Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.17. 21:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.27. 07:04 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
A környezetvédők olyanok mint a 4 mancs
Átesnek a ló másik oldalára és irányítják őket)
No de azért ha benzin elcsinálták is
Babetta és Simson van!!

Még pedálos Simsont is látni:Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.27. 08:00 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alive írta:
A környezetvédők olyanok mint a 4 mancs
Átesnek a ló másik oldalára és irányítják őket)
No de azért ha benzin elcsinálták is
Babetta és Simson van!!

Még pedálos Simsont is látni:Kép

Nagyon patent kis szerkezet! 8-)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Simson
HozzászólásElküldve: 2013.06.28. 05:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
Az üzembiztonság, az egyszerűség, a hosszú élettartam és a javíthatóság jellemezte a régi motorokat
Arról nem is beszélve hogy a pedálos SimsonSR2 (1957)német tervezés és gyártás
Persze hiányosságai voltak mint teleszkóp, kormányváltó, gyorsulás
Tényleg csak 45-50km/h-val ment
Előny 1.5 l/100kmfogyasztás Az igazi segédmotor jellemzői az előbbiek
A pedálos Komár-ral kezdtem. Azt a SimsonSR2-ről koppintották és közel sem volt olyan stabil mint a Simson
Bár még most is megvan annál, akinek eladtam amikor S21B re váltottam


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.28. 09:15 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Nekem is volt lengő nyerges Komár (ellopták). Teló egyikben sem volt csak később rúgós tag. Elöl meg ott a rövid karos eörly villa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.28. 16:44 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
apajevics írta:
Nekem is volt lengő nyerges Komár (ellopták). Teló egyikben sem volt csak később rúgós tag. Elöl meg ott a rövid karos eörly villa.
Ellopták?
Hát nem zártad le?

Nekem 16 éves koromtól volt meg 35 éves koromig
3800 Ft ért vettem 3 évi részletre Apám nevére
Első kereseteimből fizettem ki 3 év alatt(a havi részletre nem emlékszem)
A leghosszabb táv amit mentem vele 98 km.
Éppen még bejáratós volt 30-35 km/h val mentem maximum mert bejáratós volt
Kb 3-4 óráig tartott.De kit érdekelt.
Motorozni jó
Mindezt jogosítvány nélkül
Amikor hazajöttem másnap itthon kaptak el a rendőrök 500 Ft bírság
2 nap múlva ismét elkaptak ekkor már apámat is behívatták
Ő meg leszereltette a karburátort mert nem álltam meg hogy ne menjek vele
Ekkor a benzincsövet közvetlen a szívónyílásba téve eresztettem kb. 05 dl benzint és azonnal teljes fordulattal indult.
Ment vagy 300 métert majd leállt
Vissza ismét ugyanúgy
Beláttam ez így nem jó
Hát levizsgáztam
A Riga3 jobban ment de sok volt a meghibásodása a barátoménak
Igen elől lengőkaros teleszkóp gumi bakra ütközve Az akkori használt neve:Lengőhimba
Hátul merev-villa merev rögzítésű kerék
Az ülésre nem emlékszem
Ezért hát kerestem képet róla:
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.07.21. 09:11 
Offline

Csatlakozott: 2011.12.04. 09:32
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Veszprém
http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&p=949972
Ha gondoljátok, olvassatok bele...
A tapasztalatok:
OMV100-hoz a leírt keveréssel borítva: kb. 10%-os fogyasztáscsökkenés, némiképp erősebbé, rugalmasabbá válik a motor
Mol100: aceton összetevőt elhagyva nő a teljesítmény, csökken a fogyasztás
Shell100: 1%-os Katepox aránnyal, aceton nélkül kb 3%-os teljesítmény növekedés
Káros hatását egyelőre nem tapasztaltuk...

_________________
x20xe(r)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.07.22. 08:51 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alex75 írta:
http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&p=949972
Ha gondoljátok, olvassatok bele...
A tapasztalatok:
OMV100-hoz a leírt keveréssel borítva: kb. 10%-os fogyasztáscsökkenés, némiképp erősebbé, rugalmasabbá válik a motor
Mol100: aceton összetevőt elhagyva nő a teljesítmény, csökken a fogyasztás
Shell100: 1%-os Katepox aránnyal, aceton nélkül kb 3%-os teljesítmény növekedés
Káros hatását egyelőre nem tapasztaltuk...

Hmm, ez érdekes tanulmány, köszi a linket!

Arról viszont nem írtak (vagy én siklottam át felette), hogy pl. a 10%-os
fogyasztsácsökkenés a bolti ÖMV100-as hoz képest lett mérve az adalékolt
ÖMV100-assal, vagy pedig mondjok a 95-öshöz képest. Egy műszaki ember
számára logikus, hogy összehasonlítani csak úgy van értelme, ha csak egy
paramétert változtatunk, ergo az összehasonlítási alap is az ÖMV100-as
kellett (volna) legyen.

Igazából azért is kérdem, mert még az sem derült ki, hogy pl. volt-e kopogás-
érzékelés a motoron, ugyanis a 100-as benzin nagyon kopogástűrése végett
eleve nagyobb előgyújtást lehet adni, és ez már okozhat mérhető különbséget.
Mondjuk a 10% már bőven több, mint bárminemű mérési hiba, szóval érdemesnek
gondolom kiprobálni. Mondjuk egy 8 literes fogyasztáshoz képest a 7,2 literes
érték már igen figyelemfelkeltő különbség.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.07.22. 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2011.12.04. 09:32
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Veszprém
Geree írta:
Hmm, ez érdekes tanulmány, köszi a linket!

Arról viszont nem írtak (vagy én siklottam át felette), hogy pl. a 10%-os
fogyasztsácsökkenés a bolti ÖMV100-as hoz képest lett mérve az adalékolt
ÖMV100-assal, vagy pedig mondjok a 95-öshöz képest. Egy műszaki ember
számára logikus, hogy összehasonlítani csak úgy van értelme, ha csak egy
paramétert változtatunk, ergo az összehasonlítási alap is az ÖMV100-as
kellett (volna) legyen.

Igazából azért is kérdem, mert még az sem derült ki, hogy pl. volt-e kopogás-
érzékelés a motoron, ugyanis a 100-as benzin nagyon kopogástűrése végett
eleve nagyobb előgyújtást lehet adni, és ez már okozhat mérhető különbséget.
Mondjuk a 10% már bőven több, mint bárminemű mérési hiba, szóval érdemesnek
gondolom kiprobálni. Mondjuk egy 8 literes fogyasztáshoz képest a 7,2 literes
érték már igen figyelemfelkeltő különbség.

Az OMV100-t én használom, 98-ra van optimalizálva a szoftver, 95-t nem is rakhatok bele. A kb 8-10% különbség az OMV100 és az adalékolt OMV100 között van. Az autó egy 2000ccm Astra G, némiképp módosítva (kb150-155LE).

_________________
x20xe(r)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 07:59 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alex75 írta:
Az OMV100-t én használom, 98-ra van optimalizálva a szoftver, 95-t nem is rakhatok bele. A kb 8-10% különbség az OMV100 és az adalékolt OMV100 között van. Az autó egy 2000ccm Astra G, némiképp módosítva (kb150-155LE).

Így már korrekt. Mert a linkelt fórumon a többi hozzászólást is elolvasva
volt egy olyan érzés, hogy a fapados 95-ös helyett az adalékolt 100-ast
használva jött ki ez a különbség. Így pedig nyilván nem lenne össze-
hasonlítható a két eredmény.

Amúgy lambdát mértetek, hogy elviszi-e és mennyivel? Bár egy injektoros
autó estében ezt nehéz mérni, ahhoz egy karburátoros autó kellene...
Esetleg az injektor nyitási időkből, ha rá tudtok látni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2011.12.04. 09:32
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Veszprém
Geree írta:
Így már korrekt. Mert a linkelt fórumon a többi hozzászólást is elolvasva
volt egy olyan érzés, hogy a fapados 95-ös helyett az adalékolt 100-ast
használva jött ki ez a különbség. Így pedig nyilván nem lenne össze-
hasonlítható a két eredmény.

Amúgy lambdát mértetek, hogy elviszi-e és mennyivel? Bár egy injektoros
autó estében ezt nehéz mérni, ahhoz egy karburátoros autó kellene...
Esetleg az injektor nyitási időkből, ha rá tudtok látni.

Padlógázos lambdát érdemes lenne nézni, részterhelésen Lambda1-re korrigál. Még nem néztem, de hamarosan felkerül a négyleömlő, arra fogok plusz egy szondakiállást csináltatni... Sajnos szélessávúm nincs, de, ha minden összeáll, akkor tervezek bérelni egyet, egyébként is kiváncsi vagyok, hogy sikerült a szoftver padlógázos AFR-e...

_________________
x20xe(r)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség