Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.10.15. 06:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Peugeot 305 GTX
HozzászólásElküldve: 2016.05.03. 15:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016.05.03. 15:15
Hozzászólások: 1
Üdvözlök mindenkit a fórumon.
Mivel szeretem a régebbi-ritkább autókat ezért nemrég sikerült hozzájutnom a címben említett autóhoz. Az autó 1.9-es karburátoros és csak 76e km van benne.Nagyon jól megy kényelmes fürge autó. Egy idős bácsié volt aki meghalt a fiát meg nem érdekelte így hát eladta. Magyarországon csak 2 ilyen autó van. Minden szépen indult még nem kezdtek gondok lenni a karbival. Késöbb fórumokon olvastam, hogy ezeknek az autóknak a karbi a gyenge pontjuk. Elkopnak benne kisebb tengelyek, perselyek amitől összeomlik az egész rendszer működése. Nem igazán értek a karbikhoz ez amúgy is Geree asztala. Mivel nem ez az első "korosabb" autóm azt hittem, hogy most már egy kicsit okosabb vagyok mikor az autót vettem. Hát úgy néz, hogy mégse. :cry: Bár ugyanaz az 1.9 motor van a Peugeot 205 gti-be, a 405 sri-be, a Citroen BX GT-be GTi stb. csak a 305-ös és a Citroen BX Gt karburátoros és alkatrészt szinte lehetetlen találni hozzá.
Igy hát úgy döntöttem, hogy ha sikerül egy fanatikus szerelőt találnom akkor átalakíttatom injekorosra. :twisted:
Úgy olvastam a BX-esek már csináltak ilyet. Jó lenne megtudni ki.
Szerintetek működhet a dolog?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Peugeot 305 GTX
HozzászólásElküldve: 2016.05.08. 16:44 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Nem lehetetlen téma,az injektorosítás,de számos buktató jöhet közbe.

Kérdés mennyire mélyen akarsz a témába menni?
Új kábelköteg,motorvezérlővel,és gyújtás jeladóval fog kelleni,ez fix. Határ a csillagos ég, lehet más hengerfejjel
1.6 os moci nagyobb szelepes hengerfejével kicsit meg síkolva plusz erőre is szert tenni.
Kérdés mit szeretnél elérni és mennyiből?

Speciel én személy szerint ,karbis ból nem csináltam injektorost, De pár ilyen motort építettem szét össze,és vannak különböző cumóim is,8v-16v ben és jetronik,motronik átalakításom is volt.
Injektor,lendkerék,jeladók,kábelkötegek, alapjárati motor,szívócső, stb minden van. És legalább 3 féle rendszer létezik injektorosításhoz.

Marelli(központi injector) Nem ajánlott,ritka
Jetronik lu2(nem kell másik lendkerék)
Motronik 1.3 (kell másik lendkerék azaz váltó le-fel)
Lambda szonda mindegyikhez kelleni fog. Új ac pumpa és visszatérő tápvezeték,pedig csak a két bosch-hoz.
Nem 1 délután átszerelni ez fix.

Üdv:egy Citroen bx es szerelő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Peugeot 305 GTX
HozzászólásElküldve: 2016.05.09. 13:33 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 577
Ha minden igaz egy kéttorkú esőáramú Solex táplálja, némi elektronikával,kiegészítve. Szerintem érdemes lenne ránézni a pontos típusra és ha lehetséges közzé tenni, a működési hibákkal együtt. Egy ilyen retró darabot ,biztos nem "modernizálnék" a kor kezdetleges befecskendezőire. Sejtem ,hogy nagy a kísértés, mert itt csak az üzemanyag ellátást vezérli az ECU, de egyszerűbb a karbit belőni ,mint átmásolni egy másik motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség