Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.11.19. 13:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.01.27. 11:35 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
Ebbe a topikba írd a honlapon olvasható, Esettanulmányok című cikkekhez kapcsolódó hozzászólásaidat.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.10.13. 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Hááát emelem kalapom a kitartásod mellett... Reméljük, innentől már csak a világból megy ki az a fos tdci. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.10.14. 10:06 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Hááát emelem kalapom a kitartásod mellett... Reméljük, innentől már csak a világból megy ki az a fos tdci. ;)

Megy, kitartóan. És egyre közelebb van hozzá...
Még rövidtávú kilátásban van egy turbo-csere, aztán szerintem egyre inkább
jönnek majd az autó korából fakadó elektronikai gondok, és persze az örök és
állandó probléma, a nagynyomású üzemanyagrendszer. És persze a nagynyomású
rendszer alkatrészei az autó 15 éves korában is ugyanannyiba fognak kerülni
hozzá, mint új korában. Biztos sok ilyen autóra szívesen költ majd a tulaja
500eFt-ot, amikor kevesebbet ér a komplett autó...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.10.14. 20:55 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Hááát emelem kalapom a kitartásod mellett... Reméljük, innentől már csak a világból megy ki az a fos tdci. ;)

Megy, kitartóan. És egyre közelebb van hozzá...
Még rövidtávú kilátásban van egy turbo-csere, aztán szerintem egyre inkább
jönnek majd az autó korából fakadó elektronikai gondok, és persze az örök és
állandó probléma, a nagynyomású üzemanyagrendszer. És persze a nagynyomású
rendszer alkatrészei az autó 15 éves korában is ugyanannyiba fognak kerülni
hozzá, mint új korában. Biztos sok ilyen autóra szívesen költ majd a tulaja
500eFt-ot, amikor kevesebbet ér a komplett autó...

Gondolom, akkorra már leveszed róla a kezed... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 08:56 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Geree írta:
bogyesz írta:
Hááát emelem kalapom a kitartásod mellett... Reméljük, innentől már csak a világból megy ki az a fos tdci. ;)

Megy, kitartóan. És egyre közelebb van hozzá...
Még rövidtávú kilátásban van egy turbo-csere, aztán szerintem egyre inkább
jönnek majd az autó korából fakadó elektronikai gondok, és persze az örök és
állandó probléma, a nagynyomású üzemanyagrendszer. És persze a nagynyomású
rendszer alkatrészei az autó 15 éves korában is ugyanannyiba fognak kerülni
hozzá, mint új korában. Biztos sok ilyen autóra szívesen költ majd a tulaja
500eFt-ot, amikor kevesebbet ér a komplett autó...

Gondolom, akkorra már leveszed róla a kezed... :)

Én már jóval korábban is le szerettem volna venni róla. De amihez
én nyúltam hozzá, és baj van vele, az az én felelősségem. Ennyi.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.12.18. 18:09 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Elolvastam a kis japós dolgot. Na jó, általában mindent elolvasok itt... :lol: Azt az egyet nem értettem, hogy ha már ennyire túlbonyolították a kedves japán mérnök szanok azt a karbit, akkor miért nem mindjárt befecsit alkalmaztak? Jó volna látni egy gyári katalógust vagy miszöszt, hogy legalább az legyen látható, hogy mit ígért a gyár a fogyi/károsanyag kibocsátás rubrikában.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2013.12.18. 19:24 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Elolvastam a kis japós dolgot. Na jó, általában mindent elolvasok itt... :lol: Azt az egyet nem értettem, hogy ha már ennyire túlbonyolították a kedves japán mérnök szanok azt a karbit, akkor miért nem mindjárt befecsit alkalmaztak? Jó volna látni egy gyári katalógust vagy miszöszt, hogy legalább az legyen látható, hogy mit ígért a gyár a fogyi/károsanyag kibocsátás rubrikában.

1980-as évek végét írjuk, amikor még a mechanikus befecskendezéssel
próbálkoztak az autógyárak, de azzal valószínűleg (rentábilisen vagy
egyáltalán) még nem tudták elérni azt az emissziós és megbízhatósági
szintet, amit egy szabályzott karbissal már kitapostak. Szerintem ezért...
Ne feledjük el, akkortájt az elektronika még nem volt olyan természetes,
mint ma, amikor jóformán már egy fürdőkád is ECU-vezérelt...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2014.01.01. 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
bogyesz írta:
Elolvastam a kis japós dolgot. Na jó, általában mindent elolvasok itt... :lol: Azt az egyet nem értettem, hogy ha már ennyire túlbonyolították a kedves japán mérnök szanok azt a karbit, akkor miért nem mindjárt befecsit alkalmaztak? Jó volna látni egy gyári katalógust vagy miszöszt, hogy legalább az legyen látható, hogy mit ígért a gyár a fogyi/károsanyag kibocsátás rubrikában.

1980-as évek végét írjuk, amikor még a mechanikus befecskendezéssel
próbálkoztak az autógyárak, de azzal valószínűleg (rentábilisen vagy
egyáltalán) még nem tudták elérni azt az emissziós és megbízhatósági
szintet, amit egy szabályzott karbissal már kitapostak. Szerintem ezért...
Ne feledjük el, akkortájt az elektronika még nem volt olyan természetes,
mint ma, amikor jóformán már egy fürdőkád is ECU-vezérelt...

Lehet, bár japókról van szó, tehát kellett már rendelkezniük technológiával ezen a téren. Ha csak a kis szürke GTi Sunnyra gondolok, amit mutattam, már abban is ott volt az einspritz anlage. :D A kisebb motorjaihoz sztem szintén nem tartott volna semeddig kimatekolni egy butítottabb rendszert és hozzáalakítani a hf szívóoldalát még a tervezési szakaszban. De legalább egy cfi jellegű megoldás is sztem szerethetőbb lett volna ennél a "félszerzetnél". :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Esettanulmányok
HozzászólásElküldve: 2014.01.01. 23:56 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2880
Tartózkodási hely: Budapest
bogyesz írta:
Lehet, bár japókról van szó, tehát kellett már rendelkezniük technológiával ezen a téren. Ha csak a kis szürke GTi Sunnyra gondolok, amit mutattam, már abban is ott volt az einspritz anlage. :D A kisebb motorjaihoz sztem szintén nem tartott volna semeddig kimatekolni egy butítottabb rendszert és hozzáalakítani a hf szívóoldalát még a tervezési szakaszban. De legalább egy cfi jellegű megoldás is sztem szerethetőbb lett volna ennél a "félszerzetnél". :lol:

Ahogy írtam, rentábilisen. Ne feledd, nem egy unikumnak számító különlegességről
van szó, mint egy GTi, hanem egy alsókategóriás, olcsó autóról, aminek az ára
helyből kb. a fele a Sunny GTi-nek. És ennyi pénzből valszeg nem jött ki a fejlesztés,
egyszerűbb volt egy régi, meglévő tecnikához nyúlni...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtástopik
HozzászólásElküldve: 2014.12.17. 16:53 
Offline

Csatlakozott: 2012.07.26. 20:27
Hozzászólások: 617
Geree írta:
apajevics írta:
Azt hittem vems vagy valami hasonló van benn és ki lehet iktatni a kopogás érzékelőt.

Gyári motortól eltérő felépítést gyári motorvezérlővel jó működtetni elég reményvesztett próbálkozás.

Az általam ismert RS2300 pl. cvh kompival megyen, ami köztudottan írhatatlan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség