Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2020.09.28. 01:10

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.07. 07:45 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Termosztát csé tegnapi monszun közben-után kész, váltóolaj csere kész, klíma tisztítás kész.
Köszönöm a papíros tippet. Azóta 30egynéhány km pipa, egyenlőre hibátlan. A vásárolt Wahler termosztát egyébként tök furi alakú. Átmérőre pont jó, de a szelence (vagy mi) nem középen kapott helyet, hanem excenteres kialakítású. Illetve általában szokott lenni egy kisebb perem rajtuk, nah ez egy teli korong mindenféle perem nélkül. Érdekes. Ha feltámasztom a gépem, majd képelek.
Egyébként egy 87-est vettem ki, és 92-est tettem be.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.07. 09:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 580
micsoda fejlesztés 5 év :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.07. 13:53 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Termosztát csé tegnapi monszun közben-után kész, váltóolaj csere kész, klíma tisztítás kész.
Köszönöm a papíros tippet. Azóta 30egynéhány km pipa, egyenlőre hibátlan. A vásárolt Wahler termosztát egyébként tök furi alakú. Átmérőre pont jó, de a szelence (vagy mi) nem középen kapott helyet, hanem excenteres kialakítású. Illetve általában szokott lenni egy kisebb perem rajtuk, nah ez egy teli korong mindenféle perem nélkül. Érdekes. Ha feltámasztom a gépem, majd képelek.
Egyébként egy 87-est vettem ki, és 92-est tettem be.

Ahol körszimmetrikus alkatrész excentrikusan van beépítve, ott általában
szokott lenni egy pozícionálás is, hogy megfelelő irányba álljon. Amúgy
szerintem Te valami mást kaptál, mint ami az autóba való...
Ettől függetlenül ugyanúgy kell működnie.

Az más kérdés, hogy eladás előtt, ráadásul pont a hidegek végén minek
cseréled ki a termosztátot? Meg a váltóolajat? :lol:
Valamire az új tulajnak is kell költenie. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.09. 09:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Lelkiismeretből. Nem nézett ki jól, hogy a légszűrőház alatt minden tiszta váltóolaj. Most nézem folyamatosan, no szivárgás, no csepegés. Bár a hangja nem változott. De finomabb lett. Végül sikerült szerezni gyári Ford 75w90-et. Hátöööööö jelentős kedvezménnyel. :lol:

A kövi tulajnak is marad bőven munka:
- két hátsó gátló
- feszítő/vezető görgők
- sztem lassan első lengőkarok
- picike beázás ami nálam is megvolt


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.15. 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Előző vasárnap Fityóka eltávozott a portáról, innentől ismét lehet Eszkóra koncentrálni.
Jött is egy hirtelen ajánlat egy olyasmi 2300-as blokkra, amit Geree varázsolt be a Sierrába. Namármost egy sokkal kisebb bódéban még gyári állapotúként is elég jól dolgozna. Befaragni viszont kevésbé egyszerű.
A 3-4-es Escortba előszeretettel tesznek Zetec motort, mert az a CVH-ból származik. Mókolás a bakkal szinte minimális. De mivel ez a motocsalád a zetec-kel semmilyen rokonságban nem áll, több is a baj vele...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.15. 13:18 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Előző vasárnap Fityóka eltávozott a portáról, innentől ismét lehet Eszkóra koncentrálni.
Jött is egy hirtelen ajánlat egy olyasmi 2300-as blokkra, amit Geree varázsolt be a Sierrába. Namármost egy sokkal kisebb bódéban még gyári állapotúként is elég jól dolgozna. Befaragni viszont kevésbé egyszerű.
A 3-4-es Escortba előszeretettel tesznek Zetec motort, mert az a CVH-ból származik. Mókolás a bakkal szinte minimális. De mivel ez a motocsalád a zetec-kel semmilyen rokonságban nem áll, több is a baj vele...

Én azért átgondolnám, hogy mennyi az előnye és a hátránya a Zetec-kel szemben.
Zetec szinte bolt-on bemegy, és gyáriba még a legkorábbi verzió is 136 pacis.
A későbbiek már 145. Ezzel szemben az a plusz 300ccm bár nyilván markáns
különbséget ad, de bakolás, mind pedig a szívó és kipufogóoldal helyigénye igen
markáns. Valamint a motor is meglehetősen magas. Tehát a kérdés továbbra is
az, hogy a 2.3-as DOHC-nak van-e annyi előnye a Zetec-kel szemben, hogy meg-
érje azt a plusz brokizást.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.15. 13:59 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Előző vasárnap Fityóka eltávozott a portáról, innentől ismét lehet Eszkóra koncentrálni.
Jött is egy hirtelen ajánlat egy olyasmi 2300-as blokkra, amit Geree varázsolt be a Sierrába. Namármost egy sokkal kisebb bódéban még gyári állapotúként is elég jól dolgozna. Befaragni viszont kevésbé egyszerű.
A 3-4-es Escortba előszeretettel tesznek Zetec motort, mert az a CVH-ból származik. Mókolás a bakkal szinte minimális. De mivel ez a motocsalád a zetec-kel semmilyen rokonságban nem áll, több is a baj vele...

Én azért átgondolnám, hogy mennyi az előnye és a hátránya a Zetec-kel szemben.
Zetec szinte bolt-on bemegy, és gyáriba még a legkorábbi verzió is 136 pacis.
A későbbiek már 145. Ezzel szemben az a plusz 300ccm bár nyilván markáns
különbséget ad, de bakolás, mind pedig a szívó és kipufogóoldal helyigénye igen
markáns. Valamint a motor is meglehetősen magas. Tehát a kérdés továbbra is
az, hogy a 2.3-as DOHC-nak van-e annyi előnye a Zetec-kel szemben, hogy meg-
érje azt a plusz brokizást.

Valszeg nincs, de most ez van olcsón. :lol: De klubbon belül ezt még megpróbálom lekáderezni. Nem hinném, hogy annyival magasabb lenne, hogy a géptető zsanérjait amúgy RS Turbósan megalátétezve se lehessen később lecsukni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.17. 13:38 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Utódjelölt. Fiesta 1.6 Sport, a Focus 1.6-os motorjával, nagoyn eltalált gyári spoiler kittel (lököstoldat elől-hátul, egyedi első ködössel, küszöb toldatok), gyakorlatilag első fűthető szélvédőn kívül van benne sok jó. Alja elvileg jó, hátsó ívek szokásukhoz híven rügyeznek, de hát mit lehet tenni, itt a tavasz. 220-ig vezetett serviceheft, most 260, 180-nál vezérléscsere. Igazából nah. Éééééééés külön extra az érvényes műszaki. Így megúszható az NKH-s első műszaki harmincvalamennyiért, elég csak a 8000-es szemle.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 28910.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.17. 19:45 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Utódjelölt. Fiesta 1.6 Sport, a Focus 1.6-os motorjával, nagoyn eltalált gyári spoiler kittel (lököstoldat elől-hátul, egyedi első ködössel, küszöb toldatok), gyakorlatilag első fűthető szélvédőn kívül van benne sok jó. Alja elvileg jó, hátsó ívek szokásukhoz híven rügyeznek, de hát mit lehet tenni, itt a tavasz. 220-ig vezetett serviceheft, most 260, 180-nál vezérléscsere. Igazából nah. Éééééééés külön extra az érvényes műszaki. Így megúszható az NKH-s első műszaki harmincvalamennyiért, elég csak a 8000-es szemle.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 28910.html

Kissé koncepciótlannak érzem ezt az ide-oda csapongást... :roll:

Ráadásul mire ebből magyar forgalmis autó lesz, jóindulattal is 300e-nél jársz.
Már ha tényleg csak a hátsó ív rügyezik és semmi más. No meg ha abba sem
kötnek bele a forgalomba helyezéskor. Ha belekötnek, netán más baja is van,
akkor már 400-nál jársz...

Azt Te tudod, hogy mire van keret és mennyi, de még 300 sem kevés pénz
arra, hogy véleményem szerint nem ezt keresed. Ez egy vicces jószág, de
azért komoly dinamizmusra nem kell számítani. Ráadásul innentől megint két
autót tarthatsz fenn, és ennek a teljesítményéből és az emissziójából fakadóan
sem a forgalomba helyezése, sem pedig az adói nem jelentéktelenek. De Te
tudod, hogy mit akarsz.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bogyesz
HozzászólásElküldve: 2015.05.18. 23:19 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 618
Geree írta:
bogyesz írta:
Utódjelölt. Fiesta 1.6 Sport, a Focus 1.6-os motorjával, nagoyn eltalált gyári spoiler kittel (lököstoldat elől-hátul, egyedi első ködössel, küszöb toldatok), gyakorlatilag első fűthető szélvédőn kívül van benne sok jó. Alja elvileg jó, hátsó ívek szokásukhoz híven rügyeznek, de hát mit lehet tenni, itt a tavasz. 220-ig vezetett serviceheft, most 260, 180-nál vezérléscsere. Igazából nah. Éééééééés külön extra az érvényes műszaki. Így megúszható az NKH-s első műszaki harmincvalamennyiért, elég csak a 8000-es szemle.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 28910.html

Kissé koncepciótlannak érzem ezt az ide-oda csapongást... :roll:

Ráadásul mire ebből magyar forgalmis autó lesz, jóindulattal is 300e-nél jársz.
Már ha tényleg csak a hátsó ív rügyezik és semmi más. No meg ha abba sem
kötnek bele a forgalomba helyezéskor. Ha belekötnek, netán más baja is van,
akkor már 400-nál jársz...

Azt Te tudod, hogy mire van keret és mennyi, de még 300 sem kevés pénz
arra, hogy véleményem szerint nem ezt keresed. Ez egy vicces jószág, de
azért komoly dinamizmusra nem kell számítani. Ráadásul innentől megint két
autót tarthatsz fenn, és ennek a teljesítményéből és az emissziójából fakadóan
sem a forgalomba helyezése, sem pedig az adói nem jelentéktelenek. De Te
tudod, hogy mit akarsz.

Erős fegyvertény, hogy nem kell attól tartani, hogy megfognak a motorcsere miatt. Ez a vas gyakorlatilag a fókából építkezik, lévén kortársak. Sok alkatrész passzentos. És Euro4ként regelhető.
Számok:
- regadó 35000
- átírás, egyebek 65000
Kell egy bizti, az adót meg legyen 15 per év.
Azt pontosan tudom, hogy ez a motor a fóka bódéját hogyan mozgatja. Nekem az 1.3as motorral forgalmi szerint 1061 kg-t nyomott az autó. Szerintem a 40 paci többlet, a kétszer annyi szelep, és a jellegzetes, alulról építkező zetec-es nyomaték kellően agilisan lehet képes mozgatni azt a verdát.
Kötelező szerviz, és jön-megy-megáll.
Ráadásul amióta először megláttam ezt a sport kiadást, beléje vagyok zúgolódva. Ilyenkor a racionalitás mit sem ér.
Ezzel szemben az Escort.
Motor eszi az olajat, váltó kuka, lakatolni és telifényezni kellene. Ez kb annyi, amennyiért a Fityót eladtam. Ha korábban megnéztétek a hirdetést, kezdetben 479ért volt fent, aztán 449ért, végül egy kerek összegért ment el. Amit egész egyszerűen baromság lenne beletolni Eszkóba, gazdasági szempontok alapján. Érzelmi alapon a világ f@szát is rá lehetne költeni. Ott van a 2.3-as motor amit vehetnék, lenne 145 illegálisan beépített lovam. De akkor komplett kipuff rendszer is kell alá leömlőtől, mert a gyári lófütty miatt 4000től megfulladna a motor. Egy jobbféle rendszert a Dinamitnál pl 45-60 rongytól mérnek. Lakat, fény 200ból nem jön ki. Váltó bontott 15, komplett felújítas 50. Fék-futómű fronton sem kellene tétlenkedni. Hol is tartunk?
A Fiesta vételára alku nélkül 170. Úti költség, miegymás, oké, 400 körül megállok, de beleülök és megyek. Nem pedig tologatom hetekig, hónapokig lakatostól fényezőn át a kipuffoshoz, meg a tolós műszakishoz.
A Blöffben is megmondták: a matekon múlik minden.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 235 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség