Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.22. 12:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 37 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.06. 12:15 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Ebben a topikban írhatod meg a véleményed a Fogyasztás-optimalizálás című cikkekről.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.09. 20:48 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Szeged
Szeva!

Hát le a kalappal elötted! Időt, fáradságot és némi anyagiakat nem kimélve komoly munkát végeztél. Érdekelne, hogy a gyujtás megoldásokról mi a véleményed amit a topikba linkeltem. Szerinted milyen hatása lehet ennek a megnövekedett teljesitménynek egy kopottabb motorra. Ugye a tökéletesebb égés fogyasztás csökkenést eredményezhet, de ez nyomásnövekedés is egyben. Kopott főtengely, kopott csapágyak, nem lehet törés a vége? Én a kondis változatot szeretném megcsinálni, mert találtam 30kV 407pf kerámia kondikat és igy csak egy kondi/gyertya.
Sajnos én a kocsimmal, Ford Orion 1.3 OHV VV karburátor, 2-3 kilométereket megyek, több órás állások után. Tehát a motorom nem melegszik be az üzemi hőfokra, sajnos télen még a mutató sem mozdul. Igy aztán én a gyujtás hatásnővelése felé fordultam. Denso gyertyákat használok, az utcai verziot és sajna nem az irridiumot, de ezzel is hamarabb tolható vissza a szivató- üzemanyagfogyasztás csökkenés. Remélem ez a plazmagyujtás további csökkenést hoz és nem teszi tönkre az öreg motoromat. Sajnos 12-14 lityit eszik telen. Gondolkodtam az előmelegítő rendszeren is, de az sajnos 50-110 eFt + a beszerelés. Pedig ez lehetne a legjobb megoldás 40-50 fokos meleginditás. Komoly fogyasztás csökkenés lenne. Ha nyernék a lottón vagy örökölnék egy kis pénzmagot. Na hirtelen ennyi, bocsi szeretek sokat beszélni (az életben még többet is), hehe. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.10. 08:38 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
tomabear írta:
Érdekelne, hogy a gyujtás megoldásokról mi a véleményed amit a topikba linkeltem. Szerinted milyen hatása lehet ennek a megnövekedett teljesitménynek egy kopottabb motorra. Ugye a tökéletesebb égés fogyasztás csökkenést eredményezhet, de ez nyomásnövekedés is egyben. Kopott főtengely, kopott csapágyak, nem lehet törés a vége? Én a kondis változatot szeretném megcsinálni, mert találtam 30kV 407pf kerámia kondikat és igy csak egy kondi/gyertya.
Sajnos én a kocsimmal, Ford Orion 1.3 OHV VV karburátor, 2-3 kilométereket megyek, több órás állások után. Tehát a motorom nem melegszik be az üzemi hőfokra, sajnos télen még a mutató sem mozdul. Igy aztán én a gyujtás hatásnővelése felé fordultam. Denso gyertyákat használok, az utcai verziot és sajna nem az irridiumot, de ezzel is hamarabb tolható vissza a szivató- üzemanyagfogyasztás csökkenés. Remélem ez a plazmagyujtás további csökkenést hoz és nem teszi tönkre az öreg motoromat. Sajnos 12-14 lityit eszik telen. Gondolkodtam az előmelegítő rendszeren is, de az sajnos 50-110 eFt + a beszerelés. Pedig ez lehetne a legjobb megoldás 40-50 fokos meleginditás. Komoly fogyasztás csökkenés lenne.

A főtengelytörést felejtsd el. Majd ha már stabilan 300 lóerő felett jársz, akkor kezdhetsz izgulni... :lol:

A rövidtávozás a fogyasztás halála. Ahhoz, hogy ezen a helyzeten javíts, egy gyorsabb
vízmelegedést kell elérned. Ezt lehet
- benzines állófűtéssel (de amit nyersz a fogyasztáson, elbukod az állófűtés fogyasztásán; és még rengetegbe is kerül a rendszer+beépítés)
- elektromos állófűtéssel (de nincs mindenhol 220V-os dugó, tehát kvázi csak otthon ér valamit)
- üzemi vízmelegítős megoldás izzítógyertyával.

Én, mint olvashattad is, eme verzió mellett voksoltam, mivel ez mindig az autóban van.
Ha egy ilyen rendszert beépítesz, az felgyorsítja a víz melegedését ergo sokkal gyorsabban
éred el az üzemi hőfokot - bárhol vagy bármikor. Ennek viszont elég jelentős áramfelvétele
van, tehát illene legalább egy 70A-es generátorral és egy nagyobb akksival kezdeni a
műveletet.

És ha tényleg jellemzően rövidtávozol, akkor én belepróbálnék egy 0W-40-es olajat, télen
még az 5W-30-ast is. Ezek jóval hígabbak hidegen, ez utóbbi még melegen is és a sűrű olaj
miatti súrlódási ellenállás pedig nagyon sokat nyom a latba.

A gyújtás javítása szintén segíthet, de ha eddig sem volt gyújtáskimaradás, akkor nagyon
nagy világmegváltó dologra azért nem számíts tőle. Egy jó gyertya, ami mindig ad szikrát
aranyat ér, de persze a gyújtási rendszer egyéb alkatrészeinek is kifogástalannak kell lenniük.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2011.02.10. 20:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Promega a gyújtás-topikban írta:
mástéma.... fogyasztás optimalizálás
A víznél alkalmazott 12V-os elektromos fűtéssel megoldható lenne-e az olaj előmelegítése az olajteknőben?
Természetesen a víz-olaj hőcserélő mellett...

Ha a vizet melegíted, és van vizes hőcserélőd, akkor nem igazán van szükség
egy ezzel párhuzamos olajfűtésre is. Segíteni persze segít, csak győzd villannyal.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 07:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
úgy látszik nem sikerült egyértelműen fogalmaznom... csak az olajat fűteném elektromosan... ( a vizet ugyanis sokkal nagyobb felületen melegíti a hf, mint az olajat)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 08:28 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
úgy látszik nem sikerült egyértelműen fogalmaznom... csak az olajat fűteném elektromosan... ( a vizet ugyanis sokkal nagyobb felületen melegíti a hf, mint az olajat)

Akkor félreértettem, de ez is nagyon jó megoldás, hiszen a sűrű olaj elég sokat rátesz a fogyasztásra.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 11:08 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Szeged
Hali!

Tehát az olaj melegítésén már én is gondolkoztam. Mi van akkor ha az olajteknőbe beheggesztünk egy tartó konzolt és egy alu- vagy réz tömbbe helyezett Peltierrel melegitjük az olajat. Képen a tömb látható. Amit a legvékonyabb fűrésszel bemetszünk , miután egy merós fészket csinál a pirossal jelzet helyen a Peltiernek és 2 csavarral összefogatjuk. Sajnos ez csak elmélet mert nem volt alkalmam kipróbálni. Peltierem van csak alu- vagy réz tömb kellene és egy jó marós. A tömb mérete az okoskodásom szerint, mivel a peltier 40x40x4-5 mm, 60x60x10 mmm a hőtehetetlenség miatt.


Csatolmányok:
névtelen.JPG
névtelen.JPG [ 96.75 KiB | Megtekintve 7796 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 15:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.07. 19:17
Hozzászólások: 619
A peltierel hömérséklet-különbséget hozol létre... ezért szerintem nem jó megoldás.
Én a diesel előmelegítő elektromos patronra gondoltam, de nem tudom, mekkora tűzveszélyt okoz... mert ha jól tudom 1000 fok köré képes melegedni a patron. Az olajjal két probléma lehet ilyen szempontból... az egyik a lobbanáspont átlépése, a másik gond az lehet, hogy az olaj a parton környezetében túlmelegszik, a távolabbi helyeken pedig hideg marad, szóval inkább valahol olyan helyen kell melegíteni, ahol már áramlik...

Geree! Az előző kérdésemet kérném áthozni a gyújtástopicból. Köszönöm!

megj.: az áthelyezés a hozzászólás dátumát megtartotta, így egy pár hozzászólással feljebb megtalálható (Geree)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Szeged
Promega írta:
A peltierel hömérséklet-különbséget hozol létre... ezért szerintem nem jó megoldás.

Az egyik oldal 160 fokos a másik -30, de a réz vagy alu tömb nem egyenliti ki? A hőáramlás elve szerint. Ugyan igy az olaj is átmelegszik csak persze lasabban mint ha áramoltatnánk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok - Fogyasztás-optimalizálás
HozzászólásElküldve: 2011.02.11. 20:20 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Promega írta:
A peltierel hömérséklet-különbséget hozol létre... ezért szerintem nem jó megoldás.
Én a diesel előmelegítő elektromos patronra gondoltam, de nem tudom, mekkora tűzveszélyt okoz... mert ha jól tudom 1000 fok köré képes melegedni a patron. Az olajjal két probléma lehet ilyen szempontból... az egyik a lobbanáspont átlépése, a másik gond az lehet, hogy az olaj a parton környezetében túlmelegszik, a távolabbi helyeken pedig hideg marad, szóval inkább valahol olyan helyen kell melegíteni, ahol már áramlik...

A Peltier elemmel is lehet jó, ha a meleg oldal bent van, a hideg oldal pedig kívül.
Azt nem tudom, hogy ha belülre "ragasztjuk", akkor a hideg oldal az olajteknő
falára át tudja-e adni a hideget? Vagy pedig bele kell vágni a teknő falába, de
akkor meg kell oldani, hogy a rezonanciák ellenére is olajzáró maradjon a dolog.

Az elektromos patronnál pedig azt azért ne feledd, hogy az 1000°C-ot szabad
levegőn tudja elérni, folyadék közegben meg sem tudja közelíteni. A hőáramlás
miatt pedig a már megmelegített olaj felszáll, és az alatta lévő hideg olaj fog
kezdeni felfelé áramlani. Tehát még álló helyben is kialakul egy folyamatos
olajáramlás a teknőben, de ha még jár is a motor, akkor aztán még kedvezőbb
a helyzet.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 37 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség