Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 01:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.08. 21:04 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Azért egy hutyutyuzó sornégyes Mustang nem igazán hozza a rotyogó, bugyborékoló V8-as arculatot... :roll:


Pár éve még egyszer kijutott a (V8) jóból, egyre jobban értékelem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.21. 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Fém a fémen rulez.
http://belsoseg.blog.hu/2014/03/21/amit ... sem_el_tul
A héten egyébiránt én is fotóztam egy sorjásra kopott csapágyat.


Csatolmányok:
Fénykép0947.jpg
Fénykép0947.jpg [ 100.8 KiB | Megtekintve 2801 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.24. 09:21 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Hát igen, a kellően hanyagul kezelt olajcsere-intervallum, meg a nem
belevaló, olcsó olaj használata sok érdekességet tud csinálni. És a
színalu blokkok, ahol a henger futófelülete is alu, az elég kényes a
kenésre.

Ha odafigyelnek a kenésre, akkor ezek a színalu hengerek simán ki-
bírnak 250 üzemórát 7000-es fordulaton padlógázon érdemi kopás
nélkül. A kenéshiányos állapot esetében viszont az acél gyűrű és az
alu henger meccsében a henger szénája áll rosszabbul.

Amúgy ha már egy csapágyasra hajtott motorról beszélünk, akkor
bedobom én is a relikviámat...
Csatolmány:
Hajtokarcsapagy.jpg
Hajtokarcsapagy.jpg [ 300.9 KiB | Megtekintve 2794 alkalommal. ]

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.06. 22:36 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Kompresszoros vonyítós.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... K6usuQdgos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.07. 07:32 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:

Annyira jellegzetes az amerikai V8-as. ITt a véleményem szerint nem
állítják párba a leömlőket, hogy az ellenfázisban érkező gázok segítsék
egymást, hanem a jellegzetes hang érdekében a nem ellenfázisban
dolgozó hengerek leömlőit közösítik. Ezáltal annyira ropogós lesz a
magasfordulati kipufogóhang, hogy már nem szép.

Ha meghallgat az ember egy európai sokhengeres motort, az purrog.
Mindegy, hogy egy V8-as Audit, vagy egy sorhatos, esetleg V8-as
M3-ast, netán egy V8-as Mercit nézünk, az sokkal finomabb hang-
spektrumú. Jellegzetes a hang, kihallatszik a hat és a nyolc henger is,
de nem ilyen ropogós. Ez a fajta ropogós hang a motorból számomra
erőlködőnek tűnik és nem pedig egészségesen leforgósnak... :roll:

Ez persze az amcsiknál akár védjegy is lehet, és van elég löket-
térfogat ahhoz, hogy ennyi veszteséget, mint amit a nem hangoltan
közösített kipufogó okoz, megtűrjenek. De tény, hogy még a modern
DOHC amcsi motorok is messze vannak az európai autóknál elért
fajlagos teljesítménytől. Ők inkább erőből, akarom mondani, jó nagy
lökettérfogatból oldják meg az erő kérdését.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.08. 12:35 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
BRÉKING!!!

Most már tuti, lesz Focus RS III !. Jövő évtől talán. 2.3 turbo, 330-350 pacival. Anno mé összkerekes hajtást is megszellőztettek, de úgy tűnik, nem lesz belőle semmi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.08. 16:09 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
BRÉKING!!!

Most már tuti, lesz Focus RS III !. Jövő évtől talán. 2.3 turbo, 330-350 pacival. Anno mé összkerekes hajtást is megszellőztettek, de úgy tűnik, nem lesz belőle semmi.

Ahogy a cikkben is írták, ez tiszta ráfizetés, szóval csak a presztizs miatt csinálják.
Mivel jó eséllyel nem lesz belőle 4x4, így érdemi sportcélú felhasználásra nem
fogják keresni. Ez is, mint az előző RS is, amolyan vegytiszta "utcai sportautó",
aminek nehéz értelmeznem a célját. Elsőkerékhajtás, rossz súlyelosztás, sperdifi
hiánya és elektronikus pótlása, valamint letehetetlen teljesítmény, stb.

Ez olyan pénzes emberek számára nyújt egy feltűnő autót, amivel utcai körül-
mények között a forgalomban résztvevők 98%-át meg tudja előzni. Ez is cél-
közönség, de vérbeli sportautó elsőkerékhajtással még nem készült.

Egy kicsit ez is olyan, mint a quad. Olyanoknak való, akik nem tudnak motorozni,
mert feldőlnének, de szeretnének. Olyanoknak, akiknek annyiból áll a sportautózás,
hogy kinyomja a gázpedált a hűtőig, de ne legyen gondja az autó megfogására...
Ezzel nem lehet autós értelemben élményautókázni. Hogy megy ki vele az ember
a hóra? Egy 30 éves B4-es Passat Quattro körbeautózza a maga 100 lóerejével? :lol:

Ez arra jó, hogy autópályán padlógázon száguldjon az ember. De arra pedig vannak
sokkal erősebb autók is. Esetleg egy kis hegyi szerpentinezés, de azt is szárazon.
Esetleg még túraautó-versenyen produkálhat jól, de nekem pl. nem rémlik, hogy
Focus II RS-t láttam volna túraautóbajonkságban indulni. De ettől még lehetséges,
csak én nem láttam. Ha viszont tényleg nincs, vagy csak nagyon kis számban,
akkor ez is elgondolkodtató, hogy miért...

Tehát akkor mi a cél vele és ki a célközönség...? :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.08. 16:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Teljesen egyetértek, csak egy kicsit korrigálnék; ha 30 éves, akkor az B2-es (B4 '93-tól) és 115/136 lovas. ;)

Amúgy meg „Egyetlen gyerek sem nőtt még fel Passat poszterrel a hálószobája falán.” :lol:



OFF: egyébként, szerintem szánalmas reklám; azt mutatja, hogy az eladások körül a baj nem kicsi, ha már egy középkategóriás autóval kell összehasonlítani......


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.08. 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
BRÉKING!!!

Most már tuti, lesz Focus RS III !. Jövő évtől talán. 2.3 turbo, 330-350 pacival. Anno mé összkerekes hajtást is megszellőztettek, de úgy tűnik, nem lesz belőle semmi.



Tehát akkor mi a cél vele és ki a célközönség...? :roll:

Ezt a kérdést az összes többi modell csúcsverziójánál fel lehetne tenni. Mégane RS. Opel OPC összes. Mazda 3 MPS. Audik. Ők különösen betegek a kombi RS szériákkal. Nah azok miaf@szomnak már bocsánat? A Focus csinált 3-5 ajtós és kombi verziót az ST-ből már az egyes szériánál 170 lóval. Kényelmesen, gyorsan A-ból B-be hibátlanul elvisz, oké. Ha meg is van pakolva, kell is a 170 ló. Erre az Audi? 2.7 twinturbo 380 lóval. Egy kombiban (meg nem kombiban). Nah az akkor M I N E K? És akkor az M Technik GmbH-ról nem is beszéltem. Citroen VTS/VTR verziók?

Ha a Ford el tud happolni vásárlót a konkurenciától, akkor miért ne?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.05.09. 08:15 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
bogyesz írta:
BRÉKING!!!

Most már tuti, lesz Focus RS III !. Jövő évtől talán. 2.3 turbo, 330-350 pacival. Anno mé összkerekes hajtást is megszellőztettek, de úgy tűnik, nem lesz belőle semmi.



Tehát akkor mi a cél vele és ki a célközönség...? :roll:

Ezt a kérdést az összes többi modell csúcsverziójánál fel lehetne tenni. Mégane RS. Opel OPC összes. Mazda 3 MPS. Audik. Ők különösen betegek a kombi RS szériákkal. Nah azok miaf@szomnak már bocsánat? A Focus csinált 3-5 ajtós és kombi verziót az ST-ből már az egyes szériánál 170 lóval. Kényelmesen, gyorsan A-ból B-be hibátlanul elvisz, oké. Ha meg is van pakolva, kell is a 170 ló. Erre az Audi? 2.7 twinturbo 380 lóval. Egy kombiban (meg nem kombiban). Nah az akkor M I N E K? És akkor az M Technik GmbH-ról nem is beszéltem. Citroen VTS/VTR verziók?

Ha a Ford el tud happolni vásárlót a konkurenciától, akkor miért ne?

Erre szoktam azt mondani, hogy amíg szar van, addig légy is lesz. Amíg van
olyan fizetőképes vásárlói réteg, akik az ilyen autókért rengeteg pénzt hajlandó
és tud is fizetni, addig az autógyár miért mondja azt, hogy ő nem csinál ilyet?
Ha ő nem csinál, akkor majd egy másik autógyár fog csinálni és bezsebelni a
profitot.

Tehát az ilyen autókkal ott kell lenni, már csak a presztizs miatt is. Mert az
emberek az ilyenekre figyelnek fel, nem pedig a praktikus és/vagy gazdaságos
hétköznapi tucatmodellekre. Úgy is fogalmazhatunk, hogy ezek az autók státusz-
szimbólumként működnek. Nyersen fogalmazva nevezhetjük akár péniszhossza-
bítónak is. Mert mindenki tudja, hogy egy ilyen autót megvenni is drága, fenn-
tartani sem filléres tétel és persze a tankolás is elég sűrűn eljövé...
Tehát aki ilyet tud venni és fenntartani, annak van pelyva. És aki ilyet vesz,
annak igazából pont ez is a célja, hogy ezt "kommunikálja" kifelé.

És hogy mi értelme van egy 300 lóerő feletti utcai autónak? Ez már csak presztizs.
Német autópályán, ahol menni is lehet, nagy távok is vannak, ott ha valaki akár
csak az idő miatt is, de szeret gyorsan utazni, ahhoz 250 lóerő már elég. Igaz,
hogy padlógázon. De hogy ne ordítson és ne erőlködjön az autó, ne használja
ki az ember a motor tartalékait a végsőkig, legyen 300-350 lóerő. Utcai körül-
mények között ez már mindenre elég. És szerintem már ezzel is elég gáláns voltam.
Minden, ami ennél erősebb, közúton kiautózhatatlan. Mert az, hogy gyorsulok
vele egy nagyot, azt azért nem nevezném kiautózásnak...

Ráadásul 500 lóerő felett már igen komoly menetsabilizáló rendszer kell, hogy ha
a sofőr hibázik, akkor azt az autó összeszedje. 800 lóerő körül pedig már azzal
együtt is elég egy óvatlan gázfröccs és máris tetőn van az ember. Rosszabb
esetben egy szalagkorláttal a testén keresztül megtüzdelve.

Ez a véleményem szerint pont olyan, mint óvodás gyerek kezébe láncfűrészt adni.
Amikor egy 60 tonnával megrakott fa-szállító kamion "elrohangál" megrakva a
meredek hegyi üzemi utakon 600 lóerővel, akkor azt azért érezni, hogy a 800
és e feletti teljesítményű, 2 tonna alatti tömegű autók létjogosultsága már erősen
súrolja a pszichiátriai eset fogalmát. Annak is, aki kitalálta, és annak is aki meg-
veszi. De inkább az utóbbi. Az előbbi csak egy sima mezei kurva. Azt csinálja,
amiért fizetnek...

A hot hatch-eknek még jobban látom értelmét. Kicsi, erős, lehet vele mókázni,
de nem lehet vele túl gyorsan menni. 200, de inkább 250 felett már azért sok
minden másképp működik, mint az egyszerű ember gondolja. Az, hogy ha 50-nél
bele kell ugrani a fékbe, és megállni, az legyen az egységnyi energia, akkor a
250-ről való megállás már 25x(!)-ös energiát igényel... Nem mindegy, hogy egy
1kg-os cukrot kell felemelni, vagy egy 25kg-os kartont...

Jó dolog a sportos autózás, de itt is, mint minden területen is a világban, évről
évre erősebbet, nagyobbat kell "fingani", mint tavaly. Csak nehogy beszarás
legyen a vége.

Régen még egy 100 lóerő körüli autó már sportos volt. Sőt, a régi 911-es a maga
150 lóerejével már egy nagyon nehezen kezelhető autó volt. Aztán jött, hogy
legyen erősebb. De ahhoz nagyobb fék kell. Meg nagyobb passzív biztonság. De
ezt mind tömeg. És szépen lassan iterálgatva jutottunk el a mai kor sportautóinak
nevezett 500 lóerős és két tonnás járgányaihoz. Régen egy teherautó tömegét
mérték tonnában... :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség