Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2014.04.25. 03:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 503 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.07. 18:41 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 1825
Tartózkodási hely: Budapest
tomabear írta:
Hallottatok már a HYPNOW vagy az ECOPRA "rendszerről"? Mi a véleményetek? Nekem a Hypnow tetszik az egyszerűsége miatt. Meg akarom csinálni a kocsimra. ;)

Hallani nem hallottam róla, s bár rákerestem, de az egyik francia,
amihez nem értek, a másikról pedig amit találtam, az gázolajhoz
van, legalábbis ha jól értettem.

Szóval egyszerűbb, ha beszúrsz egy linket róluk, hogy mik is ezek
pontosan...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.08. 06:40 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Szeged
Hi,

Szóval mindkét rendszer GŐZt juttat a motorba. Csak a bejuttatás módja a más. Használható dizel és benzines autóknál, akár turbósnál is. A youtube-on rengeteg videó van. Traktor, fűnyíró, busz, teherautó bármelyikre installálható( :P ). Ime pár videó:

ECOPRA:
http://www.youtube.com/watch?v=5Kwaq46_p48

http://www.youtube.com/watch?v=tzNcbWfWdVU

http://www.youtube.com/watch?v=VljQxeQO ... re=related

HYPNOW:
http://www.youtube.com/watch?v=ZiWPHSEwdAE

http://www.youtube.com/watch?v=mQXPZq7yEo0


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tomabear 2011.10.08. 13:27-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.08. 07:42 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Vál
tomabear írta:
imstalálható.

A szó, amit keresel: installálható


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.10. 05:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 564
Ahogy én látom, mindkettő olyan vízbefecskendezés, ahol gőz formájában adagolják be a vizet... ezáltal csökken az égéstérben a víz munkavégzése ( deltaT hatására a gőz kisebb mértékben képes tágulni, mint a víz) , viszont így kevésbé hűti az égésteret, de mivel a kipufogó hulladékhőjével melegítik elő, így olyan energiát használ, ami egyébként pocsékba megy... Mondjuk az is igaz, hogy az így bevitt hőt pedig a hűtőrendszerrel fogják kivetetni a motorból...

Szóval részemről maradok a sima vízbefecskendezésnél...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.27. 00:26 
Offline

Csatlakozott: 2011.10.26. 21:43
Hozzászólások: 1
Tiszteletem!

Idézet:
Ebben a topikban tárgyalhatóak a hulladékenergiák hasznosításának a lehetőségei,
a hatásfoknövelés és teljesítményhajhászás eddig nem szokványos megoldásai és
minden ami valami módon kapcsolódhat ide...


A belsőégésű motorok rengeteg feles hőenergiát termelnek, ami a környezetet fűtötte csupán. Ezt a korlátlan Free hő energiát is munkára lehet fogni.
A jó mechanikai állapotú belsőégésű motorok vákuum energiával is rendelkeznek, amit szintén érdemes munkára fogni..

Vizet termikus utón is lehet bontani, nem csak egyenáram segítségével. Ezt még kombinálni Free vákuum energiával.. Igen nagy lehetőségek vannak a Hypnow aromás gőz* rendszerben.

http://www.hobbielektronika.hu/forum/to ... ml#1059111
http://www.hobbielektronika.hu/forum/to ... ml#1059341

Egy A6 2.5 TDI, egy esztergomi 1.0 benzinbefecskendezős - lambda szondás katalizátoros, egy VW JETTA I. 1.3 benzines normál karburátoros motor fut az aromás gőz* rendszerrel, és egy B&S 3.5LE 150cm3 léghűtéses mini plazmagyújtásos karburátoros motor is megkapta a sima gőzt. Mind a négy motor elcsendesedett és igen eleven működést produkálnak.

A lengyeleknél a Jan Gulak féle Hypnow gőz rendszer, a franciáknál az ECOPRA gőz rendszer évek óta jól működik.

A Diesel motor üzem melegen az aromás gőz* hatására semmit nem kormol, a motor teljesítménye drasztikusan növekedett. A benzin motorok káros anyag kibocsátása az aromás gőz* és a normál - vákuum nélküli B&S motor hőcserélőjében termelt - gőz hatására drasztikusan csökkent, az Otto motorok szerényebb gázpedál álláson is használhatók, nyomatékuk drámaian meg növekedett.

Aki tudja és teheti építse meg bátran, a két linkben minden infó megtalálható. Nagyon minimális szeszes esővízpára felhasználásával ( 0.5L esővíz - 0.2L E85 etanol ) és Free hő és Free vákuum energiával automatikusan működik az alap rendszer. A 2.5 TDI túl van 8000km-en, az 1.0 benzines 3000km-en, semmi műszaki probléma nem történt ezalatt.

1L vízben rengeteg energia van tárolva, éppen ezért a minőségi felhasználása a lényeg, s nem a mennyiségi! Van, aki a nagyobb mennyiségű vizet motorpucolásra, vagy "gőzgép" üzemre nyomja be, ami nem hatástalan... de bőven elég igen minimális mennyiség is, így sokkal több hő energia szabadulhat fel, az eredeti üzemanyagok égésére nagyon minimális idő van csupán, ezen lehet minimális aromás gőz*-zel segíteni.

Az 1.0 benzinmotor 2500km-re nem fogyasztott el 2dl esővizet! A 40%-os szeszes esővíz oldat már kb. -20°C-ig fagyálló, viszont az alkoholos oldat némileg jobban fogy, mint a normál esővíz, de a mámoros motorok még élénkebbek lettek.

A 400-600Hgmm vákuum alatt lévő több száz °C hőmérsékletű hőcserélőben nem kell tartani a minimális alkohol-benzin belobbanásától, mivel erre 400-600Hgmm vákuumban nincs esélye.

Aki nem használja a nagy vákuumot a hőcserélőben, az alkoholos esővíz téli fagyásgátlástól óva inteném, mivel van több után építő, aki több ponton is eltért - módosított a HE fórumain leközölt rendszeremen, s a hőcserélőjében is csak minimális vezérlő vákuumot használ!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.10.28. 19:44 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 1825
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv itt, s köszönjük a részletes hozzászólást is a témához.

Még a végén én is nekikezdek egy ilyen műveletnek... :D

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.11.15. 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Szeged
Sziasztok!

Egy kis segitség kellene. A Ford 1.3 OHV-s motoromon szeretném lecserélni a vízpumpa ékszijtárcsáját vezérelhetőre. Olyasmire gondoltam, mint a nagy polski hűtőventijének az ékszijtárcsája. Vagy van valakinek valami jó 5lete. A lényeg az, hogy rövid távozom és sokszor nem kellene, hogy menjen a vízpumpa. Előre is kösz az ötleteket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.11.15. 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.28. 09:46
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Vál
tomabear írta:
Sziasztok!

Egy kis segitség kellene. A Ford 1.3 OHV-s motoromon szeretném lecserélni a vízpumpa ékszijtárcsáját vezérelhetőre. Olyasmire gondoltam, mint a nagy polski hűtőventijének az ékszijtárcsája. Vagy van valakinek valami jó 5lete. A lényeg az, hogy rövid távozom és sokszor nem kellene, hogy menjen a vízpumpa. Előre is kösz az ötleteket.

Klíma tárcsa? Bár az marha ritka normál ékszíjas kivitelben. (Egy jól működő termosztát nem elég? Szerintem MINDIG mennie kell a vízpumpának, de majd Geree megmondja az okosat.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.11.16. 10:16 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Szeged
süni írta:
Klíma tárcsa? Bár az marha ritka normál ékszíjas kivitelben. (Egy jól működő termosztát nem elég? Szerintem MINDIG mennie kell a vízpumpának, de majd Geree megmondja az okosat.)

Hali!

A termosztátom jó, cserélve lett, pedig a régi sem volt rossz. Vadi ujra lett cserélve, de ugyanugy nem melegszik a motor.
A klima tárcsa, jó 5let, azt tudomnám vezérelni. A vizpumpának nem kell mindig menni, lásd elektromos pumpa. Viszont tovább gondolva a dolgott arra jutottam, hogy ha beténnék a visszatérő ágba egy mágnes szelepet, ami 12v-os és azt vezérelném akkor jó eredményeket lehetne elérni melegedés terén. A szelep mindig nyitott állapotú lenne és a belsejében lenne egy ütköző, ami azt a célt szolgálná, hogy amikor ráadom a gyujtást lezár a szelep, de azért valamennyit át enged, mint a termosztátnál is. És ahogy melegszik a motor nyit a szelep. Ha hűlne akkor zárna. Valaki nem tud olcsón hozzájutni ilyen servós mágnes szelephez. Kb 1"1/2"-os kellene.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Rendhagyó megoldások, alternatív koncepciók
HozzászólásElküldve: 2011.11.17. 07:11 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 1825
Tartózkodási hely: Budapest
tomabear írta:
Egy kis segitség kellene. A Ford 1.3 OHV-s motoromon szeretném lecserélni a vízpumpa ékszijtárcsáját vezérelhetőre. Olyasmire gondoltam, mint a nagy polski hűtőventijének az ékszijtárcsája. Vagy van valakinek valami jó 5lete. A lényeg az, hogy rövid távozom és sokszor nem kellene, hogy menjen a vízpumpa. Előre is kösz az ötleteket.

Nem gondolom, hogy igazán jó ötlet lenne a vízpumpát kihagyni a játékból.
Honnan tudod, hogy hány fokos a víz a motorban, illetve mikor kellene
elindítani a vízpumpát? Persze meg lehet csinálni, de emögé azért kellene
építeni egy felügyetet, ami vízpumpát a vízhőfok függvényében kapcsolja.

Egyébiránt, ha a kiskört lezárod egy mágnesszeleppel, akkor a víz ugyanúgy
nem fog tudni áramlani. Max az a kérdés, hogy nem fogja e szelep előtti
túlnyomás lelőni valamelyik csövet...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 503 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség