Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 10:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2011.02.06. 12:31 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ide írhatod meg a Termosztát-leves című cikkel kapcsolatos véleményed.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.03. 20:28 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
A WAHLER nagyon jó termosztátokat szokott gyártani.
Érdekes, hogy -bizonyos régi autók- nagyon minőségi/gyári termosztátainál nem igazán foglalkoznak a hermetikus zárással, sőt, -biztonsági okoknál fogva- apró lyukakkal gyárilag perforálva van.

A gumis termosztát nekem személy szerint már csak azért sem tetszik, mert mi van, ha az a gumi felkeményedik, vagy valami miatt egyben, vagy darabokban 'elszabadul'. Az alu hűtőknél nem feltétlenül gáz, mert tipikusan jó vastag csöveik vannak, de a réz hűtők vékony csövein már üzemmódot tudhat váltani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.04. 09:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
A WAHLER nagyon jó termosztátokat szokott gyártani.
Érdekes, hogy -bizonyos régi autók- nagyon minőségi/gyári termosztátainál nem igazán foglalkoznak a hermetikus zárással, sőt, -biztonsági okoknál fogva- apró lyukakkal gyárilag perforálva van.

A gumis termosztát nekem személy szerint már csak azért sem tetszik, mert mi van, ha az a gumi felkeményedik, vagy valami miatt egyben, vagy darabokban 'elszabadul'. Az alu hűtőknél nem feltétlenül gáz, mert tipikusan jó vastag csöveik vannak, de a réz hűtők vékony csövein már üzemmódot tudhat váltani.

A nem tökéletes zárást azért szokták csinálni, hogy nyitáskor ne vágja pofán
se a jéghideg hűtőt a forró víz, sem pedig a meleg blokkot a jéghideg víz. Ha
egy kissé átereszt a termosztát, akkor lassan bár, de melegszik a hűtőben
lévő víz is, kisebb a repedésveszély.

A gumis termosztátnál pedig csak akkor van gond, ha olcsó utángyártott cuccot
épít be az ember. Egy minőségi gumi azért nem adja fel ilyen könnyen. Persze,
ha az sincs benne, akkor nincs gond sem. Én pl. a Calorstat cég egyik régebbi
termosztátjánál találkoztam réz alapanyaggal. Az elég puha, hogy bekopjon és
tökéletesen zárjon; és nincs is semmi, ami leváljon. Csak hát a réz nem olcsó
móka. Még a rozsdamentes is olcsóbb, nem beszélve a galvanizált bilivasról...
És már megint, a pénz beszél, kutya ugat...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.15. 08:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Gyárilag előírt csereperiódusok új autók esetén:

VAG (VW/Audi/Seat/Skoda/Porsche/Bentley/Lamborghini/Bugatti/Ducati): jármű élettartam
GM (Buick/Cadillac/Chevrolet/Daewoo/GMC/Holden/Opel/Vauxhall/(Saab/Pontiac/Hummer)):250.000km/5év
Ford (Lincoln(/AstonMartin/Jaguar/LandRover)): 160.000km/5év
Chrysler (Dodge/Jeep/Plymouth): 160.000km/5év
Toyota (Lexus): 160.000km/10év
Honda (Acura): 200.000km/10év
Mercedes-Benz: 250.000km/15év

A fenti autómárkák 2000/2003. előtt gyártott modelljeinél (kivéve VAG) 3-4 év az előírt csereperiódus.
A korábbi (1982.-*) -és mostani- VAG gépkocsik hűtőfolyadékjainál csak a hűtőfolyadékkal közvetlenül érintkező alkatrészek cseréje esetén írja elő a hűtőfolyadék cseréjét, km/kor megkötés nincs. Ennek ellenére a csere 2-300.000km/5-10 évente ajánlott, de nem gyári előírás. (csak gyárilag minősített, LongLife G11, G12 fagyállók esetén)

* Csak a gyártási évében a VAG csoporthoz tartozó gépkocsi márkák esetén; pl.: a Skoda 100 értelemszerűen nem

Nem tudom ismert-e, hogy
-Az etilénglikol, vagy propiléngikol alapú fagyállók legalacsonyabb dermedéspontja és a legjobb hővezető tulajdonsága is 40-60% glikol-víz keveréknél áll be. Ettől mindkét keverési arány irányba eltérve romlanak a paraméterek. Tehát nem csak nagy hidegben, hanem a legnagyobb melegben is a "legtöményebb" fagyálló a legjobb -már ha kell bele egyáltalán
-A glikol-víz keverékből agresszíven korrodáló gőz keletkezik, amely megtámadja a fémfelületeket. Ezért a hűtőfolyadékot nem szabad felforrni hagyni a gépkocsiban. Itt elsősorban az alacsony hűtőfolyadék szintre gondoltam, aminek átka még az -ilyenkor- nem működő passzív keringési rendszer miatt, a leállított motorban olyan hőtorlódások alakulhatnak ki, amik károsíthatják azt; dupla dinamit.

OFF
Az előző fagyállós hozzászólásomban (a VW hűtőfolyadék szabványok) nem megengedett módszereket használtam, hogy ki lett pucolva?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.17. 08:42 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Gyárilag előírt csereperiódusok új autók esetén:

VAG (VW/Audi/Seat/Skoda/Porsche/Bentley/Lamborghini/Bugatti/Ducati): jármű élettartam
GM (Buick/Cadillac/Chevrolet/Daewoo/GMC/Holden/Opel/Vauxhall/(Saab/Pontiac/Hummer)):250.000km/5év
Ford (Lincoln(/AstonMartin/Jaguar/LandRover)): 160.000km/5év
Chrysler (Dodge/Jeep/Plymouth): 160.000km/5év
Toyota (Lexus): 160.000km/10év
Honda (Acura): 200.000km/10év
Mercedes-Benz: 250.000km/15év

A fenti autómárkák 2000/2003. előtt gyártott modelljeinél (kivéve VAG) 3-4 év az előírt csereperiódus.
A korábbi (1982.-*) -és mostani- VAG gépkocsik hűtőfolyadékjainál csak a hűtőfolyadékkal közvetlenül érintkező alkatrészek cseréje esetén írja elő a hűtőfolyadék cseréjét, km/kor megkötés nincs. Ennek ellenére a csere 2-300.000km/5-10 évente ajánlott, de nem gyári előírás. (csak gyárilag minősített, LongLife G11, G12 fagyállók esetén)

* Csak a gyártási évében a VAG csoporthoz tartozó gépkocsi márkák esetén; pl.: a Skoda 100 értelemszerűen nem

Nem tudom ismert-e, hogy
-Az etilénglikol, vagy propiléngikol alapú fagyállók legalacsonyabb dermedéspontja és a legjobb hővezető tulajdonsága is 40-60% glikol-víz keveréknél áll be. Ettől mindkét keverési arány irányba eltérve romlanak a paraméterek. Tehát nem csak nagy hidegben, hanem a legnagyobb melegben is a "legtöményebb" fagyálló a legjobb -már ha kell bele egyáltalán
-A glikol-víz keverékből agresszíven korrodáló gőz keletkezik, amely megtámadja a fémfelületeket. Ezért a hűtőfolyadékot nem szabad felforrni hagyni a gépkocsiban. Itt elsősorban az alacsony hűtőfolyadék szintre gondoltam, aminek átka még az -ilyenkor- nem működő passzív keringési rendszer miatt, a leállított motorban olyan hőtorlódások alakulhatnak ki, amik károsíthatják azt; dupla dinamit.

OFF
Az előző fagyállós hozzászólásomban (a VW hűtőfolyadék szabványok) nem megengedett módszereket használtam, hogy ki lett pucolva?

Ez a hozzászólás a fagyállókra vagy a termosztátokra vonatkozik?
Nekem nem volt egyértelmű...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.17. 08:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Természetesen a teljes hozzászólás kizárólag a motor hűtés hűtőközegéről (fagyálló) szól.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát-leves
HozzászólásElküldve: 2014.02.18. 15:07 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség