Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.27. 22:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.31. 12:06 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
A váltó felújítást felejtsd el !!! Nagyon nagy tapasztalatot és típusismeretet igényel. Végtelen kilométert futott kapcsolódó elemeket párosítasz új alkatrészekkel! Lesz ami egy hajszálon érintkezik és lesz ami teljesen máshova kerül a lényeg tökéletes nyomkép még véletlenül sem lesz. Ha egy kopott csapágy bent marad kézzel nem érzed - olyan lesz mint a sínautó. A bontott meg zsákba manyek ha előtte nem tudod kipróbálni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.06.13. 08:12 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Eszkó fogyija most tetszik. Volt egy 5000.- / 203 km és egy 3000.- / 126 km...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.06.13. 09:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
apajevics írta:
A váltó felújítást felejtsd el !!! Nagyon nagy tapasztalatot és típusismeretet igényel. Végtelen kilométert futott kapcsolódó elemeket párosítasz új alkatrészekkel! Lesz ami egy hajszálon érintkezik és lesz ami teljesen máshova kerül a lényeg tökéletes nyomkép még véletlenül sem lesz. Ha egy kopott csapágy bent marad kézzel nem érzed - olyan lesz mint a sínautó. A bontott meg zsákba manyek ha előtte nem tudod kipróbálni.

Nyilván csapágyból újat veszek, a szinkronokat lehetne esetleg variálni, azok elvben csereszabatosak. De a fűzött tengelyekkel nem variálnék. Geree felvetésére egyébként (hosszú váltó vs rövid váltó) annyi rémlik, de az határozottan, hogy a saját 1.3-as eredeti váltó, ami most polcon van, azt tudta, hogy 5-ben 50-nel is könnyedén tudtam poroszkálni. A mostani hosszabb ugyanolyan motorfordulattal kb 60-nal repíti a gépet, 50-nél mindenképp vissza kell váltani. RPM egység hiányában az alacsonyabb fokozatokról nem tudok nyilatkozni.
Kérem kaccsojja ki. :lol:
Időközben elugrottam megnézni egy 1.8 motort... Váltóval sallangokkal 120-at kér érte az ember... Végül is nem mondtam neki, hogy azért komplett műszakis autót veszek és magam bontom el... RKC kód, 115 ló, és egy Karmann kabrióból jön... Ki nem *****ja le, ha egyébként semmi extra...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.06.13. 10:01 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Eszkó fogyija most tetszik. Volt egy 5000.- / 203 km és egy 3000.- / 126 km...

Ez valahol bő 6 körülre jön ki. Ez teljesen jó. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.06.13. 10:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Nyilván csapágyból újat veszek, a szinkronokat lehetne esetleg variálni, azok elvben csereszabatosak. De a fűzött tengelyekkel nem variálnék. Geree felvetésére egyébként (hosszú váltó vs rövid váltó) annyi rémlik, de az határozottan, hogy a saját 1.3-as eredeti váltó, ami most polcon van, azt tudta, hogy 5-ben 50-nel is könnyedén tudtam poroszkálni. A mostani hosszabb ugyanolyan motorfordulattal kb 60-nal repíti a gépet, 50-nél mindenképp vissza kell váltani. RPM egység hiányában az alacsonyabb fokozatokról nem tudok nyilatkozni.
Kérem kaccsojja ki. :lol:
Fordszámmérő hiányában nehéz még tippelni is. Annyit lehet, hogy ha felemeled az autó jobb elejét úgy, hogy a kerék is a levegőben legyen (de a bloldali nem), beteszed sebességbe és elkezded forgatni a főtengelyt, majd megszámolod, hogy egy kerékkörbefordulásig hányszor fordul körbe a főtengely, abból már lehet számoloni össz-áttételt. Csak az egyik oldalt forgó keék miatt még egy kettes szorzót bele kell kalkulálni az eredménybe. De egyesben valahol 10-14 körüli áttételt kell kapni (3.5-4 körüli difi, szorozva egy 3,5 körüli első fokozattal) és ugyanígy tovább az összes fokozat leszámolható.

bogyesz írta:
Időközben elugrottam megnézni egy 1.8 motort... Váltóval sallangokkal 120-at kér érte az ember... Végül is nem mondtam neki, hogy azért komplett műszakis autót veszek és magam bontom el... RKC kód, 115 ló, és egy Karmann kabrióból jön... Ki nem *****ja le, ha egyébként semmi extra...
Én bontani 50-ért vettem egy járóképes Mondeo Mk1 2.0 Ghiá-t kompletten, nem is sok km-rel. :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.10. 12:47 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Ööö Houston...


Csatolmányok:
kulcs.jpg
kulcs.jpg [ 33.85 KiB | Megtekintve 2261 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.13. 08:03 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Ööö Houston...

Hát ez nem szép látvány... :lol:

Részvétem. Legalább nyitás után sikerült beletörni, vagy még zárva maradt?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.13. 09:02 
Offline

Csatlakozott: 2010.03.08. 11:23
Hozzászólások: 98
Geree írta:
bogyesz írta:
Ööö Houston...

Hát ez nem szép látvány... :lol:

Részvétem. Legalább nyitás után sikerült beletörni, vagy még zárva maradt?


Küldtem PM-ben egy számot ahol tudnak segíteni ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.13. 14:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Ööö Houston...

Hát ez nem szép látvány... :lol:

Részvétem. Legalább nyitás után sikerült beletörni, vagy még zárva maradt?


Naná, hogy este hazatérés után, amikor épp bezárni készültem... :lol:
Illetve be is zártam, a kulcs pedig egy pattanással tovább is fordult. Bíztam benne, hogy a zárhenger akadt ki... :)
Itt jött ki a Szatuna légterelő előnye. Ha otthon vagyok, mindig hagyok kis rést a szellőzés miatt. A pinyóban épp akadt egy géptető kitámasztó. Bebűvészkedtem, és kinyitottam. Előtte, amíg melóban voltam, barinőm derót vállfából hajtogatott egy kampós célszerszámot, és szintén azon a résen megbabrálta/megforgatta a tetőablak tekerőjét, és ki tudta nyitni bukóra a tetőablakot. ÉS NEM ÁRULJA EL, HOGYAN CSINÁLTAAA! :twisted:

Zárbetét szétkapva, darab kiszedve, holnap remélem megoldódik egy másolattal...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.07.14. 08:31 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
bogyesz írta:
Ööö Houston...

Hát ez nem szép látvány... :lol:

Részvétem. Legalább nyitás után sikerült beletörni, vagy még zárva maradt?


Naná, hogy este hazatérés után, amikor épp bezárni készültem... :lol:
Illetve be is zártam, a kulcs pedig egy pattanással tovább is fordult. Bíztam benne, hogy a zárhenger akadt ki... :)
Itt jött ki a Szatuna légterelő előnye. Ha otthon vagyok, mindig hagyok kis rést a szellőzés miatt. A pinyóban épp akadt egy géptető kitámasztó. Bebűvészkedtem, és kinyitottam. Előtte, amíg melóban voltam, barinőm derót vállfából hajtogatott egy kampós célszerszámot, és szintén azon a résen megbabrálta/megforgatta a tetőablak tekerőjét, és ki tudta nyitni bukóra a tetőablakot. ÉS NEM ÁRULJA EL, HOGYAN CSINÁLTAAA! :twisted:

Zárbetét szétkapva, darab kiszedve, holnap remélem megoldódik egy másolattal...

Mák, hogy nem kellett üveget betörni. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség