Geree.hu - A motorok világa
http://www.geree.hu/forum/

idf 40
http://www.geree.hu/forum/viewtopic.php?f=7&t=388
Oldal: 2 / 3

Szerző:  charlye73 [ 2019.09.25. 18:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

charlye73 írta:
apajevics írta:
Két malomba őröltök :lol: Geree a teljesítmény rendszer alatt egy econosztátot ért mint a DGAV-nél ami egy membránra ható vákuum segítségével (vagy annak hiányából adódóan, típus függő)megnyit egy szelep segítségével egy üzemanyag fúvókát és egy adott tartományban dúsít. Te pedig a max teljesítmény elérésére hivatott teljesítmény fúvókáról beszélsz, ami teljes gáz üzemben az Általad említett módon a teljesítmény felé viszi el az AFR-t.



Igen, leesett nekem is :D. Igzából mindkét típusú Idf ugyanazon paraméterekkel bír csak amelyik az Alfa boxermotorján volt nem rendelkezik "max teljesítmény elérésére hivatott fúvókával" Ezen kívül torok méret, fúvókák, keverőcső stb. alkatrészek megegyeznek.

A "problémát" a Fiat féle Idf-ek esetében a vákuum csatlakozás hiánya adja.

De már úton van az MSD gyújtás. Hozzá való trafóval és kábelekkel. Ez lesz Hall-os elosztóval beépítve. Itt nincs szükség vákuum vezérlésre.

Aztán meglátjuk... :roll:[/quot

Szerző:  charlye73 [ 2019.09.27. 19:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Benzinpumpával kapcsolatban lenne kérdésem, hogy vettem az idf-ekhez kisnyomású (max. 0,3 bar) pumpát. Ez után kell e még beépítsek nyomás szabályozót vagy elég ha bemérem valójában mennyivel nyom? Valamint hogy lehetne e egy olyan nyomás kapcsolót beépíteni ami lekapcsolja a pumpát mondjuk egy üzemanyag vezeték lecsúszásánál vagy szakadásánál tehát ha a nyomás hirtelen leesik? Tűzkapcsolóm van de az csak ütés hatására old ki.

Szerző:  apajevics [ 2019.09.28. 10:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Nem tudom mennyit szállít ,de ami nekem itthon van (Pierburg) abból 2db-ot szoktak feltenni (versenyautókra ,hogy eleget szállítson). Ha csak 0,3 tized bár a nyomás akkor a tűszelep zár és nem kell nyomásszabályzó, ha magasabb akkor indokolt.Biztonsági szempontból okos ötlet de szerintem ,ha szakszerűen rakod össze nincs ilyen veszély. A mechanikus tápszivattyú sincs túl biztosítva, nálad meg balesetnél old a vészleállító, más esetben meg manuálisan le tudod kapcsolni. Ez csak egy vélemény úgy is Te döntesz.

Szerző:  charlye73 [ 2019.09.29. 17:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

apajevics írta:
Nem tudom mennyit szállít ,de ami nekem itthon van (Pierburg) abból 2db-ot szoktak feltenni (versenyautókra ,hogy eleget szállítson). Ha csak 0,3 tized bár a nyomás akkor a tűszelep zár és nem kell nyomásszabályzó, ha magasabb akkor indokolt.Biztonsági szempontból okos ötlet de szerintem ,ha szakszerűen rakod össze nincs ilyen veszély. A mechanikus tápszivattyú sincs túl biztosítva, nálad meg balesetnél old a vészleállító, más esetben meg manuálisan le tudod kapcsolni. Ez csak egy vélemény úgy is Te döntesz.



Leírás szerint 0,3 bárral nyom max. Viszont egy 45 éves Capriról van szó szeretném minél biztosabban megoldani a dolgot. Bár a vezérlő ami majd bekerül a motorról vesz forgás jelet ami szintén leállítja a szivaggyút ha gond van, de a leggyorsabb véleményem szerint egy nyomás kapcsoló lenne mert az nyomás vesztéskor azonnal leállítaná. De lehet én gondolom csak túl...

Szerző:  apajevics [ 2019.10.01. 14:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Ha még nem vettél vezérlőt próbáld meg az új BlackBox-IG eredetileg Ladán fejlesztett változatát, rendkívül okos szakmailag 100%-os a fejlesztő és lehetőség van különböző perifériák kiépítésére.

Szerző:  charlye73 [ 2019.11.15. 21:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni mi a véleményetek a következő dologról?

Felszereltem az idf-eket az autóra. Hideg indítással kapcsolatban gondolkozom. Mivel ezen az szívócsonkon nem halad keresztül a hűtőfolyadék ezért nagyon lassan melegszik át. Így aránylag sokáig nem működik egyenletesen a motor.
Arra gondoltam mi lenne ha a szívósorba mindegyik hengernél beépítenék egy fűtő patront. Olyat mint pl. a motorkerékpároknál van.
Egy nyomógombbal oldanám meg hogy pl. 5-10 mp-ig nyomva tartanám míg felfűti magát és átmelegíti a szívócsonkot. Azután indítanám el az autót. Talán ez segítene hogy ne legyen annyira hideg a szívósor fala és hamarabb legyen rendes keverék...

Működne?

Ilyesmire gondolok:

https://www.ebay.de/itm/KIT-GLOBAL-WARM ... SwLYRbQzup

Update:

Geree válasza a kérdésemre:

"A konkrét kérdéshez. Mivel a szívósor fémes kapcsolatban áll a motorral, ezért nem hiszem
hogy ez a pici akármi képes említésre méltó hőt létrehozni, ami a blokk felé ne áramlan el
nagyon gyorsan. A hengerenkénti karburátor pedig hidegen nem is fog egyenletesen működni.
Nem az a dolga. Szivató megoldja.

Én amikor vizes melegítőt építettem a motorba, hogy gyrosabban rásegítsek a melegedésre,
1kW sem látszott igazán. Pedig az 12V-ról már 80A. Ezek a kis fityfirittyek hány Ampert vesznek
fel? ;-)

A szívósor melegítése jó ötlet, mondjuk a kiskör vizével, esetleg arra rásegíteni, de oda is
teljesítmény kell. Semmiből nem lesz gyorsabb melegedés."

Szerző:  charlye73 [ 2019.11.15. 21:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Igaz hogy fémes kapcsolat van a motor meg a szívócsonk között (bár van tömítés) viszont a víz már bőven meleg és így hogy a szívósort nem érinti a vízkör még langyosnak is alig mondanám a csonkot.

Milyen megoldással lehetne még a csonkot melegíteni?

Szerző:  charlye73 [ 2019.11.15. 22:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

Fiatról származó Idf-ek lettek felrakva.
Ezek eltérő kialakításúak mint amik p.l az alfákon vannak vagy utángyártottban Fajs gyártmányként lehet venni .
Pl. a Fiat-én van max. teljesítmény fúvóka, az alapjárati fúvóka oldalról van beépítve míg a másikban felülről de még sok más "apróságban" is eltérnek.

Gyárilag a Fiat karburátorok:

40-es torok
32-es venturik
55-ös alapjárati fúvóka
125-ös főfúvóka
210 levegő fúvóka
F11-es keverőcső


Amit pintohoz ajánlanak:
40-es torok
32-es ventúrik
140-es főfúvóka
180-as levegő
F11-es vagy F16-os keverőcső
alapjárati nagyon változó, 40-es és 60-as között bármelyik...

Nekem jelenleg:

40-es torok
32-es venturik
145-ös főfúvóka
180-as levegő
F16-es keverőcső
55-ös alapjárati


Tapasztalat eddig:

Hideg indítás nagyon szar. Könnyen indul de sokáig igényli a szivatót mivel a szívósor sokáig nem melegszik át.

Ha bemelegedett:

Mivel több féle alapjárati fúvókát ajánlanak kipróbáltam három méretet ami van itthon. 47-es 50-es 55-ös.
Egyik fúvókával sem tudok alapjáraton 1.00-es értéket elérni. Egyszerűen ezen az értéken nem hajlandó a motor simán járni. Remeg,puffog nem jár simán. A cél amúgy sem a lambda 1 lenne hanem inkább az 0.85-ös érték mivel ezt adják a legjobb teljesítmény eléréséhez. Ehhez az értékhez közel, simán és szép egyenletesen jár a motor, itt érzi jól magát.
47-es alapjáratival kis gázadásnál elszegényedik a keverék és remegni kezd a motor, vissza-vissza lő a légszűrő felé. Az 50-es alapjáratival kicsit jobb de itt is elszegényedik.
55-össel álló helyzetben finoman fokozatosan gázt adva nem szegényedik el a keverék, jó az átmenet. Viszont menet közben hosszabb motorfékes üzem után finom gázadásra megint elszegényedik, visszalő. Alig észre vehetően de csinálja.
Ahogy néztem kis gázadásra a gyorsító fúvóka nem nyom üzemanyagot a torokba. Az összekötő kar nem is mozdul hogy a membránt mozdítsa.
Ez érdekes mert hogy láttam az eddigi karburátoroknál mindegyik karburátor a legkisebb gázadásra is benzint nyom a torokba.
Szerintem ez okozza hogy motorfékes üzem után gázt adva hirtelen elszegényedik a keverék.
Nem tudom az öreg membrán okozhatja e ezt.. Mert ahogy néztem inkább a mechanika ilyen gyárilag...
Ami még fura hogy a gyári beállítás szerint 1,5 fordulatnyira kell az alapjárati keverék csavart állítani. Innen 1/4-1/2 fordulat be vagy ki lenne a normál.
Nálam viszont összesen 1/2-3/4 fordulatnyira vannak kitekerve a keverék csavarok. És így jó a működés...


Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214110.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214110.jpg [ 35.04 KiB | Megtekintve 266 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214143.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214143.jpg [ 29.06 KiB | Megtekintve 266 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214059(2).jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214059(2).jpg [ 25.23 KiB | Megtekintve 266 alkalommal. ]

Szerző:  Geree [ 2019.12.01. 08:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

charlye73 írta:
Igaz hogy fémes kapcsolat van a motor meg a szívócsonk között (bár van tömítés) viszont a víz már bőven meleg és így hogy a szívósort nem érinti a vízkör még langyosnak is alig mondanám a csonkot.

Milyen megoldással lehetne még a csonkot melegíteni?

A szívósort külön gyorsabban meklegíteni meglehetősen nehéz, mivel ahogy
privátban is írtam, fémas kapcsolat lévén a hidegebb motor elviszi a hőt. Ha
meg tudod oldani, hogy a szívósor ne legyen fémes kapcsolatban a motorral,
akkor látom értelmét külön szívósor-fűtésnek.

Addig pedig én a kiskörből ráhegesztenék egy csövet a szívósorra, amin
keresztül áramlik hűtővíz. Akár "S"-alakban is, tehát hogy minél több hőt
tudjon átadni. Én jelenleg ezt látom járható iránynak.

Azt pedig, hogy egy motor ikerkarbival melegítőüzemben nem jár szépen,
szerintem el kell fogadni. A szívósor-fűtéssel javítható a tünet, hogy ne
csapódjon ki a benzin a hideg cső falára.

Szerző:  Geree [ 2019.12.01. 08:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: idf 40

charlye73 írta:
Fiatról származó Idf-ek lettek felrakva.
Ezek eltérő kialakításúak mint amik p.l az alfákon vannak vagy utángyártottban Fajs gyártmányként lehet venni .
Pl. a Fiat-én van max. teljesítmény fúvóka, az alapjárati fúvóka oldalról van beépítve míg a másikban felülről de még sok más "apróságban" is eltérnek.

Gyárilag a Fiat karburátorok:

40-es torok
32-es venturik
55-ös alapjárati fúvóka
125-ös főfúvóka
210 levegő fúvóka
F11-es keverőcső


Amit pintohoz ajánlanak:
40-es torok
32-es ventúrik
140-es főfúvóka
180-as levegő
F11-es vagy F16-os keverőcső
alapjárati nagyon változó, 40-es és 60-as között bármelyik...

Nekem jelenleg:

40-es torok
32-es venturik
145-ös főfúvóka
180-as levegő
F16-es keverőcső
55-ös alapjárati


Tapasztalat eddig:

Hideg indítás nagyon szar. Könnyen indul de sokáig igényli a szivatót mivel a szívósor sokáig nem melegszik át.

Ha bemelegedett:

Mivel több féle alapjárati fúvókát ajánlanak kipróbáltam három méretet ami van itthon. 47-es 50-es 55-ös.
Egyik fúvókával sem tudok alapjáraton 1.00-es értéket elérni. Egyszerűen ezen az értéken nem hajlandó a motor simán járni. Remeg,puffog nem jár simán. A cél amúgy sem a lambda 1 lenne hanem inkább az 0.85-ös érték mivel ezt adják a legjobb teljesítmény eléréséhez. Ehhez az értékhez közel, simán és szép egyenletesen jár a motor, itt érzi jól magát.
47-es alapjáratival kis gázadásnál elszegényedik a keverék és remegni kezd a motor, vissza-vissza lő a légszűrő felé. Az 50-es alapjáratival kicsit jobb de itt is elszegényedik.
55-össel álló helyzetben finoman fokozatosan gázt adva nem szegényedik el a keverék, jó az átmenet. Viszont menet közben hosszabb motorfékes üzem után finom gázadásra megint elszegényedik, visszalő. Alig észre vehetően de csinálja.
Ahogy néztem kis gázadásra a gyorsító fúvóka nem nyom üzemanyagot a torokba. Az összekötő kar nem is mozdul hogy a membránt mozdítsa.
Ez érdekes mert hogy láttam az eddigi karburátoroknál mindegyik karburátor a legkisebb gázadásra is benzint nyom a torokba.
Szerintem ez okozza hogy motorfékes üzem után gázt adva hirtelen elszegényedik a keverék.
Nem tudom az öreg membrán okozhatja e ezt.. Mert ahogy néztem inkább a mechanika ilyen gyárilag...
Ami még fura hogy a gyári beállítás szerint 1,5 fordulatnyira kell az alapjárati keverék csavart állítani. Innen 1/4-1/2 fordulat be vagy ki lenne a normál.
Nálam viszont összesen 1/2-3/4 fordulatnyira vannak kitekerve a keverék csavarok. És így jó a működés...

Én az átmeneti rendszernél arra a lehető legszegényebb keverékre terveznék,
amivel üzemmelegen kisfordulat-kisterhelés mellett stabilan és rángatásmentesen
megy az autó. És ehhez kell lőni az alapjárati keveréket. Önmagában az, hogy csak
kicsit vannak kitekerve a keverékcsavarok, arra utal, hogy nagy az alapjárati fúvóka.

A gyorsítónak pedig a feladata, hogy az átmeneti és a főfúvókarendszer közötti résbe
segítsen be hirtelen gázadáskor. És mivel a sportkarbiknál eleve elnyújtott az átmeneti
rendszer, ott folyamatos a benzináramlás, így jóval kevésbé van szükség rásegítésre.
Tehát kis gázadásra ezért nem dolgozik a gyorsító, csak nagyobb gázra.

Oldal: 2 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/