Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.21. 12:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.03.05. 23:07 
Offline

Csatlakozott: 2009.06.30. 08:27
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Szombathely
apajevics írta:
Rendben. Egy kicsit csodálkozom , hogy kiadja az illesztési hézagokat és mindent amibe 30 év tapasztalata benne van.

Pedig elhiheted, nekem is csak pozitiv tapasztalatom van vele kapcsolatban ő egy igazi ízig vérig tanár. Én biztos vagyok benne hogy a kész motor 99% át elmondja, versenyt pedig a maradék 1%- al lehet nyerni.

_________________
http://ralili.vinfo.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.03.06. 09:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Nehéz erre válaszolni egy nyitott oldalon. A Lada motor csúcson van a homológhoz nincs mit hozzá tenni (szinte). Konkrétan üzemórás és közel két milla egy tuti versenymotor. Aki belecsöppent valaha ebbe a világba annak minden lehetősége megvan kimérni szinte mindent. A különbség a győztes és a vesztes között nem változott 40 év alatt és két dolgon múlik a Pénz és a Pilóta. A motorbeli különbség (pl a királytengely kiváltása gördülő csapágyasra, ezzel résolajveszteséget spórolunk stb) minden ezzel foglalkozónak a saját dilije. A beállítás ami titok és ezzel nyer két egyenlő képességű közül a szerencsés valamint a személyre szabással. Ha valaki jól érzi magát egy eltalált autóban az nyerhet.
Írtam egy litániát azután töröltem ,Te meghallgatod amit mondanak (és elhiszed) én meg együtt nőttem fel ezzel a korosztállyal és maradjunk annyiban ,hogy az út másik oldalára születni kell.
Csak nem tudok nyugodni -lendkereket könnyítettem és bementem egy komoly céghez hátha van centrírozó gépük) mondtam mit akarok milyen fordultra. Össz népi mosoly majd megmutatták a GT3 Porolo dugóit hajtókarjait és max gramm eltérést és ez gyári szett és megint a mókusvakításnál tartunk. Péter előadásai tiszteletre méltóak ,de mivel nem egy szakmailag homogén tudású közegben zajlottak (ez a legnehezebb közönség ,mikor egyszerre beszélsz az idiótához és ahhoz aki kapni szeretne valami új infót)így az Otto motor működésén kívül semmit sem mondott. Valószínű ,hogy kb ennyit tudsz meg a Lada motorról is (ami csak nálunk kuriózum, mert az Oroszok tuning szettben árulják lóerő határokkal)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.03.18. 10:25 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.09. 11:51
Hozzászólások: 22
nagyon szép, formás kis autó, gratula hozzá:) a nyomórudas vezérlés meg pláne :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.18. 15:07 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Üdv mindenki, új családtag érkezett hozzánk, egy első szériás 1976-os Toyota Celica TA28.

Kép

Kép

Kép

Elég lepusztult állapotban van sajnos, a cél, helyreállítani az eredeti csillogását, és egy kicsit több.
1.6-os 86 LE-s motor van benne, 5 sebességes váltóval, természetesen hátsó hajtással. Ez a motor középkategóriásnak számít, volt belőle gyengébb is, és sportosabb is. A csúcs a gyári versenyváltozat volt, amibe egy szívó 2000 ccm-s motor volt, ami 240 LE-t adott le 9000-s fordulatszámon! Ez 1972 környékén volt. Általában nagyobb teljesítményű motorjainak hengerfejét a Yamaha fejlesztette (ahogy ez még ma is szokás a Toyotánál)

A terv vele a helyreállítás, és esélyes, hogy a Lexus IS200 4 hengeres motorja, -ami a Toyota 3SGE Beams motor - váltója ( esetleg teljes hajtáslánca) kerül majd bele.
Ez a Beams Motor 2.0-s, gyárilag titán szelepekkel rendelkezik, 210 Le-t ad le 7400 1/perc fordulatszámon, a szívó és a kipufogó szelepek is változó vezérléssel rendelkeznek, és 6 sebességes váltóval szerelték őket.
A másik alternatíva a Supra 2.5-s vagy 3.0-s szívómotorja, "sajnos" mivel ezek 6 hengeresek, kb 80-100 Kg-mal nyomnak többet, mint a gyári motor.

Kérdezhetnétek, hogy miért nem egy gyári sportmotort szerzek bele: Azért, mert a beszerezhetetlen kategóriába tartoznak, így amíg nem vagyok lottónyertes, sajnos esély sincs egy olyat megszerezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.18. 22:49 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
WoW

Csuhajja kis gépezet lesz. Sok sikert.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 07:04 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
BAkker, most asztali pc-n, nagyban megnézve a képeket látom, hogy most ez egy kicsinyített amerikai mini koppintás? Mustang far, tán Camaro SS '69 front???
Ejnye kedves japánok. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 10:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
nem akartam mondani, de ja... Miért nem jó gyári 85 lóval a hozzá tervezett futóművel ,hajtással és sasszéval? Szép kis autó és sosem lesz egy Corvette belőle.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 11:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Ez is de szép autó! Nagyon bírom ezt a japán stílust. Egy kis ültetés
és a Datsunon is lévőhöz hasonló stílusú felni rá, oszt már már nem
is nagyon kell rá több.

Klassz verda! 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Uber
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2014.08.15. 06:08
Hozzászólások: 25
Igen, a japánok a 60-70-s években elég sok ötletet merítettek az amerikaiaktól, és az angoloktól, amit kicsit megcsavarva nem ritkán volt jobb, mint az "eredeti".

Hogy miért nem jó a gyári motorral? Én nem mondom, hogy rossz. De miért építenek az emberek versenyautókat, vesznek gyors autókat, kísérletezgetnek ezzel-azzal. Corvette nem lesz belőle, sőt Mustang, vagy Charger sem, mert ez nem az. Nem is cél, hogy az legyen. Van a Toyotának V6-V8 blokkja is, amit bele lehetne tenni, csak én nem azt szeretném. Hülyeség is lenne. Ha pedig a Corvette utalás a gyors, sportautót jelenti, akkor miért ne lehetne az? Ehhez az autóhoz egy viszonylag kis lökettérfogatú, magas fordulatszámú motor illik szerintem. Főleg, hogy nem napi használós lesz. A gyárit nem kezdem el faragni. Minek?. Ha lenne 18RG blokk, (ami a csúcs volt bennük, és szintén gyári) egy percig sem gondolkoznék rajta.

Én most erre vágyom, egy gyári jellegű öreg japánom már van, most mást szeretnék. Olyan, mintha tudna kanyarodni, de leesik közben az útról. Ha odalépsz, olyan, mintha elindulna, annyira rövid a váltó, aztán ránézel a km műszerre, és 60-t mutat. A legnagyobb átverés szerintem az 1.3-as Capri, 1.2-es Manta, és társaik. Úgy néz ki mintha, de valójában nem. Mint az alkoholmentes sör. Habár a Celica gyári állapotában sem szégyenkezhet, megadott végsebessége 185 km/h volt ezzel a motorral. Az utcai legerősebb 130-140 LE-s ment 200 fölött is. Illetve ez a széria nem kis eredményeket ért el rallyban. Van itthon még néhány fanatikus fiatalember, akik Historicban mennek ilyen Celicával.

De elég sok víz kell még lefolyjon a Dunán, hogy ezek a tervek valósággá is váljanak, az is lehet, hogy addig valami más irány tetszik meg vele kapcsolatban, vagy elém kerül egy 18RG motor.

Geree, rátapintottál a lényegre, a Datsunon lévő felnik pont ennek a típusnak a gyári felnije :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség