Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.11.12. 19:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.09.28. 07:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Ha úgy van kedvem én sem szoktam visszafogni magam és ebben még nincs katalizátor, motortér burkolat, stb. ami halkítaná; tud bömbölni rendesen. Igazán nem is a menetteljesítményen van a hangsúly (115 30 éves paripa), hanem a motor hangon; abban van az élvezet.

No igen, ma már kevés autónak van szép hangja. Az öt henger pedig öt henger... 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.09.28. 14:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Geree írta:
No igen, ma már kevés autónak van szép hangja. Az öt henger pedig öt henger... 8-)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MtKYBHy3EJ0#t=217


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.09.30. 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Apropo 5 henger.
Isten ne adja, de ha netalán a K-jet egyszer csak úgy gondolja, hogy ő már megtette, amit megkövetelt tőle az élet...
Vajon milyen specialníj karburátoros megoldás válthatná ki? Gondolok itt szívósor kialakításra, karbik számára, fajtáira... Mert hát egy 4 hengeresre passzol egy iker, vagy kettő iker, hat hengerre két vagy három iker... De itt páratlan a dolog. Egy iker gondolom kevés, de kettőnél meg hogyan osztanád el? Egyikre két henger, másikra három? Vagy egyik a páros hengerekre, másik a páratlanokra? Szándékosan nem gugliztam ki, hogy létezik-e egyáltalán 5 hengeres karbis...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.09.30. 13:16 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Apropo 5 henger.
Isten ne adja, de ha netalán a K-jet egyszer csak úgy gondolja, hogy ő már megtette, amit megkövetelt tőle az élet...
Vajon milyen specialníj karburátoros megoldás válthatná ki? Gondolok itt szívósor kialakításra, karbik számára, fajtáira... Mert hát egy 4 hengeresre passzol egy iker, vagy kettő iker, hat hengerre két vagy három iker... De itt páratlan a dolog. Egy iker gondolom kevés, de kettőnél meg hogyan osztanád el? Egyikre két henger, másikra három? Vagy egyik a páros hengerekre, másik a páratlanokra? Szándékosan nem gugliztam ki, hogy létezik-e egyáltalán 5 hengeres karbis...

Központi karburátorral nem gond, összerakható. Bár a gázlengések nem igazán
ideálisak. Amit egy ilyenre tenni lehet, az egy hengerenkénti pillangósor, injektorral.

Vagy ha nagyon perverzek akarunk lenni, akkor egy dupla meg egy tripla Weber IDF. :twisted:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 11:59 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Apropo 5 henger.
Isten ne adja, de ha netalán a K-jet egyszer csak úgy gondolja, hogy ő már megtette, amit megkövetelt tőle az élet...
Vajon milyen specialníj karburátoros megoldás válthatná ki? Gondolok itt szívósor kialakításra, karbik számára, fajtáira... Mert hát egy 4 hengeresre passzol egy iker, vagy kettő iker, hat hengerre két vagy három iker... De itt páratlan a dolog. Egy iker gondolom kevés, de kettőnél meg hogyan osztanád el? Egyikre két henger, másikra három? Vagy egyik a páros hengerekre, másik a páratlanokra? Szándékosan nem gugliztam ki, hogy létezik-e egyáltalán 5 hengeres karbis...

Vagy ha nagyon perverzek akarunk lenni, akkor egy dupla meg egy tripla Weber IDF. :twisted:

Ez az, ilyesmire gondoltam. :) Ezek a triplák V6-hoz voltak tervezve eredetileg? Legalábbis így tippelném. Szerintem ezek nem léteztek központis rendszerrel, ezért Kjet halál esetén a dupla+tripla lenne a járható út?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 13:35 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.07.27. 01:05
Hozzászólások: 136
bogyesz írta:
Ez az, ilyesmire gondoltam. :) Ezek a triplák V6-hoz voltak tervezve eredetileg? Legalábbis így tippelném. Szerintem ezek nem léteztek központis rendszerrel, ezért Kjet halál esetén a dupla+tripla lenne a járható út?


Volt belőle egy karbis gyárilag, de én már egy négyhengeres motornál sem tartom valami ideálisnak az egy karburátoros megoldást...

VEMS az járható, vagy esetleg netalántán ráfaragni valami gyári sor5 teljes elektronikát, minden szenzorral. Pl kétliteres 10 szelepes szívó Volvo motorról, bár nem garantálom hogy teljesen minden ideális lesz, de talán. :lol:
Vagy 7A-s 20 szelepes Audi motort faragni belőle (ez már valami komolyabb injektoros rendszer, nem KE-Jet), na az legalább szedi a lábait is a 170 pacival. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 14:29 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Ez az, ilyesmire gondoltam. :) Ezek a triplák V6-hoz voltak tervezve eredetileg? Legalábbis így tippelném. Szerintem ezek nem léteztek központis rendszerrel, ezért Kjet halál esetén a dupla+tripla lenne a járható út?

Nem, V6-okon keresztbe szokták a 3db dupla ikerkarbit feltenni, és nem pedig
hosszába 2db triplát. A triplák tudtommal egyedül a hathengeres, régi boxer
Porschékon voltak megtalálhatóak.

Az viszont, hogy egy duplát egy triplával összehozni milyen, előre nem látható
problémákat vet fel, kérdéses. Még ha azonos is a család, a fojtószelepméret,
akkor is más karburátor, így másképp működik. És nem a fúvókákra gondolok.
Azok cserélhetőek. Pl. a progressziós furatok száma, helye és kialakítása.

Ha két üres karburátorházból indulunk ki, aminek a progressziós furatai egyformák,
és úgy csináltatunk bele egyedi venturikat, minden (cserélhető és nem cserélhető)
fúvókát átnézni, egyformára kihozni és ilyen szinten lépésről lépésre átnézve,
összehozható lenne egy a dupla+tripla karbis megoldás. De lenne vele macera.
Cserébe viszont egy szép megoldást kapunk. A kérdés, hogy ennyi pénzből nem
lehet-e egy jobbat (akár EFI-t) csinálni. Szívósor, injektorok beszerezhetőek
gyáriból is, a többi pedig összelegozható egy programozható vezérlővel.

Megoldható lenne akár mocikarbikból is összerakva, ez talán egy kissé egyszerűbb
lenne. Ilyen klasszikus ikerkarbikkal gyakorlatilag biztos, hogy az egyik leginkább
költséges megoldás lenne, a sok egyedi gyártás miatt. De az tény, hogy a karbis
egy igen különleges állatfajta lenne. 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.01. 15:47 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
petiww írta:
bogyesz írta:
Ez az, ilyesmire gondoltam. :) Ezek a triplák V6-hoz voltak tervezve eredetileg? Legalábbis így tippelném. Szerintem ezek nem léteztek központis rendszerrel, ezért Kjet halál esetén a dupla+tripla lenne a járható út?


Volt belőle egy karbis gyárilag, de én már egy négyhengeres motornál sem tartom valami ideálisnak az egy karburátoros megoldást...

VEMS az járható, vagy esetleg netalántán ráfaragni valami gyári sor5 teljes elektronikát, minden szenzorral. Pl kétliteres 10 szelepes szívó Volvo motorról, bár nem garantálom hogy teljesen minden ideális lesz, de talán. :lol:
Vagy 7A-s 20 szelepes Audi motort faragni belőle (ez már valami komolyabb injektoros rendszer, nem KE-Jet), na az legalább szedi a lábait is a 170 pacival. :twisted:

Azt hiszem, a még 10 szelepes verzióban 160 ló volt a max, JA kóddal, persze csak ha jól tévedek. Az Audi Quattro és Coupé kapott ugyanolyan vagy erősebb motorokat, pl 20v turbót. :)

Egyébként télleg, eszembe se jutott, motorkerékpár karbi, 5 szimpla egymás mellé, némi szinkron, és kész, és talán jobb is lehet, mint a dupla-tripla. :) Bááár a fogyasztás onnantól kissé emelkedne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.03. 02:49 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Az 1.9-es (WN 1921ccm 85kW/5900 154Nm/3700) öthengerest gyártották karburátorral (Pierburg 2B5)



lufttricher II/II: 24/28mm
haupduse I/II: x117,5/x125
luftkorrektdüse I/II: 135/115
leerlaufdüse // leerlaufdüse I/II: 45/130/40/130
zusatz-leerlaufdüse/leerlaufdüse: 42.5/130
einspritzmenge: 1.5 +-0.15 ccm/Hub
luftklappen-spaltmaß : 4,05 (+-0.15) (3.85 +-0.15)
kaltleerlaufdrezahl: 3600 +-200 (3700+-200)


(JS/HP (K-Jetronic) 2.0: 1994ccm (+73ccm) 85kW/5400 165Nm/3200)

Amúgy meg örülök, hogy ennyire ráértek..... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.10.10. 06:38 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
becseit írta:
No az a 100-120 valójában 90-107km/h.
Ma megjártam Békéscsabát oda-vissza (nem autópályán); ez kb. 430km (+30km előtte a benzinkúttól (98-as nafta kell bele)). A sebességet (GPS szerint) 90-95km/h-ra lőttem be.
Az üzemanyag szintjelző most felesen áll. A tank 60 literes. Ezek szerint hét és nyolc liter között kajált az öreglány.
Mert a szintmérő azért olyan, mint a kutya vacsorája. Ha tele vertem a tankot, kiderül mennyi az annyi.


Nos, csordultigtól csordultig tankig -a fenti paraméterekkel- 7.3liter/100km fogyasztás jött ki (a tankolós cetlit elhagytam, csak a -azonnal- számított érték maradt meg: kb. 58 egész valahány liter / 798km)
Hajszál pontosan annyi, mint amennyit a fogyasztásmérő mutatott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség