Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.17. 21:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 138 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.20. 08:32 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:

Örülök, hogy az elvakult, saját orruknál (=márkájuknál) tovább általában nem
látó VW-s körök nyitnak, és a márkakonkurálás helyett az egymás melletti
békés elfogadást, s talán még elismerést is próbálják elterjeszteni. :)

Respect.

Örülnék, ha a tipikus magyaros hozzáállás helyett végre egy békés, baráti
hangulat alakulnak ki az egyes márkák tulajai és hívői között, nem pedig egy
állandó kakaskodás, mutogatás, lenézés, stb.
Figyelembe véve, hogy a Fordon belül mág az altípusok tulajai között is állandó
a rivalizálás, épp itt az ideje egy civilizált szemlélet kialakításának. Szerintem.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.20. 11:13 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Ez a Ford olyan mint ami a talin volt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.21. 15:40 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.06. 16:00
Hozzászólások: 66
apajevics írta:
Ez a Ford olyan mint ami a talin volt?


Ha Burgerre gondolsz, ez konkrétan az egyik ami ott volt ;-)
Ő állt középen a parkolóban a két sor között.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.24. 23:13 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
A 2.5 vajon a lökettérfogatra utalhat? Minden esetre softporn. Az ára viszont már hardcore.
http://m.ebay.co.uk/itm/231399495972?cmd=VIDESC


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.25. 08:43 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
A 2.5 vajon a lökettérfogatra utalhat? Minden esetre softporn. Az ára viszont már hardcore.
http://m.ebay.co.uk/itm/231399495972?cmd=VIDESC

Gyönyörű. 8-)

Viszont abból kiindulva, hogy ehhez a lökettérfogathoz új főtengelyt és új blokkot(!)
is öntettek, valamint a dugó is egyedi gyártás, lévén ilyen méretű YB furat nem létezik,
nem lepődöm meg a 8MFt körüli önköltségi áron... :lol:

Persze az angoloknál simán reálisnak tartom, hogy bizonyos helyeken polcról tudnak
adni ilyen blokkot is. Nem normálisak. Nem véletlenül zárta őket isten egy szigetre.
Avagy úgy is mondhatom - hogy kedves kollégámat idézzem - túl rég volt már háború.
Amikor csak egy motorra ennyi pénzt költenek el kvázi értelmetlenül. És bár gyönyörű
mérnöki munka minden részletében, de ezt a nyomatékot és teljesítményt jóval
olcsóbban ki lehetett volna hozni, pl. egy soft feltöltéssel. Nagy sűrítés, kis turbo,
soft feltöltés és a gyári lökettérfogatból kényelmesen hozható lett volna ez az érték.
És nem is túl nagy ráfordítással még a turbolyuk is teljesen eltüntethető lett volna.

Ezt most egy kicsit olyannak érzem, mintha szénné tuningolnánk egy 1.1 OHV-t, és
amikor sokszáezer Ft-ból megvan a 100 lóerő, akkor rájövünk, hogy 40-ért vehettünk
volna bele valami nagyobb lökettérfogatút (CVH, Zetec), ami kényelmesen tudja a
kívánt értéket.

Félreértés ne essék, magát a mérnöki, szakmai munkát nagyon nagyra becsülöm,
csak a célt nem látom teljesen tisztán, miért volt jobb így elérni a kívánt eredményt... :roll:

Azt meg már csak spontán nem értem, mit keres rajta egy gyújtás elosztó...? :shock:
Még ha le is hegesztette a röpsúlyokat és program szerinti a gyújtásgörbe, akkor
sem értem, hogy miért nem volt egyszerűbb feltenni egy triggerkereket, és onnantól
levan a gond az egész rendszerről. Az sokkal pontosabb, kisebb a vesztesége, stb.,
mint az elosztós rendszernek. A segédtengelyről az olajpumpára való áthajtásnál
pedig nincs szükség az elosztóra, lévén szárazkarteres a motor. No mindegy, nem
én raktam össze a motort, biztosan volt valami oka, hogy ez lett a legjobb megoldás...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.26. 11:51 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Nyugodtság van, van még ott, ahonnan a fenti is jött. :) Bár ez nem eladó. Ha Geree bá lenne oly kedves feloldani az fb-béli tiltásomat, meginvitálnám egy hasonló elnevezésű csoportba, mint ahogy ezt a topikot hívják. Többnyire brit tagok vannak benne, szebbnél szebb régi Fordokkal. Mondjuk a 2-es fityóban a V8 Rover motornál kezdtem lezsibbadni. :)


Csatolmányok:
10476339_744269958960527_3091487902955581470_o.jpg
10476339_744269958960527_3091487902955581470_o.jpg [ 67.01 KiB | Megtekintve 2842 alkalommal. ]
10733733_744269862293870_6828315786546407555_o.jpg
10733733_744269862293870_6828315786546407555_o.jpg [ 72.17 KiB | Megtekintve 2842 alkalommal. ]
10338511_744269708960552_896047378954329422_o.jpg
10338511_744269708960552_896047378954329422_o.jpg [ 68.44 KiB | Megtekintve 2842 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.28. 22:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.09.24. 13:24
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Geree írta:
bogyesz írta:

Örülök, hogy az elvakult, saját orruknál (=márkájuknál) tovább általában nem
látó VW-s körök nyitnak, és a márkakonkurálás helyett az egymás melletti
békés elfogadást, s talán még elismerést is próbálják elterjeszteni. :)

Respect.

Örülnék, ha a tipikus magyaros hozzáállás helyett végre egy békés, baráti
hangulat alakulnak ki az egyes márkák tulajai és hívői között, nem pedig egy
állandó kakaskodás, mutogatás, lenézés, stb.
Figyelembe véve, hogy a Fordon belül mág az altípusok tulajai között is állandó
a rivalizálás, épp itt az ideje egy civilizált szemlélet kialakításának. Szerintem.


Teljesen egyet értek veled. Vannak márkák/típusok amiket saját magam favorizálok, de emellett teljes mértékben el tudom ismerni más autók erényeit.
Amúgy sem a márka, típus a lényeg, hanem, hogy jó legyen vezetni!
És ezt én csak régebbi autókban érzem általában, pedig szerencsére elég sok autót van alkalmam kipróbálni/használni újat és régit egyaránt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.11.29. 10:23 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Billx írta:
Teljesen egyet értek veled. Vannak márkák/típusok amiket saját magam favorizálok, de emellett teljes mértékben el tudom ismerni más autók erényeit.
Amúgy sem a márka, típus a lényeg, hanem, hogy jó legyen vezetni!
És ezt én csak régebbi autókban érzem általában, pedig szerencsére elég sok autót van alkalmam kipróbálni/használni újat és régit egyaránt.

Én is ezt vallom, teljesen szépen meg tud férni egymás mellett több márka
rajongótábora is. Én köztudottan Ford-os vagyok, de ha valaki az ismerettségi
körömben Diesel-t akar venni, akkor előszeretettel javaslom a VW korábbi
1.9-es motorjait. Kiforrott, bevált, letisztult megbízható technika, ezt el
kell ismerni. És nyilván minden más márkának is van ugyanígy előnye, amit
pedig a többi márka rajongónak kellene elfogadni. Aki viszont nem tudja el-
fogadni, az csak a saját szűklátókörűségéről tesz tanúbizonyságot...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2014.12.21. 21:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Nem szeretem a francia autókat, de ami ritkaság, az előtt azért mindenképpen
elismerésemet teszem. Az alábbi 505-ös Pug-ból vajon mennyi futhat még
egyáltalán itthon? És ilyen állapotban...? :)
Csatolmány:
505.jpg
505.jpg [ 131.46 KiB | Megtekintve 2720 alkalommal. ]

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: '70-es, '80-as évek - Old School szekció
HozzászólásElküldve: 2015.08.06. 08:04 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Nemrég estem át egy Rover SD1-es életmentő műtétjén, és az autót szerelgetve
komolyan felkeltette az érdeklődésemet. Ki mit tud róla, pozitív, negatív, bármi...?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 138 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség