Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.10.16. 05:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.12. 13:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Üdvözlet mindenkinek!

Pár nap híján, még '75-ös bontószökevény vagyok.

Alapvetően elektronikai jellegű volt az érdeklődési köröm, ilyen irányban is tanultam (vezetékes távközléstechnika / műszaki informatika) és ebben a szakirányban dolgozom is (távközlő szakaszmérnök) de ma már a gépjármű szerkezetek legalább annyira 'izgatnak'.
Ez utóbbi egyrészt köszönhető annak, hogy édesapám autószerelő szakmával rendelkezik (még az oldalszelepelt szovjet motorokon kezdte az ipart), másrészt egy '82-es Passat Variant mellett nehéz lett volna szimplán statisztának maradni a partvonalon kívül (10 éves korában került a háztartásba; a szocialista gépkocsikon szocializálódott szakemberek elsőre símán Diesel motornak nézték. Tavaly még két rendőr is.).

Kép Kép

Alapvető csapásirány a fent említett - már súlyadó mentes ;) - gépkocsi jó műszaki és esztétikai állapotban való megtartása.
Ez, a lassan már nehezen beszerezhető alkatrészek és a K-Jetronic szakismeret hiánya miatt (szerencsére még van itt, helyben egy autószerelő, akinek szinte teljes diagnosztikai felszerelése van és ért is hozzá) egyre nehézkesebb.

Ezen kívül "bűvölök" még egy Karpat-II*-est is, http://www.youtube.com/watch?v=ZE4-x6K98pU
ami évente kap egy -optikai- regeneráló kúrát, olajcserét, meg az elpárolgott benzint pótolom a tankból, jár pár km-t, majd megy vissza a takaró szövet alá.
Van még egy mindenes Simsonom is, ami szintén nem ment több, mint egy éve egy métert sem.

Szóval, első körben ennyi!

Örülök, hogy itt lehetek, nagyon hasznos ismereteket szereztem be a tulajdonos weboldalán -innen is gratulálok neki hozzá- és itt a fórumban is.
Előre is köszönöm a már megkapott és a jövőben érkező segítő hozzászólásokat!
Amiben esetleg a segítségetekre lehetek;
-FM(/AM) vétel technika (autórádió)
-Gépjármű indító akkumulátorok / áramellátó berendezések akkumulátorai / Generátorok / villamos szerelési technológiák
-vezetékes átviteltechnikával/informatikával kapcsolatos problémák
-K-Jetronic (elméleti/tapasztalati úton)
-Másik baráti körön keresztül; szovjet kismotorok ;)




*Jó kis motor, azt leszámítva, hogy I-ben nem bír elindulni, II-ben meg nem megy. Ellenben Tajga kompatibilis; nem volt olyan hideg, amikor max. 3. rúgásra be nem indult volna.
'95-ben vadonat újonnan vettem fekete importból egy 10-ért. Szomszéd lány ukrán barátja átszól; nem kell egy motor egy tizesért? (a biciklimbe pont akkor vettem egy ipari csapágyas hátsó agyat -nem ennyiért, úgyhogy elgondolkodtam) 10-ért, még rossz is lehet.
Az is volt. Kicsomagoltam a zsírpapírból és megszabadítottam a több m3 piros zsírtól.
Az eredeti, minőségi, orosz csapágyakat imperialista FAG és SKF csapágyakra cserélve (motor/kerekek) kicsit változott a viselkedése, bár eleinte rettegtem, hogy mikor robban fel, mint -hasonló okok miatt- a Videoton tv-k.
A k60B karburátor egy csoda, mindenkinek ajánlom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.14. 08:42 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Hát akkor most már hivatalosan is üdvözöllek köreinkben... :D

A mindennemű tapasztalat mindig jól jön itt az oldalon, és pont eme
egyre szélesebbkörű tapasztalat végett eddig sem volt jellemző,
hogy valami felmerülő problémára való segítségkérésre ne tudtunk
volna valami használható javaslattal szolgálni. Úgyhogy örömmel
veszem/vesszük itt a javaslataidat. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.14. 21:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Sok haszna, mondjuk, nem tudom, hogy lesz-e;
-K-Jetronic-kal szerelt autók már nem igazán szaladgálnak, a KE-Jetronic-ok pedig a torlótárcsa helyzet adó potméter szétkopása miatt többnyire anyagi okok miatt menthetetlenek. (4-500kHUF))
-Autórádiót már nem igazán hallgatnak; IPod, bluetooth stream a mobilról, USB drive, CD, DVD, stb, ráadásul a mai gépkocsi design/menetszél miatti, -villamos nyereség és átviteltechnikai szempontból- abszolút gyalázat antennák -többnyire- teljesen alkalmatlanok a minőségi/DX vételre.
-Ruszki kismotorokat ép eszű ember be nem enged a portára. (http://riga.hu/)
-Vezetékes átviteltechnika a mai gépjárművekben legfeljebb az adatátviteli buszok zavarvédettségénél / 0 szintes hangátvitelnél jöhet szóba. Előbbi eleve zavarvédett átviteli közeggel és hibatűrő átviteli protokollokkal van tervezve, utóbbinak meg már manapság nincs jelentősége.

Reálisan talán az akkumulátorok/generátorok/energiamérleg témakörben tudok hozzátenni valamit a színvonalhoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.15. 08:57 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Sok haszna, mondjuk, nem tudom, hogy lesz-e;
-K-Jetronic-kal szerelt autók már nem igazán szaladgálnak, a KE-Jetronic-ok pedig a torlótárcsa helyzet adó potméter szétkopása miatt többnyire anyagi okok miatt menthetetlenek. (4-500kHUF))
-Autórádiót már nem igazán hallgatnak; IPod, bluetooth stream a mobilról, USB drive, CD, DVD, stb, ráadásul a mai gépkocsi design/menetszél miatti, -villamos nyereség és átviteltechnikai szempontból- abszolút gyalázat antennák -többnyire- teljesen alkalmatlanok a minőségi/DX vételre.
-Ruszki kismotorokat ép eszű ember be nem enged a portára. (http://riga.hu/)
-Vezetékes átviteltechnika a mai gépjárművekben legfeljebb az adatátviteli buszok zavarvédettségénél / 0 szintes hangátvitelnél jöhet szóba. Előbbi eleve zavarvédett átviteli közeggel és hibatűrő átviteli protokollokkal van tervezve, utóbbinak meg már manapság nincs jelentősége.

Reálisan talán az akkumulátorok/generátorok/energiamérleg témakörben tudok hozzátenni valamit a színvonalhoz.

Minden zsák megtalálja a foltját, mindig van szükség valamire. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.16. 16:43 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Hello itt...
Anno én is végigjártam a komár/verhovina/mini romet/jawa mustang négyszöget. Volt köztük szerethető és eléggé elcseszett is (mustangon bakker minden fordítva működött :D ), de hát akit egyszer megcsapott a kétütem... Ezek után az S51 maga volt a megváltás. :D Bár komár után egyből Pannónia T5-került alám... Ált. isk. nyolcadikban merész dolog volt. Egyszer eldőlt, 3 napig volt úgy, mire a szomszéd megjött és segített felemelni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.16. 18:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
bogyesz írta:
Hello itt...
Anno én is végigjártam a komár/verhovina/mini romet/jawa mustang négyszöget. Volt köztük szerethető és eléggé elcseszett is (mustangon bakker minden fordítva működött :D ), de hát akit egyszer megcsapott a kétütem... Ezek után az S51 maga volt a megváltás. :D Bár komár után egyből Pannónia T5-került alám... Ált. isk. nyolcadikban merész dolog volt. Egyszer eldőlt, 3 napig volt úgy, mire a szomszéd megjött és segített felemelni. :)


Barátom, mi fél szavakból is megértjük egymást! :D

Rendőrök kergettek az S51-en két személlyel? ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 18:54 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
becseit írta:
bogyesz írta:
Hello itt...
Anno én is végigjártam a komár/verhovina/mini romet/jawa mustang négyszöget. Volt köztük szerethető és eléggé elcseszett is (mustangon bakker minden fordítva működött :D ), de hát akit egyszer megcsapott a kétütem... Ezek után az S51 maga volt a megváltás. :D Bár komár után egyből Pannónia T5-került alám... Ált. isk. nyolcadikban merész dolog volt. Egyszer eldőlt, 3 napig volt úgy, mire a szomszéd megjött és segített felemelni. :)


Barátom, mi fél szavakból is megértjük egymást! :D

Rendőrök kergettek az S51-en két személlyel? ;)

Meg is fogtak. Utas voltam csak. Haver mondjuk megúszta... Szemétláda révfülöpi körzeti megszívott... Azt mondta az intézkedés végén, hogy " az indítúkulcs elvételével, vagy egyéb módon meg kell akadályoznom a továbbhaladást..." Azzal leguggolt a hátsó gumihoz, és leeresztette... Mi meg Szepezdről mentünk át végig kertek alatt, és pont a főúton akartunk megfordulni. És pont abban a 15 másodpercben jött arra a Favorit...


Passat gyújtás... Feszszab nem lehet esetleg halott a sok kósza szikrától? Ez nem okozhat még ingadozást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 20:13 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Passat gyújtás... Feszszab nem lehet esetleg halott a sok kósza szikrától? Ez nem okozhat még ingadozást?

Kb. két éve a generátort felújítottam -persze akár tegnap is elszállhatott- csúszógyűrű kivételével minden kopó alkatrészből újat kapott. Ez utóbbit csak felszabályoztattam.
Ékszíj, csapágyak*, a gyári feszültség szabályozója (BOSCH EL14V 4C) ugyan jó volt (kapott új keféket), de végül kicseréltem azt is egy MonarkDiesel-re (A BOSCH arany áron volt, kínai szarokat lehetett venni fillérekért, de nem akartam; szerintem ez a legjobb ár-érték arányú cucc a piacon).

*egyik ismerős a saját kocsiján -rövid időn belül- harmadik garnitúra csapágy után jött rá, hogy "C" csapágyak kellenek bele.

Szóval a generátor jó, megnéztem. A motor a hideg fordulatszám ingadozást gerjesztés nélkül is produkálja, de lekopogom a gyújtás generál után (100km) mintha fokozatosan enyhülnének a tünetek, de lehet, hogy csak beképzelem.

Ami viszont anno hiba volt; a generátorból 2db 2.5mm2-es réz tyúkbélen jön ki a delej, ami kb. 40cm hossz után rá van kötve az indítómotor 16mm2-es + vezetékére. Na ott volt egy nem gyenge átmeneti ellenállás hiba. Szétszed, polírpapír, akkuvédő zsír, összerak. Csak emiatt, közel fél voltot emelkedett a töltőfeszültség az akku kapcsain mérve.

Mondjuk elég balfék voltam, hogy nem jöttem rá a gyújtás hibára, mert az utóbbi időben az autórádión sokszor erősen dolgozott a zavarszűrő elektronika.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.04.23. 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Hopp egy ritkaság a hahun.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswa ... ro-7845138


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: becseit
HozzászólásElküldve: 2014.04.24. 07:02 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:

Nagyon jó kiállású jószág... 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség