Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2019.07.17. 21:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 14:00 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom, hogy eme megjegyzést a honlapon már kint lévő karburátoros
témakörű cikkek olvasása után mondod, vagy odáig még nem is jutottál el? :lol:

A honlapon lévő cikkek megírásánál pedig mindig szempont az is, hogy ne olyan
dolgokról írjak, ami teljesen haszontalan, lévén már a múzeumban sem találkozni
vele. Inkább maradjon ki egy-két dolog, de ha túl hosszú, és érdektelen részletekkel
van tele, akkor unalmas a cikk és az olvasó elmenekül.

Ha adsz egy bármilyen kéttorkú karburátort, csak annak a működésének az elmagya-
zásásával, átalakításának a lehetőségeivel és korlátaival meg tudnék tölteni még
egyszer annyit, mint amennyi tartalom most fent van az oldalon. Csak nem cél. :)

Inkább olyan aspektusban igyekszem a cikkeket megírni, ami a téma iránt általános
érdeklődéssel bíró ember számára hasznos infó, és legalább meg tudja fogalmazni,
hogy mit nem tud, illetve merre menjen tovább annak érdekében, hogy megtudja.
Mindent leírni nem is lehet.

Illetve az is benne van a dologban, hogy ha valaki, aki anynira ismeri pl. a karbikat,
hogy a cikkek tartalmába belekérdezve fejből válaszolni fog tudni, annak már rég
nem szükséges magyarázni, hogy egy alapjárati fúvókában mit keres egy kúpos tű,
amikor van még egy keverékállító csavar is. Ez bizonyos szintet elérve már elég, ha
ránéz az ember egy számára újdonságra és gyorsan megérti a miértjét.

De ha valakinek még pl. nem tiszta a venturi átmérő-növelésének a korlátja, annak
még felesleges olyan, sokkal mélyebb részleteket fejtegetni, mint amiket Te is említettél.

Ugyanakkor a motorkerékpároknál tipikusan szokásos tolattyús karburátorok még
valóban hiányoznak a sorból, azoknak is van létjogosultsága, arról is összeírok majd
egy pár sort. :)

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.28. 22:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 21:08
Hozzászólások: 572
Nyilván ,végig olvastam, különben nem mondok véleményt. Megtalálni (na az nem volt egyszerű, többször bemondtam a monitorba hajolva a keresd szót és semmi - vicc ez az informatika-) Természetesen nem értek egyet. A megkerülő rendszer még a Lada karbikon is létezik, valamint a DIR és DMTR is kijött vele. A forgó reteszes hidegindító a Polski karbi sajátja. A Zenit mint gyártó ,de mint kiegészítő rendszer is működik a Fordnál. A magasság korrektorba egyből bele lehet szaladni egy Brazíl karbinál (van itthon). Az alapjárat emelő takarék rendszer is a Ford és Fiat karbik működő része, de csak felvetettem. Az is biztos ,hogy egy hónap intenzív tananyagot nem fog senki pár cikkből megtanulni, csak gondoltam így teljes a kép és az áramlási sebesség változásának következtében fellépő ,nyomásesés hatását a nagyobb sűrűségű (és más halmazállapotú )anyagra , milyen módszerekkel próbálták ellensúlyozni az állandó keverési arány érdekében ,míg egyed uralkodóvá vált a dinamikus féklevegő fúvóka. A mocit én pont az egyedi kialakítások ide oda össze -vissza levegőt engedek szelepet zárok , megdöntöm szóval nekem nem jön be. Az Amcsik még a Harley-re is felteszik valamelyik Webert pedig az a motor egy kategória számomra a hibrid csökevényekkel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.05.31. 09:26 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Nyilván ,végig olvastam, különben nem mondok véleményt. Megtalálni (na az nem volt egyszerű, többször bemondtam a monitorba hajolva a keresd szót és semmi - vicc ez az informatika-) Természetesen nem értek egyet. A megkerülő rendszer még a Lada karbikon is létezik, valamint a DIR és DMTR is kijött vele. A forgó reteszes hidegindító a Polski karbi sajátja. A Zenit mint gyártó ,de mint kiegészítő rendszer is működik a Fordnál. A magasság korrektorba egyből bele lehet szaladni egy Brazíl karbinál (van itthon). Az alapjárat emelő takarék rendszer is a Ford és Fiat karbik működő része, de csak felvetettem. Az is biztos ,hogy egy hónap intenzív tananyagot nem fog senki pár cikkből megtanulni, csak gondoltam így teljes a kép és az áramlási sebesség változásának következtében fellépő ,nyomásesés hatását a nagyobb sűrűségű (és más halmazállapotú )anyagra , milyen módszerekkel próbálták ellensúlyozni az állandó keverési arány érdekében ,míg egyed uralkodóvá vált a dinamikus féklevegő fúvóka. A mocit én pont az egyedi kialakítások ide oda össze -vissza levegőt engedek szelepet zárok , megdöntöm szóval nekem nem jön be. Az Amcsik még a Harley-re is felteszik valamelyik Webert pedig az a motor egy kategória számomra a hibrid csökevényekkel.

Ha olyan mélységig volna igény a karburátorok mindenre kiterjedő leírására,
akkor az már egy könyv méretet öltene. De én szkeptikusan hiszem, hogy
az országon belüli egy-két lelkes karburátorrajongón kívül sokakat érdekelne
ilyen mélységben a téma. Akit pedig érdekel és elakad, úgy is idetalál és
kérdez. :lol:

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 00:43 
Offline

Csatlakozott: 2015.12.17. 00:16
Hozzászólások: 5
Szia!
Először is gratulálok a honlapodhoz.
Másodszor egy olyan kérdésem lenne felétek,hogy van egy Weber 32tl karburátorom amiről a robbantott rajzon kívül semmi más adatot nem találtam.
Érdekelne,hogy mekkorának kell lennie az úszószintnek és,hogy honnan kellene ezt mérnem.
Előzőleg egy 993ccm-es régi A corsa blokkon volt rajta és most rákerült egy 1196ccm-es blokkra.
Hibátlanul beindult,veszi a fordulatot is,de ahogy bemelegszik az alapjárat el kezd ingadozni,és hallani a kipufogóban ilyen dohogó hangot is.
Menet közben egyenes úton sebességbe gurulva alapjáraton rángat,fordulaton semmi baja nincs,veszi rendesen és húz is az autó.
Tudom,hogy át kéne elsősorban fúvókáznom az 1,2-es motorhoz,de sajnos ami volt karbim a lomok között az egy 1,2-es motoré volt,de pont a lényeg nincs meg belőle a fúvókák,vagyis összesen csak két darab.
Nem versenyautót szeretnék belőle,csak sajna a régi 993ccm-es motorja már másodjára törte el a gyűrűt és nem láttam értelmét már gyűrűzgetni.Egy gyűrűzéssel meg a gyáriakkal 330ezer km és elfáradt."szerintem ez elég szép egy ilyen kis motortól" főleg,hogy nem mindig volt vele finomkodva.
Kb 2 éve gyűrűztem és kb 20-25ezer km lett azóta beletéve,de a dugók is már annyira össze vannak esve,hogy nem éri meg megjavítani,na de ez már más történet és nem is ide tartozik.Most kapott egy ugyan olyan motort csak 1,2-es és ehhez kéne némi kis segítség,hogy mit is kéne csinálnom.
Karburátorba nem vagyok valami profi,elméleti működésével tisztában vagyok,de sok újat is olvastam róla itt az oldalon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 10:47 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Szia,

A TL egy nagyon egyszerű és praktikus, szerethető jószág, de annyira
tucatdarab, hogy nehezen találni hozzá értelmes adatbázist. Rákeresve
én ebbe futottam bele:

Nove 1.2 1985-1991 had the webber 32 TL 2/250 or 251
or webbwe 32 TL 5/250
idle speed 925rpm +/-25
co 1.25 % +/- 0.25
venturi diameter 25mm
idle jet 50
main jet 112
Emulsion Tube F96
Accel Pump Jet 45
Float Level 27.25+/-0.25 mm
Choke fast idle gap (mm) 0.7mm
choke pull down 4.55+/-0.25

Ugynakkor mejegyezem, hogy a saját adatbázisom 117-es főfúvókát
hoz, igaz hogy 26-os venturira, és nem 25-ösre, mint ez a verzió.
Ebből már ki lehet legózni valami használhatót. ;)

Ez a fajta melegüzemi kisterheléses rángatás pedig többségében fals-
levegő-beszívás miatt szokott lenni. Vákuumcsövek, gyújtásdob, fék-
szervodob, szívósor, vagy karbitalptömítés, esetleg karbitalp-görbület.
De az évekkel és a motor kopásával egy kicsivel több benzint két a
motor a nyugodt járáshoz, így bár nekem 47-est hoz az alapjárati
fúvókára, a fenti pedig 50-est, esetleg érdemes lehet egy próba erejéig
egy 52-est vagy egy 55-öst belepróbálni.

Az úszószintet pedig látni fogod, csak egyféleképpen lehet ezt a 27mm-t
kimérni, a karburátorfedél síkjától az úszó aljáig, zárt de terheletlen tű-
szelep mellett...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2015.12.17. 00:16
Hozzászólások: 5
Köszönöm a gyors válaszodat,hétvégén neki is esek és megnézegetem,hogy miből mit tudok kihozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 17:23 
Offline

Csatlakozott: 2015.12.17. 00:16
Hozzászólások: 5
Esetleg te vállalsz ilyen karburálást :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.17. 18:13 
Offline

Csatlakozott: 2015.12.17. 00:16
Hozzászólások: 5
Van két ilyen fúvóka a karbi tetejébe becsavarva,az egyik 35,a másik 47-es,ez lenne valamelyik az alapjárati?


Csatolmányok:
Magyarázat: 35 és 47-es
fúvóka.jpg
fúvóka.jpg [ 27.5 KiB | Megtekintve 1762 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2015.12.18. 15:37 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 14:21
Hozzászólások: 2879
Tartózkodási hely: Budapest
Attila írta:
Esetleg te vállalsz ilyen karburálást :?:

Alapvetően igen. Ha érdekes, keress meg, és egyeztetünk.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karburátorok
HozzászólásElküldve: 2016.01.05. 23:37 
Offline

Csatlakozott: 2015.12.17. 00:16
Hozzászólások: 5
Ha egy pierburg 1b1-es karburátor visszafolyó ágát ledugózom mert az enyémen nincs vissza vezetve a tankba semmi akkor az milyen problémát okozhat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség