Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.17. 21:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.12. 08:17 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.09. 11:51
Hozzászólások: 22
Sziasztok!

Giricz Kálmán vagyok. Aisan karbikat nézegetve tévedtem erre az oldalra, és nagyon nem bántam meg! bár eddig még erről a típusról itt még nem olvastam :)

Vallom, hogy az autó vagy adagolós, vagy karburátoros (a többi nekem nem autó, akkor sem ha nagyon ötletes technikai megoldásokkal van teletűzdelve...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.12. 13:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Balatoni Szappan írta:
Sziasztok!

Giricz Kálmán vagyok. Aisan karbikat nézegetve tévedtem erre az oldalra, és nagyon nem bántam meg! bár eddig még erről a típusról itt még nem olvastam :)

Vallom, hogy az autó vagy adagolós, vagy karburátoros (a többi nekem nem autó, akkor sem ha nagyon ötletes technikai megoldásokkal van teletűzdelve...)

Szia, üdvözöllek itt!

Japán karbik valóban nem nagyon lettek még boncolgatva, de ezek igazából
csak a főleg emissziót javító kiegészítő berendezéseikben térnek el egy
hagyományos karburátortól. Az alapelvük ugyanaz. A kiegészítő bernedezéseik
viszont teljesen egyediek, valamint az autóval együtt, rendszerben kezelendőek.
Tehát nem lehet általánosítani, hogy ez a vákuumcső ide megy, vagy azt a
mágnesszelepet az kapcsolja.

És ennek sajnos az is következménye lehet, hogy maga a rendszer karburátor-
oldalról az összes segédberendezésével együtt kifogástalan, még sem működik
jól az autó. Ilyenkor van az, hogy a karburátort kiszolgáló, vagy a karburátor
által vezérelt, azon kívüli berendezések hibája miatt nem működik jól az autó.

Szóval a japán karburátorokat csak konkrét autótípus esetén lehet és érdemes
tárgyalni. Általános, minden típusra alkalmazható megoldás nem igazán van...

Ettől függetlenül, egy kis logikával kitalálható, hogy mi mikor és mit kellene
csináljon, valamint az itt összeszedett tapasztalat is sokat segíthet egy adott
probléma megoldásában.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.12. 17:23 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.09. 11:51
Hozzászólások: 22
igen, közben lemaradt az autó:) egy 89-es corolla, 1300ccm, 2e motoros. kissé belenézve mintha lenne lambdaszonda a leömlőben...

és valóban tele van csövekkel, de valami irgalmatlan mennyiségben!!! mondjuk semmi bajom vele, ősszel 5,2-5,7 között eszik, most télen téli gumikkal 5,9-6,2 liter között. szeptemberben vettem, nyáron nem tudom milyen lesz, majd beszámolok!

szóval ez a része jó, nem panaszkodom. a gyertyák kissé szürkék, a barnától legalábbis kicsit eltér, egy hangyaf@sznyit :)

régebben volt egy mk 1-es (???) celicám, a dupla szögletes lámpás (gti?). na azon a szerelők a karbit minden lehetséges módon elcseszték! leállt, evett, de legalább nem is ment.
aztán fater mérges lett, leszedte a kocsiról, kicsit forgatta, nézegette, talán még szagolgatta is, aztán fele csövet ledobta, bedugózta, forrasztott meg mittomén, de a végén lett egy harapós 2000-es motor, ami ugyan nem volt takarékos (8-13 liter), de ment mint az állat.

most ezen elmélkedve nézegettem én is az enyémet, így találtam ide. de nagyon nem bánom, a karbis topikot már végignyálaztam, majd jön a többi is!

nejem egy dci táliával nyomul, hát nem rossz kocsi, de valahogy idegen tőlem. mindíg is karbis autóim voltak: nagypolák, 1200-es zsiga, 127-es fiat, trabi, wartburg, sierra kombi.

a végére lett egy szívódízel egyes golf, amit 4-5 évig étolajos üzemben hajtottam :)

szófosásom van...volt...lesz :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.12. 17:35 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.09. 11:51
Hozzászólások: 22
szóval ra40-es celica volt, közben megnéztem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.12. 19:46 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Isten hozott itt!

Mi mostanság oboázunk egy Celica alapjáratával. Már a gömbölyű, tán 1993-as. 4A-FE kóddal.
Ez amolyan átmenet a régebbi és a komolyabb technika között. MAP szenzora van, de alapjárati motorja nincs. Van szép nagy pillangója, de nem TPS van rajta, hanem csak egy egyszerű kapcsoló. A pillangóház sem egyszerű eset. Az aljára van csavarozva egy vizes cucc, ami termosztát jelleggel nyitja-zárja a levegő útját. A benne lévő furatok kapcsolatban vannak a felette lévő pillangóház egy megkerülő járatával. A megkerülő járat likja közvetlenül a pillangó előtt van.
Az alapjárat 2000, majd ahogy melegszik, elmegy 3000-ig is. Ez volt a kiinduló helyzet. Annyit tudni érdemes, hogy 4 évet állt az autó, injektor és AC problémája volt, jah és hűtő sem volt benne. Aztán tavasz óta mostanság jutottunk el az első indításig. Olajcsere még nem volt sajnos, de a hangja hibátlan, mint ha nem is állt volna egy percet sem. Csak hát a magas fordulat...
A MAP kizárva. Azt viszont észrevettük, hogy ha elzárjuk a pllangó előtt a megkerülő likat, 3000-ről rögtön 1200-re esik. Illetve a pillangó tengelyén lévő kapcsolóval is lehet mahinálni. Ez egy egyszerű kis mini megszakító jellegű valami. Van benne 2 fix réz lemezke, és egy mozgó, amit ugye a tengely mozgat. Vagy az egyikhez ér, vagy a másikhoz, vagy közép állásban egyikhez sem. A kapcsoló háza ugyanakkor elforgatható egy gyújtáselosztóhoz hasonlóan. Egyik irányba mozgatva értelem szerűen emeli az alapjáratot. És itt sikerült előidéznünk egy változást. A korábbi fix 2000-es alapjáratot meg tudtuk táncoltatni, ha koppra alap végállásba tekertük a kapcsolót. Ilyenkor az van, hogy elemeli 2200-2300-ig, majd elveszi (vagy az áramot, vagy a benzint) és esik 1800-ig, amjd vissza fel és vissza le...

Itt tartunk most...
Ugyanitt karbit keresünk eladót. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.13. 15:45 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.09. 11:51
Hozzászólások: 22
az alapjárat nálunk is magas volt, de azt mondják hogy ez japános dolog... aztán a fene tudja, a corolla is közel 2000-et forog reggelente, ha nagyobb minusz lesz, akkor lehet feljebb kúszik :D

a japók szeretik a precíz dolgokat, pár deci miatt képesek körbecsövezni a karbit, én meg szerettem a zsigámat, mert a faék is legó volt mellette!

én addig nem nyúlok a karbihoz, amíg komoly baja nem lesz. de akkor át fogom gondolni a "könnyítést" :) sajnos apu már nem tud benne segíteni, elég nehezen mozog és nincs is olyan formában...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Balatoni Szappan
HozzászólásElküldve: 2014.12.22. 17:45 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
No itt a nyavalyás, ami a pillangóház alján van.
http://bgbonline.celicatech.com/93celica/fi/aav4afe.pdf

Ez meg a pillangó.
http://bgbonline.celicatech.com/93celic ... le4afe.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség