Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.10.15. 07:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.18. 21:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.07.27. 01:05
Hozzászólások: 136
Egy haveromnak szoktam centrírozgatni kerekeket, hát igazából ennyi amit csinálok velük :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.18. 22:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
petiww írta:
Egy haveromnak szoktam centrírozgatni kerekeket, hát igazából ennyi amit csinálok velük :lol: :lol:

Nekem egy 7 sebességes -szélességű- vázba beillesztett 8 sebességes hátsó kerekem van, de nem hátsó villa szétfeszítéssel, hanem hátsó agy szélesség csökkentéssel* és ennek megfelelő kerék "félrefűzéssel". Fűzéskor és centírozáskor minden tocsog az olajban; máshogy nem megy a buli....

*ipari csapágyas agy, a lánckerékkel átellenes oldalról lett leszedve a -csapágy és villa közötti- távtartó alu blokkból (illetve új lett gyártva hozzá).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 01:26 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.07.27. 01:05
Hozzászólások: 136
becseit írta:
Nekem egy 7 sebességes -szélességű- vázba beillesztett 8 sebességes hátsó kerekem van, de nem hátsó villa szétfeszítéssel, hanem hátsó agy szélesség csökkentéssel* és ennek megfelelő kerék "félrefűzéssel". Fűzéskor és centírozáskor minden tocsog az olajban; máshogy nem megy a buli....

*ipari csapágyas agy, a lánckerékkel átellenes oldalról lett leszedve a -csapágy és villa közötti- távtartó alu blokkból (illetve új lett gyártva hozzá).


Igazából teljesen korrekt megoldás ez is, ha utána középre van lőve a felni a két felfekvő felülethez a tengelyen. Csak mondjuk ezt már tárcsafékesnél nem lehet megcsinálni.

Nekem amúgy így néz ki az állványom amin szoktam centrírozni, de mivel nem lett teljesen derékszögű-párhuzamos a dolog, ezért mindig mindig azzal kezdem hogy a szelepnél lemérem egyik oldalról a távolságot, átfordítom a kereket és ugyanott megmérem, majd a kettő átlagát veszem. Erre az értékre kell beállítani a jobboldali szártól :D
Hegesztések pedig azért ilyen takony formájúak, mert egyike volt azon dolgoknak amiket először hegesztettem. De most már kezdek belejönni. :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 08:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
petiww írta:
Egy haveromnak szoktam centrírozgatni kerekeket, hát igazából ennyi amit csinálok velük :lol: :lol:

Jó érzéked van a centírozáshoz... :lol:

Amúgy ha már bringakerék, a csavartküllős fűzés megvan? Valami ilyesmi:
Kép

Én még anno, valamikor '94 körül fűztem magamnak először ilyen kereket,
a képhez képest annyi különbséggel, hogy minden küllő az eredeti helyére
megy, csak a legnagyobb átmérőn lévő keresznél tesz egy csavart a vele
kereszteződő másik küllőn. A design-on túl nagyon meglepett, hogy mennyivel
erősebb így a kerék. Konkrétan, egy centírozás után ha leteszem a földre,
a 85kg-ommal ráállhatok a felni két oldalára, hogy a kerék egyedül a tengely-
csonkon fekszik fel a talajra és semmi utáncentírozásra nincs szükség.
Avagy egy életből vett példám. Egyszer egy békés 40 körüli tempónál kiugrott
elém egy gyalogos, a kormányszarvval kaptam el, és keresztbeállt a kormány.
Én meg a keresztbeállt első kerék által az űrsiklók kilövését megszégyenítő
módon kezdtem földkörüli pályára állni. Emlékeim szerint kb. szűk 10m-rel
távolabb szedtem össze magam. És az ekkor már csavart küllőzéssel fűzött
első kerekem a finomra illesztett V-fékek között ugyan már nem forgott el,
de kiakasztva a féket a kerék még gond nélkül elforgott a villában. Miközben
kb. 90kg 40km/h-s sebességgel, keresztbe fordítva terhelte...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 11:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Ha nem tárcsafékes a bringa, akkor első kerékre mehet keresztezés nélküli, "egyenes fűzésű" küllőzés is. Azon kívül, hogy sugár irányban atom stabil, -szerintem- jól is néz ki a két kerék eltérő küllőzése.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára becseit 2014.03.19. 11:10-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 11:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
petiww írta:
Igazából teljesen korrekt megoldás ez is, ha utána középre van lőve a felni a két felfekvő felülethez a tengelyen. Csak mondjuk ezt már tárcsafékesnél nem lehet megcsinálni.


Azért kell vért izzadni vele, hogy középen legyen; a fogaskoszorú oldali küllősor gyakorlatilag merőlegesen áll a tengelyre...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára becseit 2014.03.19. 11:09-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 11:07 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
Én még anno, valamikor '94 körül fűztem magamnak először ilyen kereket,

Ha te ezt minőségi, húzott küllőkkel így befűzted, akkor minden elismerésem a tiéd! :shock:

Van valami táblázat, hogy milyen hosszú küllők kellenek hozzá, vagy menetet vágtál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 14:34 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Geree írta:
Én még anno, valamikor '94 körül fűztem magamnak először ilyen kereket,

Ha te ezt minőségi, húzott küllőkkel így befűzted, akkor minden elismerésem a tiéd! :shock:

Van valami táblázat, hogy milyen hosszú küllők kellenek hozzá, vagy menetet vágtál?

Mivel versenyeztem, kénytelen voltam mindenből egy elég magas szintű
cuccot venni, így a küllők sem maradtak ki, 2.0mm-es DT küllőket használtam.
A változó keresztmetszetű, illetve a vékonyabbak bizonytalanok voltak.

Háromkereszttel fűzve lehetett igazán jól megcsinálni, mivel a négykeresteshez
már nem volt beszerezhető elég hosszú küllő. Egy normál, háromkeresztes
fűzésnél 2mm-rel kellett hosszabb küllő, az meg nem volt gond, ha duplafalú
felnit veett az ember, mert úgy eleve rövidebb küllő kellett, tehát volt még
egy kicsivel hosszabb. No meg a négykeresztesnél már a hosszabb küllő is
súlyt jelentett, érdemi szilárdságnövekedés nélkül, tehát az azért nem játszott.

Este előbányászom és lefényképelem a kis GT-t, amivel versenyeztem... 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 19:36 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Hűséges versenytársam:
Csatolmány:
gt_1.jpg
gt_1.jpg [ 226.89 KiB | Megtekintve 4562 alkalommal. ]
'96-ig versenyeztem, akkor tettük le a lantot...

És a csavarfűzésű kerekem:
Csatolmány:
gt_2.jpg
gt_2.jpg [ 241.5 KiB | Megtekintve 4562 alkalommal. ]
Itt mivel a racsnioldal jobban feszített, így csak a jobboldal kapott
csavart küllőzést, de elől, ahol szimmetrikus a küllőterhelés, ott mind
a két oldal ilyen. Nekem nagyon bevált. És még a versenyzés alatt
sem emlékszem, hogy nagyon kellett volna centírozgassak...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Társalgó
HozzászólásElküldve: 2014.03.19. 20:54 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.07.27. 01:05
Hozzászólások: 136
Hát őszintén szólva még nem láttam ilyen megoldást, csak olyat hogy összeforrasztották a legnagyobb sugáron lévő keresztet, és így ott nem tudott mozgolódni. Mindig tanul valamit az ember. :lol:

Érdekes amúgy hogy mik derülnek ki itt, csak egy random témafeldobás után. :)
Én is biciklizgetek, de nem versenyszinten, arra valahogy nem vágyom. Jó időben reggeli 10+ esetén alap a bicikli a suliba (10km), csak azt nem szeretem benne hogy forgalmas utak mellett kell menjek, mert másmerre nem lehet, így kapom az orromba a sok modern csoda kipufogófüstjét. :| (eddig a cr dízel viszi az aranyat)
Mostanában ez a kedvenc gépem, könnyű, üthető-vágható, és megy mint a zállat 8-) (nem, nem fixi, azt nem szeretem :D )

Tavaly nyáron egyik régi osztálytársammal csináltunk egy éjszakai Balaton-kerülést, este 6-tól reggel 6-ig. Na az elég keményre sikeredett. :D
Az északi part változatossága után a kihalt déli parton nyílegyenes főúton kicsit már unalmas volt a téma, meg kezdtünk is fázni. Plusz még ügye olyan hajnali 2-3 óra körül telítődött a levegő vízzel, és hiába haladtunk, olyan csurom vizesek lettünk mint a csuda, meg még levegőt is nehezebben tudtunk venni. De a 76-os útra rákanyarodva már kezdett javulni a helyzet, és már világosodott is egy picit. Reggel megcsodáltuk a gyönyörű napfelkeltét, bár a szúnyogok nemigen hagyták. :mrgreen:
Jó kis teljesítménytúra volt, úgy a táv kétharmada után ténylegesen éreztem hogy mi az a szélárnyék, még 15-20-as tempó mellett is inkább az osztálytársam mögött mentem szorosan, mert éreztem hogy ha nem akkor nem tudom végigcsinálni. Neki mondjuk 28-as alu trekkingje van, azzal picit gyorsabban lehet haladni, meg a kondíciója is jobb, de hát ez van. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség