. Amiben persze a
jelenleg dupla ár sem segíti elő a helyzetet... :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 08:39 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Mondjuk, ahhoz képest, hogy 2011-ben volt új az Evoque, nem sokat látni az utakon... Ellenben annál több Q-t amiből ugye kellett a parasztnak 5-3-1 és X-et. A Merci GLK-ja eleinte kelendő volt, sokat láttam, de mára az sem fogy sztem olyan mértékben, ahogy azt Stuttartban számolták...
Node azt nem értem, az Evoque miért nem fogy...

SUV sajátosság a hátra nem kilátás, éppen ezért szinte mindegyikben széria a parkassziszt. Tökölön nemtom próbáltad-e a Kugát... Nekem kissé szürreális volt... De tetszett...

A marketing Bogyesz, a marketing... :lol:

Nézd meg, mennyit nyomatják a Q-s és X-es járgányokat.
Ehhez képest az Evoque-t eddig sehol sem láttam reklámozni.
Ahogy a GLK-t sem igazán...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 12:13 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Mondjuk, ahhoz képest, hogy 2011-ben volt új az Evoque, nem sokat látni az utakon... Ellenben annál több Q-t amiből ugye kellett a parasztnak 5-3-1 és X-et. A Merci GLK-ja eleinte kelendő volt, sokat láttam, de mára az sem fogy sztem olyan mértékben, ahogy azt Stuttartban számolták...
Node azt nem értem, az Evoque miért nem fogy...

SUV sajátosság a hátra nem kilátás, éppen ezért szinte mindegyikben széria a parkassziszt. Tökölön nemtom próbáltad-e a Kugát... Nekem kissé szürreális volt... De tetszett...

A marketing Bogyesz, a marketing... :lol:

Nézd meg, mennyit nyomatják a Q-s és X-es járgányokat.
Ehhez képest az Evoque-t eddig sehol sem láttam reklámozni.
Ahogy a GLK-t sem igazán...


Hmmm pedig nem gondolnám, hogy a cég ne költene reklámra... Persze az is tény, hogy nem a magyar lesz a fő piacuk... Bááár ha jobban belegondolok, kevés óriás plakátot láttam BÁRMILYEN Roverrel...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.16. 11:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Hasonlóan gondolom én is...
Kell egy akkora belsőégésű motor, ami a teljes terhelésű egyenletes haladás energiaigényét+10%-ot tud, ill annyi akku és ultrakapacitás Ami 5-10 km elektromos üzemet lehetővé tesz... Ha a bmw-met nézem, akkor ehhez pont megfelelne a 45Le-s 9030 cm3-es Fiat panda motor :D

A villanyautónak még egy gátja van, ezt pedig úgy nevezik, hogy társadalmi ellenállás, ez minden út technika bevezetésénél jelen van... Ameddig ez át nem billen, nem válik kisebbségi attitűddé, addig az autógyárak csak fejlesztgetni fognak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.17. 07:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
Hasonlóan gondolom én is...
Kell egy akkora belsőégésű motor, ami a teljes terhelésű egyenletes haladás energiaigényét+10%-ot tud, ill annyi akku és ultrakapacitás Ami 5-10 km elektromos üzemet lehetővé tesz... Ha a bmw-met nézem, akkor ehhez pont megfelelne a 45Le-s 9030 cm3-es Fiat panda motor :D

A villanyautónak még egy gátja van, ezt pedig úgy nevezik, hogy társadalmi ellenállás, ez minden út technika bevezetésénél jelen van... Ameddig ez át nem billen, nem válik kisebbségi attitűddé, addig az autógyárak csak fejlesztgetni fognak...

Az újjal szembeni ellenállás jogos, hiszen felmerül, hogy jobb lesz-e mint a régi.
És ez a csapás egyelőre sajnos meg sem tudja közelíteni a büdös, pöfögős
motorok által nyújtott kényelmet és olcsóságot. Fizetni pedig a sznobizmuson
és magamutogatáson kívül miért fizetne többet valamiért, ami sokkal drágább
(megvenni) és sokkal problémásabb (naponkénti töltés nagyon sok órán keresztül)

Értem a csapásirányt a környezet védelmének irányában, de amíg egy bármilyen
autót megtankolva, minimum 4-500km-t el lehet menni, bármikor, bárhova probléma-
mentesen, addig ez a naponkénti töltögetés és erősen korlátozott hatótáv nem
nagyon fogja serkenteni az embereket védeni a környezetet a drága villanyautók
megvásárlása által... Szerintem.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.20. 12:05 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
Promega írta:
Hasonlóan gondolom én is...
Kell egy akkora belsőégésű motor, ami a teljes terhelésű egyenletes haladás energiaigényét+10%-ot tud, ill annyi akku és ultrakapacitás Ami 5-10 km elektromos üzemet lehetővé tesz... Ha a bmw-met nézem, akkor ehhez pont megfelelne a 45Le-s 9030 cm3-es Fiat panda motor :D

A villanyautónak még egy gátja van, ezt pedig úgy nevezik, hogy társadalmi ellenállás, ez minden út technika bevezetésénél jelen van... Ameddig ez át nem billen, nem válik kisebbségi attitűddé, addig az autógyárak csak fejlesztgetni fognak...

Az újjal szembeni ellenállás jogos, hiszen felmerül, hogy jobb lesz-e mint a régi.
És ez a csapás egyelőre sajnos meg sem tudja közelíteni a büdös, pöfögős
motorok által nyújtott kényelmet és olcsóságot. Fizetni pedig a sznobizmuson
és magamutogatáson kívül miért fizetne többet valamiért, ami sokkal drágább
(megvenni) és sokkal problémásabb (naponkénti töltés nagyon sok órán keresztül)

Értem a csapásirányt a környezet védelmének irányában, de amíg egy bármilyen
autót megtankolva, minimum 4-500km-t el lehet menni, bármikor, bárhova probléma-
mentesen, addig ez a naponkénti töltögetés és erősen korlátozott hatótáv nem
nagyon fogja serkenteni az embereket védeni a környezetet a drága villanyautók
megvásárlása által... Szerintem.

Erre próbál rácáfoln a Tesla... Jelenleg senki nem tud olyat gyártani, amit ők... És a hatótáv sem rossz... És már itt a második modell... A nagyobbik...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség