Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 01:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.12.03. 21:20 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Nem mint ha fogást akarnék keresni, de ennyi erővel értelmetlen gyártani Lambót, Ferrarit, Porsche-t, jah hogy a Koenigsegg-ről ne is beszéljek... Utóbbi 1000 ló körüli értékkel. Ezek szerint egyik sem utcai autó. Hogy van ez akkor? Jah meg a Carrera GT amiben meghalt Paul Walker. Oké, az limitált volt és elmebeteg gép. Ahogy hallottam... SLS AMG, R8, és sorolhatnám. Reventón, LaFerrari. Node egyébként meg sétálj egy laza fél órát Monacoban akárhol. Szinte csak ilyeneket fogsz látni. Mégis csak lehet vele menni városban? Egyébként a GT-R-ből is van pályagép, valamelyik cikkben látható is, nah az tuti nem 1.700 kg.
Szóval igen, sztem a sima GT-R 450-500 lóval utcai, sportkocsi, a Nismo egy kicsit pöckölt utcai. Persze hivatalosan sem lehet versenygép.

Erre mondom azt ,hogy az autógyártók a legnagyobb kurvák. Azt gyártják,
amire a legnagyobb igény van. Mert abból van pénzük. És igazuk van.
Ha egyes férfiak így akarják kifejezni a kivagyiságukat, és ezért kurva sok
pénzt hajlandóak fizetni, akkor Te nem csinálnád azt, amiért fizetnek?

Erre mondom azt, hogy amíg szar van, addig légy is lesz. Lehet vele lassan
is menni, de azt egy 800-as Fiat Uno-val is lehet. És kérdés, hogy ezek a
monaco-i emberek ezekkel a méregdrága autókkal miért nem a pályán
jampecolnak? Mert nem tudnak vezetni. Meg nem is azért vették. Hanem
azért, hogy mások előtt felvághassanak vele - 50-nel krúzolva a főutcán.
Ezek az autók meg semminél nem viselik nehezebben ezt az üzemet. Mert
nem erre lettek kitalálva. Ahogy talán az RX8-ról hallottam, hogy ha egyszer
beindítottad, akkor nem állíthatod le, amíg fel nem melegszik a motor üzemire,
mert károsodik. Na tessék. Ezt is sportfelhasználásra tervezték. Csak a sok
jampec városban jár be vele dolgozni. Oszt meg is öli szépen.

Amúgy ha már pénz, csak egy gondolat. Tudod miért nem kezdtem bele anno
a versenyezgetős gyorsulásba, amikor Szabyk is elkezdte? Mert pénzkérdés,
és én sehol nem voltam. Konkrétan úgy is kinézhetne a verseny, hogy kimegyek,
összejön az összes versenyző és mindenki kidobja, amije van. Ha én odamegyek
egy zsák pénzzel, és a másik versenyző kitesz két zsák pénzt, akkor ő nyer.
Ennyire egyszerű. Régen, amikor még én voltam 17-18, tehát Te valószínűleg
még csak egyszámjegyű korral rendelkeztél, volt gyorsulás a ringen. Ott tényleg
működött még az, hogy mindenki otthon faragta a saját autóját, erősen korlátozott
anyagiak mellett. És a Favoritok versenyeztek a Samarák ellen, a Trabik a kispókok
ellen, meg a Daciák a 2101 ellen. És jó volt, izgalmas volt. Aztán megjelentek a
jampecok a drága nyugati autókkal, Porsche-vel és társaival. És először mindenki
el volt ámulva, hogy látunk olyan autót, csak így már nem volt értelme kiállni a
Samarával, hisz egyértelmű volt, hogy ki lesz a döntőben a győztes. Aki több
zsák pénzzel ment oda... Ennyi.

Szóval visszatérve az eredeti témár,, ezeket az autókat tartom a legértelmetlenebb
kategóriának, versenyautó utcára. Buszt sem vezethet mindenki, csak akinek van
rá jogsija. Meg teherautót. És vonatot. Meg repülőt. Akkor versenyautót miért
vezethet mindenki, akinek van pénze? Aztán meg meghal. Jobb esetben csak ő.
Rosszabb esetben még másokat is megöl vele. Ha versenyautót vesz, akkor menjen
ki vele pályára. Utcára hány lóerő szükséges, ami mindenre elég? 100? Ami e felett
van és kihasználják a 100 ló feletti részét, azt már nem utcai közlekedésre használják.
(Persze normál méretű személyautóról beszélek, nem a 2,5 tonnás SUV-kre)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.06. 10:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Megint jövök az i3-mal... részletesebb infók, rajzok, műszaki megoldások
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862808


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.07. 15:51 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
Megint jövök az i3-mal... részletesebb infók, rajzok, műszaki megoldások
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862808

Az látszik, hogy próbálják a mindennapi használatra egyre inkább alkalmassá,
vagyis a vevők által elfogadhatóvá tenni.

Teljesen jogos az ötlet, hogy egy ECO üzemmóddal ki tudják tolni a range
limit-et. A kérdés igazából az, hogy mennyire van valós szükség 250Nm-re,
ami azonnal ott van. Egy ennyire direkt nyomatékleadással, egy ilyen méretű
autóban, amit a hatótávja miatt szinte biztos, hogy csak városban használnak,
véleményem szerint egy jóval kisebb teljesítményű/nyomatékú motor is képes
lenne megállni a helyét. Vagy itt már megint a marketingesek szája habzik,
hogy egy BMW nem lehet 150 lóerőnél gyengébb? Én úgy vélem, hogy egy
azonnal rendelkezésre 250 Nm-es nyomatékú 170 lóerő messze jóval több,
mint amire szükség van. Cserébe pedig nem kicsi hatótávot lehetne nyerni.
Vagy pedig itt is ugyanúgy mérik a "fogyasztást", mint a belsőégésűeknél.
Tükör behajt, ablaktörlő leszerel, motor totál más programmal fut, stb?
Mert ha a belsőégésű motorok tapasztalataiból indulunk ki, akkor ennek a
130-160km-es hatótávnak még a fele sem igaz. Úgy pedig már nagyon csúnya,
az árához képest legalábbis mindenképpen.

Illetve továbbra is felmerül a kérdés, hogy itt a tél, mivel fűtenek? Nyilván
villannyal. És akkor ez mennyivel veti vissza a hatótávot? Magabiztosan
talán 20km-re lehet ezzel télen naponta bejárni? Vagy még annyira sem...?
Vagy pedig "nem fűtünk, range extending van"? Min. 10MFt-ért ezek azért
továbbra is elég nagy kompromisszumok. Ennyi pénzért az ember nem hiszem
hogy hajnaldó elfogadni, hogy fázik, és azt sem, hogy napi 2x 20km-t mehet,
különben lemerül. Persze a 20km egy feltételezett táv a részemről, de ahogy
az okosfonoknál is mindenkit az idegesyt a legjobban, hogy naponta kell
tölteni, ez itt sem néz ki egyelőre másképp. Ez az irány még nagyon sok
fejlesztést igényel.

És továbbra sem értem, hogy miért akar minden autógyár egyből kettőt
ugrani? Miért nem jó az generátorként beépített állandóüzemű motor, ami
a villanymotor működéséhez termeli az áramot? Jóval jobb az emissziója,
mint a hagyományos autóknak, akkuból is elég kevesebb, és mégis képes
bármikor bárhová eljutni, a lemerülés veszélye, valamint a bosszantó és
hosszú töltési idők nélkül. :roll: Itt legalább mondjuk rendelhető...

Valakik nagyon fentről nagyon nyomatják ezt a villanyautós dolgot és
szerintem ezek itt most sokkal inkább csak olyan fejlesztések, amikkel
arra akarják felhívni a jogszabályalkotók figyelmét, hogy ilyenformán élet-
képtelen megoldást erőltetnek.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.08. 12:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Ha jól tudom, az elektronika és a motor hulladékhőjével szoktak fűteni. A vázon látszik bal hátul egy üres rész, oda megy a range extender, ami egy motorkerékpár motorja generátorüzemre.
A teljesítmény/nyomaték tényleg feleslegesen nagy, de szerintem ez az egyik selling point... ha már egy rakat pénzt kiadtál valamire, legalább gyorsuljon úgy, mint kevés másik jármű...
100 Le-s BMW amúgy most is van... (mondjuk én még mindig maradnék a már hangoztatott irányomnál)

A BMW mostanság eléggé benne van a tabudöntögetésben... (vagy útkeresésben?) 3 hengeres BMW motor:
http://www.youtube.com/watch?v=ke33f4D7o_M#]http://www.youtube.com/watch?v=ke33f4D7o_M#

ja és jön a fronthajtás is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.08. 18:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
Ha jól tudom, az elektronika és a motor hulladékhőjével szoktak fűteni. A vázon látszik bal hátul egy üres rész, oda megy a range extender, ami egy motorkerékpár motorja generátorüzemre.
A teljesítmény/nyomaték tényleg feleslegesen nagy, de szerintem ez az egyik selling point... ha már egy rakat pénzt kiadtál valamire, legalább gyorsuljon úgy, mint kevés másik jármű...
100 Le-s BMW amúgy most is van... (mondjuk én még mindig maradnék a már hangoztatott irányomnál)

A BMW mostanság eléggé benne van a tabudöntögetésben... (vagy útkeresésben?) 3 hengeres BMW motor:
http://www.youtube.com/watch?v=ke33f4D7o_M#]http://www.youtube.com/watch?v=ke33f4D7o_M#

ja és jön a fronthajtás is..

Van, amikor szakítani kell a hagyományokkal. Ahogy a Merci is megcsinálta
az A-osztályt. És ahogy pl. a Chris Bangle féle design is egy új korszakot
hozott a BMW életébe. És mégis szerették az emberek. Nem biztos, hogy
a régiek, de helyettük viszont lettek újak.

A dodzsemeknél (villanyautóknál) az nyilván fontos szempont, hogy ennyi
pénzért azért ne autózza körbe már minden jöttment autó, de úgy vélem,
hogy ez már felesleges erőfitogtatás. Mit már régóta, itt is fontosabb a
külcsín, mint a belbecs. Az, hogy le tudd gyorsulni az autók legtöbbjét,
ahelyett, hogy inkább abba fektetnének sok energiát, hogy növeljék a
hatótávot. A Tesla hogy csinálja, hogy erős is, és messzire is megy...?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.09. 14:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
Geree írta:
A Tesla hogy csinálja, hogy erős is, és messzire is megy...?
nem "és" hanem "vagy", ott az a trükk, hogy akkora az akkupakk, hogy még a leggyerekesebb user is előbb unja el a gyorsulgatást, mint az akksi :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.09. 18:22 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
Geree írta:
A Tesla hogy csinálja, hogy erős is, és messzire is megy...?
nem "és" hanem "vagy", ott az a trükk, hogy akkora az akkupakk, hogy még a leggyerekesebb user is előbb unja el a gyorsulgatást, mint az akksi :)

Az rémlett, hogy az egész padló csak akku. Az a kérdés, hogy ez hogy
éri meg? Úgy hogy máshova van pozícionálva az autó és 25MFt-ba már
belefér ennyi akku is? 10MFt-ba pedig nem? Végülis...
Akkor ezek alapján a villanyautóknak csak a prémiumszegmensben van
létjogosultságuk?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.09. 21:08 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Amíg nem tömeggyártott, mint egy peugeot 206- amiből világszerte eladtak több, mint ötmillió darabot, addig csak prémium árkategória marad. Szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.10. 11:29 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Egy igen meglepő koncepcióval rukkolt elő Mazda. A downsizing és a
"turbo-t a fűnyíróra is" korában kijöttek egy szívómotorral. Két liter
120 lóerő. 30 évvel ezelőtti fajlagos teljesítmény. Mi ebben a perspektíva?
Hááát, úgy látom, nagyon is sok! Mégpedig az, hogy nincs benne feltöltés,
tehát egyszerűbb és pont emiatt jóval megbízhatóbb, tartósabb, és jóval
kevésbé költséges fenntartású lett a motor.

A hatásfok javítása érdekében 1:14-es sűrítés, ami a legmagasabb az utcai
széria autók körében (nem véletlenül mentem el én is a 14-es sűrítésű motor
irányába, sak a karburátoros, etanolos és mechanikus elosztós konstrukció
ezt nem képes kiszolgálni)

210Nm-es nyomatéka van, ami az alsó/közép tartományban 10-15%-kal
magasabb a korábbi motorverzióhoz képest. Ez egyébként úgy lépi át a
szívómotor esetében nehezen átléphető 100Nm/literes fajlagos nyomatékát,
hogy azt nem a magas fordulat által kihasználható dinamikus feltöltés
eredményeképpen érik el, hanem már alsó-közepes tartományban is rendel-
kezésre áll!

A nagyobb sűrítés jobb hatásfokot, és ezáltal ca. 15%-kal kisebb fogyasztást
ígér. És emisszióban is bőven vetélytársa a downsized feltöltött motoroknak.

A nagysűrítésű motor legnagyobb problémáját, a kopogást pedig egy hangolt
leömlővel redukálják a következő elmélet mentén. Az a feltételezés, hogy a
kopogást az égéstérben kialakuló túl magas nyomás és hőmérséklet egyidejű
jelenléte váltja ki. Ebből nem elhanyagolható részt vesz ki a kipufogás után
a hengertérben visszamaradó forró kipufogógáz, ami akár közel 100°C-al is
képes növelni a sűrítési véghőmérsékletet - és thermodinamikai okok miatt
ezzel együtt a nyomást is. Ezért a leömlőt úgy hangolták, hogy a kipufogási
ütem legvégén vákuummal szippantsa ki a kipufogógázokat a hengertérből.

Összességében ezt egy nagyon jó iránynak tartom. A feltöltés sok érdekes
lehetőséget kínál, de nagyon bonyolultan, így egyrészt drága, másrészt pedig
sérülékeny a konstrukció, harmadrészt pedig a tartósság is kérdéses. Itt
jóval egyszerűbb a konstrukció, tehát nem drága és a megbízhatósága is
jóval magasabb, valamint egy feltöltött motor esetében.

És itt most meg kell hasonuljak önmagammal, mert ez a motor hiába modern,
tetszik! Végre azt érzem, hogy valaki fogta és egy értelmes, felhasználó-
barát motort csinált. És aki panaszkodna arra, hogy kevés a 120 lóerő,
pláne egy kétliteres motortól, annak azt mondom, nyugodtan próbálja ki.
Az 1500-as fordulaton majd' 170Nm szerintem sokat elárul a kezességéről
és a jó használhatóságáról. És ez azonnal ott van, nincs turbo-lyuk, meg
egyéb hasonló negatív tünetek. Odalépsz, megy. Pont.

Egy Mazda 3-ast városban, illetve max elővárosiban fognak használni. Oda
pedig ennyi is bőven elegendő, többre nincs szükség...

További infók itt:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html
http://www.mazda.ca/MciWeb/skyactiv.action

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.12.10. 16:25 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
én is ebből látom életképesnek a motorépítési koncepciómat... Ha jól megnézzük, egyik eleme sem világújdonság, de összerakva már jelentős a különbség... (mondjuk a dugattyúban kialakított égéstér tényleg nem szokványos megoldás a benzinmotoroknál, ill azt nem tudom reprodukálni házilag)

Nagy lökettérfogat, 8 szelep, markánsan behatárolt nyomaték"egyenes" (ez a szerkezet tervezésénél az anyagtakarékossághoz is jól jön), csökkenthető a "hasznos" fordulatszám tartomány, így hatékonyabban lehet rezonanciafeltöltést létrehozni...

A következő lépcső szerintem az lesz, hogy valaki újra feltalálja a modern "Fejes féle lemezmotort"... Vagyis csak a hengerek, a váltó felfogó felület és a forgattyúsház lesz acélból és a motor többi része ( pl hűtőköpeny) műanyagból készül... Az lenne az igazi súlycsökkentés, mert nem vagyok hajlandó elhinni, hogy a műszaki műanyagok korában ezt nem lehet gazdaságosan megoldani... ( majd jó lesz nekem diplomamunkának :twisted: )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség