Geree.hu - A motorok világa
http://www.geree.hu/forum/

Vízmelegítés
http://www.geree.hu/forum/viewtopic.php?f=15&t=182
Oldal: 2 / 4

Szerző:  apajevics [ 2013.11.25. 20:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Én mindenképp a külső tápost erőltetném. Az IFÁknál anno a vízforraló lett bedobozolva és tette a dolgát.

Szerző:  Geree [ 2013.11.26. 07:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

apajevics írta:
Én mindenképp a külső tápost erőltetném. Az IFÁknál anno a vízforraló lett bedobozolva és tette a dolgát.

Otthon még csak-csak kihúzok egy hosszíbbítót a kertbe, de amikor nem otthon vagyok, akkor...?
Ezért nem erőltettem ezt az irányt...

Szerző:  Ferrry11 [ 2015.02.05. 15:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Üdv!
Most találtam ezt a cikket a neten és nagyon érdekelne a javított változat rajza és hogy milyen alkatrészeket használtál fel hozzá. El tudnad nekem küldeni valamilyen formában?
Nekem egy benzines autóra kellene amin nincs egr. Milyen átalakitas kéne hozzá hogy működjön?
Előre is köszönöm a választ!

Szerző:  hammer14 [ 2015.02.05. 18:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

A témával kapcsolatba, kis álófűtéses kazánon senki nem gondolkozott még?
Álítólag 0,5l fogyasztanak óránként. Ami nem rossz. Ráaádsul ha elektromosat csináltok ,amit az autó táplál,akkor az is csak gázolajat,vagy benzint fog fogyasztani. KIvéve ha fék energiát tápláltok vissza :)

Mióta olvastam az oldalon az olajok viszkozitásáról szóló királyul megírt cikket. Elég sok lepel lehúlott a szemem elől. Ekkor gondolkoztam el hogy az olajhőcserélőhöz,sorba kötnék egy kis kazánt. Akár fráadt olajosat is csinálnék.

Szerző:  Geree [ 2015.02.06. 07:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Ferrry11 írta:
Üdv!
Most találtam ezt a cikket a neten és nagyon érdekelne a javított változat rajza és hogy milyen alkatrészeket használtál fel hozzá. El tudnad nekem küldeni valamilyen formában?
Nekem egy benzines autóra kellene amin nincs egr. Milyen átalakitas kéne hozzá hogy működjön?
Előre is köszönöm a választ!

Nos, előrevetítve két dolog:
1. Ezen EGR-hűtők nem arra vannak kitalálva, hogy egy modern autó
teljes kipufogógázmennyisége átmenjen rajtuk, enneél jóval kisebb
mennyiség áteresztésére vannak tervezve, hisz gyárilag párhuzamos
ágon vezetik erre vissza a kipufogógáznak egy kisebb részét. A nagyobb
része normál úton távozik a kipufogón keresztül. Tehát egy ilyen, ha
sorba kötve kerül be a kipufogóba, akkor az magas fordulaton, még
kikapcsolt állapotában is fojtást fog jelenteni. Amit én építettem be,
annak az EGR-en belüli irányító pillangószelepe ca. 30mm-es átmérőjű.
Szóval célszerű lenne párhuzamosan beépíteni és így az egyik ágon
fojtás nélkül áramolhat az elégett gáz, a másikon pedig, ha a hőcserélő
felé van terelve a gáz, akkor az melegíti a vizet.

2. A másik dolog a hely, ahová befér. Ezek azért nem kis szerkezetek,
így előre ki kell találni, hogy egyáltalán hova fér be. És ha megvan,
akkor arra a helyre kell keresni egy olyan EGR-hűtőt, ami befér oda.
Ha segít, akkor én egy Audi A6 V6 TDI EGR-hűtőjét építettem be,
kis átalakítással (a vízcsonkokat kellett átforgatni)

Szerző:  Geree [ 2015.02.06. 08:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

hammer14 írta:
A témával kapcsolatba, kis álófűtéses kazánon senki nem gondolkozott még?
Álítólag 0,5l fogyasztanak óránként. Ami nem rossz. Ráaádsul ha elektromosat csináltok ,amit az autó táplál,akkor az is csak gázolajat,vagy benzint fog fogyasztani. KIvéve ha fék energiát tápláltok vissza :)

Mióta olvastam az oldalon az olajok viszkozitásáról szóló királyul megírt cikket. Elég sok lepel lehúlott a szemem elől. Ekkor gondolkoztam el hogy az olajhőcserélőhöz,sorba kötnék egy kis kazánt. Akár fráadt olajosat is csinálnék.

Ha a klasszikus állófűtésre gondolsz, mint pl. a Webasto, akkor de az az igazán
tuti megoldás, csak hát nem kevés mani. Egy újat a legjobb esetben sem lehet
150eFt alatt megúszni, a használt pedig bizonytalan. Még ha egyben is jön ki
az autóból a komplett rendszer, szakszerűen kiszerelve, akkor is ott van az el-
használódás. És ha égésteret kell cserélni, máris buktam a használt állófűtés
által nyert előnyt, cserébe új áron van egy használt cuccom. Arról pedig már
nem is beszélek, hogy ha úgy válogatják össze hozzá az alkatrészeket, és
működik mindenhogy. Az ilyenekből szokott lenni az autófelgyújtás. És mivel
én az egyiket sem szeretném, ezért inkább kivárom, hogy összeböjtöljek egy
újra valót.

De ha van bármilyen egyéb ötleted egy üzemanyaggal való vízmelegítésre,
örömmel vesszük mindannyian, mert szerintem itt szinte mindenkit érdekelne.

Szerző:  apajevics [ 2015.02.06. 10:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

A megoldás Zaporozsec kályha! Minden szempontnak megfelel
- kicsi -olcsó- és ha baj van ég minden kell ennél jobb. Viccet félretéve jól működtek az elhanyagoltsági faktor nem gyári hiba.

Szerző:  Ferrry11 [ 2015.02.06. 10:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Geree írta:
Ferrry11 írta:
Üdv!
Most találtam ezt a cikket a neten és nagyon érdekelne a javított változat rajza és hogy milyen alkatrészeket használtál fel hozzá. El tudnad nekem küldeni valamilyen formában?
Nekem egy benzines autóra kellene amin nincs egr. Milyen átalakitas kéne hozzá hogy működjön?
Előre is köszönöm a választ!

Nos, előrevetítve két dolog:
1. Ezen EGR-hűtők nem arra vannak kitalálva, hogy egy modern autó
teljes kipufogógázmennyisége átmenjen rajtuk, enneél jóval kisebb
mennyiség áteresztésére vannak tervezve, hisz gyárilag párhuzamos
ágon vezetik erre vissza a kipufogógáznak egy kisebb részét. A nagyobb
része normál úton távozik a kipufogón keresztül. Tehát egy ilyen, ha
sorba kötve kerül be a kipufogóba, akkor az magas fordulaton, még
kikapcsolt állapotában is fojtást fog jelenteni. Amit én építettem be,
annak az EGR-en belüli irányító pillangószelepe ca. 30mm-es átmérőjű.
Szóval célszerű lenne párhuzamosan beépíteni és így az egyik ágon
fojtás nélkül áramolhat az elégett gáz, a másikon pedig, ha a hőcserélő
felé van terelve a gáz, akkor az melegíti a vizet.

2. A másik dolog a hely, ahová befér. Ezek azért nem kis szerkezetek,
így előre ki kell találni, hogy egyáltalán hova fér be. És ha megvan,
akkor arra a helyre kell keresni egy olyan EGR-hűtőt, ami befér oda.
Ha segít, akkor én egy Audi A6 V6 TDI EGR-hűtőjét építettem be,
kis átalakítással (a vízcsonkokat kellett átforgatni)


Elég bonyolultnak hangzik. Lehet marad egy sima 3 izzítógyertyás változat. Mennyire nehéz az elektronika megépítése és hol helyezted el?

Szerző:  Geree [ 2015.02.06. 13:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Ferrry11 írta:
Elég bonyolultnak hangzik. Lehet marad egy sima 3 izzítógyertyás változat. Mennyire nehéz az elektronika megépítése és hol helyezted el?

Ha automatizálni akarod, akkor egy gyufásdoboz mréetben elfér az elektronika
egy próbanyákon. Igazából csak egy relés kapcsolás van benne, az nem bonyolult.
De ha ezen is egyszerűsíteni akar az ember, akkor "egy kapcsoló" szintig le lehet
egyszerűsíteni. Csak mivel elég markáns áramot markol fel, ezért egy bekapcsolva
maradt izzítógyertya-trió hamar meríti az akkut. Én ezért automatizáltam.

Szerző:  Ferrry11 [ 2015.02.06. 13:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Vízmelegítés

Geree írta:
Ferrry11 írta:
Elég bonyolultnak hangzik. Lehet marad egy sima 3 izzítógyertyás változat. Mennyire nehéz az elektronika megépítése és hol helyezted el?

Ha automatizálni akarod, akkor egy gyufásdoboz mréetben elfér az elektronika
egy próbanyákon. Igazából csak egy relés kapcsolás van benne, az nem bonyolult.
De ha ezen is egyszerűsíteni akar az ember, akkor "egy kapcsoló" szintig le lehet
egyszerűsíteni. Csak mivel elég markáns áramot markol fel, ezért egy bekapcsolva
maradt izzítógyertya-trió hamar meríti az akkut. Én ezért automatizáltam.


Esetleg egy rajzot tudnál mellékelni hogy is van ez a relés kapcsolás?

Oldal: 2 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/