Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.12.07. 08:11

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.12.02. 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 52
"Azt pedig, hogy egy motor ikerkarbival melegítőüzemben nem jár szépen,
szerintem el kell fogadni. A szívósor-fűtéssel javítható a tünet, hogy ne
csapódjon ki a benzin a hideg cső falára."


Időközben sikerült össszehoznom, hogy sokkal szebben induljon hidegen. Lehet összeszoktak a karbik a motorral :mrgreen:
Az a baj hogy fél napos állítgatás után már zsong az ember feje és jobb otthagyni pár napra az egészet.
Egy hét kihagyás után hogy legutóbb szórakoztam vele elindítottam és meglepődtem milyen simán jár hidegen is :mrgreen:
Úgyhogy egyenlőre elnapolva az előmelegítés kérdése. Mivel inkább nyári autó lesz a melegebb időjárás miatt talán nem lesz zavaró.



"A gyorsítónak pedig a feladata, hogy az átmeneti és a főfúvókarendszer közötti résbe
segítsen be hirtelen gázadáskor. És mivel a sportkarbiknál eleve elnyújtott az átmeneti
rendszer, ott folyamatos a benzináramlás, így jóval kevésbé van szükség rásegítésre.
Tehát kis gázadásra ezért nem dolgozik a gyorsító, csak nagyobb gázra."

Itt pl. nekem az a furcsa hogy a Fiat Idf-ek esetében "lépcsősen" dolgozik a gyorsító. Tehát kis gázra szinte egyáltalán nem vagy csak cseppenti a benzint majd "fecskendezi".
Az Alfára való Idf gyorsítója viszont már a legkisebb gázadásnál már "fecskendez"

Másképp van megoldva a membrán mozgató mechanizmus is a két karburátor esetében..




"Én az átmeneti rendszernél arra a lehető legszegényebb keverékre terveznék,
amivel üzemmelegen kisfordulat-kisterhelés mellett stabilan és rángatásmentesen
megy az autó. És ehhez kell lőni az alapjárati keveréket. Önmagában az, hogy csak
kicsit vannak kitekerve a keverékcsavarok, arra utal, hogy nagy az alapjárati fúvóka."


Igen ezzel tisztában vagyok hogy a jelenség szerint nagy az alapjárati fúvóka. Azonban ha pl az 55-ös helyett 47-es fúvókákat teszek be (ez a legkisebb ami itthon van) a betorpanás sokkal nagyobb. Alapjárat szép de 1500-as fordulaton egyenetlenül jár és vissza visszalő a torokba..
55-ös alapjárati fúvókákkal szinte eltűnik a jelenség. Talán 20 fokban már ez sem lesz érzékelhető. Gondolom ezt azért mert az eddig használt 38/38-as karbinál is ez volt, hogy nyáron nem volt torpanás viszont 10 fok körüli időben már jelentkezett. Mondjuk csak olyan szélsőséges esetben mikor 3.-ban akartam 1000-es fordulatról igen finom gázadással gyorsulni.

Valószínűleg ezeknél a Fiat Idf-eknél az átmeneti rendszer is a lehető legszegényebb keverékre van hangolva. Lehet megoldást itt is az jelentene ha az átmeneti furat(ok) fel lennének nagyobbra fúrva. Mint ahogy a 38/38-as-nál csináltad és csináltam meg én is a leírásod alapján...


Ez meg a hozzá készült légszűrő ház. Fényezni a tetejét meg polírozni kell még.


Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214225.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20191115_214225.jpg [ 44.91 KiB | Megtekintve 13 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_P1070714.JPG
kepatmeretezes_hu_P1070714.JPG [ 36.02 KiB | Megtekintve 13 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.12.02. 21:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 579
A két alapjárati fúvóka között 37% különbség van!!! 5%már durván mérhető és teljesen megváltoztatja a paramétereket. Valószínűleg a gyújtás karakterisztika is más az ikrek esetében, pont az átmenet miatt. Ezért készítették alapjárati keverőcsővel a drágább verziókat. Verseny mocinál nem érdekes mert ez a tartomány kiesik, utcán viszont ezt az átmenetit használjuk legtöbbet.
Elfelejtettem megjegyezni, csoda szép lett!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: Tegnap, 16:18 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2885
Tartózkodási hely: Budapest
Attól függően, hogy az adot karburátor eredeti felhasználását tekintve
mi volt a cél, teljesen más kialakítást kaphatott. Ha egy gazdaságosan
sportos, utcai felhasználású, vagyis mindennapiban is komfortosan,
bárki által kényelmesen használható karburátor volt a cél, akkor oda
nem került nagy venturi. Ha kisebb a venturi, akkor hamarabb belép
a főfúvókarendszer, ergo hamarabb kivezethető az átmeneti rendszer.
Ebből fakadóan elég kevesebb progressziós furat. Cserébe lejjebb kerül
az, ahol rá kell segíteni a gyorsítóval.

Ha inkább a teljesítményre hegyezték ki az adott motort, akkor az arra
kerülő karburátor nagyobb venturit kapott, emiatt a főfúvóka-rendszer
később lépett be, tehát elnyújtottabb átmeneti rendszerre volt szükség.
Emiatt több furaton, magasabb fordulatig dolgozott az alapjárati fúvóka.
És mivel egész sokáig dolgozik az átmeneti rendszer, ezért veszít az autó
a dinamizmusából, ha túl szegény az átmeneti rendszer keveréke. Tehát
eleve dúsabbra tervezték, emiatt kisebb a betorpanás valószínűsége,
ergo elég a kevesebb benzin a gyorsításkori dúsításhoz.

Tehát látod, hogy meglehetősen sok-összetevős a kérdés azon túl, hogy
mekkora fúvókát teszünk be hova. És akkor még nem beszéltünk a tű-
szelep átmérőjének a terhelésfüggő benzinszintre való hatásáról, és az
emiatt módosítandó emulziós csövekről...

De tény, ami tény, a 47 és az 55 között 37% a szállítási különbség.
Eszembe nem jutna 47-ről 55-re ugrani. Nekem egyes lépcsőkkel van
dörzsáram 44-47-ig, és kell, látni a különbséget. Szóval első blikkre tégy
be egy 50-eset, és nézd meg, hogy részterhelésen rángat-e. Ha nem,
akkor azzal kell egy nyugodt alapjáratot beállítani. És ha még rángat,
akkor pedig keríts előbb 52-eseket.

A progressziós furatokhoz pedig nem javaslom, hogy nyúlj addig, amíg
nem tudod 150%-ig értelmezni a lambdaszonda általi értékekből, hogy
mikor mi történik pontosan, és nem próbáltad ki 47 és 55 között a köztes
méreteket.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: Tegnap, 16:19 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2885
Tartózkodási hely: Budapest
Szép lett a motor így. A karbik tetején az légszűrőház vagy airbox?

És mi az a két, réz akármi?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség