Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.03.23. 11:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.07. 09:43 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2878
Tartózkodási hely: Budapest
Olcsó húsnak híg a leve. Gondolom nem néztél utána, hogy a kétpontszondák
milyen jeleket produkálnak. Íme:

Kép

Eme szondáknak az a feladata, hogy lambda=1 körül viszonylag keskeny
tartományban ugorjon át a jel alacsonyról magas jelszintre. Minél szűkebb
ez a tartomány, annál jobb a szonda, hisz ha 0,9 és 1,1 között ugrál a keverék,
akkor az alkalmi kihagyogatós üzem mellett fog magas fogyasztást produkálni
a motor. Tehát nagyjából 0,99 és 1,01 között kellene lennie a két jelszintnek.
De ha valaki gazdaságos autót akar csinálni, akkor valamivel e fölött, 1,01 és
1,03 között.

Tehát a netről kiragadott görbét megnézve, láthatod egyrészt a görbéknek a
hőmérséklet-függését. Magyarul, ha nincs saját fűtése a szondának, akkor a
szonda hőmérsékletétől függően kapsz mindenféle jelet...
Másrészt azt, hogy milyen szűk feszültségtartományban kibocsátott jelekből
kell valami értelmes és pontosnak remélt értéket nyernie a műszernek.
Harmadrészt egy használt, öreg szonda lassul, tehát egyre lassabban küldi
a jelváltozást, és még a jel alakja is módosulhat.
Negyedrészt szerintem ahány fajta szonda van, annyi féle a jelalak. Ergo,
ha Te bontott szondát vettél, szonte biztos vagyok benne, hogy nem csak
a jelalak más, mint amihez a műszert kalibrálták, de még lassú is. És ha az
Uno korából indulok ki, szerintem nem is fűtőtt szonda. Magyarul jó eséllyel
menet közbe néha beleszagolva a kipufogóba pontosabb diagnosztikát lehet
felállítani, mint azzal a konfiggal.

Ha a műszert nem akarok eldobni, akkor végy egy hozzá javasolt, ÚJ szondát.
Addig csak villogó karácsonyfának jó ez az egész az utastérben, másra nem...

Ha a hozzá való szondával használod, azt legalább hozzá kalibrálták, legalább
nagyjából jó. De azért az is elég beszédes, hogy 14,7 és 19,0 között ca. 0,13V
értékből kell gazdálkodni. Ugyanez a dús oldalon is.

Ehhez képest egy szélessávú szonda egész lineáris görbét ad.

Kép

A szondát pedig nem érdekli, milyen motorból jön ki a kipufogógáz. Méri,
ami kijön. És az a kérdés, hogy szeretnél kevesebb pénzt elkölteni a műszerre,
és több időt szopni a fúvókázással, amivel a fals érték eleve félrevisz? Vagy
pedig rászánod a zsetont, és be tudod állítani tényleg olyannak, amilyennek
szeretnéd.

A műszerekhez: láttam már olyan, USA műszert, ami menet közben simán bő
tizednyiket ugrált össze-vissza, pedig elvileg szélessávú szondával dolgozott
a műszer. Tehát nem csak a szonda, de a műszerben lévő függvény/algoritmus
is nagyon meghatározó, hogy mit jelenít meg. Nekem VEMS műszer van, egy
hozzá való Bosch szondával, és 1-2 századokat ugrál csak a lambda, ami teljesen
kezelhető, értelmezhető.


A szívósorról: szerintem igazi parasztvakítás. Padlógázon semmivel sem lesz
jobb, mint a gyári, hisz a karburátorból kilépő, nagy sebességű keverék hirtelen
befordul 90°-ot. Az, hogy ott mi történik, nem akarod tudni. Ráadásul az 1-es
és 4-es hengerek között van gázlengés, míg a 2-es és 3-as hengerek között
nincsen. Tehát ennél még a gyári is jobbnak tűnik számomra. De ahhoz képest,
hogy nem látom, mivel ad többet, legalább drága. Körülbelül a nagyobb fojtó-
szelepmérettel ad többet, de azt a 38-as DGAS is megadja.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.08. 10:23 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 41
Geree írta:
Olcsó húsnak híg a leve. Gondolom nem néztél utána, hogy a kétpontszondák
milyen jeleket produkálnak. Íme:

Kép

Eme szondáknak az a feladata, hogy lambda=1 körül viszonylag keskeny
tartományban ugorjon át a jel alacsonyról magas jelszintre. Minél szűkebb
ez a tartomány, annál jobb a szonda, hisz ha 0,9 és 1,1 között ugrál a keverék,
akkor az alkalmi kihagyogatós üzem mellett fog magas fogyasztást produkálni
a motor. Tehát nagyjából 0,99 és 1,01 között kellene lennie a két jelszintnek.
De ha valaki gazdaságos autót akar csinálni, akkor valamivel e fölött, 1,01 és
1,03 között.

Tehát a netről kiragadott görbét megnézve, láthatod egyrészt a görbéknek a
hőmérséklet-függését. Magyarul, ha nincs saját fűtése a szondának, akkor a
szonda hőmérsékletétől függően kapsz mindenféle jelet...
Másrészt azt, hogy milyen szűk feszültségtartományban kibocsátott jelekből
kell valami értelmes és pontosnak remélt értéket nyernie a műszernek.
Harmadrészt egy használt, öreg szonda lassul, tehát egyre lassabban küldi
a jelváltozást, és még a jel alakja is módosulhat.
Negyedrészt szerintem ahány fajta szonda van, annyi féle a jelalak. Ergo,
ha Te bontott szondát vettél, szonte biztos vagyok benne, hogy nem csak
a jelalak más, mint amihez a műszert kalibrálták, de még lassú is. És ha az
Uno korából indulok ki, szerintem nem is fűtőtt szonda. Magyarul jó eséllyel
menet közbe néha beleszagolva a kipufogóba pontosabb diagnosztikát lehet
felállítani, mint azzal a konfiggal.

Ha a műszert nem akarok eldobni, akkor végy egy hozzá javasolt, ÚJ szondát.
Addig csak villogó karácsonyfának jó ez az egész az utastérben, másra nem...

Ha a hozzá való szondával használod, azt legalább hozzá kalibrálták, legalább
nagyjából jó. De azért az is elég beszédes, hogy 14,7 és 19,0 között ca. 0,13V
értékből kell gazdálkodni. Ugyanez a dús oldalon is.

Ehhez képest egy szélessávú szonda egész lineáris görbét ad.

Kép

A szondát pedig nem érdekli, milyen motorból jön ki a kipufogógáz. Méri,
ami kijön. És az a kérdés, hogy szeretnél kevesebb pénzt elkölteni a műszerre,
és több időt szopni a fúvókázással, amivel a fals érték eleve félrevisz? Vagy
pedig rászánod a zsetont, és be tudod állítani tényleg olyannak, amilyennek
szeretnéd.

A műszerekhez: láttam már olyan, USA műszert, ami menet közben simán bő
tizednyiket ugrált össze-vissza, pedig elvileg szélessávú szondával dolgozott
a műszer. Tehát nem csak a szonda, de a műszerben lévő függvény/algoritmus
is nagyon meghatározó, hogy mit jelenít meg. Nekem VEMS műszer van, egy
hozzá való Bosch szondával, és 1-2 századokat ugrál csak a lambda, ami teljesen
kezelhető, értelmezhető.


A szívósorról: szerintem igazi parasztvakítás. Padlógázon semmivel sem lesz
jobb, mint a gyári, hisz a karburátorból kilépő, nagy sebességű keverék hirtelen
befordul 90°-ot. Az, hogy ott mi történik, nem akarod tudni. Ráadásul az 1-es
és 4-es hengerek között van gázlengés, míg a 2-es és 3-as hengerek között
nincsen. Tehát ennél még a gyári is jobbnak tűnik számomra. De ahhoz képest,
hogy nem látom, mivel ad többet, legalább drága. Körülbelül a nagyobb fojtó-
szelepmérettel ad többet, de azt a 38-as DGAS is megadja.



Őszintén szólva nem néztem utána semminek csak fórumokon olvasgattam. Felhasználói szinten értek ezekhez a dolgokhoz. Látom a kijelzőn az értéket és annak megfelelően tudom mit merre kell tekerjek.

Azt olvastam hogy ez a tipusú lambda monitor kielégítő lehet egy magamfajta barkácsnak. Azt gondolom így is sokat segítségemre volt. Az már a tudatlanságom eredménye hogy pl. küzdök a 0.85-ös értékű alapjárattal. Eszembe se jutott hogy 1-1.05-ös értéknél kisimulhat a motor járása.
Ez is a berögzült régi dolgoknak lehet az eredménye minthogy az volt a közhiedelemben hogy zöldkártyához beállított motor nem fog normálisan üzemelni.

A monitorhoz kalibrált szondával nem hiszem hogy foglalkozom. Elnézve az árát kapok belőle egy rendes szélessávú szondát monitorral.

A szívocsonkról azt gondolom amit te. Nem éri meg az árát. Nem is állt szándékomban venni csak mint érdekes jelenség linkeltem ide.

Szívócsonkal kapcsolatban még egy kérdés: Te hol szereztél be szívócsonkot az IDF-ekhez?
Találtam egy párat de 100eft feletti összegben. Abból az egyik öntvény, elég jó minőségűnek tűnik. A másik darabokból összeállított ami eleve nem tetszik mivel az ívek nem ívesen vannak kiképezve hanem egyenes csőből szögben összevágva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.10. 13:02 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2878
Tartózkodási hely: Budapest
charlye73 írta:
Őszintén szólva nem néztem utána semminek csak fórumokon olvasgattam. Felhasználói szinten értek ezekhez a dolgokhoz. Látom a kijelzőn az értéket és annak megfelelően tudom mit merre kell tekerjek.

Azt olvastam hogy ez a tipusú lambda monitor kielégítő lehet egy magamfajta barkácsnak. Azt gondolom így is sokat segítségemre volt. Az már a tudatlanságom eredménye hogy pl. küzdök a 0.85-ös értékű alapjárattal. Eszembe se jutott hogy 1-1.05-ös értéknél kisimulhat a motor járása.
Ez is a berögzült régi dolgoknak lehet az eredménye minthogy az volt a közhiedelemben hogy zöldkártyához beállított motor nem fog normálisan üzemelni.

A monitorhoz kalibrált szondával nem hiszem hogy foglalkozom. Elnézve az árát kapok belőle egy rendes szélessávú szondát monitorral.

A szívocsonkról azt gondolom amit te. Nem éri meg az árát. Nem is állt szándékomban venni csak mint érdekes jelenség linkeltem ide.

Szívócsonkal kapcsolatban még egy kérdés: Te hol szereztél be szívócsonkot az IDF-ekhez?
Találtam egy párat de 100eft feletti összegben. Abból az egyik öntvény, elég jó minőségűnek tűnik. A másik darabokból összeállított ami eleve nem tetszik mivel az ívek nem ívesen vannak kiképezve hanem egyenes csőből szögben összevágva.

Érdemes változtatás nélkül megnézni egy szélessávú konfigurációval,
hogy a mostani beállítás valójában milyen értékeket produkál...

Szívósor. Nem vettem, csinálok. Egy karbis szívósornak levágom a
motor felüli flansát, csináltattam egy karbi-oldali flansot, és a kettő
közé pedig majd befaragok valamit. Megnézem, hogy találok-e olyan
alu csőszakaszokat, amiket oda befaragva azt kapom, amit szeretnék;
vagy pedig egyedileg öntetek oda csőidomot, és azzal hegesztetem
majd össze.

Egyelőre még csak a két flans van meg, és készülékbe kellene rakni,
ami meghatározza a két flans egymáshoz képesti pozícióját, és az
alapján látom, mi kell a kettő közé.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.10. 19:06 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 41
Geree írta:
charlye73 írta:
Őszintén szólva nem néztem utána semminek csak fórumokon olvasgattam. Felhasználói szinten értek ezekhez a dolgokhoz. Látom a kijelzőn az értéket és annak megfelelően tudom mit merre kell tekerjek.

Azt olvastam hogy ez a tipusú lambda monitor kielégítő lehet egy magamfajta barkácsnak. Azt gondolom így is sokat segítségemre volt. Az már a tudatlanságom eredménye hogy pl. küzdök a 0.85-ös értékű alapjárattal. Eszembe se jutott hogy 1-1.05-ös értéknél kisimulhat a motor járása.
Ez is a berögzült régi dolgoknak lehet az eredménye minthogy az volt a közhiedelemben hogy zöldkártyához beállított motor nem fog normálisan üzemelni.

A monitorhoz kalibrált szondával nem hiszem hogy foglalkozom. Elnézve az árát kapok belőle egy rendes szélessávú szondát monitorral.

A szívocsonkról azt gondolom amit te. Nem éri meg az árát. Nem is állt szándékomban venni csak mint érdekes jelenség linkeltem ide.

Szívócsonkal kapcsolatban még egy kérdés: Te hol szereztél be szívócsonkot az IDF-ekhez?
Találtam egy párat de 100eft feletti összegben. Abból az egyik öntvény, elég jó minőségűnek tűnik. A másik darabokból összeállított ami eleve nem tetszik mivel az ívek nem ívesen vannak kiképezve hanem egyenes csőből szögben összevágva.

Érdemes változtatás nélkül megnézni egy szélessávú konfigurációval,
hogy a mostani beállítás valójában milyen értékeket produkál...

Szívósor. Nem vettem, csinálok. Egy karbis szívósornak levágom a
motor felüli flansát, csináltattam egy karbi-oldali flansot, és a kettő
közé pedig majd befaragok valamit. Megnézem, hogy találok-e olyan
alu csőszakaszokat, amiket oda befaragva azt kapom, amit szeretnék;
vagy pedig egyedileg öntetek oda csőidomot, és azzal hegesztetem
majd össze.

Egyelőre még csak a két flans van meg, és készülékbe kellene rakni,
ami meghatározza a két flans egymáshoz képesti pozícióját, és az
alapján látom, mi kell a kettő közé.



Ezt terveztem amit írtál hogy megveszem a műszert és megmérem vele a mostani beállatást.

Van itthon nekem is egy plusz gyári szívócsonk. Ezen gondolkoztam én is hogy levágni róla az első szakaszt. Azt gondoltam aluminiumból is lehet kapni patentívet de sajnos csak savállóból és öntöttvasból találtam. Az lett volna a terv hogy gyári szívócsonk eleje levág patentívek felhegeszt és a rajz alapján kivágatott fogadó platni a karburátorok alá a másik oldalra hegeszt. Sógorom dolgozik hegesztőként Ő tudná megcsinálni. Csak a cégénél most veszik az aluhegesztő gépet. Lehet nem marad más mint darabokból összehegesztetni az íveket. Én egy hasonlóval megelégednék mint ez persze nem egyszeri töréssel az íves helyett:

https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-I ... 2076799078


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.11. 16:09 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2878
Tartózkodási hely: Budapest
charlye73 írta:
Van itthon nekem is egy plusz gyári szívócsonk. Ezen gondolkoztam én is hogy levágni róla az első szakaszt. Azt gondoltam aluminiumból is lehet kapni patentívet de sajnos csak savállóból és öntöttvasból találtam. Az lett volna a terv hogy gyári szívócsonk eleje levág patentívek felhegeszt és a rajz alapján kivágatott fogadó platni a karburátorok alá a másik oldalra hegeszt. Sógorom dolgozik hegesztőként Ő tudná megcsinálni. Csak a cégénél most veszik az aluhegesztő gépet. Lehet nem marad más mint darabokból összehegesztetni az íveket. Én egy hasonlóval megelégednék mint ez persze nem egyszeri töréssel az íves helyett:

https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-I ... 2076799078

Áramlási útban a sarkos törés nem igazán jó megoldás. Még ezzel a
szívósorral is sokkal jobb lesz a teljesítmény, mint a 38-as DGAS-sel,
de a jótól azért messze lesz. Gondolkozom egy vastagfalu alu cső
hajlításán, mondjuk kipufogósnál. Ez szerintem elég járható meg-
oldásnak tűnik...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.11. 17:40 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 41
Geree írta:
charlye73 írta:
Van itthon nekem is egy plusz gyári szívócsonk. Ezen gondolkoztam én is hogy levágni róla az első szakaszt. Azt gondoltam aluminiumból is lehet kapni patentívet de sajnos csak savállóból és öntöttvasból találtam. Az lett volna a terv hogy gyári szívócsonk eleje levág patentívek felhegeszt és a rajz alapján kivágatott fogadó platni a karburátorok alá a másik oldalra hegeszt. Sógorom dolgozik hegesztőként Ő tudná megcsinálni. Csak a cégénél most veszik az aluhegesztő gépet. Lehet nem marad más mint darabokból összehegesztetni az íveket. Én egy hasonlóval megelégednék mint ez persze nem egyszeri töréssel az íves helyett:

https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-I ... 2076799078

Áramlási útban a sarkos törés nem igazán jó megoldás. Még ezzel a
szívósorral is sokkal jobb lesz a teljesítmény, mint a 38-as DGAS-sel,
de a jótól azért messze lesz. Gondolkozom egy vastagfalu alu cső
hajlításán, mondjuk kipufogósnál. Ez szerintem elég járható meg-
oldásnak tűnik...



Nálunk is van egy kipufogós nagyon komoly hajlító géppel. Gondoltam rá szintén hogy őnála megpróbálni csak attól félek ilyen kis ívben a 40-es alu cső 3,5 vagy 5mm-es falvastagsággal megrogyna. Nem tudom a húzásra hogy reagálna az alu... De lehet meglátogatom csak kell vegyek egy kis darab csövet a próbához...

Közben hozzá jutottam 2db idf 36-os weberhez. Alfán voltak. Úgyhogy nálam is megkezdődik a faragás 8-)
Gondolom készülhetek fúvókákkal. Az érdekelne inkább hogy a keverő cső megfelelő lesz e mert abból a megfelelőt kitalálni lesz agyvérzés :mrgreen:
Benzinpumpát milyet raksz fel? vannak 0,3 bar kisnyomásúak az jó lehet? Vagy maradhat a mechanikus?
Plusz ha elektromos benzinpumpa megy bele, kéne egy tűzkapcsoló is.

A szívósorral kapcsolatban: A szívósoron a beömlő átmérőjének a karburátor torok keresztmetszetével meg kell egyeznie? Gondolok arra hogy most ugyan 36-os karburátorok lesznek de ha valamiért később 40-es kerülne fel ne kelljen újabb szívósort csinálni, így alapból 40-es beömlőkkel készülne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.14. 14:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Csak írok :lol: Szóval én nem a DGAS emulziós csövéről ,hanem a másik hároméról beszéltem. Az iker karbik nagyon klasszak ,
azért mert külön táplálkoznak a hengerek (a gázlengések nincsenek egymásra hatással)
valamint lényegesen nagyobb keresztmetszeten tud átáramlani a keverék mint egy progresszív karbinál
De a progresszív karbik alapjárattól a max fordulatig törekszenek egy átmenet nélküli üzemanyag ellátásra a lehető legjobb hatásfokkal!Ezt egy csőből NEM lehet, tehát egy kompromisszum . Az áramlási sebesség változásával a dinamikus szabályzás megpróbál megküzdeni (de a hirtelen padlógáz valószínűleg nagyobb befecskendezett és el nem égetett üzemanyag mennyiséget igényel , mint a progresszívnál. Valamint az átmenet is komplikáltabb , ha itt is keverőcsöves megoldás van azért, ha pedig progressziós furatok vannak akkor azért, mert alapon belőve nem biztos ,hogy az egymás után belépő furatok megfelelően szolgálják ki a motort. A lényeg az én véleményem, miszerint , ha utcai moci gyári tengellyel akkor a gyári karbinál nem nyújt többet egyik sem (ugyan azon feltételekkel)Ha verseny motor akkor egy másik bolygó és 5000-ig úgysem számít (szinte) mi történik ,mert itt fent kell tökéletesnek lennie. De próbáld ki magad , sok munka lesz rengeteg szopás és reméljük boldog pillanatok mikor megszólal.Ha más nem a szívás zaj kárpótol mindenért.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.14. 20:45 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 41
apajevics írta:
Csak írok :lol: Szóval én nem a DGAS emulziós csövéről ,hanem a másik hároméról beszéltem. Az iker karbik nagyon klasszak ,
azért mert külön táplálkoznak a hengerek (a gázlengések nincsenek egymásra hatással)
valamint lényegesen nagyobb keresztmetszeten tud átáramlani a keverék mint egy progresszív karbinál
De a progresszív karbik alapjárattól a max fordulatig törekszenek egy átmenet nélküli üzemanyag ellátásra a lehető legjobb hatásfokkal!Ezt egy csőből NEM lehet, tehát egy kompromisszum . Az áramlási sebesség változásával a dinamikus szabályzás megpróbál megküzdeni (de a hirtelen padlógáz valószínűleg nagyobb befecskendezett és el nem égetett üzemanyag mennyiséget igényel , mint a progresszívnál. Valamint az átmenet is komplikáltabb , ha itt is keverőcsöves megoldás van azért, ha pedig progressziós furatok vannak akkor azért, mert alapon belőve nem biztos ,hogy az egymás után belépő furatok megfelelően szolgálják ki a motort. A lényeg az én véleményem, miszerint , ha utcai moci gyári tengellyel akkor a gyári karbinál nem nyújt többet egyik sem (ugyan azon feltételekkel)Ha verseny motor akkor egy másik bolygó és 5000-ig úgysem számít (szinte) mi történik ,mert itt fent kell tökéletesnek lennie. De próbáld ki magad , sok munka lesz rengeteg szopás és reméljük boldog pillanatok mikor megszólal.Ha más nem a szívás zaj kárpótol mindenért.



Igazából nem értem mire gondolsz, hogy nem lesz érezhetően jobb, mert gyári a motor? A 38-as dgas-el is sokkal de sokkal jobb mint a gyárival. Pillanatok alatt kiforog jól húz. A gyári karbival nem volt ilyen fürge. Egyedül az átmeneti rész macerásabb de végül már ez is egyenesben van.
A másik amire gondolok hogy álló IDf-ekkel gyárilag szereltek motorokat mint pl. Alfa 33 stb. Ott megfelelően működtek. Vagy mire gondoltál? Arra hogy a dgas-től nem lesz jobb?
Én nem szeretnék bele sporttengelyt mert nem érdekel hogy 7500-ig forogjon. Arra ott a motorom 8-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.15. 11:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Igen arra ,hogy szerintem egy széria motornál, több veszteséget okoz az üzemi tartományban (alul 3-4000-ig) egy iker pár mint egy kéttorkú, progresszív (tehát egymás után nyitó, torokkal rendelkező) karbi. Amíg nincs fékpadi mérés én nem hiszek ebben. Az hogy az egybenyitóstól megvadul, az csak többlet üzemanyag árán lehetséges, vagy más a gázkar áttételezése ;) . Ugyan abban a tartományban ugyan olyan AFR-el és jól beállított gyorsítóval (befecskendezett üzemanyag mennyiségre gondolok)ugyan azt kell hoznia. Magasabb fordulatszámon természetesen minden henger külön táplálva , kis belső ellenállású karbival lényeges többletet jelent.
Egyébként jól vetted mert a VW bogarasok vadásszák, nekem ugyan erről a 33-ról van egymásutáni sorszámú (a fantasztikus tuningmesterek által érintetlen) Dellortom. Szép kihívás lesz ,de én váltig állítom, hogy nem 10-20% százalékban kell gondolkodni, mert sosem a karbi adja a plusz teljesítményt az "csak " kiszolgál egy rendszert.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: weber dgas 38/38
HozzászólásElküldve: 2019.01.15. 20:40 
Offline

Csatlakozott: 2017.12.06. 19:02
Hozzászólások: 41
apajevics írta:
Igen arra ,hogy szerintem egy széria motornál, több veszteséget okoz az üzemi tartományban (alul 3-4000-ig) egy iker pár mint egy kéttorkú, progresszív (tehát egymás után nyitó, torokkal rendelkező) karbi. Amíg nincs fékpadi mérés én nem hiszek ebben. Az hogy az egybenyitóstól megvadul, az csak többlet üzemanyag árán lehetséges, vagy más a gázkar áttételezése ;) . Ugyan abban a tartományban ugyan olyan AFR-el és jól beállított gyorsítóval (befecskendezett üzemanyag mennyiségre gondolok)ugyan azt kell hoznia. Magasabb fordulatszámon természetesen minden henger külön táplálva , kis belső ellenállású karbival lényeges többletet jelent.
Egyébként jól vetted mert a VW bogarasok vadásszák, nekem ugyan erről a 33-ról van egymásutáni sorszámú (a fantasztikus tuningmesterek által érintetlen) Dellortom. Szép kihívás lesz ,de én váltig állítom, hogy nem 10-20% százalékban kell gondolkodni, mert sosem a karbi adja a plusz teljesítményt az "csak " kiszolgál egy rendszert.



Hát igen, sok ember kiakadna aki tuningolta az autóját egy fékpadi mérésen kiderülne mi a valóság :mrgreen:
Én pont ezért nem akarok annyira elmélyülni benne ;)
Ezekben viszont hiszek mint pl. hengerenkénti leömlő, sportszűrő, meg egy jobb karburátor összeállítás.
Ezek mind léteztek gyári utcai autókba és úgy gondolom kompromisszum nélkül lehet használni is őket.
25e-ért sikerült vennem egy pár Idf-et épp Alfán voltak. Nincsenek szétbarmolva szerencsére.
A többit meg meglátjuk. Ha nem jön össze bekerülési áron tovább adom és visszarakom a dgast :)
Igazából nem is nagyon akartam belevágni de Mindig olvasom a Geree írásait és felcsigáz a dolog. :roll: 8-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség