Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.12.06. 08:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.01.31. 12:48 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 579
Maradj a Focusnál ! Csak és kizárólag dízel (nem sikerült benzin motort gyártaniuk, ezen már annak idején Henryvel is összeugrottunk). Minden mellette szól nincs ára, sok van belőle. 1,6 tdci vagy kétezer tdci a gyári egynyolcas motor úgy felejtős ahogy van. Az alkatrész ár is egyre lejjebb van . Persze a hülye megoldásra ez nem mentség, pl integrált kinyomó csapágy, de nyilván nem kérdeztek meg mikor valamelyik agyhalott okájés mérnök azt hitte kitalált valamit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 09:11 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Ezt mindjárt személyes sértésnek fogom venni. :lol:
Ha van valami a fókában, ami egy stabil pont, az a zetec. Isten mentsen mindenféle fhanszia tdci-ktől. Tekintsük már meg a kettòs tömegű lendítő árát. Plusz a kinyomó, plusz a kuplung készlet. Amilyen fillérb@szó a magyar, szinte biztos, hogy olyat fognék ki, amiben biztosan nem volt cserèlve.
Porlasztó csúcsok is okozhatnak meglepit. Adagoló is szarozhat.
Akkor már egy TDDi.
De inkább egy 1.8 benzin. Szervizes kollégának is ilyen van. 360.000 után köszöni, semmi baja, és pályáztatva eszik hatot, néha öt pont valamennyit.
Nincs olyan észérv, ami meggyőzne és a sokkal komplikáltabb dízel felé terelne. Hacsak nem fog még jobban bezuhanni az olaj ára.
Egy common rendszer felújítása nem két forint, és ezek a deplhi rendszerek meglehetòsen hírhedtek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 12:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 579
ÁÁÁÁ Nincs még egy olyan motor ami annyit zabálna ebben a kategóriában, mind a Ford motor! Ez cáfolhatatlan tény 2db van a környezetemben és egyből ugrott bele a gáz! 11 liter benzinből a városban és nem leharcolt autók Taxi üzemben (ami nyilván a leggazdaságosabb).Ez a kéttömegű lendkerék és társai nyilván egy probléma forrás, de két hétig akcióba volt 120 körül a szett én 148 -ért vettem az enyémbe. Kuplung tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy, lendkerék csavarok, és kéttömegű lendkerék (természetesen gyári sachs) A hozzá nem értés a legnagyobb baj! Számold ki 2 millió kétszáz egy 3-4 éves egyhat tdci, 2-3 százzal olcsóbb a benzines , 3 év alatt az üzemanyag megtakarításból veszel egy másikat. Arról nem is beszélve ,hogy tíz évesen gombokért veszel egy olyat amiben mindent cseréltek (turbót ,kuplungot EGR-t, vezérlést (200000 ezrenként) )Szóval ennél olcsóbb autó nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 13:52 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Kolléga 1.8 zetec kombija pályáztatva eszik öt pont valamennyit. Télen hat pont valamennyit.
140 tempomat plusz a város. 800 km-eket szokott telitankkal elmenni...
Kizárólag 1-es fókákat nézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 22:24 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 579
Nem szóltam, nekem a 110 lovas dízel 6,9 eszik a városban. Mindenki magának tankol, de csodák még mindig nincsenek. A szomszédom árulja az övét Focus 1 (vett egy utcsó szériást), egy gazdás ,de soké akarja eladni :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.02. 14:50 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
A vicc az, hogy másik kollégának szintén van egy kombija. Az 1.8 TDDi. Osztrákból jött motorhibásan. Az adagolót nem bántottuk. Megvolt a műtét. Ha vásoban használódik, 7 liter. Temérdek. Pályán az is be-bekúszik hat alá. De kevesebbet kellene ennie. Valami az adagoló előtöltésével lehet. Bár dízelhez hülye vagyok.

Namármost van egy északolasz kontakt. Itthon egyik isminek kellett egy lowcost lowbudget verda. Ippeg volt kint egy lelakott TDDi kombi. De műszakilag patent. Nosza rá is rabolt az ember. Amott telinyomták, és úgy ért ide az ember, hogy még maradt is az autóban. NÉGYPONTVALAMENNYI jött ki, amikor itthon megkapta az első nyálat. Ez az adat inkább elgondolkodtató, de a dízel amúgy is 4 keréken guruló tüdőrák. Trepniztem már le 2.0 tdci mondit és elismerően hümmögtem utána, de neeeeem vonz.
Egy jó zetec és nincs gond.

Persze a Ti-VCT már megint csak nem kéne. Városban rohadt kajás az összes. Ilyen 8-10. Anyád.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.02.05. 14:19 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2882
Tartózkodási hely: Budapest
Itt úgy érzem, elbeszéltek egymás mellett.

A Zetec egy köztudottan megbízható, kiforrott motor, elég jó fogyasztással.
De egy 1300kg-os autóval városban csodát nehéz művelni. Ott nem kell csodára
számítani, hogy 8-cal el lehet járni belvárosi üzemben. Az elővárosi, meg dugón
kívüli, és hasonlóak magánemberként megvalósíthatóak, taxi üzemben nem...

Az pedig tény, hogy a Diesel a "kopó" alkatrészei által költségigényesebb, de a
fogyasztása révén taxiüzemben megtérül. Magánemberként viszont, aki évi talán
10-15ekm-t megy, nem éri meg befektetni egy drágább dízelbe, aminél vásárlás
után szinte már lehet is menni lendkerék, CR-pumpa, és turbo-cserére a szervízbe,
1MFt-ért. Aki keveset megy, és használtan is kis szervízigényű, megbízható autót
akar, annak a Zetec nagoyn jó választás. Aki sokat megy, lásd taxi-üzem, és rá-
adásul még pénzt is keres az autóval, annak értelemszerűen kifizetődő a nem csak
drágább, de költségesebb alkatrészigényű dízelt is megvenni.

Az egyenletes városon kívüli fogyasztásokat pedig szintén ne hasonlítsuk össze
a taxi-üzemmel. Csodák valóban nincsenek. Egy dízellel egyenletes 100 körüli
tempónál illik tudni bemenni 4 alá. Benzinessel pedig azért illik hatossal kezdődjön.
Városban pedig egy ilyen bódéval nehéz mit csinálni, ott egy benzinessel a 8 már
csoda. Dízellel pedig 6-7 között lehet reális.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.03.10. 15:15 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2882
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
ÁÁÁÁ Nincs még egy olyan motor ami annyit zabálna ebben a kategóriában, mind a Ford motor! Ez cáfolhatatlan tény 2db van a környezetemben és egyből ugrott bele a gáz! 11 liter benzinből a városban és nem leharcolt autók Taxi üzemben (ami nyilván a leggazdaságosabb).
...

Na, most saját tapasztalattal is tudok szolgálni. A céges Focus-unk 2005-ös
évjárat, ötajós, Ghia ergo nem is könnyű, és 2.0 Zetec van benne 145 lóval
és 130000km-rel.

Egyik kanyarban Erzsébet külsőről visszafelé a Karolina útra, meleg motorral
indulva, fedélzeti szerint 6.7. Óvatosan, de nem tojáshéjon vezetve.

A másik, ugyanezen autóval, hideg motorral indulva: Karolina-Mátyásföld-Karolina,
napközben, dugóval, dugót kikerülő Józsefvárosi tekergéssel, fedélzeti szerint az
oda-vissza út átlaga 7,9 liter.

Meg lehet etetni vele a 10-et, de ha dugóban és dugót kertek alatt kikerülő,
az egész várost kétszer átszelő úton kijöttem 8 alatt, akkor az szerintem egy
ekkora autótól és motortól hibátlan.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.03.12. 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Eszkó az eladás után is kísért. A srác megkeresett, hogy megállt a verda... Nincs szikra, illetve "eszi a gyertyát" az autó.
Hüppögtem, mert nálam 6 évet lényegi gond nélkül lehúzott az autó, a skacc meg 2 hete szenved vele... Itt valami nyemstimm...
Uccsó szériás MK4, már kompis gyújtással, trafóval, főtengely jeladóval... Nagyjából ezekkel lehet a gond. Trafócsere nem oldotta meg, új gyertyák szintén nem. Kábelek sem. Végül kiderült, hogy az egyik akksisarun lazult le a csavar... :lol:

Másik: Rózsika olybá tűnik inkontinens lett. Vízpumpa felől elkedzte eregetni a vizet. Vezérlés csere szükségeltetik asszem. Amikor megvettem, ránéztem a szíjra, és elég újszerűnek tűnt, a feliratok is tök frissek voltak rajta... Így nem cseréltem, persze az első javallott dolog ez lenne a vásárlás után: DOBD LE A VEZÉRLÉST!
Tavaly szeptember óta lassan belement 6-7000 km...
De a héten meg kellett hajtanom egy kicsit a nulláson, mert késésben voltam az esti fociról...
A kb 10 percig tartó 4000-es fordulat nem biztos, hogy jót tett neki... :lol: Ez volt kedden, másnap délutánra meg is jelent egy kisebb tócsa alatta.
Azóta minden nap nézem, hol van tócsa, hol nincs.

De mind1, csere lesz, az tuti.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2016.03.26. 05:04 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Vezérlés csere megvolt, de utána is tapasztaltam némi folyást, így kapott egy hűtő tömítő trutymót. Nem vagyok magamra büszke, de nem volt KEDVEM megbontani a friss vezérlést. Most úgy tűnik jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség