Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.26. 00:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 826 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2019.01.01. 11:57 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Osztom Apajevics gondolatait. A kosz "hátulról" jön. Egy elég hosszútávra
működő megoldás lehet egy, de akár egymás után két darab papír(!)szűrős
benzinszűrő beépítése a karbi elé. Praktikusan teljesen átlátszó házzal,
hogy látszon, mennyi kosz van benne. És ha már nagyon csúnyán néz ki,
akkor csere. Ezzel megúszható a tanklevétel. Amúgy egy tankcsere valszeg
olcsóbb, mint egy régi renoválása. Főleg, ha az időt is belevesszük, amit a
régi tankkal elszöszölésével tölt az ember. Csak régit lehajítani, újat fel,
és hadd szaladjon. A csövek pedig nem igazán szoktak ilyen szennyeződéseket
kibocsátani. A tankban áll sokat a benzin, és csapódik ki mindenféle dolog a
falukra, ami elindít anyagbomlást...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2019.01.01. 15:23 
Offline

Csatlakozott: 2013.08.11. 18:34
Hozzászólások: 9
Geree írta:
Osztom Apajevics gondolatait. A kosz "hátulról" jön. Egy elég hosszútávra
működő megoldás lehet egy, de akár egymás után két darab papír(!)szűrős
benzinszűrő beépítése a karbi elé. Praktikusan teljesen átlátszó házzal,
hogy látszon, mennyi kosz van benne. És ha már nagyon csúnyán néz ki,
akkor csere. Ezzel megúszható a tanklevétel. Amúgy egy tankcsere valszeg
olcsóbb, mint egy régi renoválása. Főleg, ha az időt is belevesszük, amit a
régi tankkal elszöszölésével tölt az ember. Csak régit lehajítani, újat fel,
és hadd szaladjon. A csövek pedig nem igazán szoktak ilyen szennyeződéseket
kibocsátani. A tankban áll sokat a benzin, és csapódik ki mindenféle dolog a
falukra, ami elindít anyagbomlást...


Üdv!
Nagyon köszönöm a kettős szűrő ötletét! Remélem az új évben nem lesz probléma a verdával, de ha mégis, akkor ehhez hasonló praktikus tanáccsal megoldható lesz minden probléma!

BUÉK!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2019.11.09. 08:18 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
https://www.youtube.com/watch?v=04viq_61cH0 Csak egy kis összehasonlítás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2020.06.02. 17:49 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 57
Érdekelne a véleményetek illetve tapasztalat következőkkel kapcsolatban.

Másnál is előfordul illetve jellemző hogy a mai benzin esetében a gyári mérethez képest növelni kell az alapjárati fúvóka méretét?

V6 esetében úgy tapasztaltam, hogy a gyári 45-ös alapjárati fúvóka kevésnek bizonyult. Teljesen felújított motorról van szó. 38/38-as Weber karbi. 50-essel már jó lett.

De Pinto motornál is, igaz nem felújított de használtam gyári 32/36 Dgav karbival illetve 38/38-as karbival és 40-es Idf-ekkel is.
Mindenhol nagyobb alapjárati fúvókát kért mint amit a konfigurációhoz ajánlottak.



Van egy másik dilemmám is:

Az Idf 13-15-ös számú karbik pl. ugyan úgy sor négyről származnak, mégsem tudom összehozni a Pintoval.
Új csapágyak szimeringek minden elméletileg a helyén. Nem szív falsot.
Mégis ha induláskor csak mondjuk kigurulnék a garázsból és leheletnyi minimális gázt adok elszegényedik, visszalő...
Nagyobb gázállásnál mondhatni tökéletes.
Itt 55-ös a gyári alapjárati fúvóka, de szót ejtenek 60-asról is.
Próbáltam azzal is sokat javult de nem lett jó.

Ezek '70-es évekből származó karburátorok és próbáltam már a 100-as benzinnel is. Ugyanaz...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2020.06.16. 20:00 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Érdekes megfigyelés ,de én is így gondolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor-témák
HozzászólásElküldve: 2020.06.22. 10:16 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
A legutolsó cikkem vége felé pont ezt fejtegetem, hogy az alkoholtartalom
miatt szegényedik a keverék, amit egy karbis motornál csak fúvókabővítéssel
lehet korrigálni.

Itt a cikk: http://www.geree.hu/2020/06/a-benzinek-evolucioja/

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 826 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 79, 80, 81, 82, 83

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség