Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 11:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.02.10. 16:34 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
Sok gondolkozás mérlegelés után úgy gondoltam nekiállok és összeépítek egy 2xWeber Idf40-es karburátor szettet a 2.0-ás Pinto motoromhoz.

Beszereztem 40e Ft-ért egy pár Weber Idf40-est. Eredetileg Alfán voltak. A szívósor kérdése sokáig nyitott volt. Mivel ritka elég drága 300-450 Euro között mozog. Először azt gondoltam csináltatok. Veszek 80x15-ös alu laposrudat valamint 50x5-ös alu csövet. A csövet meghajtatom. A laposrúdból pl. vizes vágással kivágatom a szükséges formát a szívósor hengerfej felőli és a karburátorok fogadó oldalához.
A dolog ott elvérzett hogy az 50x5-ös alu csövet nem lehetett hajlítani, már10°-nál eltört. Ekkor gondoltam szeletekből lesz összehegesztve. Ezzel viszont törések lennének a szívó részen ami nem túl szerencsés.
Végül úgy döntöttem veszek egyet. (van lehetőségem áfa nélkül). Bár nem olcsó a saját magam összeekecselt szívósorral lehet 40e Ft-ot spóroltam volna de ez legalább majdnem tökéletes. És ha nem jön össze a dolog a végén árában el tudom adni kinti oldalakon. Ha meg jól sikerül úgy is egy életre szól.

Tehát nekiálltam letakarítani a karburátorokat. Hideg zsíroldó, meleg víz. Ezután műanyagszálas "drótkorong" majd fényesítéshez nagyon finom rézkorong.
Fúvókák egyéb rész cucokat ecetes meleg vízben áztatás után három 000-ás acélgyapottal.

Most kezdem összerakni őket. Felpróbáltam a szívó sorra a karbikat. Hát kis alakítás kell majd mivel a mozgató mechanika nem fér el a két karbi között. Lévén az Alfán nem egymás után hanem egymás mellett a motor két oldalán vannak felszerelve. (boxer motor.) Tökéletes választás az Idf 14-15-ös karburátor pár lett volna mivel azokat Fiat Spiderekre szerelték ami szintén soros négyhengeres motorral vannak. Azt szinte bolt-on felrakható lenne. De sajnos legolcsóbban 500 Fontért láttam eladót.
Az Alfáról származó karbikat még át is kell fúvókázni valamint keverőcsöveket is cserélni kell. Ez sem olcsó mulatság.

Az is látszik hogy a szívósor is igényel kis átalakítást. Felhelyezve a fogadó részre a karbikat látszik hogy el van tolódva a furat. Vagy a szívósort kell marni a belógó részen vagy a karbikat kell hozzá igazítani. Az utóbbi rosszabb eset mert menetes furatok vannak a szívósoron. Vagy ezeket kibővítem és átmenő csavarokat használok anyákkal. Egyik megoldás sem tetszik de a szívócsonk belső részét nem szívesen faragnám.

A gáz mechanika hogy elférjen le kellett vágnom az eredeti csapágyházat és mélyíteni a furaton hogy a 32/36-os vagy 38-dgas karburátoroknál használt csapágyat tudjam alkalmazni. És így helyet nyerni.




Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_19722790_1024x768.jpg
kepatmeretezes_hu_19722790_1024x768.jpg [ 74.45 KiB | Megtekintve 206 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_092729.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_092729.jpg [ 68.54 KiB | Megtekintve 206 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_102817.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_102817.jpg [ 45.74 KiB | Megtekintve 206 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_102822(1).jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_102822(1).jpg [ 51.8 KiB | Megtekintve 206 alkalommal. ]

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_112218.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190208_112218.jpg [ 26.91 KiB | Megtekintve 206 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.02.10. 16:39 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190203_165931.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190203_165931.jpg [ 44.97 KiB | Megtekintve 205 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162822.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162822.jpg [ 48.29 KiB | Megtekintve 205 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162748.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162748.jpg [ 44.19 KiB | Megtekintve 205 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162701.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162701.jpg [ 47.83 KiB | Megtekintve 205 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162646.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190210_162646.jpg [ 72.6 KiB | Megtekintve 205 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.02.11. 17:06 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Szép lett a felülete! ;)

Látom, rendesen belecsaptál a forgácsolásba is. :lol:

Majd a szinkronkarokkal és a gázbowden elhelyezésével is fogsz még vakarózni... :lol:

Kitartás, jó lesz, szeretni fogod! ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.07.27. 10:38 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Mint korábban írtam IDF karburátort próbálok Pinto motorra aplikálni.
Két karburátor szettem van.

Az első pár egy Idf 82-83 pár ami egy Alfáról származik. Na ezekkel dolgoztam már rengeteget hogy kompatibilis legyen a sor néggyel. Sikerült is mindent összehozni és a megfelelő belső alkatrészekkel ellátni. (fúvókák, keverő csövek stb)csak fel kéne rakni.

Ami a dilemmát okozza az az hogy időközben szert tettem egy másik Idf szettre. Ez egy Fiat 124 Spideren volt 13-15-ös pár.
Mivel ez eleve sor négyen volt gondoltam jobban járok ezzel. Plusz ezen van teljesítmény fúvóka is.
Gyárilag a megfelelő alkatrészek vannak benne. 1600ccm-es motorhoz kalibrálva. Mondjuk nekem 2000ccm-hez lesz de ez nem is érdekes.

Az a gondom ezzel hogy míg a 82-83-ös karburátor párnál van addig a 13-15-ös karburátor pár nincs ellátva vákuum csatlakozással a gyújtás elosztóhoz. Csak két emisszió javító vákuum csatlakozás van amik a légszűrőházba csatlakoznak. Nem tudom honnét tudnék megfelelő vákuum csatlakozást kialakítani az elosztóhoz...

Kerestem korabeli dokumentumokat de sajnos nem találtam használhatót ami megmutatná honnan veszi a vákuumot az elosztó IDf karburátorok esetében.


Első két kép 82-83-ös pár Alfáról

Második két kép 13-15-ös pár Fiat Spiderról


UI.
Még annyi eszembe jutott hogy van itthon egy gyújtás elosztóm ami Hall-os és nincs rajt vákuumdob. Talán ezt beépíteni....
Viszont ennél meg az a gondom hogy vezetékköteg és gyújtás elosztóm van viszont gyújtás modul és motorvezérlő nincs meg hozzá.




Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110713.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110713.jpg [ 44.92 KiB | Megtekintve 21 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110650.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110650.jpg [ 32.49 KiB | Megtekintve 21 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110543.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110543.jpg [ 42.19 KiB | Megtekintve 21 alkalommal. ]
Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110520.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190727_110520.jpg [ 32.42 KiB | Megtekintve 21 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.07.28. 11:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Ritka nagy szopás kialakítani ,mert szó szerint (szinte) vakon dolgozol. A fojtószelep minimális nyitása után válik szabaddá a vákuumot vezérlő furat. Mivel még nem ment a motor ezzel a konfigurációval ,így nem tudhatod alapjáraton mennyire kell megnyitni a fojtószelepet? Ugye a vákuum az alapjáratiból átmenetibe és talán az üzemibe is belépő fojtó által fellépő áramlási sebesség vesztést kell ,hogy kompenzálja ,plusz előgyújtással és befecskendezett üzemanyaggal. Ezt kitalálni ,hogy hol optimális nem könnyű.(tapasztalat) Én kifúrtam a DMTR és úgy lett jó ,hogy bekerült egy 288 fokos veztengely és meg kellett emelni az alapjáratot. A manuális mechanikai része nem hiszem ,hogy gond , talán próbáld nagyon pontosan lekoppintani a gyári furat pozícióját, vagy írható gyújtás és egy durva tengely.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.07.28. 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
Hát jelenleg ott tartok hogy nézegetem Az MSD gyújtásokat. Gondoltam egy későbbi Pinto-nál használt Hall elemes gyújtáselosztó beépítésével alkalmazni az MSD gyújtást. Itt nincs szükség vákuum vezérlésre. Csak sajnos a sok bekötési leírás között sem találok megfelelő bekötési leírást Hall elemes gyújtáselosztóval párosítva.

Ilyennel:

Csatolmány:
kepatmeretezes_hu_IMG_20190728_135016.jpg
kepatmeretezes_hu_IMG_20190728_135016.jpg [ 50.49 KiB | Megtekintve 15 alkalommal. ]




Ezen gondolkozom:

https://www.ebay.com/itm/MSD-6AL-Igniti ... 2405620882


Itt meg kötési rajzok vannak:

https://www.motherwill.com/msd-ignition ... ion-box-3/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.07.28. 19:45 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Mivel minden megvan ahhoz, hogy egy számodra jót építs, én abból az öntvényből
indulnék ki, amelyiken van vákuum-kivezetés a gyújtáshoz. És erre az öntvényre
átépíteném a megfelelő szinkronkarokat.

Számomra a teljesítményszelep egy ikerkarbinál inkább csak jelentős hátrány,
két oknál fogva is.
1. Nincs az az isten, hogy a két karbiban egy időben nyit vagy zár a szelep.
2. Sportkarbinál nem látom értelmét a teljesítményszelepnek, mert egyenletes
haladásnál úgy is az alapjárati fúvóka dolgozik. Ha pedig nagygáz kell, akkor
meg úgy is egy jó fúvókázás kell oda, nem ki-be kapcsolgató szelep.

De a fényképek meglehetősen értelmezhetetlenül kicsik, és mivel IDF-en még
nem láttam teljesítményszelepet, így azt sem nagyon tudtam érdemben kivenni
a képekről...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.07.29. 18:23 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
Geree írta:
Mivel minden megvan ahhoz, hogy egy számodra jót építs, én abból az öntvényből
indulnék ki, amelyiken van vákuum-kivezetés a gyújtáshoz. És erre az öntvényre
átépíteném a megfelelő szinkronkarokat.

Számomra a teljesítményszelep egy ikerkarbinál inkább csak jelentős hátrány,
két oknál fogva is.
1. Nincs az az isten, hogy a két karbiban egy időben nyit vagy zár a szelep.
2. Sportkarbinál nem látom értelmét a teljesítményszelepnek, mert egyenletes
haladásnál úgy is az alapjárati fúvóka dolgozik. Ha pedig nagygáz kell, akkor
meg úgy is egy jó fúvókázás kell oda, nem ki-be kapcsolgató szelep.

De a fényképek meglehetősen értelmezhetetlenül kicsik, és mivel IDF-en még
nem láttam teljesítményszelepet, így azt sem nagyon tudtam érdemben kivenni
a képekről...



Igen sajnos a rendszer nem engedi a nagyobb képet beilleszteni.
De itt egy link, ilyen karburátor párról van szó

https://hu.classiccarbs.co.uk/term%C3%A ... -124-sport


Teljesítmény "szelep" a mindegyik toroknál (bár inkább már tűténél) felálló kis csövecske aminek a végei az úszóházba érnek. Tudomásom szerint bizonyos légnyelés hatására indul rajtuk meg a benzin áramlása.

Azért voksolok e mellett a karburátor sor mellett mert ezek eleve sor négyes utcai autón voltak gyárilag is beépítve. Fiat Spider 124. 1600-1800ccm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.08.06. 16:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Két malomba őröltök :lol: Geree a teljesítmény rendszer alatt egy econosztátot ért mint a DGAV-nél ami egy membránra ható vákuum segítségével (vagy annak hiányából adódóan, típus függő)megnyit egy szelep segítségével egy üzemanyag fúvókát és egy adott tartományban dúsít. Te pedig a max teljesítmény elérésére hivatott teljesítmény fúvókáról beszélsz, ami teljes gáz üzemben az Általad említett módon a teljesítmény felé viszi el az AFR-t.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: idf 40
HozzászólásElküldve: 2019.08.06. 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 45
apajevics írta:
Két malomba őröltök :lol: Geree a teljesítmény rendszer alatt egy econosztátot ért mint a DGAV-nél ami egy membránra ható vákuum segítségével (vagy annak hiányából adódóan, típus függő)megnyit egy szelep segítségével egy üzemanyag fúvókát és egy adott tartományban dúsít. Te pedig a max teljesítmény elérésére hivatott teljesítmény fúvókáról beszélsz, ami teljes gáz üzemben az Általad említett módon a teljesítmény felé viszi el az AFR-t.



Igen, leesett nekem is :D. Igzából mindkét típusú Idf ugyanazon paraméterekkel bír csak amelyik az Alfa boxermotorján volt nem rendelkezik "max teljesítmény elérésére hivatott fúvókával" Ezen kívül torok méret, fúvókák, keverőcső stb. alkatrészek megegyeznek.

A "problémát" a Fiat féle Idf-ek esetében a vákuum csatlakozás hiánya adja.

De már úton van az MSD gyújtás. Hozzá való trafóval és kábelekkel. Ez lesz Hall-os elosztóval beépítve. Itt nincs szükség vákuum vezérlésre.

Aztán meglátjuk... :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség