Geree.hu - A motorok világa
http://www.geree.hu/forum/

Riva
http://www.geree.hu/forum/viewtopic.php?f=15&t=178
Oldal: 1 / 1

Szerző:  bogyesz [ 2013.10.10. 17:34 ]
Hozzászólás témája:  Riva

A Riva kivételes dolog a hajógyártásban, az már fix. Nyárádi Zoli, egy tapasztalt hajóparancsnok ismerősöm azt mondja, egy hajónál az az ideális, hogy ha a hajó minden egyes tonnájára legalább 100 lóerő jut, így lehet a legjobbat kihozni a kicsikéből. Ez persze nem vonatkozik a tengerjárókra és a nagy dögökre, ott más számok érvényesülnek. Jó volna tudni, hogy a kis csónak mekkora tömegű.

A Balcsin közlekedik a 14 személyes Calypso egy 6-7 éve, mint "gyorshajó". Volt alkalmam már vezetni is. Ő egy Jeannaeu Merry Fisher 925-ös. Ahogy gyorsan átfutottam a netet, rögtön találtam pár oldalt, ahol lehet ilyesmit venni... 2004-től gyártották, kb 50.000 angol fonttól már elérhető. Többféle motorral is lehetett rendelni, legalábbis ez derül ki a találatokból. A miénkben a BMW 3 literes sorhatos dízele dohog, a maga 240 lóerejével. Annak ellenére, hogy a hajótest nem fém, még így is 4.5 tonnát nyom a kicsike, könnyen kiszámolható tehát, hogy nagyon nem ideális bele az a motor. Rátesz még egy lapáttal, hogy a csigazabálók messze nem arra tervezték, amire a Bahart használja. Ez ki is derül a hajó elnevezéséből. Nagyjából arra jó, hogy emberünk kihajózzon vele part közeli vizekre, rámenjen tonhalra, marlinra, vagy bármi hasonlóra, elhédereljen pár napot rajta, majd visszamenjen a kikötőbe. Lényegében lakóhajó is. Ehhez képest a Balcsin napjában temérdekszer fordul Fonyód és Badacsony között. 80%-os terhelésen, kb 33-35 km/h-s sebességgel a fogyasztása 40-45 liter/óra!!! Ennek örömére a gyári motor meg meg is makkant benne még két éve... Azóta a cseremotor ketyeg, de nem az igazi. Egy alkalommal az irányváltója is meghalt, beragadt ELŐRE állásban... Nyárádi kapitány urat mondjuk ez nem hatotta meg, hiszen katamaránokon edződött... Szóval volt a kis hajóval baj.

De íme, itt az utód, bááár érdekes, hogy hiába a kétszer olyan erős motor(ok), a tömegre viszonyított szám itt sem ideális. Itt is 40 km/h a csúcssebesség...
http://kapos.hu/hirek/kis_szines/2013-0 ... eoval.html
Nem tudom, hogy idén még mennyit tudnak vele megtenni, reméljük nem lesz annyira kehes, mint a kistesója.
Remélem, következő szezonban Hunort is alkalmam lesz vezetgetni egy kicsit, ha már Riva nem úszik a Magyar Tengeren...

Szerző:  Geree [ 2013.10.11. 07:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Riva

bogyesz írta:
A Riva kivételes dolog a hajógyártásban, az már fix. Nyárádi Zoli, egy tapasztalt hajóparancsnok ismerősöm azt mondja, egy hajónál az az ideális, hogy ha a hajó minden egyes tonnájára legalább 100 lóerő jut, így lehet a legjobbat kihozni a kicsikéből. Ez persze nem vonatkozik a tengerjárókra és a nagy dögökre, ott más számok érvényesülnek. Jó volna tudni, hogy a kis csónak mekkora tömegű.

A Balcsin közlekedik a 14 személyes Calypso egy 6-7 éve, mint "gyorshajó". Volt alkalmam már vezetni is. Ő egy Jeannaeu Merry Fisher 925-ös. Ahogy gyorsan átfutottam a netet, rögtön találtam pár oldalt, ahol lehet ilyesmit venni... 2004-től gyártották, kb 50.000 angol fonttól már elérhető. Többféle motorral is lehetett rendelni, legalábbis ez derül ki a találatokból. A miénkben a BMW 3 literes sorhatos dízele dohog, a maga 240 lóerejével. Annak ellenére, hogy a hajótest nem fém, még így is 4.5 tonnát nyom a kicsike, könnyen kiszámolható tehát, hogy nagyon nem ideális bele az a motor. Rátesz még egy lapáttal, hogy a csigazabálók messze nem arra tervezték, amire a Bahart használja. Ez ki is derül a hajó elnevezéséből. Nagyjából arra jó, hogy emberünk kihajózzon vele part közeli vizekre, rámenjen tonhalra, marlinra, vagy bármi hasonlóra, elhédereljen pár napot rajta, majd visszamenjen a kikötőbe. Lényegében lakóhajó is. Ehhez képest a Balcsin napjában temérdekszer fordul Fonyód és Badacsony között. 80%-os terhelésen, kb 33-35 km/h-s sebességgel a fogyasztása 40-45 liter/óra!!! Ennek örömére a gyári motor meg meg is makkant benne még két éve... Azóta a cseremotor ketyeg, de nem az igazi. Egy alkalommal az irányváltója is meghalt, beragadt ELŐRE állásban... Nyárádi kapitány urat mondjuk ez nem hatotta meg, hiszen katamaránokon edződött... Szóval volt a kis hajóval baj.

De íme, itt az utód, bááár érdekes, hogy hiába a kétszer olyan erős motor(ok), a tömegre viszonyított szám itt sem ideális. Itt is 40 km/h a csúcssebesség...
http://kapos.hu/hirek/kis_szines/2013-0 ... eoval.html
Nem tudom, hogy idén még mennyit tudnak vele megtenni, reméljük nem lesz annyira kehes, mint a kistesója.
Remélem, következő szezonban Hunort is alkalmam lesz vezetgetni egy kicsit, ha már Riva nem úszik a Magyar Tengeren...

A Riva tömegére rákerestem, valahol 3t körül alakul. Erre jut 700 lóerő.
Nagyjából duplája annak az arányszámnak, mint amit az ismerősöd mondott.
Nem véletlenül megy a Hunor 40km/h-s sebességéhez mérten 90-et... 8-)

Szerző:  bogyesz [ 2013.10.11. 17:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Riva

Geree írta:
bogyesz írta:
A Riva kivételes dolog a hajógyártásban, az már fix.

A Riva tömegére rákerestem, valahol 3t körül alakul. Erre jut 700 lóerő.
Nagyjából duplája annak az arányszámnak, mint amit az ismerősöd mondott.
Nem véletlenül megy a Hunor 40km/h-s sebességéhez mérten 90-et... 8-)


Hmmm, az úgy elég kellemes arány... Egyszer kipróbálnék egy ilyen lélekvesztőt. Egyébként vagy Frei volt ott riportot készíteni, vagy a Szarvas Laci még anno a tv2-n a Dolce Vita műsorral, de hááátttt elképesztő, hogy mi munka van azokban a ladikokban.

Szerző:  Geree [ 2013.10.12. 07:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Riva

bogyesz írta:
Geree írta:
bogyesz írta:
A Riva kivételes dolog a hajógyártásban, az már fix.

A Riva tömegére rákerestem, valahol 3t körül alakul. Erre jut 700 lóerő.
Nagyjából duplája annak az arányszámnak, mint amit az ismerősöd mondott.
Nem véletlenül megy a Hunor 40km/h-s sebességéhez mérten 90-et... 8-)


Hmmm, az úgy elég kellemes arány... Egyszer kipróbálnék egy ilyen lélekvesztőt. Egyébként vagy Frei volt ott riportot készíteni, vagy a Szarvas Laci még anno a tv2-n a Dolce Vita műsorral, de hááátttt elképesztő, hogy mi munka van azokban a ladikokban.

Egy kép tűnt fel a restaurálás folyamatában: amikor a hajótest egyik
oldali alsó felületére egy egy anyagból kontúrvágott fatáblát tettek fel.
És az úgy volt kivágva, hogy ha a végére és az egyik élre ráillesztik,
akkor a másik éle a hajótest aljának az ívével együtt mm-re kiadta az
elejére illeszkedést. Ez az a fajta precizitás, ami előtt mindig meghajlok.

Szerző:  bogyesz [ 2014.05.28. 15:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Riva

Indul a nyár, lassan útba veszem a balcsit, és meglátogatom Zoli bátyámat némi vízi kaland reményében.
A Calypsot már vezettem, az olyan vérszegényre sikerült, ez viszont kétszer erősebb, igaz sok tonnával nehezebb is.
https://www.youtube.com/watch?v=sHwH-eKgiag

Szerző:  Geree [ 2014.05.29. 07:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Riva

bogyesz írta:
Indul a nyár, lassan útba veszem a balcsit, és meglátogatom Zoli bátyámat némi vízi kaland reményében.
A Calypsot már vezettem, az olyan vérszegényre sikerült, ez viszont kétszer erősebb, igaz sok tonnával nehezebb is.
https://www.youtube.com/watch?v=sHwH-eKgiag

Egy ilyen hajókázás a nyári melegben biztosan felüdítő élmény. Főleg ha a taton ülve lógathatja az ember a lábát a vízbe menet közben... :)

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/