Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.27. 20:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.21. 09:11 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Erre próbál rácáfoln a Tesla... Jelenleg senki nem tud olyat gyártani, amit ők... És a hatótáv sem rossz... És már itt a második modell... A nagyobbik...

Igen, a Tesla valamit másként csinál, de jóval előrébb jár, mint a többi autógyár...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.21. 10:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
A nullából gyártani egyszerűbb, mint a meglévőt "javítani" . :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.22. 07:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
A nullából gyártani egyszerűbb, mint a meglévőt "javítani" . :D

Tény, de ahhoz azért kell a technológia is.

Bár az is tény, hogy Elon Musk sosem sajnálta a pénzt a fejlesztésre... ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.24. 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
Promega írta:
A nullából gyártani egyszerűbb, mint a meglévőt "javítani" . :D

Tény, de ahhoz azért kell a technológia is.

Bár az is tény, hogy Elon Musk sosem sajnálta a pénzt a fejlesztésre... ;)

TC-n most láttam a tesztet... Az egész padló egy kib*/*/-*/ott akksi... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, ami modern
HozzászólásElküldve: 2013.10.25. 06:29 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
Promega írta:
A nullából gyártani egyszerűbb, mint a meglévőt "javítani" . :D

Tény, de ahhoz azért kell a technológia is.

Bár az is tény, hogy Elon Musk sosem sajnálta a pénzt a fejlesztésre... ;)

TC-n most láttam a tesztet... Az egész padló egy kib*/*/-*/ott akksi... :D

Amikor gondolkodnak a tervezők... ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.11.29. 15:32 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Oké, hogy páran ragaszkodtok/ragaszkodunk a régi technikákhoz... De ha egyszer pályázhatna bármelyikünk egy ilyennel, akár az első szériával (450 paci körül), szerintem átértékelődne a dolog egy cseppet. :)
http://totalcar.hu/tesztek/2013/11/29/n ... t-r_nismo/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.11.30. 22:21 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Oké, hogy páran ragaszkodtok/ragaszkodunk a régi technikákhoz... De ha egyszer pályázhatna bármelyikünk egy ilyennel, akár az első szériával (450 paci körül), szerintem átértékelődne a dolog egy cseppet. :)
http://totalcar.hu/tesztek/2013/11/29/n ... t-r_nismo/

Egy modern autóban az a jó, hogy pontosan úgy teszi a dolgát,
ahogy elvárjuk tőle. Csendes, halk, erős, pontos, kiszámítható
és megbízható. És ha nem a tökéletest hozod ki belőle, a sok,
hárombetűs vezérlő azonnal be is avatkozik, ha valamit nem jól
csinálunk. És pont ezek által is válik unalmassá, mert már nem
Te vezetsz, csak a szándékodat mondod meg...

Persze, egy ilyen, pályára tervezett autónál nyilván minden más
egy utcaihoz képest, de a sok technikai részlet, amely a vezetésből
a tökéletes maximumot hozza ki, veszi el egyúttal a vezetőtől
vezetés örömét. Szerintem.

Ilyen autót nyilván még nem vezettem, de egy pár elég erős
modernet már volt lehetőségem. Az erő először lenyűgöző, és
élvezi az ember. Nyilván. Egy br. 55 lóerős szívódízelhez képest
mindenképpen. De még az XR2-es is csak rotakapának hat mellettük.

De felidézve amiket vezettem, egyik sem fogott meg, egyikre
sem mondtam azt, hogy "Na, ez kellene!". Nem úgy pl. egy két-
literes KitCar-ra. Vagy akár KardosMuki Taunusára, vagy Ádám
Caprijára. Ezeknek az öreg autóknak még van karakterük. Amiből
az ember az autóval együtt tudja kihozni a legtöbbet. Nem csak
beülsz és mész, hanem meg kell ismerd a TÁRSAD. És EGYÜTT
alkot(hat) a vezető és az autó egy jó párost. Vagy rosszat. De
nem egy domináns tökéletességet, amiben nem Te képezed a
dominanciát...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.11.30. 23:53 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Oké, hogy páran ragaszkodtok/ragaszkodunk a régi technikákhoz... De ha egyszer pályázhatna bármelyikünk egy ilyennel, akár az első szériával (450 paci körül), szerintem átértékelődne a dolog egy cseppet. :)
http://totalcar.hu/tesztek/2013/11/29/n ... t-r_nismo/

Egy modern autóban az a jó, hogy pontosan úgy teszi a dolgát,
ahogy elvárjuk tőle. Csendes, halk, erős, pontos, kiszámítható
és megbízható. És ha nem a tökéletest hozod ki belőle, a sok,
hárombetűs vezérlő azonnal be is avatkozik, ha valamit nem jól
csinálunk. És pont ezek által is válik unalmassá, mert már nem
Te vezetsz, csak a szándékodat mondod meg...

Ki lehet kapcsolni. ;)
Geree írta:
Persze, egy ilyen, pályára tervezett autónál nyilván minden más
egy utcaihoz képest, de a sok technikai részlet, amely a vezetésből
a tökéletes maximumot hozza ki, veszi el egyúttal a vezetőtől
vezetés örömét. Szerintem.

Ki lehet kapcsolni. ;)
Geree írta:
Ilyen autót nyilván még nem vezettem, de egy pár elég erős
modernet már volt lehetőségem. Az erő először lenyűgöző, és
élvezi az ember. Nyilván. Egy br. 55 lóerős szívódízelhez képest
mindenképpen. De még az XR2-es is csak rotakapának hat mellettük.

De felidézve amiket vezettem, egyik sem fogott meg, egyikre
sem mondtam azt, hogy "Na, ez kellene!". Nem úgy pl. egy két-
literes KitCar-ra. Vagy akár KardosMuki Taunusára, vagy Ádám
Caprijára. Ezeknek az öreg autóknak még van karakterük. Amiből
az ember az autóval együtt tudja kihozni a legtöbbet. Nem csak
beülsz és mész, hanem meg kell ismerd a TÁRSAD. És EGYÜTT
alkot(hat) a vezető és az autó egy jó párost. Vagy rosszat. De
nem egy domináns tökéletességet, amiben nem Te képezed a
dominanciát...


Egyik sportautó gyártó sem akar embert ölni, épp ezért szerintem bizonyos power felett igen is kell valami, ami segíthet, ha már rendelkezésre áll a technológia, és agyaltak rajta nem keveset a mérnök urak. De megkapod azt a lehetőséget is, hogy magad oldj meg bizonyos helyzeteket ha épp kinyomod az ESP-t. És sztem ez így van jól. Aki nem tud vezetni, az ESP-vel is képes lesz meghalni. És hát nem szabad elfelejteni az árcédulát sem. Ciki az első kanyarok egyikében tetőre rakni egy ilyen vasat, ha még nem ismertük ki teljesen. Amcsi kolléga pár éve sikeresen belehajtott egy tóba egy Veyronnal... Ahhoz képest a GT-R kicioccoöccá.
És a nagy kérdés: melyik régebbi, utcai, széria verda fog tudni olyan vezetési élményt és G erőket produkálni, mint a GT-R? Nem elfeledve azt, hogy létezett Hakosuka is...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.12.02. 15:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Ki lehet kapcsolni. ;)
Azt csak hiszed, hogy ha megnyomod a gombot, akkor ki van kapcsolva... ;-)

bogyesz írta:
... Ahhoz képest a GT-R kicioccoöccá.
És a nagy kérdés: melyik régebbi, utcai, széria verda fog tudni olyan vezetési élményt és G erőket produkálni, mint a GT-R? Nem elfeledve azt, hogy létezett Hakosuka is...

Mármint úgy érted, hogy a Nissan GT-R egy utcai autó...? Ezt ugye Te
sem gondoltad komolyan :lol:

Kap rendszámot, lehet vele menni utcán. De hogy nem utcára tervezték,
az gondolom kristálytiszta. Merthogy utcán lehetetlen és finoman szólva
is felelőtlen dolog megpróbálni feszegetni az autó határait. Ha pedig
pályára akarok menni élvezni az adrenalint, akkor az a kérdés, hogy ennyi
pénzből lehet-e közel ugyanilyen feelinget csinálni?

Amúgy vallom, hogy minden fiatal addig van megőrülve a teljesítmény-
hajhászásért, amíg nem taposhatta ki igazán egy erős autó tűzfalát. Meg
annak a következményi el nem gondolkodtatták. Én is akkor gondolkodtam
el igazán, amikor egy német autópályán, éjszakai sötétben békés 250-es
tiltáson krúzoltam, amikor féktávon belül egy (szándékosan jelzők nélkül)
török kamionos index nélkül kijött a belsőbe. Akkor aztán két lábbal, és
mindennel nyomtam a féket, amit a közelben találtam. És akkor gondol-
kodtam el, hogy vajon milyen érzés lehet 160-as sebességkülönbséggel
telibevágni egy kamiont. És az csak 250 lóerő volt...

Jó dolog az erős autó, de utcán életveszély kipróbálni a lehetőségeit,
akár csak részben is. Arról nem is beszélve, hogy kurvagyorsan eszi a
méregdrága gumikat, sokat eszik, drága a biztosítás, és nagyon nagy
rizikó minden egyes sportos megnyilvánulás. Külön kell választani a
funkciókat. Utcára utcai autó, pályára versenyautó. Ezen autók, mint
ez is, meg a hozzá hasonlóak egy olyan kompromisszumot próbálnak
kötni, amelynek nagyon korlátozott értelme van.

Tehát hogy a kérdésedre hivatkozzak, kapnál egy ilyen autót. Mit csinálnál
vele? Kimész vele szombat este gyorsulni a városba? Ha valóban le mered
taposni, rövid időn belül meghalsz. Kimész városon kívülre, vagy autópályára?
Vagy frontálisba fogsz meghalni, vagy egy elég kijövő másik autós miatt
rántod majd el a kormányt... Vagy naponta jársz be vele dolgozni és állsz
a dugóban a Hungárián?
Egyedül a zárt pályára az, ahol meg lehet próbálni egy ilyen autó tudását
feszegetni. Oda viszont már versenyautó is beteheti a lábát, amitől pedig
nem lenne meglepő, hogy véletlenül jobban teljesít. Nem ezt az autót
szólom le, mert igazi mérnöki remekmű. Csak a felhasználása valahogy igen
szűk szegmensre korlátozódik. Utcára értelmetlen, versenyautónak meg
szerintem kevés. És ezzel még csak utazni sem lehet családilag, mint a
kispöcsű apukák kedvenceként népszerű RS6-tal, és hasonló barátaival.
Azok pedig erőből próbálják tompítani az egyéb gyengeségeiket, és amúgy
a GT-R is 1700kg. Miről beszélünk? Egy valamirevaló versenyautó szerintem
a 2/3-ánál nincs több. Tehát pont ennyivel kevesebb erő is elég ugyanahhoz
a dinamizmushoz. Hosszasan filozofálgathatunk még, de én továbbra is azt
vallom erről, hogy ez is olyan mint a zsiráf: szép, szép, de otthonra nem kéne.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beszélgető sarok
HozzászólásElküldve: 2013.12.03. 16:57 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Ki lehet kapcsolni. ;)
Azt csak hiszed, hogy ha megnyomod a gombot, akkor ki van kapcsolva... ;-)

bogyesz írta:
... Ahhoz képest a GT-R kicioccoöccá.
És a nagy kérdés: melyik régebbi, utcai, széria verda fog tudni olyan vezetési élményt és G erőket produkálni, mint a GT-R? Nem elfeledve azt, hogy létezett Hakosuka is...

Mármint úgy érted, hogy a Nissan GT-R egy utcai autó...? Ezt ugye Te
sem gondoltad komolyan :lol:

Kap rendszámot, lehet vele menni utcán. De hogy nem utcára tervezték,
az gondolom kristálytiszta. Merthogy utcán lehetetlen és finoman szólva
is felelőtlen dolog megpróbálni feszegetni az autó határait. Ha pedig
pályára akarok menni élvezni az adrenalint, akkor az a kérdés, hogy ennyi
pénzből lehet-e közel ugyanilyen feelinget csinálni?

Amúgy vallom, hogy minden fiatal addig van megőrülve a teljesítmény-
hajhászásért, amíg nem taposhatta ki igazán egy erős autó tűzfalát. Meg
annak a következményi el nem gondolkodtatták. Én is akkor gondolkodtam
el igazán, amikor egy német autópályán, éjszakai sötétben békés 250-es
tiltáson krúzoltam, amikor féktávon belül egy (szándékosan jelzők nélkül)
török kamionos index nélkül kijött a belsőbe. Akkor aztán két lábbal, és
mindennel nyomtam a féket, amit a közelben találtam. És akkor gondol-
kodtam el, hogy vajon milyen érzés lehet 160-as sebességkülönbséggel
telibevágni egy kamiont. És az csak 250 lóerő volt...

Jó dolog az erős autó, de utcán életveszély kipróbálni a lehetőségeit,
akár csak részben is. Arról nem is beszélve, hogy kurvagyorsan eszi a
méregdrága gumikat, sokat eszik, drága a biztosítás, és nagyon nagy
rizikó minden egyes sportos megnyilvánulás. Külön kell választani a
funkciókat. Utcára utcai autó, pályára versenyautó. Ezen autók, mint
ez is, meg a hozzá hasonlóak egy olyan kompromisszumot próbálnak
kötni, amelynek nagyon korlátozott értelme van.

Tehát hogy a kérdésedre hivatkozzak, kapnál egy ilyen autót. Mit csinálnál
vele? Kimész vele szombat este gyorsulni a városba? Ha valóban le mered
taposni, rövid időn belül meghalsz. Kimész városon kívülre, vagy autópályára?
Vagy frontálisba fogsz meghalni, vagy egy elég kijövő másik autós miatt
rántod majd el a kormányt... Vagy naponta jársz be vele dolgozni és állsz
a dugóban a Hungárián?
Egyedül a zárt pályára az, ahol meg lehet próbálni egy ilyen autó tudását
feszegetni. Oda viszont már versenyautó is beteheti a lábát, amitől pedig
nem lenne meglepő, hogy véletlenül jobban teljesít. Nem ezt az autót
szólom le, mert igazi mérnöki remekmű. Csak a felhasználása valahogy igen
szűk szegmensre korlátozódik. Utcára értelmetlen, versenyautónak meg
szerintem kevés. És ezzel még csak utazni sem lehet családilag, mint a
kispöcsű apukák kedvenceként népszerű RS6-tal, és hasonló barátaival.
Azok pedig erőből próbálják tompítani az egyéb gyengeségeiket, és amúgy
a GT-R is 1700kg. Miről beszélünk? Egy valamirevaló versenyautó szerintem
a 2/3-ánál nincs több. Tehát pont ennyivel kevesebb erő is elég ugyanahhoz
a dinamizmushoz. Hosszasan filozofálgathatunk még, de én továbbra is azt
vallom erről, hogy ez is olyan mint a zsiráf: szép, szép, de otthonra nem kéne.

Nem mint ha fogást akarnék keresni, de ennyi erővel értelmetlen gyártani Lambót, Ferrarit, Porsche-t, jah hogy a Koenigsegg-ről ne is beszéljek... Utóbbi 1000 ló körüli értékkel. Ezek szerint egyik sem utcai autó. Hogy van ez akkor? Jah meg a Carrera GT amiben meghalt Paul Walker. Oké, az limitált volt és elmebeteg gép. Ahogy hallottam... SLS AMG, R8, és sorolhatnám. Reventón, LaFerrari. Node egyébként meg sétálj egy laza fél órát Monacoban akárhol. Szinte csak ilyeneket fogsz látni. Mégis csak lehet vele menni városban? Egyébként a GT-R-ből is van pályagép, valamelyik cikkben látható is, nah az tuti nem 1.700 kg.
Szóval igen, sztem a sima GT-R 450-500 lóval utcai, sportkocsi, a Nismo egy kicsit pöckölt utcai. Persze hivatalosan sem lehet versenygép.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 74 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség