Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.11.19. 14:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.17. 20:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
Gyári motortól eltérő felépítést gyári motorvezérlővel jó működtetni elég reményvesztett próbálkozás.

Az általam ismert RS2300 pl. cvh kompival megyen, ami köztudottan írhatatlan.

Jól...? :roll:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.17. 20:51 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Persze. De ez amolyan kényszer megoldás. Azt nem tudom, hogy az eredeti konfigokból mi az ami megmaradt. Itt a MAP és MAF közti különbségből kellett kiindulni. Míg az összes zetec MAP alapon üzemel, addig az N7A (és társai) és a cvh efi MAF alapon. Hogy most a befecsik hogyan vezérlődnek, azt hirtelen passzolnám, de ha szükséges, meg tudom kérdezni. De ha épp lesz időd K-Royt meginterjúvolni, AZT a motort spec ő rakta össze. Valszeg konkrétabb infókkal tud majd szolgálni akár azonnal, mint én napok hetek múlva. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.19. 10:39 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Az a helyzet ,hogy tök mindegy ,hogy milyen motort alakítasz át és mire ha felborítod a gyárilag kikísérletezett rendszert akkor a gyári motorvezérlő nem fogja tudni kiszolgálni. Engem mindig lehurrognak ,hogy túl lihegem, de kizártnak tartom ,hogy valaki otthon felvegye a versenyt egy műszerezett ,tudásban jóval felettünk álló mérnöki csapattal, még ha szédelgünk magunktól akkor is. Mikor ilyen átalakításokba bele ugrik valaki akkor a költségek pont ott lesznek mint egy új motor kifejlesztésénél! Sok esetben a műszerezettség hiánya vagy a pénz kényszerít kompromisszumokra....

Nos, én is a Te véleményedet osztom. Azok gondolják egyszerűenk egy
motor gyári motorvezérőjét, akiknek SEMMI fogalmuk nincs az elektronikáról
és a programozásról. Én öt évet lehúztam elektronika téren, mint ipari
elektronikai műszerész és ipari elektronikai technikus, és jelenleg is egy,
elektronikákat (és szoftvert) magas szinten fejlesztő cégnél dolgozom,
így rálátok azokra a részletekre, amiket a nem bennfentes emberek simán
egyszerűnek gondolnak. Csak egy apró infó: az elektromos kormányszervók
vezérlő programjai (nálunk) ca. 5 millió szoftversorból állnak. Aminek "csak"
annyi a kimenete, hogy ha balra tekerem, akkor balra segít rá, és ha jobbra,
akkor jobbra.

Illetve a szintén tök egyszerűnek gondolt szélessávú lambdaszonda működését
is nem hiszem, hogy sok ember el tudná mondani. Elvégre csak betekerjók a
szondát, és abból meg kijön egy feszültség, amit egy előre beprogramozott
táblával átkonvertálunk és megjelenítünk a kijelzőn. De akkor mi az a 60 (!)
paraméter, amit be kell/lehet állítani egy ilyen szondán...?!? Ezt a linket is
ajánlom mindenki figyelmébe:
http://www.vems.hu/manual/html/ch09s06.html

És ez csak egy fapados lambdaszonda. Nem egy motorvezérlő...

Illetve aki szintén ennyire egyszerűnek gondolja a motorvezérlőket, a kopogás-
érzékelés mérési elve megvan? Az, hogy a kopogásérzékelő a motor összes
zaját összeszedi, és ebből az elektronika hogyan szűri ki, hogy mi a túl nagy
előgyújtás zaja? Vagy az, hogy a triggerkerék adott fordulaton belüli szög-
gyorsulásából érzékeli az elektronika, hogy volt-e égéskimaradás, vagy sem?

Szóval lehet, hogy én is túllihegem a kérdést, de az, hogy egy RS2000-es
keresztmotort átépítve nagysűrítésű 2.3-asra, majd arra egy CVH motorvezérlőt
rakva jól működjön a motor, finoman szólva is szkeptikus vagyok...
Amikor egy adott motoron egy bármilyen szenzort egy másik, ugyanolyan,
de másik motorkódú motorról átrakva is jó eséllyel már nem fog jól működni
a motor.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.20. 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
apajevics írta:
Az a helyzet ,hogy tök mindegy ,hogy milyen motort alakítasz át és mire ha felborítod a gyárilag kikísérletezett rendszert akkor a gyári motorvezérlő nem fogja tudni kiszolgálni. Engem mindig lehurrognak ,hogy túl lihegem, de kizártnak tartom ,hogy valaki otthon felvegye a versenyt egy műszerezett ,tudásban jóval felettünk álló mérnöki csapattal, még ha szédelgünk magunktól akkor is. Mikor ilyen átalakításokba bele ugrik valaki akkor a költségek pont ott lesznek mint egy új motor kifejlesztésénél! Sok esetben a műszerezettség hiánya vagy a pénz kényszerít kompromisszumokra....


Szóval lehet, hogy én is túllihegem a kérdést, de az, hogy egy RS2000-es
keresztmotort átépítve nagysűrítésű 2.3-asra, majd arra egy CVH motorvezérlőt
rakva jól működjön a motor, finoman szólva is szkeptikus vagyok...
Amikor egy adott motoron egy bármilyen szenzort egy másik, ugyanolyan,
de másik motorkódú motorról átrakva is jó eséllyel már nem fog jól működni
a motor.

Tessék meginterjúvolni Cosworth K-Royt, vagy magát a tulajt. Nálam az a legutolsó infó, hogy hibátlanul üzemel az említett konfig. Aztán az is lehet, hogy az RS2K saját kompija is jó lenne hozzá. Itt konkrétan arról van szó, hogy ugyanazon motorcsalád két tagja hengerfejet cserél. Még az is lehet, hogy a kötegben a villanyászati csatlakozók is egyeznek. Ezt nem tudom megerősíteni, mert testközelben Galaxy motor közelében még nem jártam. Amíg nem áramlik az infó, addig marad a szkepticizmus. Kérdezni meg nem kerül semmibe.
Nem ez volt az első ilyen cuvée motor. :) És nem is az utolsó lesz.
Ahogy én olvastam:
- rs hf
- rs szívósor
- rs kábelezés
- rs vagy cvh kompi
- rs karter
- balansztengely ki
- némi matatás az önindító környékén

Majd indítás, örülés.
És egy példa UK-ből:
http://passionford.com/forum/general-ca ... topic.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.20. 20:50 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
...
Ahogy én olvastam:
- rs hf
- rs szívósor
- rs kábelezés
- rs vagy cvh kompi
- rs karter
- balansztengely ki
- némi matatás az önindító környékén

Majd indítás, örülés.
És egy példa UK-ből:
http://passionford.com/forum/general-ca ... topic.html

Én sem azt mondtam, hogy nem lehet összerakni egy 2.3-as aljával akár egy
RS2000-est vagy akár egy hátsókerekest, csak a lényeg a részletekben rejlik.
Úgy is mondhatnám, a fentebbi felsorolásnál kissé összetettebbnek tartom a
feladatot.
- Melyik hengerfej? Miért?
- Melyik szívósor? Miért?
- Milyen HF-tömítés? Miért?
- ...

És ezek még csak az első, mechanikai kérdések voltak. A motorvezérlés oldalát
pedig külön történetnek tartom. A "végülis működik" és a "jól működik" között
nagy a különbség. Persze, zsetonban is...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.21. 11:06 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
...
Ahogy én olvastam:
- rs hf
- rs szívósor
- rs kábelezés
- rs vagy cvh kompi
- rs karter
- balansztengely ki
- némi matatás az önindító környékén

Majd indítás, örülés.
És egy példa UK-ből:
http://passionford.com/forum/general-ca ... topic.html

Én sem azt mondtam, hogy nem lehet összerakni egy 2.3-as aljával akár egy
RS2000-est vagy akár egy hátsókerekest, csak a lényeg a részletekben rejlik.
Úgy is mondhatnám, a fentebbi felsorolásnál kissé összetettebbnek tartom a
feladatot.
- Melyik hengerfej? Miért?
- Melyik szívósor? Miért?
- Milyen HF-tömítés? Miért?
- ...

És ezek még csak az első, mechanikai kérdések voltak. A motorvezérlés oldalát
pedig külön történetnek tartom. A "végülis működik" és a "jól működik" között
nagy a különbség. Persze, zsetonban is...


(btw nem nyitnál neki egy topikot ? :) )
Persze, hogy nem egyszerű. Sosem az. Ez csak egy kitaposott ösvény, és egy "bevált" recept. Gondolom nálam is kellene némi fine tuning, ha kitalálnám, hogy a TLDM nagytesót szeretném feltenni.

Hogy ki milyen egyedi dolgokat visz bele, vagy milyen pluszt tud hozzáadni, attól lesz benne nem kevés hozzáadott érték (az a pillangó cucc pl kifejezetten ígéretes, még nem láttam más projektben). De mivel a nevesebb kelfeldi fórumokon ez a konverzió már átólzettig ki lett vesézve, van miből meríteni. Azt a fém áthidaló darabot pl kb 5 perc alatt meg lehet találni, amivel 55 perc gondolkodási időt spórolhattál volna magadnak. A képek alapján viszont már egy testet alkot a blokk és a hf, így gondolom senkit sem kell már megkérdezni a hogyantovábbról.
Addig is motorkód imádóknak itt egy általános leírás, amiből lehet számolgatni, hogy honnan indul a dolog, és nagyjából hová tart.
A fórumon fellelhető infók szerint a 150 ló/ 190 nm rs2000 N7A motor és a Y5A motor házasságából nagyjából 180-190 ló fog felnyihogni, a 2.3-as 210-es nyomatéka emelkedhet.
holland példa részletes leírással
http://www.ford-world.nl/nl/modules/for ... d=92&log=N


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bogyesz 2014.12.21. 11:28-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.21. 22:42 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Persze, hogy nem egyszerű. Sosem az. Ez csak egy kitaposott ösvény, és egy "bevált" recept. Gondolom nálam is kellene némi fine tuning, ha kitalálnám, hogy a TLDM nagytesót szeretném feltenni.

Hogy ki milyen egyedi dolgokat visz bele, vagy milyen pluszt tud hozzáadni, attól lesz benne nem kevés hozzáadott érték (az a pillangó cucc pl kifejezetten ígéretes, még nem láttam más projektben). De mivel a nevesebb kelfeldi fórumokon ez a konverzió már átólzettig ki lett vesézve, van miből meríteni. Azt a fém áthidaló darabot pl kb 5 perc alatt meg lehet találni, amivel 55 perc gondolkodási időt spórolhattál volna magadnak. A képek alapján viszont már egy testet alkot a blokk és a hf, így gondolom senkit sem kell már megkérdezni a hogyantovábbról.
Addig is motorkód imádóknak itt egy általános leírás, amiből lehet számolgatni, hogy honnan indul a dolog, és nagyjából hová tart.
A fórumon fellelhető infók szerint a 150 ló/ 190 nm rs2000 N7A motor és a Y5A motor házasságából nagyjából 180-190 ló fog felnyihogni, a 2.3-as 210-es nyomatéka emelkedhet.
holland példa részletes leírással
http://www.ford-world.nl/nl/modules/for ... d=92&log=N

Én mindig egy adott konkrét problémát oldok meg, és nem másokat másolok.
Igen, van tucatnyi recept, amit lehet követni, de ezzel azt a motort kapnám,
amit/akit másolok. De én nem azt a motort akartam megépíteni. Én azt a motort
akartam megépíteni, ami Pistinek elvárásainak a legjobban megfelel.

Az építés közben pedig több, hasznos linkbe is belefutottunk, de ezek csak meg-
erősítésképpen szolgáltak arra, hogy ami problémára megoldást kitaláltam, azzal
már is élt.

2.3-as keresztmotort pedig jóval könnyebb építeni, hisz a Galaxyban elég sok
ilyen motor volt, és mivel ott is keresztmotor, így nincs túl sok izgalom. Az, hogy
ez a motor hogy kerül be hosszába egy Sierrába anélkül, hogy ki kellene vágni a
géptetőt, vagy bármin jelentősebben alakítani, onnantól volt szép feladat. Adott
egy blokk, egy teknő és egy vezérműtengely. Ezt a - nem összetartozó - hármast
kellett összehozni.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2016.02.08. 18:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.17. 20:24
Hozzászólások: 34
ha már házasítás a téma. Geree, van egy "2.3"-as hengerfejem, esetleg tudnál adni pár infót, hogy hogy tudnám megkülönböztetni a 2.0 hengerfejétől? Melyek a látható különbségek? Mert, ha tényleg 2.3, lehet keresek hozzá egy blokkot a nyáron


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2016.02.09. 01:45 
Offline

Csatlakozott: 2016.02.09. 01:37
Hozzászólások: 3
BMW e30 témában egy kis helyesbítés... Júniusban írtál a Pierburg 2be-s rendszerről, ahol azt írtad, hogy 318i és az i nem az injektor. De az. Az a rendszer egy 316-é, Utólag került rá valószínűleg a 318i felirat. Az m20-as blokk megjelenéséig az alapmodell a 316 volt m10b18 blokkal, tehát 1.8-as. Pontosan az különböztette meg a 318i-től, hogy karburátor volt rajta, a 318-on meg injektor. Volt egyébként sima karburátor is, nem csak elektromos. Azért tudom nagyon jól, mert nekem is 316 van, ezzel a remekbe szabott elektromos karbival, amivel fél éve szenvedek, mert senki nem ért hozzá és mert nem nagyon találok hozzá alkatrészt. Kikoptak. Mindenesetre az alanyod vagy egy 316 volt átcímkézve, vagy valaki olyan botorságot követett el, hogy a megbízható L-jetronic injektor helyett lebutította a gépét erre a megbízhatatlan karbira. Ui: Tippeket, hogy ki tudna valamit kezdeni az enyémmel, nagyon szívesen fogadok. A keret szűk, elsőre jó lenne, ha valaki olcsón felmérné a terepet, hogy hogy is áll a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2016.02.09. 23:26 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 578
Ha nem retró autó ,akkor én elfelejteném a gyári karbit. Kis pénzből nem javítható és csak barmolás lesz belőle! Vagy egy zacskó pénz gyári javító szettekkel , nagy türelemmel és így is egy szerencse játék! Lehet nagyképűen hozzá állni ,de sajnos senki sem lát egy 30 éves spiáter öntvény belsejébe. A másik ez az a karbi amivel szinte mindenkinek problémája volt ,van és lesz. Vannak ilyen konstrukciók amelyeknél az idő múlásával egyre inkább a negatív tulajdonságok kerülnek előtérbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség