Geree.hu - A motorok világa
http://www.geree.hu/forum/

BME Formula Racing
http://www.geree.hu/forum/viewtopic.php?f=33&t=285
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Zoli [ 2015.08.15. 21:15 ]
Hozzászólás témája:  BME Formula Racing

Formula Student Hungary augusztus 20-23-án a győr-gönyűi kikötőben.

Szerző:  Geree [ 2015.08.17. 09:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: BME Formula Racing

Zoli írta:
Formula Student Hungary augusztus 20-23-án a győr-gönyűi kikötőben.

Vagy egy kollgám, aki aktívan részt vett ebben a projektben, és a vele való
beszélgetés kapcsán érdekes dolgokat lehet majd látni. 8-)

Szerző:  Zoli [ 2015.08.25. 20:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: BME Formula Racing

AVL nek is ott volt 1 tanulmányautója. elektromos kompresszor rásegítéssel, érdekes volt nyomatékgörbéje mint 1 gázolajosé és turbójuk nélkül.

Szerző:  Geree [ 2015.08.26. 11:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: BME Formula Racing

Zoli írta:
AVL nek is ott volt 1 tanulmányautója. elektromos kompresszor rásegítéssel, érdekes volt nyomatékgörbéje mint 1 gázolajosé és turbójuk nélkül.

Nem volt kapacitás eljutni oda. Esetleg dokumentáltál is?

Szerző:  Zoli [ 2015.09.08. 21:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: BME Formula Racing

Geree írta:
Zoli írta:
AVL nek is ott volt 1 tanulmányautója. elektromos kompresszor rásegítéssel, érdekes volt nyomatékgörbéje mint 1 gázolajosé és turbójuk nélkül.

Nem volt kapacitás eljutni oda. Esetleg dokumentáltál is?

nem, csak az emlékezetemre tudok támaszkodni.

Szerző:  Zoli [ 2016.07.31. 20:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: BME Formula Racing

A válasz egy kicsit váratott magára, míg megérett.
tehát az elektromos turbó másod turbóként üzemel, és amikor plusz erőre van szükség csak akkor kapcsol be. természetesen az ecu-ba (tetszőlegesen) programozva.
A kialakítása pedig úgy történik hogy a második turbónak a turbina része el van hagyva és csak a kompresszor része az ami elektromos. A takarékos üzemmód, (mármint az elektromos, vagyis a generátor álltal drágán megtermelt áramunk ne vesszen kárba.)pedig úgy megoldott hogy egészen addig nyugalmi állapotban van míg nincs plusz erőre, levegőre szüksége a motornak. Például egy előzés alkalmára. Nagyon nagy előnye hogy sokkal gyorsabb mint hagyományos társa amit gázzal forgatunk meg. Gázolajos és benzines autóban is alkalmazható. Egyenlőre még egyedüli turbóként nem alkalmazható, de sosem tudni mit hoz a jövő.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/