Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.10.15. 06:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.06.07. 14:34 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, de még nincs róla írás a honlapon, itt tehetsz javaslatot.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.01. 15:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.01. 14:14
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Pest megye, Alsónémedi
Tisztelt Geree mester!
Kezdhetnénk egy olyan témával, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy ha egy motoron az injektort ki szeretnénk cserélni karburátorra? Mondjuk az én Pinto-mon? Mit kell kicserélni, milyen karbit ajánlasz rá, mit kell átalakítani, és mi a várható eredmény?

_________________
Ford Sierra 2.0i S - 1986


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.01. 19:05 
Offline

Csatlakozott: 2009.07.01. 18:36
Hozzászólások: 2
Nem tudom turbós motorokban mennyire vagy otthon de az utólagos turbósítás vagy kompresszorral felszerelés témája engem nagyon tud érdekelni. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.02. 07:54 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Zozz írta:
Nem tudom turbós motorokban mennyire vagy otthon de az utólagos turbósítás vagy kompresszorral felszerelés témája engem nagyon tud érdekelni. ;)

A fenti felvetéssel szemben ez a feltöltés téma már elég sok elméleti dolgot feltételez,
ez már megér egy cikket. Nem állítom, hogy rövid időn belül meglesz, mivel a cikksorozatot
logikai sorrendben szeretném felépíteni, s a feltöltés még odébb van, de felvéve a ToDo
listára. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.03. 07:40 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
toti írta:
Tisztelt Geree mester!
Kezdhetnénk egy olyan témával, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy ha egy motoron az injektort ki szeretnénk cserélni karburátorra? Mondjuk az én Pinto-mon? Mit kell kicserélni, milyen karbit ajánlasz rá, mit kell átalakítani, és mi a várható eredmény?

Válasz a Karburátor-témák topikban.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.08. 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2009.07.04. 11:33
Hozzászólások: 11
Hali!
Elismerésem, nagyon jó a cikksorozat!
Ami engem érdekelne, az nem is annyira a hogy-is-működik kérdésköre, hanem az, hogy igazából mitől is megy jól egy autó? Lóerő (izé kilowatt) kontra Newtonméter? Miért van az, hogy egy olajválság utáni agyonfojtott (amerikai) V8-as is a maga nevetséges 140 lóerejével és két tonnájával agyonveri az autók 99%-át? Egy mai lóerő egyenlő-e egy 25-30 évvel ezelőtti lóerővel?
Jó sok minden :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2009.07.09. 08:01 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Gergoe írta:
Ami engem érdekelne, az nem is annyira a hogy-is-működik kérdésköre, hanem az, hogy igazából mitől is megy jól egy autó? Lóerő (izé kilowatt) kontra Newtonméter? Miért van az, hogy egy olajválság utáni agyonfojtott (amerikai) V8-as is a maga nevetséges 140 lóerejével és két tonnájával agyonveri az autók 99%-át? Egy mai lóerő egyenlő-e egy 25-30 évvel ezelőtti lóerővel?

Válasz a Teljesítmény kontra nyomaték, gyorsulás topikban.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2010.09.28. 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.30. 08:27
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Szombathely
Üdv Geree!
Nem tudom hogy ilyen merész kívánságokat szabad-e, de bátorkodom, mivel a netet böngészve , böngészve, és még mindig böngészve, nagyon kevés infót találni futóművek állításáról. Gondolok itt pl. összetartás, széttartás, dölés, csapterpesztés, ültetés, emelés, szélesítés, és mindezek módosítása hogy befolyásolja az autó viselkedését. Hogy hatnak kigyorsításkor, kanyarban, külön hátsó és első kerekes autóknál.
Csak 1 kósza ötlet.

_________________
http://ralili.vinfo.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2010.09.29. 10:15 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Zoli írta:
Nem tudom hogy ilyen merész kívánságokat szabad-e, de bátorkodom, mivel a netet böngészve , böngészve, és még mindig böngészve, nagyon kevés infót találni futóművek állításáról. Gondolok itt pl. összetartás, széttartás, dölés, csapterpesztés, ültetés, emelés, szélesítés, és mindezek módosítása hogy befolyásolja az autó viselkedését. Hogy hatnak kigyorsításkor, kanyarban, külön hátsó és első kerekes autóknál.
Csak 1 kósza ötlet.

Egy ideje már felmerült a gondolat bennem, hogy jó-e az, hogy csak a motorokra
szorítkozom az oldal témáját illetően. Egyrészről igen, másrészről nem.

- Nem, mivel számos olyan dolog van, ami hasznos tartalom lenne sokak számára,
így pl. a futómű-geometria és futómű-beállítás is, ez is egy nagyon érdekes téma.
Kérdés bár, hogy milyen szintű legyen a tartalom? Egészen a geometria száraz és
tudományos elméletétől kiindulva, vagy pedig csak konstans beállítási, tapasztalati
értékek legyenek. Ezen utóbbi értékek viszont nyilván csak egy adott futóműre
lehetnek igazak, hiszen teljesen más egy elsőkerekes Ford és egy hátsókerekes
BMW első futóművének a geometriája. Így nem használható egyiknél sem a másik
beállítási értéke. Ezek alapján viszont nem csak autótípusonként, hanem évjáratonként,
motorfüggően kellene foglalkozni a geometriával és a beállításokkal, ahonnan már csak
egy lépés az Autodata. Erre értelemszerűen nem fogok vállakozni, pláne nem egyedül.
A kérdéshez még hozzá tartozik, hogy egy pozitívosra tervezett dőlésű futóművet
hiába állítunk át negatívosra (a jobb kanyarfogás végett), a szép egyenesfutásról
rögtön lemondhatunk. El lehet bagatelizálni, hogy majd erősebben fogom a kormányt,
de a legkisebb nyomvályú is pikk-pakk kikapja az ember kezéből a kormányt, ami már
távol áll az elfogadható kompromisszumtól; sőt, akár életveszélyes is lehet. Erről a
témáról ennyit. Aztán jó lenne írni egyszerű szerelgetésekről is, mint pl. a fékbetét
és féktárcsa cseréjéről, de akkor meg már Haynes Manual-t kellene írnom...

Szóval pont ezekre hivatkozva egyelőre megmaradnék csak a motorok témánál; annyi
minden van még itt is, amit le kellene írnom, de arra is csak erősen korlátosan jut
időm, össze-vissza csapkodni meg nem szeretnék a témák között... :?

De hogy konstruktívan álljak a kérdéshez, csinálhatunk egy olyan rovatot, topikot,
akármit, ahol az oldal fő témájától függetlenül beszélgethetünk más műszaki témákról,
így akár a futóművekről is, mindenféle írásokat megosztva, stb. Így az oldal témája
sem borul fel, de mégis segítséget kaphat az érdeklődő egy speciális kérdésben.
Első körben a fórum Technikai eszmecsere rovatában nyugodtan lehet nyitni egy
rovatot ennek a témának.

S ettől függetlenül, ha persze valaki kedvet érez, hogy lelkiismeretesen és alaposan
írjon egy cikket, vagy kidolgozzon egy-egy komplett témáról, örömmel veszem,
nyugodtan jelentkezzen nálam! :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Témajavaslatok
HozzászólásElküldve: 2010.09.29. 20:59 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.30. 08:27
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Szombathely
Rendben ,kutakodok még egy kicsit a neten saját tudásom (tapasztalatom) kiegészítése miatt és jelentkezem, mert ez egy izgi téma tud lenni szerintem, pont a sokrétüsége miatt.

_________________
http://ralili.vinfo.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség