Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 00:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.11. 18:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
én is ebből látom életképesnek a motorépítési koncepciómat... Ha jól megnézzük, egyik eleme sem világújdonság, de összerakva már jelentős a különbség... (mondjuk a dugattyúban kialakított égéstér tényleg nem szokványos megoldás a benzinmotoroknál, ill azt nem tudom reprodukálni házilag)

Nagy lökettérfogat, 8 szelep, markánsan behatárolt nyomaték"egyenes" (ez a szerkezet tervezésénél az anyagtakarékossághoz is jól jön), csökkenthető a "hasznos" fordulatszám tartomány, így hatékonyabban lehet rezonanciafeltöltést létrehozni...

A következő lépcső szerintem az lesz, hogy valaki újra feltalálja a modern "Fejes féle lemezmotort"... Vagyis csak a hengerek, a váltó felfogó felület és a forgattyúsház lesz acélból és a motor többi része ( pl hűtőköpeny) műanyagból készül... Az lenne az igazi súlycsökkentés, mert nem vagyok hajlandó elhinni, hogy a műszaki műanyagok korában ezt nem lehet gazdaságosan megoldani... ( majd jó lesz nekem diplomamunkának :twisted: )

Igen, az a dugótető, ami a modern CR Dieseleket juttatja az ember eszébe,
valóban érdekes kialakítás, házilag nem repodukálható. De az alapelv igazából
az, amit a magunk módján mind a ketten megpróbáltunk követni. Csak az adott
lehetőségeink bekorlátozták.

A kompozitmotornak pedig egyelőer szerinte a költség szab csak határt. Jóval
olcsóbb leönteni az egész blokkor fémből, mint egy olyan kényes konstrukciót
kialakítani, aminél mondjuk a hengerpersely kell a teherviselő is legyen egyben,
illetve olyan illesztéseket csinálni a fém is a műanyag között, ami minden körül-
mények között tömít, stb. Technikailag biztos vagyok benne, hogy megcsinálható,
ki lehet fejleszteni, csak egyelőre még nem akkora cél a blokk könnyítése ilyen
méretekkel, hogy kifizetődjön bárhol máshol ez a fajta pluszköltség.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.02.05. 08:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
3 henger, másfél liter és 40kg. Mire elég ez?

Hát 400 lóerőre és 380Nm-re. :shock:

Nissan Zeod RC

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.02.18. 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Hááát, új autó vs, nem új autó, ez így ahogy van, jöhetne....
Bááár a SUV kategória létét eleve vitatom, de ezt nagyon eltalálták... 2.0 turbo, gondolom húzogatni is fogják majd...
http://totalcar.hu/tesztek/2011/11/18/gazdag-e_vok/1/

Ez az autó tipikusan hozza azt, hogy nem praktikus, nem olcsó, de mégis
szinte mindenkinek azonnal kialakul egyfajta birtoklási vágya utána. Nagyon
jól eltalálták a formatervet, azt tény. Még ha belülről nem is olyan előnyös
az, hogy mondjuk épp nem nagyon lehet kilátni belőle.

Amolyan tipikus magyaros autó: a külcsín előbbreveló volt a tervezésnél,
mint a belbecs. De hát ha erre van piaci igény, akkor ilyet kell gyártani.
Ez van. :lol:

És szó-mi-szó, az egymással versengő Q-s és X-es német SUV-k mellett
a külső sávban ez szerintem úgy beelőzött, hogy azok azt sem tudják,
hogy mi történt. Ennek az autónak szerinem (is) van karaktere.


Menthetetlenül szerelmes lettem. És jön a powaaa edisön...
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/0 ... voque-bol/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.02.18. 19:14 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Menthetetlenül szerelmes lettem. És jön a powaaa edisön...
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/0 ... voque-bol/

Kifejezetten dekoratív, macsós járgány. Mondom ezt annak ellenére,
hogy újautó-ellenes vagyok. Persze nem dominánsan a forma miatt,
inkább a műszaki tartalom végett, ami itt is problémás lehet, de a
formavilága bejövős.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.02.18. 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Menthetetlenül szerelmes lettem. És jön a powaaa edisön...
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/0 ... voque-bol/

Kifejezetten dekoratív, macsós járgány. Mondom ezt annak ellenére,
hogy újautó-ellenes vagyok. Persze nem dominánsan a forma miatt,
inkább a műszaki tartalom végett, ami itt is problémás lehet, de a
formavilága bejövős.

Ha jól tévedek, 2.0t Ecoboost. :D Mi szállítjuk vaze. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.02.19. 07:44 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Ha jól tévedek, 2.0t Ecoboost. :D Mi szállítjuk vaze. :D

Ezt most nem annyira értem. Az Ecoboost az Ford motor. Ahhoz meg sztem semmi közünk.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.05. 17:31 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Genf, 2014, Ford stand.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/0 ... cs_lo_van/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.06. 11:16 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:

Érdekes. Főleg a négyhengeres turbos Mustang. Majd az elsőkerekes BMW mellé beállítjuk a sarokba... :lol:

De ha ezt nyomják le a torkunkon, nincs más választásunk. Vagy féltve vigyázzuk a régi technikát...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.07. 23:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.12.30. 00:03
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Budapest, Zseliz - SK
Azert eleg szep adatokkal bir...nem mintha kene :lol: Bar az egyik kedvenc amcsi kocsim szinten hengerhianyos, a Buick Regal V6 turbo. Annak idejen forradalmi volt amerikaban :lol:

_________________
- Ford Taunus Knudsen - 1970
- Ford Sierra XR4i - 1982
- Volvo V70 TDI - 1998
- Fiat 125P - 1977
- Honda CB500T - 1977


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2014.03.08. 08:52 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
daytona írta:
Azert eleg szep adatokkal bir...nem mintha kene :lol: Bar az egyik kedvenc amcsi kocsim szinten hengerhianyos, a Buick Regal V6 turbo. Annak idejen forradalmi volt amerikaban :lol:

Azért egy hutyutyuzó sornégyes Mustang nem igazán hozza a rotyogó, bugyborékoló V8-as arculatot... :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség