Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.21. 13:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: tbali123
HozzászólásElküldve: 2017.01.16. 12:50 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016.03.01. 12:35
Hozzászólások: 12
Sziasztok,

Már egy ideje agyalok, hogyan lehetne többet kihozni a motorból. Egy jó alap már van ehhez, mert a motor mechanika, gyújtás és üzemanyagrendszer elég jól szuperál (természetesen ez nem magától lett ilyen... :P ) Nagyjából összefoglalom:

Jó gyertyák, gyertyakábelek, gyújtás elosztó és jeladó, AC relé, Ac pumpa. Stabil alapjárat és alul is nagyon nyomatékos karakterisztika. Olajat nem fogyasztja, tömítések mindenhol OK, Kartergáz azért van egy pici. Ezért is raktam bele karter-lecsapatót, ami rendesen teszi a dolgát. Eleinte nagyon csattogott a vezérlés, új vez. tengely és hidrotőkék elcsendesítették. Fogyasztás nagyon jó, mint ahogy előbb írtam. Tisztított és bemért injektorok kerültek bele. K&N sportlégszűrő, 105 lovasnak a kipufogó rendszere, új lambda szondával, új katalizátorral. Ezt megtartottam a műszaki vizsgák miatt (elvileg fémbetétes, aminek kisebb áramlási ellenállása van). Kompresszió mérve a hengereknél: 11 és 11,5 bar körül volt 5 éve és 1 éve is. A legutóbbi mérésnél az egyik hengernél 10,5 kompressziót és 25% nyomásveszteséget mértek (ez nem tudom mi lehet, de azt mondták még tűrésmezőn belül van). Jól indul hidegen-melegen.
Csatolmány:
DSC01678.JPG
DSC01678.JPG [ 130.46 KiB | Megtekintve 1133 alkalommal. ]

Csatolmány:
DSC01599.JPG
DSC01599.JPG [ 232.38 KiB | Megtekintve 1133 alkalommal. ]

Csatolmány:
DSC01748.JPG
DSC01748.JPG [ 101.52 KiB | Megtekintve 1133 alkalommal. ]

A hangja, ereje, járási egyenetlensége mind nagyon szuper, úgy kb. 4500-5000 fordulatig (érzésre 4000 körül húz a legjobban). Ez már ilyen volt, amikor megvettem és nem tudtam a fentiekkel sem javítani ezen. Akkor jelentkezik egy furcsa hangja, és csak forog a motor de nem igazán húz. Úgy tudom 5500 körül kellene leadni a max. teljesítményét és 6500-ig elforogni, ami így nem igazán sikerül neki. :D Szerintem ha kopogásos égés lett volna, akkor már tapasztaltam volna a motor szétesését. Már inkább egy áramlási fojtásra gyanakszok valahol, valahogy. Ezért elhatároztam, hogy hengerfej leszedés lesz majd ennek a vége.

Angol fórumon találtam egy érdekes témát, hogy milyen áramlási veszteségeket okozó részek vannak az 1.6 cvh-ban. Ez indított el, közben beszereztem egy jó állapotú gyári hengerfejet a projekthez. Igaz, hogy a fórumban főleg az RS Turbóról van szó (EFI és MFI-ről egyaránt), de annak a hengerfeje nem sokban különbözik (talán semmiben) a szívótól. Hozzászólt egy kanadai tag is, több "flowbench" eredményt is beszúrtak. Ami a Turbóson javít, az a szívón is szerintem. :D Egyik hengerfejes könyv azt állítja, hogy 10 lovacskát hoz a csatorna módosítás (nem bővítés!), simítás, csatlakozások összedolgozása, plusz 8 lovat pedig a szelepvezető visszamarása és a csatorna szélesítése (egy amúgy gyári 1.6 injektoros CVH-n).

Emellett szeretném a kompresszió viszonyt 9,5 gyári értékről 10-re növelni a hengerfejből lemunkálással, ha már hozzányúlok (Szintén angol források alapján 10-ig érdemes húzni gyári alkatrészekkel). Az nem érdekel, ha utána 98-as benzinnel kell tankolnom. :P

Mit gondoltok, jó úton haladhatok ezekkel? Mi más lehet még ésszerű magyarázat erre?

Sok beszédes kép található a már említett fórum topicban. :)

Passionford link: http://passionford.com/forum/ford-escor ... arted.html
Csatolmány:
DSC_1750.JPG
DSC_1750.JPG [ 114.62 KiB | Megtekintve 1133 alkalommal. ]

Csatolmány:
DSC_1751.JPG
DSC_1751.JPG [ 107 KiB | Megtekintve 1133 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: tbali123
HozzászólásElküldve: 2017.01.19. 19:23 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
A CVH gyerekbetegsége a megkopó vezérműtengely-bütyök. És csökkenő
szelepbenyitásnál értelemszerűen a magasfordulati teljesítmény az első,
ami elkezd csökkenni. Érdemes lenne megmérni az emelést. Főleg négyes
szívónál, az a leggyengébb pont.

Ezen felül a gyári utcai (nem XR) tengely kisebb nyitású, inkább lentre van
hangolva, így nem a teteje az erőssége. Az XR tengely más paraméterű,
azzal nyilván eltolódik a nyomatékgörbe felfelé.

Persze lehet benne fojtás is, mondjuk egy kipufogós cég által nem igényesen
megalkotott kipufogórendszerben.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: tbali123
HozzászólásElküldve: 2017.01.20. 07:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016.03.01. 12:35
Hozzászólások: 12
A vezérműtengely és a hidrotőkék cserélve lettek, utángyártott FEBI / BILSTEIN és AJUSA. XR-hez való, megmértem a nyitási magasságokat, az is stimmelt. Úgy tudom talán három különböző vezérmű tengely tárcsát gyártottak, különböző kódokkal. Az 1.6 90 le és az 1.6 105 le XR3i tárcsa kódja megegyezik, az se lehet gond (gondolom mások a szelepvezérlés paraméterei). A himbák is cserélve lettek kevésbé kopottakra (újat nem lehetett kapni, vagy csak aranyárban).
Csatolmány:
DSC_1184.JPG
DSC_1184.JPG [ 176.23 KiB | Megtekintve 1126 alkalommal. ]

Csatolmány:
DSC_1185.JPG
DSC_1185.JPG [ 108.12 KiB | Megtekintve 1126 alkalommal. ]

Csatolmány:
DSC_1186.JPG
DSC_1186.JPG [ 109.11 KiB | Megtekintve 1126 alkalommal. ]

Ha a hidrotőkékkel vagy az olajellátásukkal lenne baj, akkor hangosabb lenne a szelepvezérlés. Így se teljesen halk, de mondhatom hogy messze jobb lett az összes CVH-nál, amit eddig hallottam járni. :D

Eddig kétszer javult hatalmasat a motor az évek alatt. Először a kipufogó rendszer cserénél, ez szerintem amúgy azt jelenti hogy a feltett rendszer jól működik. Bár az eltömődött katalizátoros és itt-ott lyukas rendszerhez képest lehet nem volt nehéz javulást hozni. :) Másodszor pedig a vezérműtengely és a tőkék beépítésekor javult nagyon sokat. Sokkal pörgősebb, egyenletesebb járású lett, és magasabb fordulaton is javult. Na meg persze végre nem kell az utastérből hallgatnom a szelepvezérlés csattogását, ez hatalmas pozitívum. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: tbali123
HozzászólásElküldve: 2017.01.31. 12:28 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Továbbra is tartom, hogy a felesleges alkatrészek (mint pl. himbák) vásárlására
költött pénzt inkább egy teljesítmény-mérésre kellene költeni, mert érzés alapján
konkretizálni számadatokat elég szubjektív dolog.

És a görbén pedig azonnal látszik, hogy hol van baj, már ha van. És ha van,
akkor abból is elég jó közelítéssel lehet már az ok felderítese felé elindulni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: tbali123
HozzászólásElküldve: 2017.02.06. 06:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016.03.01. 12:35
Hozzászólások: 12
Igazad lehet. Ráadásul most, hogy orvosolva lettek az egyértelmű okok (mint pld. a vez.tengely kopás és a hidrotőkék), és már csak találgatni tudok, lenne értelme. Ha tudnék Győrben teljesítmény mérést már lehet bevittem volna egy körre, de csak ezért elmenni BP-re egyelőre nincs kedvem... :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség