Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.17. 22:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.21. 15:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
Geree írta:
Az agresszivitás alatt én azt értem, hogy mennyire bántja a vele érintkező
alkatrészeket. Ezzel kapcsolatban nekem nincs negatív tapasztalatom azóta,
amióta vezetek. Igaz, a 2T egy kissé más történet, mint a 4T.
Akkor ezek-szerint te még nem találkoztál agresszív benzin által felmart úszóval és eldobásra ítélt fúvókákkal
A benzin miatt
Azt mesélik az adalékok miatt van
Ez nem volt a szoc.-benzin alatt
Igaz akkor még ólmozott volt
íme egy:


A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára Alive 2013.06.24. 09:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.24. 08:39 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alive írta:
Mondd el nekem mi a 2T és a 4T jelentése
Honnan ered
Ránézésre 2 ütemű vagy 4 ütemű-re gondolok
2T még nem jelenti a keverékolajozást
Mert van 2T dízel elnevezés

Jól tippelsz, az ütemszámra utal, vagyis a 2T a kétütemű, a 4T a négyütemű.
Egyébként a német Takt = ütem szóból származik.

Az pedig tény, hogy létezik 2T Diesel motor is, de ezek nagymotorok,
amelyeket vagy hajóban vagy pedig telepített generátormotorként
használnak. Gépjármű-motorként nem használatos.

És a 2T kifejezés ugyanúgy nem utal az olajzás módjára sem, ahogy
a működési elvre sem, hogy Diesel vagy Otto.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.24. 08:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alive írta:
Geree írta:
Az agresszivitás alatt én azt értem, hogy mennyire bántja a vele érintkező
alkatrészeket. Ezzel kapcsolatban nekem nincs negatív tapasztalatom azóta,
amióta vezetek. Igaz, a 2T egy kissé más történet, mint a 4T.
Akkor ezek-szerint te még nem találkoztál agresszív benzin által felmart úszóval és eldobásra ítélt fúvókákkal
A benzin miatt
Azt mesélik az adalékok miatt van
Ez nem volt a szoc.-benzin alatt
Igaz akkor még ólmozott volt
íme egy:
Kép

Én még nem találkoztam ilyennel, igaz hogy nem is utazom 2T-ben.
A benzin több év állás alatt maradék nélkül elpárolog a karburátorból,
tehát ami itt kikezdhette a réz alkatrészek felületét, az úgy vélem,
hogy a benzinben lévő kenőanyag, ami nem tud elpárologni. Egyébként
az nem látszik, hogy felületi elszineződés vagy pedig tényleg megmarta
az alkatrészt. Ha felületi, akkor egy kis benzinbe vagy nitrohígitóban
való kiáztatás után simán beépíthető. Ha tényleg megmarta az anyagot,
akkor valóban javasolt lehet kicserélni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.25. 19:03 
Offline

Csatlakozott: 2013.06.08. 09:44
Hozzászólások: 5
sziasztok
A benzin agresszív hatásával találkoztam már. Nekem a benzinpumpa hollandijának
a tömítését ette meg. Érdekes módon, a tank teteje nem áll benzinben "csak" a párolgó gőzöket kapja/kapta.
Egy jóbarátom ugyanilyen autójánál, is elmarta,3 évvel fiatalabb a kocsija.
Ezután kezdtem gondolkozni, nem valószínű ,hogy ennyi ideig rossz lennne a beszállító, ezért a gumi
minősége.
Manapság az összes benzin tartalmaz 2-4%ban bioetanolt.
Elmentem egy tömítéseket forgalmazó céghez, kiderült lehet kapni gumit ásványi olaj és
alkohol álló változatban is. De egyszerre mind a kettőre nincs alapanyag..
És néhány kép:
2003as autó:(búgott a pumpa ezért szedtem szét, lehet a gumi nem tett jót neki..)
Kép
2006os autó:
Kép
Itt már a tankot is tisztítanunk kellett, mert a szintjelzője esetlegesen mutatott az oldott és potira tapadt
gumitól..
Kép
És a benzinszűrője:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 05:31 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
A benzinnél szóba került a réz felmarása
Erre olvastam tesztet és normái előírást a Mol oldalán
Majd idehozom
Itt van a rézkorrózióra való minőségtanúsítási előírása a MOL-nak:
[url]http://www.google.hu/url?q=http://www.mol.hu/repository/111126.pdf&sa=U&ei=HHbKUZ2AN-vW4AT134CQBw&ved=0CCYQFjAD&sig2=DB3JxDACvLve45RWNfMqNg&usg=AFQjCNEjFLScGnqQ7K5yuDUtosHplLGswQ[/url]

Egyelőre egy idézet a Wikipédiáról:
Idézet:

A motorbenzin nem lehet oxidáló hatású, a rézlemez-próba negatív. (A forró benzinbe mártott rézlemez 5 óra után sem mutat oxidációt, azaz elszíneződést.) Az olefintartalom miatt oxidálódik, azaz a levegő oxigénjét megköti, de ennek a reakciónak kellően lassúnak kell lennie. Ezeket a vizsgálatokat magyar és EU-s szabványok írják elő, mint ahogy az alábbi komponensek maximális értékét is:


Ólomtartalom: 5 ppm. Az ólom-tetraetil használatának betiltása óta a benzin gyakorlatilag nem tartalmaz ólmot.

Kéntartalom: 10 ppm (gyakorlatilag kénmentes üzemanyag). A korábbi előírások sokkal magasabb értékeket is megengedtek, a szigorítás a környezetvédelem egyik jelentős eredménye.

A motorbenzin jelentős arányban tartalmaz aromás szénhidrogénokat, ezen belül benzolt is. Szintén szigorítás következménye ezek arányának csökkentése (35, ill. 1 tf%-ra). A benzingyártás folyamán keletkező telítetlen szénhidrogének aránya 18 % lehet. A magas olefintartalom az oxidációt és a gyantaképződést segíti elő, ami káros a minőségre.

Tehát egyértelműen létezik agresszív benzin
A tesztben szerepel Rézpróba
Ez mutatja a rézre kifejtett roncsoló hatását


Én az oxidációt emelném ki
Az oxidáció nem csak elszíneződét okoz hanem anyagelfogyást, felmaródást

No még az idézetben ott van a gyantaképződés
Erre azt mutatta egy ismerősöm a lapra kiöntött benzinbe meg áll a szög 6 hónap után
A gumira kifejtett oldó hatása az régóta ismert és létező arra valóban benzinálló gumit kell gyártani
Igen án de az előttem válaszoló írja:
Csabaa írta:
egyszerre két összetevőre ellenálló gumit nem tudnak gyíártani

Nem új dolgokat mondunk.
Kijelentem sarkosan: rossz a ma gyártott benzin
Nem jó irányba halad
Túl sok környezetvédelmi szempontnak akar megfelelni
Túl sok adalékot tesznek bele,(reklámozás céljából: jobban megy, nem kopik, kevesebbet fogyaszt)
A benzinből kevesebbet fogyaszt de az alkatrészekből többet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 06:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem még ilyen tapasztalatom nem volt, de mivel többen, egybehangzóan
mondjátok, hogy márpedig van ilyen tünet, el kell fogadjam a véleményetek.

Az E85 káros hatását, hogy hosszú állás után magába szívja a vizet, majd
az alkohol elpárolgása után a víz ottmarad és előbb egy kocsonyás anyaggá
válik, végül egy vízköves lerakódást hagy maga mögött, már tapasztaltam.

Azt is meglepődve tapasztaltam, hogy a gázolaj a földre kiöntve, lassabban
ugyan mint a benzin, de képes a benzinhez hasonlóan, nyom nélkül elpárolgni.
Ez is meglepett. De a benzinnek az alkatrészeket bántó hatását még nem
tapasztam. Majd figyelem. No meg ezentúl télire majd leeresztem a tankból
az üzemanyagot... :|

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 08:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
Kód:
Majd figyelem. No meg ezentúl télire majd leeresztem a tankból
az üzemanyagot... :|
Értem én hogy leereszted
Da karbiban ott marad
Értem én, hogy kikerülő problémamegoldásként elmegy
De én azt nem értem miért ilyen silány a benzin?
Miért nem volt ez a régi 1990 előtti benzinekkel?
Felveti a csupán elméleti kérdést: Miért kell túl-adalékolni a benzint hogy károssá váljon a motoralkatrészekre?
Nem az a megoldás hogy ne ilyen benzineket gyártsanak?
Hogy ne adagolják mindenféle hamis indokokkal És ne a reklámot szolgálja hanem a motorokat:
Többször hangsúlyoztam Az Uniós és egyéb nemzetközi szabvány-beáramlás előtt
Jobb benzint csináltak(legalábbis ebből a szempontból)
10 évet is állhatott a motorban
Legfeljebb túldúsult olajjal
Ezt pedig egy sima kiöblítéssel megoldottad
Sőt kiszellőztetés is elég volt
Egy-két rúgás és indult
A tankban lévőt nem kellett bántani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 11:48 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alive írta:
Kód:
Majd figyelem. No meg ezentúl télire majd leeresztem a tankból
az üzemanyagot... :|
Értem én hogy leereszted
Da karbiban ott marad
Értem én, hogy kikerülő problémamegoldásként elmegy
De én azt nem értem miért ilyen silány a benzin?
Miért nem volt ez a régi 1990 előtti benzinekkel?
Felveti a csupán elméleti kérdést: Miért kell túl-adalékolni a benzint hogy károssá váljon a motoralkatrészekre?
Nem az a megoldás hogy ne ilyen benzineket gyártsanak?
Hogy ne adagolják mindenféle hamis indokokkal És ne a reklámot szolgálja hanem a motorokat:
Többször hangsúlyoztam Az Uniós és egyéb nemzetközi szabvány-beáramlás előtt
Jobb benzint csináltak(legalábbis ebből a szempontból)
10 évet is állhatott a motorban
Legfeljebb túldúsult olajjal
Ezt pedig egy sima kiöblítéssel megoldottad
Sőt kiszellőztetés is elég volt
Egy-két rúgás és indult
A tankban lévőt nem kellett bántani

Egy dolgot volt nagyon nehéz nekem is megértenem és elfogadnom.
Az autógyárak és azt azt kiszolgáló perifériális cégek mind profitorientált
vállakozás. Ha egy motoron 1EUR-t tudnak spórolni, akkor az egy 100000
darabos éves gyártás esetén 100000EUR megmaradt pénz. És bár a gyár
költségvetéséhez képest ez zsebpénz, de azért amit nem kell kiadni, az
a kasszában marad.

És ez még csak egy alkatrészen szerzett árelőny. Nagyon sok alkatrész
épül be egy autóba és így már pillanatok alatt 100MFt-os nagyságrendnyi
zsetonról beszélünk. Ezt meg senki sem szórja el.

A másik oldalról pedig ott vannak nagyon erős nyomásként a károsanyag-
kibocsátási rendelkezések. Ennek meg kell felelni, mese nincs. És még van
egy pár, fontosabb kritérium, mint a vevőnek való megfelelés. Ma már egy
autót egyre inkább csak az első tulajnak és azon belül is max. 100ekm-re
és/vagy 6-8 évre terveznek. A többi nem érdekli az autógyárakat, mert
esélyes, hogy utána lévő tulajok egyike sem lesz sose újautóvásárló.
Innentől kezdve pedig miért tervezzen rá az autógyár, amikor ő sosem
fog profitot hozni a gyárnak.

Szóval mindenki egyre inkább arra törekszik, hogy
1. Minél újabb termékeket hozzon ki, hogy az új termékeket maguknak megengedni tudó vevők az "újdonság varázsa" alatt, tudatkimaradásos állapotban megvegyék a legújabb termékeiket.
2. Ezen termékek megfeleljenek a kikerülhetetlen előírásoknak, szabályzásoknak
3. A termék minél rövidebb életű legyen
4. Ne legyen házilag javítható
5. És legkevésbé sem utolsó sorban, minél olcsóbb legyen.

És igen, jól látod, ebben a felsorolásban nincsenek benne a vevői érdekek.

Lehet még tovább ragozni, de úgy vélem, úgy is mindig a fenti öt pont
valamelyikéhez jutunk vissza. Legfeljebb még hozzá lehet tenni egy-két,
általam kifelejtett érdeket... :?

Ezért sem vagyok hajlandó még elgondolkozás szinten sem eljátszani a
gondolattal, hogy új autót vegyek. Egyik járművem sincs 27 évnél fiatalabb,
de gyanítom, hogy ezek még akkor is szépen fognak működni, amikor a
ma gyártott autók túlnyomó többsége is az olvasztóban végezte már.
Ráadásul mindezt olcsóbban és megbízhatóbban...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 19:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.02. 04:50
Hozzászólások: 19
Mindazokat szépen összefoglaltad amiket én is tudok
De így kerek ahogy leírtad
Belőlem csak a keserűség beszélt
Valamint egy erős nosztalgia arra az időre amikor még nem volt nálunk kapitalista termelési mód

Volt a hiánygazdálkodása és a tervgazdálkodás
A korszerűtlen de megbízható és elviselhető minőségű termékek gyártása
Mindezt örök életre (30-40 év)és sok javíthatóságra tervezve
"Megbízható" (gyári) alkatrészekkel
Kit érdekel a környezetvédők túlzott elképzelései
(olyanok mint a 4 mancs)
Szóval csak a keserűség mondatta velem
Hol van a nem agresszív és nem adalékolt benzin?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Benzin vs. benzin
HozzászólásElküldve: 2013.06.26. 19:55 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Alive írta:
Hol van a nem agresszív és nem adalékolt benzin?

Már csak a mesében... :cry: :lol:
(Itt most nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek...)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség