Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 10:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 330 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.01. 10:30 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Nem értek a K-Jethez, de az utóbbi tünet nekem túldúsulásnak tűnik.
Nyomásmérés a rendszerben?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.02. 19:05 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.10. 22:21
Hozzászólások: 3
Szia,köszönöm a gyors reagálást.Igen,úgy tűnik ilyenkor,mintha telenyomná üzemanyaggal,elképesztő benzinszag dől a kipufogóból.Sajnos a K-jethez én sem értek,a házilag megoldandó karbantartás-szerelés meg még inkább megoldhatatlan feladat számomra,így erre a nyomásmérésre is kell(ene)találnom valakit,aki tudja hogy kell és vállalja is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.04. 09:01 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
nagyfül írta:
Szia,köszönöm a gyors reagálást.Igen,úgy tűnik ilyenkor,mintha telenyomná üzemanyaggal,elképesztő benzinszag dől a kipufogóból.Sajnos a K-jethez én sem értek,a házilag megoldandó karbantartás-szerelés meg még inkább megoldhatatlan feladat számomra,így erre a nyomásmérésre is kell(ene)találnom valakit,aki tudja hogy kell és vállalja is.

Egy nyomásmérő óra, és annak a beépítése szerintem nem nagy kihívás.
De ha a rendszer valamely elemének a nem megfelelő működéséből
fakadó túldúsulás esete áll fenn, akkor ott az összes érzékelő értékeinek
az ellenőrzése és összevetése a gyári értékekkel a kiindulási feladat...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.05. 09:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
beindítás után-hidegen-szépen jár,majd üzemmeleg állapotban az alapjárat 1500 környékén áll be,ha nagyobb gázt adok,felmegy 1700-2000 köré és ott áll be.

Oka: falslevegő szívás / alacsony vezérlőnyomás (bemelegedés szabályozó fűtése nem működik; tápfesz hiány / fűtés szakadás) Vagy: alacsony rendszernyomás. Vagy: hibás CO és alapjárati beállítások (a kettőt együtt kell belőni, ha az előző feltételek adottak)
Ha ezt a BMS-ben beállították, akkor a CO-hoz ne nyúlj! Az alapjárati csavart viszont tekergetheted, csak jegyezd meg a kiindulási állapotot.


Indítás után,melegedő állapotban leállítva,vagy kis gázzal indulás miatt lefulladva nem lehet indítani.Vagy húzni kell,vagy-lejtős utcában lakom-legurulok,2-es,kuplung föl és indul.Vagy,sík terep esetén:csomagtartó kinyit,tanknál az elektromos csati levesz,indítózás,beindul,kifogy a csőből a benzin,leáll,csati vissza,indít,azonnal indul,1 forgatásra.
Ha bemelegedett,akkor lehet indítani.

Oka: erre nem lehet Gyurcsok módszerrel javaslatot adni, de a benzin elvétele a vezérlőnyomás csökkenéséhez vezet, ami a hidegindításhoz szükséges dúsításhoz szükséges. Tehát mintha hidegen meg magas lenne a vezérlőnyomás.
Vagy annyira alacsony a vezérlőnyomás, hogy teleh**** benzinnel a motort és azért nem indul.
Ez utóbbi logikusan kapcsolódik a meleg üzemi, magas alapjárathoz is.
Apropó: a hidegindító szeleped jól működik? tömörzárás/működés A HP motornál (Ami a JS, csak van rajta egy EGR is (1982! ;) )) akkor is ficeregteti a hidegindító szelepet, ha padlógázas gyorsítást eszközölsz. Ennek van egy mikrokapcsolója a fojtószelep-háznál, ami meg tudja adni magát és -a levegő lengések miatt- alapjáraton folyamatosan működteti a hidegindító szelepet, ami miatt az almebaj határára tudja sodorni a gépkocsivezetőt a lefullad-nem fullad le ciklikussággal. Ha lehúzod a villamos csatlakozót róla, viszonylag egyszerűen be tudod határolni.
Szabályosan hidegindítani a gázpedál kismértékű benyomásával kellene, de én sose nyomom - csak a kuplungot.
Pótlevegő-tolattyú nincs berohadva rajta? (A fojtószelep "alatt" a szívócsőre csavarozva; a fojtószelepet kerüli meg légtechnikailag. Ennek szokott szétrohadni a gumicsöve. Újonnan beszerezhetetlen; két réz fűtés könyököt megfelelően összeforrasztottam és két olajálló csővel lepótoltam a hiányzó részeket (Egy térben hajlított, "U" csövet kell csinálni))
Torlótárcsa ugye nem szorul?

Ha a JS befecskendezője van rajta, akkor a rendszernyomás szabályozót ki tudod takarítani az ebben a fórumban, korábban leírtak szerint. A stabil, megfelelő rendszernyomás a beugró; ebből van a keverék arányért felelős vezérlőnyomás - a bemelegedés szabályozón keresztül.
Minél alacsonyabb a vezérlőnyomás, annál több benzint kap a paripa és fordítva. Nagyon alacsony rendszernyomásnál viszont nem nyitnak a befecskendező szelepek.


A kérdéseim ezek volnának:lehet-e ezt javítani,hogy értelmes keretek közt használni lehessen,vagy keressek valamilyen tuning műhelyt,ahol szerkentenek rá valamilyen elektronikusan vezérelt befecskendezést,vagy gyújtsam föl?

Semmiképpen ne gyújtsd fel (ugyanitt olcsón HP/JS befecskendező rendszert vásárolok ;) ), mert ha csak beállítási problémája van, akkor kár érte. Szerintem, első körben a rendszernyomás szabályozónak / falslevegő szívásnak tűnő a hiba.

Ha kikapod az öt befecskendező szelepet és egy-egy 2dl-es pohárba teszed őket, a bemelegedés szabályozó villamos csatlakozóját lehúzva, azon beadsz 12V-ot, be fog indulni a tápszivattyú és nézheted, hogy egyrészt mindegyik szelepen azonos mennyiségű nafta jön-e ki, másrészt a szelepek szórási képét és tömörzárását is ellenőrizheted. (falslevegőt a befecskendező szelepek mellett is szívhat! Kiszerelés után, az O gyűrűket cseréld! 5x2 db.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.05. 15:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
nagyfül írta:
Szia,köszönöm a gyors reagálást.Igen,úgy tűnik ilyenkor,mintha telenyomná üzemanyaggal,elképesztő benzinszag dől a kipufogóból.Sajnos a K-jethez én sem értek,a házilag megoldandó karbantartás-szerelés meg még inkább megoldhatatlan feladat számomra,így erre a nyomásmérésre is kell(ene)találnom valakit,aki tudja hogy kell és vállalja is.

Egy nyomásmérő óra, és annak a beépítése szerintem nem nagy kihívás.
De ha a rendszer valamely elemének a nem megfelelő működéséből
fakadó túldúsulás esete áll fenn, akkor ott az összes érzékelő értékeinek
az ellenőrzése és összevetése a gyári értékekkel a kiindulási feladat...



Egy villamos jeledóval működő, 5Bar-ig mérő olajnyomás óra behegesztése két jeladóval, a rendszernyomás és a vezérlőnyomás körbe egy átkapcsolóval (kommersz, két áramkörös, kétállású kapcsoló) nagyjából fixen betetted a legfontosabb diagnosztikát, amin azonnal látszik a betegség. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.02.06. 09:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Egy autószerelő mester, akinek még van fogalma a K-Jetronic-ról. Csodát nem tud tenni a befecskenedező rendszerrel, de ami még javítható, azt rendbehozza:

https://garvisor.com/autoszerviz/mezocs ... 3e3bc318cd

Egy fél évvel előtte célszerű bejelentkezni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.06.11. 12:27 
Offline

Csatlakozott: 2019.06.09. 15:47
Hozzászólások: 1
Billx írta:
Bár a saját kocsimmal nem haladtam, de volt egy érdekes eset, így azt mások okulására megosztanám.
Ez csak a 2.5-ös verziójú KE-Jetronik-al ellátott autóknál fordul elő. Tehát sem a régebbi sima K-Jet (bemelegedés szabályzós), sem pedig a KE-III-Jet-el (továbbfejlesztett, gyújtásvezérléssel kombinált) nem fordul elő.

A probléma a következő volt: Az autó hidegen tökéletesen indult, illetve melegen ha leállítottuk, akkor ha rögtön ráindítottunk, akkor szintén pöccre beindult.
Viszont ha a motor már picit is bemelegedett (30-40 fok fölé) és megállást követően pár perccel újraindítást kíséreltünk meg, akkor a kocsi nem indult be.
Az én gondolatom az volt, hogy az injektorok mindegyike, vagy némelyike belepisil a hengerbe (ehhez ugye kell némi idő) és ezért nem indul melegen kis állást követően az autó.
Viszont amíg méregettem lettem figyelmes arra, hogy folyik a hűtővize az autónak. A tulaj tudott róla és azt mondta azt serényen után is töltögeti. De kiderült, hogy a hűtőfolyadék pont a motorblokk azon pontjánál folyik egy csőcsatlakozásnál, ami éppen a hő-idő kapcsoló alatt van. Vagyis ha eleget állt az autó, akkor a hő-idő kapcsoló érzékelő részétől pont elfolyt a hűtőfolyadék, aminek a hőmérsékletét kellett volna mérnie. A helyét pedig a szabadból bejutó hideg levegő vette át. Így a hőidő kapcsoló hidegebbnek érezte a motort, mint amilyen valójában volt. Ezt a jelet küldte az ECU-nak, ami bár máshonnan is megkapja a hűtőfolyadék hőmérsékletét, de azokat a jeleket csak az előgyújtás számításánál és a normál üzemi tartományokban veszi figyelembe, idításkor nem. Ezért szívatta túl a motort ilyenkor.
Amióta a hűtőcsövet kicseréltem csodával határos módon az autó melegindítási gondja is megszűntek.



Sziasztok, nemrég vettem egy 1994 es Audi100 at Ke-jetronic rendszerrel, egy darabig tokeletesen mukodott is, de mostanaban ugyanezeket a tuneteket produkalja egx az egyben, az biztos hogy a hőgombam elszarta magát ami a műszerfalra adja a jelet a hofokjelzonek, valami tipp esetleg, hogy mihez kezdjek vele? Hogyha sikerül beinditani a kocsit tokeletesen megy, nem rangat nem dadog, nem búg csorog zörög. Egyedul a klíma okoz egy kis alapjarat ingadozast 1-2 másodpercig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.07.06. 14:28 
Offline

Csatlakozott: 2019.06.15. 05:40
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Nemrég sikerült hozzájutnom egy KR kódos GTI 16V Golfhoz, viszont a bemelegedés szabályzója rossz. Nincs valakinek működő bemelegedés szabályzója? Cikkszáma:0 438 140 086.
Előre is köszönöm a választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.07.26. 09:00 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.09.24. 13:24
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
markusz_ írta:


Sziasztok, nemrég vettem egy 1994 es Audi100 at Ke-jetronic rendszerrel, egy darabig tokeletesen mukodott is, de mostanaban ugyanezeket a tuneteket produkalja egx az egyben, az biztos hogy a hőgombam elszarta magát ami a műszerfalra adja a jelet a hofokjelzonek, valami tipp esetleg, hogy mihez kezdjek vele? Hogyha sikerül beinditani a kocsit tokeletesen megy, nem rangat nem dadog, nem búg csorog zörög. Egyedul a klíma okoz egy kis alapjarat ingadozast 1-2 másodpercig.


Szia!

A '94-es már C4-es. Abban már újabb a Jetronic, mint amiről írtam. Ha 5 hengeres gondolom AAR a kódja. Vagy van a 4 hengeres 140 lovas ACE. Mindkét esetben a nyomásokat és az értékeket kéne megnézni. Pl. mennyi a vezérlő áram?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2019.07.26. 09:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.09.24. 13:24
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Budapest
EpicHYdra írta:
Sziasztok!
Nemrég sikerült hozzájutnom egy KR kódos GTI 16V Golfhoz, viszont a bemelegedés szabályzója rossz. Nincs valakinek működő bemelegedés szabályzója? Cikkszáma:0 438 140 086.
Előre is köszönöm a választ!


Az nincs, de felújítható! Vagy itt megcsinálják garanciában: https://injektor.hu/arak-akciok
"A KISZERELT BEMELEGEDÉS SZABÁLYZÓK FELÚJÍTÁSÁT ÉS A BEFECSKENDEZŐ SZELEPEK VIZSGÁLATÁT, TISZTÍTÁSÁT TOVÁBBRA IS VÁLLALJUK."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 330 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség