Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.09.15. 14:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 13:33 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ferrry11 írta:
Esetleg egy rajzot tudnál mellékelni hogy is van ez a relés kapcsolás?

Publikus, fenn van az oldalon...

http://www.geree.hu/2013/10/vizmelegito-2-fazis/

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.05. 15:32
Hozzászólások: 6
Geree írta:
Ferrry11 írta:
Esetleg egy rajzot tudnál mellékelni hogy is van ez a relés kapcsolás?

Publikus, fenn van az oldalon...

http://www.geree.hu/2013/10/vizmelegito-2-fazis/


Egy jelmagyarázatot tudnál adni hozzá? Nem igazán tudom kivenni mi micsoda rajta hiába nagyítom fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 15:25 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ferrry11 írta:
Geree írta:
Ferrry11 írta:
Esetleg egy rajzot tudnál mellékelni hogy is van ez a relés kapcsolás?

Publikus, fenn van az oldalon...

http://www.geree.hu/2013/10/vizmelegito-2-fazis/


Egy jelmagyarázatot tudnál adni hozzá? Nem igazán tudom kivenni mi micsoda rajta hiába nagyítom fel.

Én a töltéslámpára kötöttem a bekapcsolást, és egy hőgombára a kikapcsolást.
Az első relé a bekapcsolást végzi, a középső a kikapcsolást, a harmadik pedig
a nagyáramú. Jobboldalt pedig sorra a három fűtőgyertya, a visszajelző, valamint
az EGR szelepét kapcsoló vákuumkapcsoló.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 16:40 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.05. 15:32
Hozzászólások: 6
Tehát ha jól értem a rajzon a kicsi relé az gyári és az kapcsolja a töltés lámpát. És ha elalszik a lámpa akkor kapcsol az egye relé és a nagyáramú. A hőgomba pedig a kettes relét kapcsolgatja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 18:26 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ferrry11 írta:
Tehát ha jól értem a rajzon a kicsi relé az gyári és az kapcsolja a töltés lámpát. És ha elalszik a lámpa akkor kapcsol az egye relé és a nagyáramú. A hőgomba pedig a kettes relét kapcsolgatja.

Nem nem jól érted. Nem a relé kapcsolja a töltéslámpát, hanem fordítva.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2015.02.05. 15:32
Hozzászólások: 6
Geree írta:
Ferrry11 írta:
Tehát ha jól értem a rajzon a kicsi relé az gyári és az kapcsolja a töltés lámpát. És ha elalszik a lámpa akkor kapcsol az egye relé és a nagyáramú. A hőgomba pedig a kettes relét kapcsolgatja.

Nem nem jól érted. Nem a relé kapcsolja a töltéslámpát, hanem fordítva.


Már csak egy kérdésem van. Milyen típusú relékés kell használni, milyenek a kapcsolorelék és milyen a nagyáramú?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.06. 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2014.12.26. 23:09
Hozzászólások: 70
Geree írta:

De ha van bármilyen egyéb ötleted egy üzemanyaggal való vízmelegítésre,
örömmel vesszük mindannyian, mert szerintem itt szinte mindenkit érdekelne.


Hát, nem éppen üzemanyaggal való,vízmelegítés. Nagy újítok,most azt találták ki hogy a vízpumpa,bemelegedési fázisba le van kapcsolva. Olyan az ékszíjtárcsa kialakítás mint a klíma kompresszoré,csak itt ha megszűnik, a vezérlés akkor fixen hajt,ha kap jelet akkor pedig bontja a hajtást.

Én még állófűtést kigyuladni nem láttam, viszont szélvédő fűtésnek a reléje volt,hogy füstölt,mikor bejött a bácsi a kocsijával. Úgy szint generátor is. Na mindegy ez már olyan mintha kötözködnék :)
Sajnos tényleg drágák,a belső szerkezeti működését nem ismerem.

Házilag mondjuk gázost lehetne csinálni,egyre biztonságosabb ötletek :) Mondjuk gázlámpából.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.02.07. 11:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ferrry11 írta:
Geree írta:
Ferrry11 írta:
Tehát ha jól értem a rajzon a kicsi relé az gyári és az kapcsolja a töltés lámpát. És ha elalszik a lámpa akkor kapcsol az egye relé és a nagyáramú. A hőgomba pedig a kettes relét kapcsolgatja.

Nem nem jól érted. Nem a relé kapcsolja a töltéslámpát, hanem fordítva.


Már csak egy kérdésem van. Milyen típusú relékés kell használni, milyenek a kapcsolorelék és milyen a nagyáramú?

Amit kérsz, az már erősen kezd közelíteni a komplett gyártási dokumentációhoz.
A rajz fent van, ahhoz is adtam instrukciókat, de úgy vélem, ahhoz azért elég
sok időt fektettem bele abba, hogy ez jó legyen, hogy ilyen szintű részletekig
megosszak mindent valaki számomra totál idegennel, aki adott esetben ezt pl.
sorozatba kívánja gyártani eladásra.

Úgy vélem, elég sok infót adtam már, amivel teljesen elértéktelenítettem az
erre fordított saját tervezési és utánajárási óráimat, és ami megosztott infókból
egy kis saját munka ráfordításával már össze lehet rakni a rendszert.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.11.25. 08:56 
Offline

Csatlakozott: 2010.04.05. 13:43
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Szeged
Sziasztok!

Kicsit jobban beleástam magam ebbe a témába. Ma már többféle megoldás létezik, amit a saját autóinkban is megoldhatunk nem kis munkával. Szerintem érdemes több megoldás együttes alkalmazása, mint láthattuk Geree autóján is. A régebbi E34-es BMW-k só alapú hőtárolóval rendelkeztek, de ezek elég kidolgozatlanok voltak és a korrózió elbánt velük egy idő után, ezért meg is szüntették az alkalmazásukat. A Toyota több féle megoldást is kidolgozott főleg a hibrid autói számára és főleg a tengerentúli ügyfelek érdekeit figyelembe véve.
Első megoldás, hogy van az autóban egy nagyon jól szigetelt termosz és abban tárolja leállás után a hűtőfolyadékot az autó.
Második megoldás, http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/Szivas-kipufogas-feltoltes/hutofolyadek.pdf, kipufogógázos hűtőfolyadék melegítés. Sajnos a teljes kipufogórendszer egyben van.
Alkatrészkereső program alapján a hőcserélős kipufogócső cikkszámai:
- Prius: 17410-37701
- Prius+: 17410-37553

A harmadik, sajnos ennek az adataihoz egyenlőre nem férek hozzá, hátha valaki közületek meg tudja szerezni, csak az amerikai típusokban található hőtároló.

Szerintem a hőtároló és a kipufogógázos melegítő kombinálása lenne az igazi megoldás. a környezethez képest melegen lehetne indítani az autót és már a következő sarkon üzem meleg lenne a hűtőközeg. Környezet kímélő és üzemanyag-takarékos megoldás. Ha valaki gondolkodik a megépítésén szívesen segítek ötletekkel és a hőtárolással kapcsolatos infók átadásával.

Gereehez lenne egy kérésem, ha van lehetőséged megnéznéd-e, hogy a hőcserélő leválasztható-e a kipufogó rendszerről a Toyotánál és lehetne-e integrálni más autó kipufogó rendszerébe? Vagy valaki akinek van lehetősége nézzen már utána legyetek szívesek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vízmelegítés
HozzászólásElküldve: 2015.11.25. 09:22 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 574
Lehet ,hogy lemaradtam valamiről, de úgy gondolom az előmelegítőn kívül egy rendszer sem képes hosszabb távon tartani egy adott hőmérsékletet. Erre példának pont a termoszt hoznám fel amiben a 40 fokos tea mínusz 5-6 fokban rövid idő alatt átadja a hőmérsékletét a környezetnek. Érdekes megoldások amiket bemutatsz, de a feladatuk a fűtés intenzitásának fokozása. Ahogy javul a belső égésű motorok hatásfoka, mind kevesebb hőfelesleget termelnek és eljutottunk ,oda ,hogy a fűtés külön megoldásra váró probléma (volt). Először a dízel mociknál a hibridnél és a villany autónál magától érthetőik. Azt gondolom (talán már írtam) flottánál az elektromos (fűtőszálas) hálózatról üzemeltetett rendszer az egyetlen járható út, belső cirkulációval.Nem az utastér fűtése a fő szempont ,hanem a motor élettartamának növelése ami ha üzem meleg egy pillanat alatt befűti a bodegát is. Vízforraló ,elektromos vízpumpa, hőkapcsoló és ezt összekötve beiktatni a rendszer megfelelő részébe . Tudom dolgozni kell vele de ez egy ilyen játék (szerintem van készen aranyárban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség