Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.08.20. 10:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2013.01.27. 11:34 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ebbe a topikba írd a honlapon olvasható, karburátor témájú cikkekhez kapcsolódó hozzászólásaidat.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2014.03.26. 19:59 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 20:38
Hozzászólások: 902
Tartózkodási hely: B-A-Z
Ehhez a legutóbbi karbi felújításodhoz gratulálok!
:shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2014.03.26. 20:43 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Szintén... De azt a követhetetlen motorfék üzemi keveréket (vagy mit :lol: ) nem igazán értem... Ha ugye elveszem a gázt, a pillangó lezár. Utána mi is történik pontosan? Gondolom ilyenkor valami alapjárati fúvoka vagy más kerülő út beiktatásával csak jut valami a hengerekbe. Itt gondolom van mindenféle áramlástani dolog, meg átmérők, meg hosszok, stb... Oké, hogy minden "magától" történik, de valamit csak lehet tudni a keverékről... Adott a fúvóka, abból pár dolgot ki lehet számítani...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2014.03.27. 09:05 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
Ehhez a legutóbbi karbi felújításodhoz gratulálok!
:shock:

Dánke... :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2014.03.27. 09:38 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Szintén... De azt a követhetetlen motorfék üzemi keveréket (vagy mit :lol: ) nem igazán értem... Ha ugye elveszem a gázt, a pillangó lezár. Utána mi is történik pontosan? Gondolom ilyenkor valami alapjárati fúvoka vagy más kerülő út beiktatásával csak jut valami a hengerekbe. Itt gondolom van mindenféle áramlástani dolog, meg átmérők, meg hosszok, stb... Oké, hogy minden "magától" történik, de valamit csak lehet tudni a keverékről... Adott a fúvóka, abból pár dolgot ki lehet számítani...

Egyszerű a dolog.
Az alábbi képen látható az úszó előtt az a kis réz csövecske, ami úgy ágaskodik, mint a lőtéri fagyott kutya lába.

Kép

Ha a fojtószelep után akkora a vákuum, hogy megnyitja az itt nem látható szabályzó szelepet, akkor ez a vákuum
már képes az úszóházban lévő benzint is felemelni azon a kis réz csövecskén keresztül olyan magasra, hogy a kép
bal oldalán látható csőkiálláson keresztül áramlás induljon.

A réz csövecskében van egy benzinfúvóka, és a cső teteje felett, azzal szemben pedig egy féklevegő-fúvóka, így
gyakorlatilag egy teljesértékű fúvókarendszer állítja elő a vákuumértéktől függetlenül állandó keveréket, ami motor-
féknél a fojtószelepet megkerülve a motorba jut. Ennyi.

Számolni pedig számolja az, akinek hat anyja van. Van egyszer a szívósorbéli vákuum. Ez hat a csőkiállásra. Viszont
áramlástani szempontból a főfúvóka előtt van még a féklevegőfúvóka, ami a motorbéli vákuum értékétől és a a fúvóka
átmérőjétől függően csökkenti a fófúvókára ható vákuumot. És ez a módosított vákuum meg a főfúvóka átmérője
határozza meg az áramlásba indított benzin mennyiségét. Elviekben számítható, de egyszerűbb kikísérletezni, és a
bevált értéket használni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.27. 20:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Tetszik az új cikk a karburátorokról, esetleg a motor karburátor sorokról nem lesz valami szösszenet? :D Akár pintos szemmel nézve? Vagy ilyen jellegű építésed még nem volt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 07:52 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Tetszik az új cikk a karburátorokról, esetleg a motor karburátor sorokról nem lesz valami szösszenet? :D Akár pintos szemmel nézve? Vagy ilyen jellegű építésed még nem volt?

Motorkarbival még nem építettem autómotort, de tervben van.
Amúgy mi a homályos terület, amiről többet szeretnél tudni a motorkarbikkal kapcsolatosan?

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 08:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Tetszik az új cikk a karburátorokról, esetleg a motor karburátor sorokról nem lesz valami szösszenet? :D Akár pintos szemmel nézve? Vagy ilyen jellegű építésed még nem volt?

Motorkarbival még nem építettem autómotort, de tervben van.
Amúgy mi a homályos terület, amiről többet szeretnél tudni a motorkarbikkal kapcsolatosan?


Hát, tulajdonképpen nem tudnék speciálisan kiemelni egy területet sem, de minden cikknek volt eddig olyan aspektusa, ami tudott újat mutatni. Tehát, akár egy "XY áthozta a motorját, feltettük a motorkarbikat és elkezdtük az autóhoz igazítani" mezei történetet is szívesen olvasok majd alkalomadtán. 8-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 11:17 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
tomika_nagy írta:
Geree írta:
tomika_nagy írta:
Tetszik az új cikk a karburátorokról, esetleg a motor karburátor sorokról nem lesz valami szösszenet? :D Akár pintos szemmel nézve? Vagy ilyen jellegű építésed még nem volt?

Motorkarbival még nem építettem autómotort, de tervben van.
Amúgy mi a homályos terület, amiről többet szeretnél tudni a motorkarbikkal kapcsolatosan?


Hát, tulajdonképpen nem tudnék speciálisan kiemelni egy területet sem, de minden cikknek volt eddig olyan aspektusa, ami tudott újat mutatni. Tehát, akár egy "XY áthozta a motorját, feltettük a motorkarbikat és elkezdtük az autóhoz igazítani" mezei történetet is szívesen olvasok majd alkalomadtán. 8-)

Kilátásban két ilyen is van most. Természetesen, mivel újdonság, ezért ha realizálódik, akkor erről is írok majd. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 11:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Max tisztelet ,emészthető átfogó írás! Tudom ,hogy idő igényes és ha spontán jön akkor is rengeteg meló. Én egy picit kiegészíteném, ha kapok lehetőséget és úgy érzed ,hogy emel a fórum színvonalán. Abban biztos vagyok ,hogy építő szándékot nem vonod kétségbe (azt hiszem eléggé ismerjük egymást ,és nincs választás alapon elfogadsz ilyen idiótának a hátralévő 100 évben ez csak a kívül állók kedvéért :D ) Amire érdemes lenne kitérni
a karburátorok osztályozása : működési elv szerint
áramlási irány szerint
légtorkok szerint
A működési elv több kategóriát foglal magában : úgy mint állandó légtorok keresztmetszet és változó. Az állandón belül ismét egy pár kategória: az elemi (tisztelet Bánki és Csonka mérnök uraknak)
a Zenith (párhuzamos és soros fúvóka elrendezéssel)
a féklevegő fúvókás aminek van statikus és dinamikus változata (tisztelet Pierburg prof. úrnak aki a Solexek atyja is egyben és Te kizárólag ezt a karbi fajtát mutattad be )
A változó torokátmérőnél ,meg kell említeni a: lemezlapkás (K122)
tolattyús (Stromberg, SU, és a hasonló elven működő motor karbikat.)
Érdemes meg említeni a kétütemű (szelepmentes :mrgreen: ) és a négyütemű közti különbséget, bár foglalkozni csak az utóbbival érdemes. (ha kell kifejtem miért)
Alapjárat: kimaradt a megkerülő rendszer és egy elmés megoldás (csináltam ilyet ,de nyilván rólam koppintotta valami amerikánszki ) mikor az alapjárati fúvóka egy kúpos csavarral kalibrálható (így valóban minőséget állítunk és nem mennyiséget amit minőségnek hívunk!)
Szívató: létezik forgó reteszes is (nem nyírja ki a motort ,ha rajta marad!) és belső szelepes indító csappantyús.
Motorfék üzem: mágnes szelepes, membrános fordulatemelős ami egy időben nagyon elterjedt volt ,a Japók a váltás könnyítés miatt is alkalmazták.
Szintén periféria ,de az említett AFR érték stabilizálása érdekében A magassági korrektor is fontos kiegészítő volt a magaslati légritkulás miatt. Nem fekete mágia egy termosztát ami nyomás változásra egy kalibrált benzin furatot egy tűvel szűkít vagy bővít. Ennyi jutott eszembe ........


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség