Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.21. 11:29

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.25. 20:37 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Üdv, sziasztok, gyarapítanám én is a fórum tag állományát.
Bár én még youngtimernek sem nagyon vagyok mondható (25 éves vagyok), az szívem ezekhez a gépekhez húz.
92-es évjáratnál fiatalabb autóm még nem volt, de nem is tervezem, hogy beszerzek.
Debrecenben élek, az a Debreceni Egyetem műszaki karán tanulok, amit most fogok elvégezni, gépészmérnök szakon, gépjárműtechnika szakirányom. Most írom a szakdolgozatom Havassy Úrnál, motorok teljesítmény növelése, utcai motorok átalakítása versenycélra témakörben.

Főként a régi japánokért, olaszokért, amerikaiakért vagyok oda, de nem vetek meg semmit igazából :) Volt már több szoci kocsim is német is, illetve most is van a családban egy Skoda 120.
Amit én hajtok nap mint nap, az egy 1979-es Datsun Sunny Coupe.

Építgetem, szépítgetem, de sajnos mivel rakom belefelé a kilométereket, úgy "pusztul" is közben. De nem a restaurálás a cél, vagy hogy kirakatban nézegessem, inkább az utat szeretem nézegetni belőle :)
A kocsi szinte csavarjaira volt szedve, és nagyon sok minden lett rajta megcsinálva. A lakatolás kínszenvedés volt, nagyon szét volt rohadva. Belseje szinte nem volt, fék nem nagyon volt. Na de egy szónak is száz a vége, lassan elkészülni látszik, így egy sportos vonalban elindultam rajta.

Most a motor következne. 1.4-es nyomórudas motor van benne hosszába beépítve hátsó hajtással kombinálva.
Igazából nem mozgatja rosszul az autót, de az ember sokszor többet szeretne. (néha járok vele pályára nyílt napokra)
Nincsenek nagy vágyaim, mivel utcán is használom, mindenképp szeretném, hogy jól vezethető maradjon.
Igazából csak egy a gyáritól kicsit nagyobb nyitású vez. tengelyre, egy sportmotor karburátor sorra, meg egy normális leömlőre gondoltam, meg a hengerfej járulékos munkáira, nagy változtatásokra nem készülök vele, tehát nem versenymotort akarok belőle készíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.25. 20:39 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Illetve két kép a járműről.


Csatolmányok:
20140705_055633.jpg
20140705_055633.jpg [ 155.42 KiB | Megtekintve 3360 alkalommal. ]
20140606_100748.jpg
20140606_100748.jpg [ 255.25 KiB | Megtekintve 3360 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.25. 21:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Szia, üdvözöllek köreinkben!

Először is, nagyon szép és leginkább ritka paripád van, vigyázz rá! ;)
Ezek a '80 előtti japán vasaknak van egyfajta stílusa, karaktere, sármja. 8-)

A motor témakörben a szakdolgozat keretein belül kívánod összekötni a
kellemest a hasznossal? Vagyis a dolgozat témája a motorod lesz? Vagy
csak részben?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.25. 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Köszönöm, igyekszek vigyázni rá, és sokáig életben tartani.
Lehet emlékszel, régebben beszélgettünk róla a Capri fórumon, amikor is azt a bizonyos Taunust vettem meg, amivel végül árokba fordultak a tréleren.

A szakdolgozat konkrétan egy 2.0 befecskendezős Lada motorról fog szólni, azt kérik most a legtöbben átépítésre, illetve abból van a legtöbb elérhető dokumentáció, és tapasztalat. Az aljától a tetejéig minden benne lesz, statikai számítások, mit miért és mennyire könnyíthetünk, hogyan és mennyire kell megerősíteni a forgattyús mechanizmust, a hengerfej átalakítása, itt is áramlásméréssel alátámasztva, vezérműtengely profilja, kipufogó méretezése.... Ami inkább csak érintve lesz, a gyújtás, és a befecskendezés. Persze ott is le lesz írva sok dolog, de ott a miértekbe nem nagyon akarok belemenni, főként a mechanikai módosításokra megyek rá. Meg hozzá a kötelező körítés, általánosságban hogy milyen módszerek állnak rendelkezésre, mi az ami behatárolja a teljesítmény növelését, üzemanyagok közül mit érdemes, és mit szabad használni....

Nos a saját motorommal kapcsolatban mindenképp szükség lenne műszeres beállításra majd, így arra gondoltam, hogy ha esetleg lenne majd időd és kedved szöszmötölni egy kicsit, akkor megkérnélek majd, hogy hadd segítsek neked beállítani :) De ez még minimum egy hónap lenne, mire összejönne minden, vagy több.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.26. 08:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Az rémlett, hogy ezt az autót már láttam valahol, csak nem tudtam hol.

A Lada motorból hogy lesz kétliteres?

A feladat pedig szép kihívás, izgalmas téma. Ha alkalomadtán itt is meg-
osztasz velünk információkat, örömmel vesszük!

A beállítást pedig megeszközöljük. Majd keress nyugodtan, ha aktuális...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.26. 12:34 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Az alap az 1.7-es Niva blokk, a 82 mm furat fel van fúrva 85 mm-re, a 80-as főtengely pedig 88-ra van cserélve. USA-ból beszerezhető a főtengely. Így jön ki asszem 1997 ccm.

Természetesen, írok majd róla, ha lesznek érdekes részletek. Jó dolog ez nagyon, meg rengeteget lehet így tanulni, még ha az ember ismeri is a dolgok 90-95%-t is, akkor is vannak olyan részletek, trükkök, amik felteszik az i-re a pontot, és máshonnan nem lehet megtanulni, mert azt sem tudja létezik ilyen és ilyen dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.26. 12:47 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Hello itt!

Naggggyon szép a jószág, grat hozzá!
Süni bának (is) garantáltan tetszeni fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.26. 21:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Én is gratulálok álom szép az autó!
A Lada motort elvi síkon akarod felépíteni, vagy komolyan átöltözöl? A NIVA blokkig OK azután érdemes lenne mérni....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára apajevics 2015.03.21. 18:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.26. 23:02 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Köszönöm nektek is!
A Ladával kapcsolatban hogy is mondjam, igen is, meg nem is.
Tehát a dolgozatot a Havassy-műhely keretin belül készítem, ami ott készül, azt lekövethetem, illetve sok mérési eredményt, fotóanyagot, tervezési segédletet kapok.
Tulajdonképp "megkapok" egy kész motort, nekem a miérteket kell magamtól kitalálni. Nem elég, hogy leírom, hogy ilyen dugattyú, ekkora csavar, olyan vezérmű tengely...
Az a lényeg hogy miért pont olyan, és az miért jobb mint egy bármilyen másik.

Ilyen 2.0 motor készült már sok a műhelyben, illetve most is van.
De ha tegyük fel nem lenne, akkor sem lenne probléma, mert a korábbiakból vannak mérések, képi anyagok...
Tehát ha a mostani motor pl nem is lenne a végén lemérve padon, akkor sem lenne semmi gond, mert bele lehet tenni egy ugyanolyan motor mérési eredményeit. Nyilván nem 100%-os lenne az átfedés a kettő közt, de ez lényegtelen dolog.
Tehát ha most nem is készülne ilyen motor, csak pl 1.9, vagy karburátoros, azt be lehet írni 2.0-nak is, injektorosnak is, mert létező dolog.
Azért lett ez kiválasztva, mert ez a "csúcs", (bár úgy tudom létezik 90-es főtengely is, ez még plusz 50 ccm lenne) erről lehet a legtöbbet írni, és itt mutatkozik meg a legjobban a gyárihoz képest a különbség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2014.09.27. 19:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Rendben. Egy kicsit csodálkozom , hogy kiadja az illesztési hézagokat és mindent amibe 30 év tapasztalata benne van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség