Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.10.24. 03:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.08.20. 00:57 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Úrist-n.
Imádom nézegetni a nagy sebességű kamerákkal lőtt felvételeket. Különösen, ha ótós témában készülnek. Egy spéci kütyü akár 40.000 képet is tud rögzíteni per szekundum. http://belsoseg.blog.hu/2014/08/19/ha_robban_a_motor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.08.21. 10:28 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Úrist-n.
Imádom nézegetni a nagy sebességű kamerákkal lőtt felvételeket. Különösen, ha ótós témában készülnek. Egy spéci kütyü akár 40.000 képet is tud rögzíteni per szekundum. http://belsoseg.blog.hu/2014/08/19/ha_robban_a_motor

Igen, felettébb érdekesek tudnak lenni a nagysebességű felvételek!

Amúgy ez megvan?
http://www.geree.hu/2011/07/szelep-ellibeges/

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.08.23. 11:53 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Persze, hogy megvan. Elég beteg folyamatok zajlanak le így tiltás közelében... Kár, hogy jobbféle kamerát nehéz ide bejuttatni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.07. 09:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Egy érdekes adatokat tartalmazó cikkbe futottam bele reggel:

A gyárilag 240 lóerős és már 1750 1/perc fordulaton 500 Nm-t leadó 2.0 BiTDI dízel blokk tovább erősödik.

Józan paraszti ésszel átgondolva igen izgalmas számokról beszélünk.
Oké, tudom, hogy ha egy motor szériába kerül, akkor ott már túlvagyunk
a 400 órás üveghangteszten és a társain, tehát nem fog széthullani az
első padlógáznál, ebben biztos vagyok. No de azért az a gyárilag 500Nm
négy hengerre elosztva több kérdést is felvet.
- csapszegterhelés
- csapágyak
- kenés

Már jópár évvel korábban, a 4.2 TDI motornál, ami akkor azért nem kifejezetten
volt rossz, is láttam kékre égett, több, mint 30-as átmérőjű csapszeget. És ott
azért még nem 250Nm/liter értéket tudott a motor.

Aztán további kérdés, hogy mivel a csapágyak szélességét elég nehéz már
növelni, így csak az átmérő marad játék-térül. Itt is igen izgalmas méreteket
vízionálok már.

Aztán harmadik, de legkevésbé sem az utolsó felvetés a kenés. Mennyire
fogják bírni a csapágyak ezt a nyomatékot hidegen...?

Aztán az élettartam és a megbízhatóság majd egy újabb kérdés lesz, ezt az
évek válaszolják majd meg.

Mindenesetre igen kíváncsi vagyok ezen motorok közúti szereplésére.

Az viszont, hogy ezen motorok tuningváltozata, vagyis a kétliteres motor
hogy fog mutatni a 300 lóerővel és 650Nm-rel, szintén nagyon kíváncsian
várom...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.07. 21:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
nekem nyilvánvaló megoldásnak tűnik, hogy kedvezőtlen üzemállapotok között (pl. hidegüzemben) elektronikusan korlátozzák az elérhető legnagyobb nyomatékot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.08. 08:13 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
nekem nyilvánvaló megoldásnak tűnik, hogy kedvezőtlen üzemállapotok között (pl. hidegüzemben) elektronikusan korlátozzák az elérhető legnagyobb nyomatékot.

Igen, logikusnak tűnik, de ezzel tudod mi a jogi megközelítésű probléma...?

Szitu: emberünk - aki most a szimbolika kedvvért legyen egy műszaki
antitálemtum hölgy - elindul vele -20°C-ban, kikanyarodik vele az ország-
útra majd utolér egy lassú járművet. Tudja, megszokta, hogy mennyi erő
van az autóban, így ennek megfelelően megy ki megelőzni azt. De az
autót hiába padlózza, csak nem akar úgy gyorsulni, ahogy megszokta
az 500Nm-től. Ebből fakadóan nem tudja befejezni az előzést és frontálisan
ütközik a szembejövővel. Túléli, majd beperli az autógyárat, hogy mindez
azért történt meg, mert az autó nem hozta azt a teljesítményt, mint amit
megszokott. És ha hozta volna, akkor a baleset nem következett volna
be.

Na ez az a szitu, amire az autógyár nem tud mit mondani, már bukta is
a történetet.

Lefordítva, az ilyen, és ehhez hasonló perek elkerülés végett az autógyár
nem tudom, hogy megteheti-e, illetve milyen kikötésekkel teheti azt meg,
hogy az autót védi az ember helyett. Véleményem szerint csak azt írhatja
le, illetve javasolhatja, hogy amíg a motor hideg, addig kerülje az intenzív
gyorsítást. A korlátozás akár életveszélyes is lehet, és mint olyan, ez
nagyon rizikós az autógyár felé...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.08. 10:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
1, Bár nem vagyok jogász, de ezt szerintem egy egyszerű figyelmeztető lámpával+ 1 sorral a kézikönyvben ki lehet cselezni...
"amíg világít a kék/sárga/hópihe/hőmérő stb jelzés, addig a motorvezérlő elektronika - Ön és a jármű védelmében- csökkentett kimenő teljesítmény használatát teszi lehetővé, ezért ennek figyelembevételével közlekedjen!" Ennyi.
2, "-20 ban" 4 keréken sem visz le 500 Nm-at az útra => a kipörgésgátló veszi le a teljesítményt, bepereli a gyárat a jól működő kipörgésgátló miatt?
3, nincs, vagy kikapcsolt kipörgésgátló, ha akkora gázt ad, hogy kijön az 500Nm, akkor akár más külső behatás nélkül is simán leeshet az útról, ergó vezetési hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.09. 08:27 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Én sem vagyok jogász, még csak távolról sem szagolgatom, de az "automated driving"
fejlesztésénél látom, hogy milyen jogi problémákba ütközik a fejlesztés állandóan.

Ez persze egy egyszerűbb témakör, de sok olyan eset van, amire a hétköznapi
halandó sosem gondolna és mégis problémás. No mindegy. Nem tudom, hogy hogy
oldották meg a problémát, de ha hidegen is lehet gyilkolni, nem lesz hosszú életű
a motor...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.09. 14:57 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Még ha bukja is a pert a gyár, aprópénz. Plusz elrendel egy visszahívást (vagy azt sem). Nabumm, nem ez lenne az első, és nem is az uccsó,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2015.01.11. 12:41 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Még ha bukja is a pert a gyár, aprópénz. Plusz elrendel egy visszahívást (vagy azt sem). Nabumm, nem ez lenne az első, és nem is az uccsó,

Igen, erre is volt már példa...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség