Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 01:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 10:15 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
Ha ez a felállás nem szabad szarakodni. A Németeknél 1000 euró alatt félelmetes csodákat kapsz. Euró 3 alatt szó szerint nincs értéke semminek. Veszel egy Alfa 145-öst, hibátlant kapsz az említett összegből és életedben először ,megérted mit tanultál fizika órán a G erőkről! Az utolsó Ford a Cobra volt de évekig dolgoztunk Shelbyvel míg ilyen lett és Henrynek így is aggályai voltak :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.19. 11:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Erős fegyvertény, hogy nem kell attól tartani, hogy megfognak a motorcsere miatt. Ez a vas gyakorlatilag a fókából építkezik, lévén kortársak. Sok alkatrész passzentos. És Euro4ként regelhető.
Számok:
- regadó 35000
- átírás, egyebek 65000
Kell egy bizti, az adót meg legyen 15 per év.
Azt pontosan tudom, hogy ez a motor a fóka bódéját hogyan mozgatja. Nekem az 1.3as motorral forgalmi szerint 1061 kg-t nyomott az autó. Szerintem a 40 paci többlet, a kétszer annyi szelep, és a jellegzetes, alulról építkező zetec-es nyomaték kellően agilisan lehet képes mozgatni azt a verdát.
Kötelező szerviz, és jön-megy-megáll.
Ráadásul amióta először megláttam ezt a sport kiadást, beléje vagyok zúgolódva. Ilyenkor a racionalitás mit sem ér.
Ezzel szemben az Escort.
Motor eszi az olajat, váltó kuka, lakatolni és telifényezni kellene. Ez kb annyi, amennyiért a Fityót eladtam. Ha korábban megnéztétek a hirdetést, kezdetben 479ért volt fent, aztán 449ért, végül egy kerek összegért ment el. Amit egész egyszerűen baromság lenne beletolni Eszkóba, gazdasági szempontok alapján. Érzelmi alapon a világ f@szát is rá lehetne költeni. Ott van a 2.3-as motor amit vehetnék, lenne 145 illegálisan beépített lovam. De akkor komplett kipuff rendszer is kell alá leömlőtől, mert a gyári lófütty miatt 4000től megfulladna a motor. Egy jobbféle rendszert a Dinamitnál pl 45-60 rongytól mérnek. Lakat, fény 200ból nem jön ki. Váltó bontott 15, komplett felújítas 50. Fék-futómű fronton sem kellene tétlenkedni. Hol is tartunk?
A Fiesta vételára alku nélkül 170. Úti költség, miegymás, oké, 400 körül megállok, de beleülök és megyek. Nem pedig tologatom hetekig, hónapokig lakatostól fényezőn át a kipuffoshoz, meg a tolós műszakishoz.
A Blöffben is megmondták: a matekon múlik minden.

Na, ez már egy logikus, ész érvekkel alátámasztott, és nem egy
"csapjunk bele, oszt majd lesz valami!" megközelítés. ;)

Ha tisztában vagy, hogy mit várhatsz az autótól, és azzal is,
hogy nem kell szombat este versenyezgetni indulni vele, akkor
a hétköznapokat egy kellemes sportos stílusban abszolválhatod
egy legális járművel. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.24. 18:51 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Igen, de bontós kolléga a garázssoron, aki fókákkal foglalkozik, lebeszélne a fityóról, és őt is megértem. Azt a fityót (leszámítva a sport kiegészítőket) azzal a facelifttel mindössze két évig gyártották. Jött a Focus és a New Egde dizájn, kénytelenek voltak tehát hozzányúlni. A sima mk4 fityó elejével semmi sem compatible, ha koccanna. Más a géptető, sárvédők, lámpák, lökhárító.
Ezzel szemben egy Focus alkatrészellátása ezerszer jobb, az autó is ezerszer jobb, nagyobb, kényelmesebb, jobban felszereltebb. És a korai példányokat is elkezdték kidobálni fillérekért. Focusos srác kollégája kinézett egy motorhibás hófehér kombit, ami rozsdamentes. Akkor még nem volt vagyonszerzési a külföldi autókra, így tokkal vonóval, névre írva megállt 400-450 között. 200 alatt volt a vételár.

Valamit minden esetre kezdeni kell hama! Most Keszthelyen vagyok, lejöttem Eszkóért. Kezdetnek adtam neki 1 liter váltóolajat, hogy haza is érjek. Szó nélkül elnyelte az uccsó cseppig. Az ötödik visszatért, bár nyisszen, amikor kapcsolom. Visszaváltás halk. A költözködés meg az olajhiány megviselhette a szinkront.

A Technikai eszmecsere > Beszélgetősarok tocsikba linkeltem egyett Passionfordról. Valójában az lenne a cél. De ahogy végig lapoztam/olvasgattam a 8 oldalt, és rájöttem, hogy mekkora sucks, ráadásul hegeszteni sem tudok, meg garázsom se, meg műhelyem se, így megelékszem egy sima zetec mocival is. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.25. 10:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Külföldről még mindig jobb állapotú autókat lehet venni. És az állapot végett
még az itthoni forgalomba-helyezés költségeivel együtt is jobb autót lehet
így kapni.

A váltóolaj alacsony szintjével pedig óvatosan, mert az ötödik kezd el leg-
hamarabb "szárazon" járni, és megeszi a fogaskereket, utána pedig úgy fog
"sírni", mint egy rossz profilú tolókerekes váltó. Javítás pedig csak cserével.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.25. 14:50 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Ennek sztem már reszeltek. Mind1, occo volt. De amúgy is, szabyktól vettem, állítása szerint Somogyi úr féle hibrid. Bc ház, de IB bél, vagy mi, így nem tudom, mi alapján kellene beszerezni a csapágyakat.

Update:
A papagáj eseménymentesen hazatért!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.26. 09:45 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Ennek sztem már reszeltek. Mind1, occo volt. De amúgy is, szabyktól vettem, állítása szerint Somogyi úr féle hibrid. Bc ház, de IB bél, vagy mi, így nem tudom, mi alapján kellene beszerezni a csapágyakat.

Update:
A papagáj eseménymentesen hazatért!

Nem a csapágy megy tönkre, hanem a fogprofil kopik el.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.26. 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
:lol:
Geree írta:
bogyesz írta:
Ennek sztem már reszeltek. Mind1, occo volt. De amúgy is, szabyktól vettem, állítása szerint Somogyi úr féle hibrid. Bc ház, de IB bél, vagy mi, így nem tudom, mi alapján kellene beszerezni a csapágyakat.

Update:
A papagáj eseménymentesen hazatért!

Nem a csapágy megy tönkre, hanem a fogprofil kopik el.

Pláne. A gyári saját 1.3-as rövid váltóm megvan még, van egy az autóban, a kettőből csak össze lehet hozni egy jót. :lol:
Az IFA bakokat viszont ha oda kerülök, valszeg ki fogom hagyítani a bölcsőből. Elméletem szerint, mivel magasabbak egy pár millivel a gyári megoldásnál (és keményebbek is), az egész motor-váltó miskulancia egy minimális - tized foknyi - lejtést kénytelen elszenvedni jobbra. Innentől másféle kopást kap szinte minden, ami forog (tengelycsuklók belül, diffi csapágy).
Megint jött egy jó ajánlat. 1.8 zetec motor+váltó 40k.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.27. 08:23 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
Nem a csapágy megy tönkre, hanem a fogprofil kopik el.

Pláne. A gyári saját 1.3-as rövid váltóm megvan még, van egy az autóban, a kettőből csak össze lehet hozni egy jót. :lol:
Az IFA bakokat viszont ha oda kerülök, valszeg ki fogom hagyítani a bölcsőből. Elméletem szerint, mivel magasabbak egy pár millivel a gyári megoldásnál (és keményebbek is), az egész motor-váltó miskulancia egy minimális - tized foknyi - lejtést kénytelen elszenvedni jobbra. Innentől másféle kopást kap szinte minden, ami forog (tengelycsuklók belül, diffi csapágy).
Megint jött egy jó ajánlat. 1.8 zetec motor+váltó 40k.

Ha nem azonos az áttétel a két váltóban, akkor nem tudsz összehozni
a kettőből egyet, lévén az egyik tengelyen (asszem a nyelestengelyen)
egy anyagból van kialakítva az összes fogaskerék. Ergo, ha egy fogaskerék
megkopik, akkor lehet cserélni a tengelyt egyben. És ha a másik váltó
eme tengelye nem azonos fogszámú, profilú, profil-eltolású, stb, akkor
nem fog összejönni a régi csoportkerekkel. Ergo csak a váltó komplett
bele cserélhető egyben, külön-külön az egyes fokozatok nem.

Sosem értettem ezt az IFA-bakos sztorit, amikor boltban simán kapható
oda való bak. Ráadásul bontva is szerezhető olcsón.
A kopás pedig elméleti megközeltésben igaz, de egy futómű-ültetéssel
máris ugyanez az eset áll fenn, szóval ezt azért nem aggódnám túl.
Annak fényében pedig pláne, hogy hányévente és mennyi km-enként
kell 15-20eFt-ért új csuklót venni és/vagy felújítani...

40-ért a komplett motor+váltó, ha a hozzá tartozó ECU, kábelköteg és
az összes saját érzékelője megvan, akkor jó ár. Ha ezekből bármi hiányzik,
akkor nem vagy előrébb, mert külön-külön kell beszerezgetni ezen alkat-
részeket, és ha más autóból szedegeted össze, sosem lesz jó, valami
nyűgje mindig lesz...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.30. 20:33 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Váltó: Nem fokozatokat akarok cserélgetni... Mindössze egy működő váltót szeretnék. A 6 db csapágy olyan 32-33000 lenne egyébként (két diffi, kettő az input tengelyre, kettő a kihajtásra), ha újat szeretnék. De pl a szinkronok egyezhetnek, meg a kapcsolókörmök.
Vagy kerítek megint egy bontottat egy 10-esért, azt megint megyek olyan 20.000 km-t vele.

Bak: dave javasolta. :lol: Egyrészt mert olcsó (1800 / db), másrészt meg keményebb és strapabíróbb (a belevalóból a leggagyibb is 5000/db, tehát 3600 ft vs. 10000 ft). Igaza volt mindkét esetben. De sem ő, sem én nem tudhattuk a járulékos következményeket, amennyiben helytálló az elméletem. Mondjuk egy Sierra-ba inkább lenne helye, mint egy kereszt motorosba. Éééés ami a fő gond... Nem a féltengely csuklóim koptak el! Mindkét váltóban a diffi csapágy döglött meg. Az egyikben a jobb, a másikban a bal.

Motor: ma elugrottam megnézni azt a Y5B-t (2.3 16V, 145 ló).
pro:
- friss a vezérlés, 2-3000 km lehet benne az eladó szerint.
kontra: puffos autóból jön. A blokk és a hf nem sérült. A szívósor törött, a leömlő ugyan nem, de a szűkítő és környéke nagyon meggyűrődött, szóval inkább nincs leömlő.
- új kuplung
- váltó is van, de a váltóházról letört egy rész, ami a nyúlványhoz rögzít. Tökmadár, nem tudnám használni, továbbértékesíthető alkatrésznek.

Ismer valaki mérnököt, aki tervez és gyártat motortartót? :mrgreen:


Az a zetec40-ért se lenne rossz, de mókolt a köteg...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.31. 09:21 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Váltó: Nem fokozatokat akarok cserélgetni... Mindössze egy működő váltót szeretnék. A 6 db csapágy olyan 32-33000 lenne egyébként (két diffi, kettő az input tengelyre, kettő a kihajtásra), ha újat szeretnék. De pl a szinkronok egyezhetnek, meg a kapcsolókörmök.
Vagy kerítek megint egy bontottat egy 10-esért, azt megint megyek olyan 20.000 km-t vele.

Bak: dave javasolta. :lol: Egyrészt mert olcsó (1800 / db), másrészt meg keményebb és strapabíróbb (a belevalóból a leggagyibb is 5000/db, tehát 3600 ft vs. 10000 ft). Igaza volt mindkét esetben. De sem ő, sem én nem tudhattuk a járulékos következményeket, amennyiben helytálló az elméletem. Mondjuk egy Sierra-ba inkább lenne helye, mint egy kereszt motorosba. Éééés ami a fő gond... Nem a féltengely csuklóim koptak el! Mindkét váltóban a diffi csapágy döglött meg. Az egyikben a jobb, a másikban a bal.

Motor: ma elugrottam megnézni azt a Y5B-t (2.3 16V, 145 ló).
pro:
- friss a vezérlés, 2-3000 km lehet benne az eladó szerint.
kontra: puffos autóból jön. A blokk és a hf nem sérült. A szívósor törött, a leömlő ugyan nem, de a szűkítő és környéke nagyon meggyűrődött, szóval inkább nincs leömlő.
- új kuplung
- váltó is van, de a váltóházról letört egy rész, ami a nyúlványhoz rögzít. Tökmadár, nem tudnám használni, továbbértékesíthető alkatrésznek.

Ismer valaki mérnököt, aki tervez és gyártat motortartót? :mrgreen:


Az a zetec40-ért se lenne rossz, de mókolt a köteg...

Az IFA bak mindenkinél nagoyn népszerű, de eddig még kevés jót hallottam
a konverizóról. K*rva kemény, és ráz mint az istennyila. és a végén úgy is
veszel egy gyári bakot, amivel összességében pont egy IFA baknyival többet
költöttél. ;)

A töröttautóból való motorhoz: szívósoprt még lehet keríteni, de a váltót már
nem biztos, hogy érdemes javítani. Persze lehet, de látni kellene, hogy mi és
mennyire sérült.

Bakot is lehet gyártani, nem egy nagy puki, csak egy kis lemeztologhatás és
hegesztés.

A toldozott köteges Zetec meg ha komplett gyári állapotában akarod használni,
szkeptikussá tesz vele szemben.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség