Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.01.27. 23:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.16. 13:48 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Tegnap úgy döntöttem, megnézem a gyertyákat. Az egyik beletört. :lol:

Csuklós kulccsal, kolléga, csuklós kulccsal... ;) :lol:

Hirtelen nem találtam. A puttonyban ugyan tartok olyat, de az a kisebbik fajta, T-szárú, ahol a szárak "fessztávja" is max 10 centi. Azzal lazítani max Rambo tudna. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.19. 12:02 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Tegnap cseréltem első lengőkarokat. Úgy elmászott az összetartás, hogy egyenes úton 50 felett sikít a gumi. De tegnap estefelé esélytelen volt találni bárkit, aki beállítja, szóval lehet én tekerek rajta egy keveset. Vízmérték van. Azon kívül szeretném kihagyítani a két gátlót ami benne van. Asszem azokat előző műszakira vettem meroccsóvót. Dobozoshoz valósi, különbség annyi, hogy az alsó rúgótányér a gátlón kb 20 mm-rel feljebb van hegesztve. Off-roados a hatás, de legalább elnyelt minden ütést. Viszont csak vissza kéne térni a jó magasságba.

Gátló felújítással kinek milyen tapasztalatai vannak?

Kárászy- Lindor-Pesterzsébet (Valéria utca - Kobi) tengelyen kívül esetleg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.24. 06:38 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2885
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Tegnap cseréltem első lengőkarokat. Úgy elmászott az összetartás, hogy egyenes úton 50 felett sikít a gumi. De tegnap estefelé esélytelen volt találni bárkit, aki beállítja, szóval lehet én tekerek rajta egy keveset. Vízmérték van. Azon kívül szeretném kihagyítani a két gátlót ami benne van. Asszem azokat előző műszakira vettem meroccsóvót. Dobozoshoz valósi, különbség annyi, hogy az alsó rúgótányér a gátlón kb 20 mm-rel feljebb van hegesztve. Off-roados a hatás, de legalább elnyelt minden ütést. Viszont csak vissza kéne térni a jó magasságba.

Gátló felújítással kinek milyen tapasztalatai vannak?

Kárászy- Lindor-Pesterzsébet (Valéria utca - Kobi) tengelyen kívül esetleg?

KardosMuki barátom az 51-esen lévő, nemtom milyen településen
található Bilstein szervízbe vitte az autóját, és nagoyn meg volt
elégedve az eredménnyel.

Maga a felújítás szerintem nem rizikós, ha jó az alap, vagyis nem
noname gátlóból kell kiindulni. A keményítést viszont értelmetlennek
tartom. De erről itt most nem volt szó.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.26. 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Tegnap cseréltem első lengőkarokat. Úgy elmászott az összetartás, hogy egyenes úton 50 felett sikít a gumi. De tegnap estefelé esélytelen volt találni bárkit, aki beállítja, szóval lehet én tekerek rajta egy keveset. Vízmérték van. Azon kívül szeretném kihagyítani a két gátlót ami benne van. Asszem azokat előző műszakira vettem meroccsóvót. Dobozoshoz valósi, különbség annyi, hogy az alsó rúgótányér a gátlón kb 20 mm-rel feljebb van hegesztve. Off-roados a hatás, de legalább elnyelt minden ütést. Viszont csak vissza kéne térni a jó magasságba.

Gátló felújítással kinek milyen tapasztalatai vannak?

Kárászy- Lindor-Pesterzsébet (Valéria utca - Kobi) tengelyen kívül esetleg?

KardosMuki barátom az 51-esen lévő, nemtom milyen településen
található Bilstein szervízbe vitte az autóját, és nagoyn meg volt
elégedve az eredménnyel.

Maga a felújítás szerintem nem rizikós, ha jó az alap, vagyis nem
noname gátlóból kell kiindulni. A keményítést viszont értelmetlennek
tartom. De erről itt most nem volt szó.


Ha a te barátod, az enyém is. :lol:
Ismerjük egymást már.

Nem keményíteni szeretnék. Itt is az árérzékenység dominál egy cseppet. Ha jól tudom egyébként, bármilyen is volt az alap (gázos, olajos), felújítás után kizárólag olajosként üzemelhet, mert másképp nem tudják megoldani.
Itthon van egy pár KYB Excel G, és egy pár Motorcraft, utóbbiból az egyikben némileg lóg a szár...

Tegnap leműszakiztunk.
Ma majdnem kigyulladtam... Nem jó dolog észlelni a műszerfal alól terjengő füstöt.

Az események zajlanak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.09.26. 13:56 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Dömsöd, Katona Gábor műhelye. Kárászy, vagy Lindor falun belül van, róluk sem hallottam épp rosszat.

http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/f ... poli185479


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.10.17. 12:51 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Múlt héten voltam Keszthelyen. Rózsika teszi a dolgát, bár muter keveset használja. Viszont a megvétel óta párezer km már beletekerődött... Az olajszint minimálisan csökkent ezalatt. Ami nem annyira aggasztó. Az sokkal inkább, hogy a víz is tünedezik elfelé. Eddig egyszer vizslattam meg aknából a dögöt. Ennek a fajta motornak a blokk hátsó oldalán van egy dobozkája, itt vezetődik vissza a karetergáz. A teljes hátsó oldala olajpárás. Megkockáztatnék egy óvatos motormosást, plusz át kellene nézni a tömítéseket. Szelepfedél, szívósor, stb. Szeretnék adni neki egy új termosztátot is. Mi baj lehet alapon.

Reméljük nem hengerfejes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.10.19. 07:17 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2885
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Múlt héten voltam Keszthelyen. Rózsika teszi a dolgát, bár muter keveset használja. Viszont a megvétel óta párezer km már beletekerődött... Az olajszint minimálisan csökkent ezalatt. Ami nem annyira aggasztó. Az sokkal inkább, hogy a víz is tünedezik elfelé. Eddig egyszer vizslattam meg aknából a dögöt. Ennek a fajta motornak a blokk hátsó oldalán van egy dobozkája, itt vezetődik vissza a karetergáz. A teljes hátsó oldala olajpárás. Megkockáztatnék egy óvatos motormosást, plusz át kellene nézni a tömítéseket. Szelepfedél, szívósor, stb. Szeretnék adni neki egy új termosztátot is. Mi baj lehet alapon.

Reméljük nem hengerfejes.

Ha hengerfejes, akkor ritka, hogy a víz is és az olaj is a motorból kifelé tűnjön el,
és befelé senki nem megy a másik felé. Tipikus az szelepfedél-tömítés elhasználódása,
és emiatt izzad a tömítés mellett ami szépen lassan olajsárossá teszi a motorteret.

Másik lehetséges dolog, hogy pl. a kartergáz csöve(i) megrepedtek és azon szuszog
ki az olajos levegő, ami a hideg felületekre azonnal ki is csapódik.

Javaslom, hogy brigéciollal kencézd be a motort mindenhol, ahol koszos, majd lehe-
tőség szerint meleg vízzel öblögesd le. Ha kell, ismételd meg, amíg tiszta nem lesz
a motor. Ezek után használjátok tovább, és figyelni kell szorgalmasan, hogy honnan
ered, hol kezd el először látszani az olajosodás.

A hengerfejtömítés az már a nagyon az utolsó utáni szcenárió, attól azért ne tarts. ;)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.10.20. 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Múlt héten voltam Keszthelyen. Rózsika teszi a dolgát, bár muter keveset használja. Viszont a megvétel óta párezer km már beletekerődött... Az olajszint minimálisan csökkent ezalatt. Ami nem annyira aggasztó. Az sokkal inkább, hogy a víz is tünedezik elfelé. Eddig egyszer vizslattam meg aknából a dögöt. Ennek a fajta motornak a blokk hátsó oldalán van egy dobozkája, itt vezetődik vissza a karetergáz. A teljes hátsó oldala olajpárás. Megkockáztatnék egy óvatos motormosást, plusz át kellene nézni a tömítéseket. Szelepfedél, szívósor, stb. Szeretnék adni neki egy új termosztátot is. Mi baj lehet alapon.

Reméljük nem hengerfejes.

Ha hengerfejes, akkor ritka, hogy a víz is és az olaj is a motorból kifelé tűnjön el,
és befelé senki nem megy a másik felé. Tipikus az szelepfedél-tömítés elhasználódása,
és emiatt izzad a tömítés mellett ami szépen lassan olajsárossá teszi a motorteret.

Másik lehetséges dolog, hogy pl. a kartergáz csöve(i) megrepedtek és azon szuszog
ki az olajos levegő, ami a hideg felületekre azonnal ki is csapódik.

Javaslom, hogy brigéciollal kencézd be a motort mindenhol, ahol koszos, majd lehe-
tőség szerint meleg vízzel öblögesd le. Ha kell, ismételd meg, amíg tiszta nem lesz
a motor. Ezek után használjátok tovább, és figyelni kell szorgalmasan, hogy honnan
ered, hol kezd el először látszani az olajosodás.

A hengerfejtömítés az már a nagyon az utolsó utáni szcenárió, attól azért ne tarts. ;)



Motorkódja ALL. Mindent bele ugye. :D Ennek függvényében már hengerenkénti a tüzelőanyag ellátása, de a pillangója egy CFI kübli alá van rejtve. Nem egy üszök MPI. Ugyanakkor hagyományos gyújtást alkalmaz. Van neki valami modulja, de elosztós, ami ha jól láttam az íveket, akkor tekerhető is. Namármost a gyújtás alkatrészek környéke is kissé szutyis.
Modernebb (pl. Focus) autók esetében szó nélkül szétsprickolnék (mint ahogy sprickolok is) pumpással némi brigit és irány a gőzborotva. Deee ennél kissé tartok tőle, bár kétségtelenül hatékony módszer lenne. Féltem a gyújtás cuccait.

Vaaagy ráküldök egy flakon féktisztítót.

Tegnap muter hívott, hogy az akksi lemerült... De tolásra feltámadt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.10.22. 08:06 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2885
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Motorkódja ALL. Mindent bele ugye. :D Ennek függvényében már hengerenkénti a tüzelőanyag ellátása, de a pillangója egy CFI kübli alá van rejtve. Nem egy üszök MPI. Ugyanakkor hagyományos gyújtást alkalmaz. Van neki valami modulja, de elosztós, ami ha jól láttam az íveket, akkor tekerhető is. Namármost a gyújtás alkatrészek környéke is kissé szutyis.
Modernebb (pl. Focus) autók esetében szó nélkül szétsprickolnék (mint ahogy sprickolok is) pumpással némi brigit és irány a gőzborotva. Deee ennél kissé tartok tőle, bár kétségtelenül hatékony módszer lenne. Féltem a gyújtás cuccait.

Vaaagy ráküldök egy flakon féktisztítót.

Tegnap muter hívott, hogy az akksi lemerült... De tolásra feltámadt.

A nagyfeszültségű részek környékét célszerű letakarni öblítés előtt,
avagy ha szétszedhető (mert elosztós), akkor öblítás után leszedni
az elosztót, és kitörölni szárazra. Meg persze elektronikára és
csatlakozóra sem javasolt közvetlenül spriccelni. Sonst nyugodtan,
csak próbáld meg a gyújtás részeit a közvetlen vízsugárra kerülni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.11.16. 10:40 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Notehát. A motormosást még nem ejtettem meg. De roppant mód örülök. Keszthelyről visszafelé nem pályán jöttem. Időben nem volt olyan sokkal több, de így legalább tudtam tartani két falu közt az autónak kellemes 80-as utazót. 3000 fölé nem is nagyon ment a forimérő. Siófoknál voltam kb 100 km-nél. Nosza tankoljunk. 4.3 volt az első katt. De nem akartam elhinni, így elkattogtattam 5.7-ig. :lol:
Tegnap fogyott el a tanknyi lőre. Valami 4.7-es átlag jött ki 612 km-re...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség