Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.10.15. 08:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.03. 12:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 577
Évek óta rugdostunk 2db-ot a pult alatt ,mert semmire sem volt jó (ezek kanti fékesek) csak alkatrésznek lett félre dobva, hétfőn bemegyek megkérdezem hátha nem dobták ki őket. Ezek azok a dolgok amik valakinek érték ,másnak kuka. A vékony becsúszók miatt nagyon nagy terhelést kapnak fékezéskor ,de egy műremek belülről, hajszál vékony állító rúd, nyílt olajfürdő és trsi. A RS-nál a szimmering a legnagyobb baj (egyébként is) mert axiális igénybevételt kap ,nem sugár irányút plusz a nyomás!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.03. 16:15 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
Évek óta rugdostunk 2db-ot a pult alatt


Mennyit kérsz érte?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.03. 19:06 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 577
Várjátok meg a hétfőt, hogy ott van-e még? Ez egy ismerősöm kerékpár üzlete és minden évben selejteznek (viszik a méhbe). Ugyan ez a helyzet az stx rc fékváltókarral. Rengeteg minden volt ,de olyan ez mint egy k-jetronic tápszivattyú ,neked aranyat ér a VW szervizben meg kikukázzák mert 10 évnél idősebb autóhoz hozzá sem nyúlnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.03. 20:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Évek óta rugdostunk 2db-ot a pult alatt ,mert semmire sem volt jó (ezek kanti fékesek) csak alkatrésznek lett félre dobva, hétfőn bemegyek megkérdezem hátha nem dobták ki őket. Ezek azok a dolgok amik valakinek érték ,másnak kuka. A vékony becsúszók miatt nagyon nagy terhelést kapnak fékezéskor ,de egy műremek belülről, hajszál vékony állító rúd, nyílt olajfürdő és trsi. A RS-nál a szimmering a legnagyobb baj (egyébként is) mert axiális igénybevételt kap ,nem sugár irányút plusz a nyomás!

Sokan fikázzák a Mag21-et, mert kicsi a rugóút, kicsi a becsúszószár,
ezért rugalmas, stb. De tegyük hozzá, hogy '93-ról beszélünk, amikor
a másik konkurens, a Manitou még gumibakozott, csillapítás nélkül. A
Marzocchi is csak később hozta ki a saját csillapításos villáját, de az
az emlékeim szerint nem levegős, hanem rugós volt. És azért a Mag21
súlya is megemlítendő, ami még ma is kuriózum. Pláne, ha az SL Ti-t
vesszük.

Tény, hogy a mai telók merevebbek, nincs gond a canti fék miatt sem,
de ezek mind innen indultak. És anno az ilyen, szűk 50mm-es rugóútú
telókkal DH versenyen indultak. Hozzáteszem, én is 4 évet versenyeztem
végig CC-ben merev villával. És bocsánat, ha bárkit megsértek, de ma
már minden jött-ment 150mm-es rugóútú, össztelós bringával jár a boltba
is. Én nem érzem szükségét ekkora rugóútnak. Ezt is csak a marketing
"áldásos" hatásának tartom. Minden évben nagyobb kell. Az pedig, hogy
valóban van-e rá szükség, az egy másik tészta...

További, számomra meglepő és kevéssé szimpatikus technikai részlet az
új telóknál, hogy simán fel kell fújni őket 20 bar fölé is. A Mag21 még el-
volt 3-4 bar-ral is. Persze, a hidraulikáknál akár 1000 bar-os nyomást
is tudnak axiálisan tömíteni, de oda szoros tömítés kell. Az pedig pont
a finom mozgást gátolja. De tény, hogy nem próbáltam modern telókat,
biztosan nagyon jók, de én valahogy itt is többre becsülöm a jó kis régi
technikákat... :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.03. 23:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
Várjátok meg a hétfőt

Azért minden esetre köszi azt is, hogy egyáltalán megnézed!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.04. 10:38 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 577
Hosszú történet lenne ,de a teloknál ma is van kis nyomású, egykamrás és kétkamrás. Én személy szerint a rúgós villát részesítem előnyben max levegő ráfújással. A rúgó ha hangyát gázolsz azt is ki mozogja a levegő meg progresszívvá teszi és ott a Marzó sebesség érzékeny szelepe ami csodákra képes. De vissza a múltba ez tényleg egy nagyon pontosan kidolgozott műszaki remek. A versenyzők technikai tudása is változott és külön kerültek a szakágak ,XC (krossz kantri magyarul :D ) 4X, free ride, downhill, teljesen más geometriájú vázak áttételek rúgó utak .
Az agyváltóról annyit ,hogy egy rohloff agyváltónál valós fokozatok kapcsolhatók állat stílusban is míg a montinál a 3x10-ből csak max 15 használható ,ha nem akarod széttépni a láncot. A 2-300000 Ft-os ár durvának tűnhet ,de nézzünk meg egy csúcs országúti Campa szettet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.04. 17:31 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Hosszú történet lenne ,de a teloknál ma is van kis nyomású, egykamrás és kétkamrás. Én személy szerint a rúgós villát részesítem előnyben max levegő ráfújással. A rúgó ha hangyát gázolsz azt is ki mozogja a levegő meg progresszívvá teszi és ott a Marzó sebesség érzékeny szelepe ami csodákra képes. De vissza a múltba ez tényleg egy nagyon pontosan kidolgozott műszaki remek. A versenyzők technikai tudása is változott és külön kerültek a szakágak ,XC (krossz kantri magyarul :D ) 4X, free ride, downhill, teljesen más geometriájú vázak áttételek rúgó utak .
Az agyváltóról annyit ,hogy egy rohloff agyváltónál valós fokozatok kapcsolhatók állat stílusban is míg a montinál a 3x10-ből csak max 15 használható ,ha nem akarod széttépni a láncot. A 2-300000 Ft-os ár durvának tűnhet ,de nézzünk meg egy csúcs országúti Campa szettet.

Én valamikor '96-97-ben estem ki a bringás körforgásból, és akkortájt még
nagy gazdagságnak a jele volt, ha valakinek telós bringája volt. Így a telók
lelkivilágába nem ástam bele magam, de azt tudom, hogy én azért tartottam
meg a merev villám, mert a RS elérhetetlen volt, a Marzocchi is akkortájt
kezdett bejönni, szintén nem olcsón, a gumibakos Paoli és társai pedig
egyenesen szörnyűek voltak. Lötyögtek a becsúszószárak, és a karakte-
risztikája sem volt túl kifinomult. Amúgy pont a lötyögős becsúszószár
miatt ficamítottam ki a vállam, mert egy nem túlzottan kiálló gyökérben
megült az eleje és meg átestem a bringán, de a klipsz nem engedte el a
lábam, így a kézfejemre érkezvén a terheléstől rögtön porcleválásom is
lett a kificamodással karöltve. Ez amúgy nem az én bringám volt, egy
valami szponzori kacat. Talán Olimpia... :|

Azt amúgy én is tudom, hogy egy valamirevaló Campa cucc simán fél misi.
De ez a 2x10-es koncepció a 29"-os kerekekkel elég érdekes koncepció,
tetszik. Főképp, hogy nyújtottabb a váz, számomra ránézésre is kényel-
mesebb...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.05. 10:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 577
A helyzet az ,hogy Ők is eszméltek és nem került csak az egyik a szemétbe. A másik fenn van az üzletben (állítólag). Megadom a bolt tel számát és a többi a Te feladatod :D Amire figyelj ,nem éheznek ezért képesek egy jó léti társadalomra jellemző árképzést érvényesíteni (de lehet szerencsés szitu is) Hivatkozhatsz rám Frenkytől kaptad a számot, de itt kiléptem.0612236219 Big Bike.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.05.17. 18:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Nem teljesen bringa, de kétkerekű...

A cégnél az egyik srác összeszervezett egy csapatot, és így a megfelelő
létszámmal kialkudott egy jó árat egy motoros vezetéstechnikai tréningre.

Ez ma volt. Tegnap este összeraktam a mocit, és idén először ültem fel rá:
elmentem megtankolni az 1km-re lévő kúthoz. Ma reggel gyí Budaörsre a
virágpiac területére. Ott technikázás, majd haza. Összesen 86km-t mentem,
amiből az oda-vissza kb. 35km. Így igazából az jött ki, hogy ott nagyjából
50km-t motoroztunk egy bő 100m hosszú bólyás pályán... :shock:

Készen vagyok, mint a házi feladat. Mára már csak a felborulás marad... :oops:
Szerencsére itthon, és a pihe-puha ágyikóba, s nem pedig ott, a motorral
az aszfaltra... :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bringa-topik
HozzászólásElküldve: 2014.11.25. 15:49 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
A villanymotor-fejlesztésekért felelős kollégám egy privát felkérésben részt
vett az alábbi vellanybicikli fejlesztésében, természetesen villanymotor-oldalról:

Kép

További infók itt: http://www.m55-bike.com/

Sok érdekességet mesélt mind a bringáról, mind pedig a fejlesztésről,
de kíváncsi vagyok, hogy összességében, tehát külön műszakilag,
esztétikailag, funkcionálisan, ergonómiailag és persze az ár fényében
mit gondoltok a jószágról...? :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség